Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ
Гост |
#7512012-03-07 13:28Колко % от учениците, приети в 5-ти клас в СМГ, остават и след 7-ми клас в училището? Не повече от 60%. Какво е станало с останалите "талантливи" математици, "обичащи" математиката? СМГ трамплин към 91НЕГ, 1АЕГ, 9ФЕГ, ИЕГ и АК ли е? Как стои този въпрос в останалите МГ? Колко от учениците в МГ след 8-ми клас наистина се интересуват от математика? Колко от учениците от 5-7 клас имат интерес към математиката и притежават нужния потенциал? Има ли СОУ и ОУ с математически паралелки, в които може да се осъществи подготовката по математика на талантливи деца? На ниво ли е тази подготовка? Ученици от тези училища печелят ли национални и международни състезания? Какъв е тогава проблемът? Какво значение има къде точно се е подготвяло детето 5-7 клас, след като е получило нужната подготовка? След 7-ми клас, ако наистина има интерес към математиката, би могло да отиде в МГ. Само не казвайте, че децата, учили 5-7 клас в МГ, се представят по-добре на състезания – примери за обратното има колкото искате! |
Гост |
#752 Re:2012-03-07 13:45А същите тези деца след 7 клас къде отиват, дали си остават в кварталното СОУ? |
Гост |
#753 Re: Re:2012-03-07 14:09Отиват да се развиват според интересите си. В кварталното СОУ няма специализирана подготовка по математика или език след 7-ми клас. |
Гост |
#7542012-03-07 14:26"Човек не трябва да взима чуждото, нито да му отнемат неговото" Платон ........................ |
Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)
2012-03-07 14:53- Date of removal: 2012-03-07
- Причина за премахване:
Гост |
#756 Re:2012-03-07 14:54Вие май изобщо не разбирате как стоят нещата от гледна точка на "умното" дете. Та вие отричате възможността да съществуват деца с интерес към математиката след 7-ми клас, само защото не познавате такива :)) Вие очевидно не сте минали през МГ, щом виждате преразпределението след 7-ми клас като текучество и аргумент срещу МГ–тата. Нека да ви помогна да видите другата гледна точка: Паралелките 5-7 клас са предпочитани, защото осигуряват силна среда и предоставят качествено образование. Децата които са много добри по математика обикновенно са силни ученици и по другите предмети (защото притежават добри аналитични способности и умеят да откриват логиката, а не се стремят просто да зазубрят материала). Фактът, че тези паралелки са предпочитани както от деца които имат амбиции и интереси към математиката, така и от такива, които са просто силни ученици и искат да учат сред други силни ученици, не означава, че първата група не съществува! Нито, че от паралелките няма полза! Означава , че умните деца с хуманитарна насоченост от тази възрастова група към момента нямат равностойна алтернатива, отговаряща на интересите им. В СОУ тези деца са абонирани за 6-цата без да правят каквото и да е, и се тъпче на един и същи материал, защото има деца, които са глупави или незнаещи. Вместо да ликвидирате паралелките 5-7 клас в МГ, създайте възможност и училища с друг профил да имат профилирани паралелки СЛЕД ИЗПИТ! Подготовката по математика в СОУ/ОУ все още не е алтернатива на тази в МГ. Може да има еденични примери за успешно представяне на някое състезание, но това нищо не доказва. Как ми се иска правото да публикуваш пост да е обвързано с някаква логическа задачка от трети клас - да спориш с хора, които не разбират понятия като пример и контрапример, статистика, необходимо и достатъчно условие е ужасно досадно! |
Гост |
#757 Re:2012-03-07 15:43Само не казвайте, че децата, учили 5-7 клас в МГ, се представят по-добре на състезания – примери за обратното има колкото искате! Не, няма примери колкото искаме. Има отделни изключения.Ето един линк към реалната картинка при един от силните турнири: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxlc2VuZW5tdHxneDozOGIxODFhYzY3YzY2ZDE2 А това, че 40% от децата напускат МГ и отиват другаде значи, че ЦЕЛИ 60% остават да учат математика. Което е много добър процент. |
Гост |
#758 Re: Re:2012-03-07 16:12
А да сте чули някой родител да каже, че детето му не е умно? Тогава за каква гледна точка говорим? На чие дете? Тъпче се на един и същ материал ли? Погледнете на сайта на МОМН допуснатите до национални кръгове на олимпиадите по различните предмети и ще видите, че това съвсем не е така. Единствено на олимпиадата по математика болшинството от учениците в 7-ми клас са от МГ. На олимпиадата по физика половината са от СОУ и ОУ, а на останалите олимпиади почти няма ученици от 7-ми клас от МГ. Та, значи, и в СОУ и ОУ учат силни ученици, а май и подготовката там по всички предмети е на ниво, докато в МГ подготовката по математика е на ниво (не навсякъде обаче), но по останалите предмети явно не е така. Такива изводи си правя аз, гледайки класиранията. Във всяко училище има и добри, и лоши ученици. Същото важи и за учителите. След 7-ми клас има деца с интерес към математиката, но не са много. След 10-ти клас пък са направо смешно малко.
|
Гост |
#759 Re: Re:2012-03-07 16:21А дали тези 60% остават заради математиката или поради друга причина (защото не са приети в ЕГ например...). Всички от оставащите ли успяват да се справят след 7-ми клас, всички ли научават математика на високо ниво? Не! Примери има много! ЗМС, Шумен... за всеки клас (5-7) поне по едно-две призови места за деца от СОУ. Това не е никак малко на фона на броя участници от МГ! Да, този турнир е един от силните, но в него участниците са 8-12 клас от МГ. Говорим за 5-7 клас – там картинката не е такава. |
родител на дете, което пее много фалшиво |
#760 Re: Re: Дали едно дете на 10 години може само да прецени какво го влече?2012-03-07 16:40#746: - Re: Дали едно дете на 10 години може само да прецени какво го влече? Явно не сте ме разбрали. Децата ,които имат подчертан интерес към математиката, затова скучаят в часовете ,защото търсят задачи ,които да са предизвикателства за тях, а не задачи само с бакалски сметки каквито са в сегашните учебници и ако отворите сборници ще видите задачи уж за 6-7 клас , а на състезания се дават и на третокласници и разликата знаете ли каква е? Седмокласник я решава тази задача със система уравнения и изписва по един лист без да се налага да мисли ,а третокласника я решава с логическо мислене или по рачешкия начин на един ред без никакви хиксове и игреци. Така че, който е ходил по състезания се е убедил в това и ми е чудно че учители пишешти тук не са се още убедили, което за мен е много притеснително. |
Гост |
#761 Re: Re: Re:2012-03-07 16:42Олимпиадите много често съвпадат по дати, а и е изморително да се явяваш навсякъде. Затова децат си слагат приоритети и е нормално в МГ да избират математика и физика. Пък и целта нали е да има избор? Който предпочита СУ - да заповяда. Който предпочита МГ - да не му се затваря тази врата. Това е духът на темата. |
Гост |
#7622012-03-07 16:54За всички ограничени мозаци, темата е за 5-7 клас, като цяло нивото на образованието е по-високо в МГ и ми е ясно че всеки, които не смята така не учил в МГ или децата му не са учили в МГ. Примера, че по другите предмети(!= математика) не са на парви места, не знячи че образованеито не е на ниво все пак МГ-атата в страната са в пати по мако от останалите училища... МГ-тата са най=добрите училища 5-7 клас, защото подготвят на високо ниво учениците си, който в последствие си избират да учат в 8 клас в езикова, математическа или друга гимназия. Повтарям тук ен става дуам за образование след 7 клас и статситически може да се докаже, че МГ-тата дават наи високото ниво на образование. Тези, които смятат, че това не е вярно, или не мислят логично и дават частни примери, или подхващат демата за гимназиите след 8 клас, затова МОЛЯ ВИ помислете добре преди да давате коментари и аргументирайте мнението си, а не просто да говорите празни приказки за спорта. |
Гост |
#763 Re: Re: Re: Дали едно дете на 10 години може само да прецени какво го влече?2012-03-07 16:58Да, ама не! Как с логическо мислене едно дете в 3-ти клас ще решава задачи от учебника за 7-ми клас? Как ще решава с логическо мислене или "рачешки метод" уравнения, неравенства или геометрични задачи? На кое състезание на третокласници се дават задачи за 7-ми клас? Седмокласник няма как да решава задачи със системи уравнения, защото те се учат втори срок на 8-ми клас! (Е, може да има 2-3 изключения на випуск). Погледнете първо учебниците и сборниците за 7-ми клас и тогава пишете врели-некипели! А вие да не би да искате специално за вашето дете да напишат учебник по математика? В МГ 5-7 клас се учи по учебници, по които учат и в ОУ, и в СОУ. По-различни задачи се решават само в часовете по СИП. Такива задачи се решават и на курсовете на СМГ. Тогава вашето дете ще скучае и в МГ 4 часа седмично (в часовете по математика ЗП). В много ОУ и СОУ също има СИП математика и там се решават задачи, различни от математика ЗП. В осми клас в ОУ, СОУ и МГ също се учи по едни учебници. Скука няма за децата в МГ, някои от тях вече не могат да се справят с материала с лекотата, с която са се справяли до 8-ми клас. Шестиците вече не са толкова много (като годишна оценка). След 8-ми клас намаляват още повече. |
Гост |
#764 Re: Re: Re:2012-03-07 17:05Та, значи, и в СОУ и ОУ учат силни ученици, а май и подготовката там по всички предмети е на ниво, докато в МГ подготовката по математика е на ниво (не навсякъде обаче), но по останалите предмети явно не е така. Ето един интересен линк: http://new.sliven.net/web/rio-sl/rioup/aktuall/230611/RIO%20rezults%202011.pdf Отидете на страница 26 и ще видите класиране за цялата страна по представяне (осреднено за всички изпитни дисциплини) на НВО след 7 клас. Няма да правя коментар, но искам само да обърнете внимание и на бройката участници. Що се отнася до състезанията по математика - ето линкове към класирането на националния кръг на най-масовото състезание - Европейско кенгуру: http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2011/kengnaz_2011_6.pdf http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2011/kengnaz_2011_8.pdf И тук няма да коментирам. |
Гост |
#765 Re:2012-03-07 17:06И кое ви кара да мислите, че като "цяло нивото на образование е по-високо в МГ" 5-7 клас? Фактите сочат точно обратното! Първенци в олимпиадите по всички предмети (без математиката) са деца от ОУ и СОУ. Следователно общата подготовка там е на по-високо ниво! По математика първенството е на МГ. В МГ в 5 клас трябва да се приемат само деца с интерес към математиката, а не такива, които търсят по-добра среда, по-добра обща подготовка, безплатна подготовка по математика за изпита след 7 клас или ... Бог знае какво. |
Гост |
#766 Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:11http://www.math.bas.bg/ch/2011/dm09.htm http://www.math.bas.bg/salabashev/htm/2011_11.htm http://www.math.bas.bg/salabashev/htm/2011_6.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/sh06.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/ya06.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/hs12.htm – и тези учат в ПМГ, ама май от ГПЧЕ имат по-добри резултати. http://www.math.bas.bg/ch/2011/vt09.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/vc06.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/gb06.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/gb07.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/gb08.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/gb09.htm http://www.math.bas.bg/ch/2011/gb11.htm А това тук е още по-интересно: http://www.math.bas.bg/ch/2009/pl07.htm http://www.math.bas.bg/ch/2009/pl06.htm Деца от МГ (5-7 клас) имат по-ниски резултати от деца от ОУ и СОУ. |
Гост |
#767 Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:24Какво трябва ни кажат всички тези линкове? |
Гост |
#768 Re: Re:2012-03-07 17:27Нивото на образованието е високо в смисъл, че 1 клас има по високо ниво отколкото клас не в МГ, а не че са супер добри по биология примерно . Не говоря за частни случаи. Подготовката за изпитите след 7 клас е на по високо ниво и специално за СМГ мога да кажа ,че по време на сипове се учат задачи и за по-горни класове. А примерите които дават хората за математически състезания не са мн коректни, защотото повечето дават примери за съзстезания от средно ниво- математически турнир, кенгуро, салабашев черноризец храбър и т.н. Като ще давате примери опитаите с по-серизоните състезания от типа на есенен и зимен турнир, националната олимпиада 3 кръг и международни състезания. |
Гост |
#769 Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:28Всички тези файлове вече ги четохме в смешната ви подписка, която не е мръднала 2 дена. За хората, които разбират от математика има само четири наистина значими състезания:Зимни математически състезания, Есенен математически турнир,Пролетен математически турнир и национален кръг на олимпиада по математика.Всичко останало е художествена самодейност. |
Гост |
#770 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:32За хората, които разбират от математика има само четири наистина значими състезания:Зимни математически състезания, Есенен математически турнир,Пролетен математически турнир и национален кръг на олимпиада по математика.Всичко останало е художествена самодейност Да де, ама тази година няма да има Зимни. Зимните ще станат Пролетни. И смея да добавя националния кръг на ЕК - там задачите са на изключително високо ниво. Иначе по-горе (пост 757) дадох инк към Есенния математически турнир - тотана доминация на МГ. |
Гост |
#7712012-03-07 17:32Смятам, че агресията към математическите гимназии е стъпка към нивелиране и обезценяване на държавното образование. Ориентацията е към модел, който активно и създава, и възпроизвежда социални неравенства. |
Гост |
#772 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:32Че не е от значение само това къде учиш, а как учиш и дали наистина си талантлив толкова, колкото мислят родителите ти. Вижда се, че на математически състезания има ученици от МГ с по-ниски резултати от участници от ОУ и СОУ. |
Гост |
#773 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:35#772: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Е намират се. В света нищо не е черно -бяло, естествено, че има тук - там деца от МГ с по-лош резултат от деца от СУ. За хора говорим все пак. Но гледайте общата картина - линковете към ЕМТ. |
Гост |
#774 Re: Re: Re:2012-03-07 17:39Това за СМГ също е частен случай. Ами ЕМТ, ЗМС са за големи ученици (8-12 клас) и е нормално участниците да са само от МГ – нали след 7-ми клас децата от ОУ и СОУ с интерес към математиката отиват в МГ. В ОУ няма ученици на тази възраст. Ученици от ОУ и СОУ (5-7 клас) също ходят на международни състезания и печелят медали – 125 СОУ, 107 ОУ. |
Гост |
#775 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:39#770: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Съгласна съм ЕК.Там задачите са много "идейни".Зимни празници поне за големите имаше в Ямбол. Да не забравяме и състезанията по информатика, там МГ са абсолютна доминанта, вижте резултатите от зимните празници, които се проведоха миналата седмица. |
|
Петиция за касиране на парламентарните избори от 27 октомври 2024 г. в България
Петиция (искане) за временно или постоянно отстраняване от длъжност на изпълнителния директор на ИАЛВ - г-н Красимир Коев
ПОДПИСКА в подкрепа на ГРАЖДАНСКОТО НЕПОДЧИНЕНИЕ и блокада на главен път Бяла-Попово в срок: безсрочен
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Петиция за импийчмънт на Румен Радев от поста президент на Република България.
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
Подписка срещу тероризирането с пиратки и бомбички в гр. Пловдив
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
ОТВОРЕНО ПИСМО – ВЪЗВАНИЕ В ПОДКРЕПА НА УКРАИНСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА И ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА КАНОНИЧНАТА СЪБОРНОСТ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
ДА ПОДКРЕПИМ ИСТОРИЧЕСКИ ПАРК!
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
Петиция (искане) за временно или постоянно отстраняване от длъжност на изпълнителния директор на ИАЛВ - г-н Красимир Коев
1939 Създадено: 2024-12-02
Петиция в подкрепа на Златина Иванова- директор на училище, бореща се срещу олигархичния модел, застигнал българската образователна система
703 Създадено: 2024-12-14
ПЕТИЦИЯ ЗА ОТСТРАНЯВАНЕТО НА ДИМИТЪР ДИМИТРОВ ОТ ДЛЪЖНОСТ ДИРЕКТОР НА ОП ЕКОРАВНОВЕСИЕ - ГР. СОФИЯ
1332 Създадено: 2024-11-22
РУСЕ ИСКА ДА ДИША. НЯМА ДА ТЪРПИМ ПОВЕЧЕ ГАВРА С НАС И ДЕЦАТА НИ! ПРИНУДЕТЕ „МИРИЗЛИВЦИТЕ“ ДА СПАЗВАТ ЗАКОНИТЕ!
677 Създадено: 2024-12-08
Опазване на територията на Природен парк „Сините камъни“ и възражение срещу намаляване на площта му
949 Създадено: 2024-11-26
За здрави деца, аз имам кауза една!! Нашите деца имат право на здравословна храна и ние родители и институции сме отговорни за това!
152 Създадено: 2024-12-10
Основен ремонт на отсечка /2,3км/ от път с номер VAR 2028 /от с. Долище до гр. Варна/ непосредствено след кръговото посока с. Долище
112 Създадено: 2024-12-16
Признаване на видеозаписите с автомобилна камера за доказателство
766 Създадено: 2015-10-22
ПЕТИЦИЯ ЗА ПОДКРЕПА НА БЪЛГАРСКОТО БИОЛОГИЧНО ЖИВОТНОВЪДСТВО
11605 Създадено: 2024-06-24
ПОДПИСКА СРЕЩУ ВЪВЕДЕНИТЕ ПРОМЕНИ В ГРАФИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ НА ВЛАКОВЕТЕ ПРЕЗ ГАРА КОПРИВЩИЦА
81 Създадено: 2024-12-13
Подкрепа за проф. д-р Галина Лардева като арт директор и куратор на Национални есенни изложби, Пловдив
661 Създадено: 2024-12-04
ДОЛУ РУСКИТЕ РЪЦЕ ОТ УКРАЙНА!
270 Създадено: 2024-12-03
ВТОРА КАТЕГОРИЯ ТРУД ЗА УЧИТЕЛИТЕ
12504 Създадено: 2024-10-12
Против Общите събрания (ОС) на КАБ да се провеждат в хотели
49 Създадено: 2024-12-10
НЕЗАБАВНО ОСВОБОЖДАВАНЕ НА ЖУРНАЛИСТА СИМОН МИЛКОВ И ЗАЩИТА НА ПРАВАТА НА ГРАЖДАНИТЕ!
6711 Създадено: 2024-12-04
Правосъдие за Ката и Стипе
23607 Създадено: 2024-07-16
Петиция за разграничаване на частни културни организации от бюджетни институции в програмите на НФК
89 Създадено: 2024-12-09
Задължителни, БЕЗПЛАТНИ ранни генетични тестове за всички бременни!
35 Създадено: 2024-12-16
Отворено писмо от група читалища относно резултатите от Програма „Читалища“ на Министерство на културата публикувани на 9 декември 2024 г.
29 Създадено: 2024-12-17
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
1434 Създадено: 2024-10-25