Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

#751

2012-03-07 13:28

Колко % от учениците, приети в 5-ти клас в СМГ, остават и след 7-ми клас в училището? Не повече от 60%. Какво е станало с останалите "талантливи" математици, "обичащи" математиката? СМГ трамплин към 91НЕГ, 1АЕГ, 9ФЕГ, ИЕГ и АК ли е? Как стои този въпрос в останалите МГ? Колко от учениците в МГ след 8-ми клас наистина се интересуват от математика? Колко от учениците от 5-7 клас имат интерес към математиката и притежават нужния потенциал?
Има ли СОУ и ОУ с математически паралелки, в които може да се осъществи подготовката по математика на талантливи деца? На ниво ли е тази подготовка? Ученици от тези училища печелят ли национални и международни състезания?
Какъв е тогава проблемът? Какво значение има къде точно се е подготвяло детето 5-7 клас, след като е получило нужната подготовка? След 7-ми клас, ако наистина има интерес към математиката, би могло да отиде в МГ. Само не казвайте, че децата, учили 5-7 клас в МГ, се представят по-добре на състезания – примери за обратното има колкото искате!

Гост

#752 Re:

2012-03-07 13:45

#750: -

А същите тези деца след 7 клас къде отиват, дали си остават в кварталното СОУ?


Гост

#753 Re: Re:

2012-03-07 14:09

#752: - Re:

Отиват да се развиват според интересите си. В кварталното СОУ няма специализирана подготовка по математика или език след 7-ми клас.


Гост

#754

2012-03-07 14:26

"Човек не трябва да взима чуждото, нито да му отнемат неговото"
Платон


........................

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-03-07 14:53



Гост

#756 Re:

2012-03-07 14:54

#751: -

Вие май изобщо не разбирате как стоят нещата от гледна точка на "умното" дете.  Та вие отричате възможността да съществуват деца с интерес към математиката след 7-ми клас, само защото не познавате такива :)) Вие очевидно не сте минали през МГ, щом виждате преразпределението след 7-ми клас като текучество и аргумент срещу МГ–тата. Нека да ви помогна да видите другата гледна точка:

Паралелките 5-7 клас са предпочитани, защото осигуряват силна среда и предоставят качествено образование. Децата които са много добри по математика обикновенно са силни ученици и по другите предмети (защото притежават добри аналитични способности и умеят да откриват логиката, а не се стремят просто да зазубрят материала).  Фактът, че тези паралелки са предпочитани както от деца които имат амбиции и интереси към математиката, така и от такива, които са просто силни ученици и искат да учат сред други силни ученици, не означава, че първата група не съществува! Нито, че от паралелките няма полза! Означава , че умните деца с хуманитарна насоченост от тази възрастова група към момента нямат равностойна алтернатива, отговаряща на интересите им. В СОУ тези деца са абонирани за 6-цата без да правят каквото и да е, и се тъпче на един и същи материал, защото има деца, които са глупави или незнаещи.

Вместо да ликвидирате паралелките 5-7 клас в МГ, създайте възможност и училища с друг профил да имат профилирани паралелки СЛЕД ИЗПИТ!

Подготовката по математика в СОУ/ОУ все още не е алтернатива на тази в МГ. Може да има еденични примери за успешно представяне на някое състезание, но това нищо не доказва.

Как ми се иска правото да публикуваш пост да е обвързано с някаква логическа задачка от трети клас - да спориш с хора, които не разбират понятия като пример и контрапример, статистика, необходимо и достатъчно условие е ужасно досадно!


Гост

#757 Re:

2012-03-07 15:43

#751: -

Само не казвайте, че децата, учили 5-7 клас в МГ, се представят по-добре на състезания – примери за обратното има колкото искате!

Не, няма примери колкото искаме. Има отделни изключения.Ето един линк към реалната картинка при един от силните турнири: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxlc2VuZW5tdHxneDozOGIxODFhYzY3YzY2ZDE2

А това, че 40% от децата напускат МГ и отиват другаде значи, че ЦЕЛИ 60% остават да учат математика. Което е много добър процент.


Гост

#758 Re: Re:

2012-03-07 16:12

#756: - Re:

 

А да сте чули някой родител да каже, че детето му не е умно? Тогава за каква гледна точка говорим? На чие дете?

Тъпче се на един и същ материал ли?

Погледнете на сайта на МОМН допуснатите до национални кръгове на олимпиадите по различните предмети и ще видите, че това съвсем не е така. Единствено на олимпиадата по математика болшинството от учениците в 7-ми клас са от МГ. На олимпиадата по физика половината са от СОУ и ОУ, а на останалите олимпиади почти няма ученици от 7-ми клас от МГ. Та, значи, и в СОУ и ОУ учат силни ученици, а май и подготовката там по всички предмети е на ниво, докато в МГ подготовката по математика е на ниво (не навсякъде обаче), но по останалите предмети явно не е така. Такива изводи си правя аз, гледайки класиранията. Във всяко училище има и добри, и лоши ученици. Същото важи и за учителите.

След 7-ми клас има деца с интерес към математиката, но не са много. След 10-ти клас пък са направо смешно малко.

 


Гост

#759 Re: Re:

2012-03-07 16:21

#757: - Re:

А дали тези 60% остават заради математиката или поради друга причина (защото не са приети в ЕГ например...). Всички от оставащите ли успяват да се справят след 7-ми клас, всички ли научават математика на високо ниво? Не!

Примери има много! ЗМС, Шумен... за всеки клас (5-7) поне по едно-две призови места за деца от СОУ. Това не е никак малко на фона на броя участници от МГ!

Да, този турнир е един от силните, но в него участниците са 8-12 клас от МГ. Говорим за 5-7 клас – там картинката не е такава.

родител на дете, което пее много фалшиво

#760 Re: Re: Дали едно дете на 10 години може само да прецени какво го влече?

2012-03-07 16:40

#746: - Re: Дали едно дете на 10 години може само да прецени какво го влече?

Явно не сте ме разбрали. Децата ,които имат подчертан интерес към математиката, затова скучаят в часовете ,защото търсят задачи ,които да са предизвикателства за тях, а не   задачи само с бакалски сметки каквито са в сегашните учебници и ако отворите сборници ще видите задачи уж за 6-7 клас , а на състезания се дават и  на третокласници и разликата знаете ли каква е? Седмокласник я решава тази задача със система уравнения и изписва по един лист  без да се налага да мисли ,а третокласника я решава с логическо мислене или по рачешкия начин на един ред без никакви хиксове и игреци. Така че, който е ходил по състезания се е убедил в това и ми е чудно че учители пишешти тук не са се още убедили, което за мен е много притеснително.


Гост

#761 Re: Re: Re:

2012-03-07 16:42

#758: - Re: Re:

Олимпиадите много често съвпадат по дати, а и е изморително да се явяваш навсякъде. Затова децат си слагат приоритети и е нормално в МГ да избират математика и физика.

Пък и целта нали е да има избор? Който предпочита СУ - да заповяда. Който предпочита МГ - да не му се затваря тази врата. Това е духът на темата.


Гост

#762

2012-03-07 16:54

За всички ограничени мозаци, темата е за 5-7 клас, като цяло нивото на образованието е по-високо в МГ и ми е ясно че всеки, които не смята така не учил в МГ или децата му не са учили в МГ.
Примера, че по другите предмети(!= математика) не са на парви места, не знячи че образованеито не е на ниво все пак МГ-атата в страната са в пати по мако от останалите училища...
МГ-тата са най=добрите училища 5-7 клас, защото подготвят на високо ниво учениците си, който в последствие си избират да учат в 8 клас в езикова, математическа или друга гимназия.
Повтарям тук ен става дуам за образование след 7 клас и статситически може да се докаже, че МГ-тата дават наи високото ниво на образование.
Тези, които смятат, че това не е вярно, или не мислят логично и дават частни примери, или подхващат демата за гимназиите след 8 клас, затова МОЛЯ ВИ помислете добре преди да давате коментари и аргументирайте мнението си, а не просто да говорите празни приказки за спорта.

Гост

#763 Re: Re: Re: Дали едно дете на 10 години може само да прецени какво го влече?

2012-03-07 16:58

#760: родител на дете, което пее много фалшиво - Re: Re: Дали едно дете на 10 години може само да прецени какво го влече?

Да, ама не! Как с логическо мислене едно дете в 3-ти клас ще решава задачи от учебника за 7-ми клас? Как ще решава с логическо мислене или "рачешки метод" уравнения, неравенства или геометрични задачи? На кое състезание на третокласници се дават задачи за 7-ми клас? Седмокласник няма как да решава задачи със системи уравнения, защото те се учат втори срок на 8-ми клас! (Е, може да има 2-3 изключения на випуск).

Погледнете първо учебниците и сборниците за 7-ми клас и тогава пишете врели-некипели!

А вие да не би да искате специално за вашето дете да напишат учебник по математика? В МГ 5-7 клас се учи по учебници, по които учат и в ОУ, и в СОУ. По-различни задачи се решават само в часовете по СИП. Такива задачи се решават и на курсовете на СМГ. Тогава вашето дете ще скучае и в МГ 4 часа седмично (в часовете по математика ЗП). В много ОУ и СОУ също има СИП математика и там се решават задачи, различни от математика ЗП.  В осми клас в ОУ, СОУ и МГ също се учи по едни учебници. Скука няма за децата в МГ, някои от тях вече не могат да се справят с материала с лекотата, с която са се справяли до 8-ми клас. Шестиците вече не са толкова много (като годишна оценка). След 8-ми клас намаляват още повече.


Гост

#764 Re: Re: Re:

2012-03-07 17:05

#758: - Re: Re:

Та, значи, и в СОУ и ОУ учат силни ученици, а май и подготовката там по всички предмети е на ниво, докато в МГ подготовката по математика е на ниво (не навсякъде обаче), но по останалите предмети явно не е така.

Ето един интересен линк: http://new.sliven.net/web/rio-sl/rioup/aktuall/230611/RIO%20rezults%202011.pdf

Отидете на страница 26 и ще видите класиране за цялата страна по представяне (осреднено за всички изпитни дисциплини) на НВО след 7 клас. Няма да правя коментар, но искам само да обърнете внимание и на бройката участници.

Що се отнася до състезанията по математика - ето линкове към класирането на националния кръг на най-масовото състезание - Европейско кенгуру:

http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2011/kengnaz_2011_6.pdf

http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2011/kengnaz_2011_8.pdf

И тук няма да коментирам.


Гост

#765 Re:

2012-03-07 17:06

#762: -

И кое ви кара да мислите, че като "цяло нивото на образование е по-високо в МГ" 5-7 клас? Фактите сочат точно обратното! Първенци в олимпиадите по всички предмети (без математиката) са деца от ОУ и СОУ. Следователно общата подготовка там е на по-високо ниво! По математика първенството е на МГ. В МГ в 5 клас трябва да се приемат само деца с интерес към математиката, а не такива, които търсят по-добра среда, по-добра обща подготовка, безплатна подготовка по математика за изпита след 7 клас или ... Бог знае какво.


Гост

#767 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-07 17:24

#766: - Re: Re: Re: Re:

Какво трябва ни кажат всички тези линкове?


Гост

#768 Re: Re:

2012-03-07 17:27

#765: - Re:

Нивото на образованието е високо в смисъл, че 1 клас има по високо ниво отколкото клас не в МГ, а не че са супер добри по биология примерно . Не говоря за частни случаи. Подготовката за изпитите след 7 клас е на по високо ниво и специално за СМГ мога да кажа ,че по време на сипове се учат задачи и за по-горни класове.

А примерите които дават хората за математически състезания не са мн коректни, защотото повечето дават примери за съзстезания от средно ниво- математически турнир, кенгуро, салабашев черноризец храбър и т.н. Като ще давате примери опитаите с по-серизоните състезания от типа на есенен и зимен турнир, националната олимпиада 3 кръг и международни състезания.


Гост

#769 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-07 17:28

#766: - Re: Re: Re: Re:

Всички тези файлове вече ги четохме в смешната ви подписка, която не е мръднала 2 дена.

За хората, които разбират от математика има само четири наистина значими състезания:Зимни математически състезания, Есенен математически турнир,Пролетен математически турнир и национален кръг на олимпиада по математика.Всичко останало е художествена самодейност.


Гост

#770 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-07 17:32

#769: - Re: Re: Re: Re: Re:

За хората, които разбират от математика има само четири наистина значими състезания:Зимни математически състезания, Есенен математически турнир,Пролетен математически турнир и национален кръг на олимпиада по математика.Всичко останало е художествена самодейност

Да де, ама тази година няма да има Зимни. Зимните ще станат Пролетни. И смея да добавя националния кръг на ЕК - там задачите са на изключително високо ниво. Иначе по-горе (пост 757) дадох инк към Есенния математически турнир - тотана доминация на МГ.


Гост

#771

2012-03-07 17:32

Смятам, че агресията към математическите гимназии е стъпка към нивелиране и обезценяване на държавното образование. Ориентацията е към модел, който активно и създава, и възпроизвежда социални неравенства.

Гост

#772 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-07 17:32

#767: - Re: Re: Re: Re: Re:

Че не е от значение само това къде учиш, а как учиш и дали наистина си талантлив толкова, колкото мислят родителите ти.  Вижда се, че на математически състезания има ученици от МГ с по-ниски резултати от участници от ОУ и СОУ.


Гост

#773 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-07 17:35

#772: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Е намират се.  В света нищо не е черно -бяло, естествено, че има тук - там деца от МГ с по-лош резултат от деца от СУ. За хора говорим все пак. Но гледайте общата картина - линковете към ЕМТ.


Гост

#774 Re: Re: Re:

2012-03-07 17:39

#768: - Re: Re:

Това за СМГ също е частен случай.

Ами ЕМТ, ЗМС са за големи ученици (8-12 клас) и е нормално участниците да са само от МГ – нали след 7-ми клас децата от ОУ и СОУ с интерес към математиката отиват в МГ. В ОУ няма ученици на тази възраст.

Ученици от ОУ и СОУ (5-7 клас) също ходят на международни състезания и печелят медали – 125 СОУ, 107 ОУ.


Гост

#775 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-07 17:39

#770: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Съгласна съм ЕК.Там задачите са много "идейни".Зимни празници поне за големите имаше в Ямбол.

Да не забравяме и състезанията по информатика, там МГ са абсолютна доминанта, вижте резултатите от зимните празници, които се проведоха миналата седмица.