Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ
Гост |
#776 Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:43Ученици от ОУ и СОУ (5-7 клас) също ходят на международни състезания и печелят медали – 125 СОУ, 107 ОУ.
Така е, ходят. Но нито 125 СОУ, нито 107 ОУ са обикновени училища. 107-о е със засилена математика, а 125-о има математическа паралелка. И печелят само децата от тази паралелка. |
Гост |
#777 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:50Ами другите състезания защо ги провеждат тогава? Или може би вашето дете не е добро на останалите и вие признавате само тези? Всяко едно състезание по математика показва способностите на децата. На състезанията, които вие признавате, има и доза субективизъм при оценяване, нали? Защо са тогава тези контестации например? Аз пък харесвам състезания с повече задачи. Колкото повече задачи, толкова по-добре. Една може и да налучкаш, една може да си решавал и преди (подобна, де), но няма как да налучкаш 15 или 25 задачи. А ако са със свободен отговор, още по-добре. Още повече, че тези състезания са за малко време. Ако 100 човека могат да решат 25 задачи за 4 часа например, то за 2 часа решилите задачите ще са поне 10 пъти по-малко – пъргавина на ума, освен знания. А само 4 задачи за цели 4,5 часа ....може с 2 решени и 2 непълни дори да си на призово място. |
Гост |
#778 Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 17:53Значи децата с интерес към математиката спокойно могат да си учат 5-7 клас в тези училища и след това – в СМГ. Ще направят по още 1-2 паралелки с изпит след 4-ти клас и проблем няма да има – средата добра, подготовката и тя, ще ги водят на национални и международни състезания. |
Гост |
#779 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:02Значи децата с интерес към математиката спокойно могат да си учат 5-7 клас в тези училища и след това – в СМГ. Ще направят по още 1-2 паралелки с изпит след 4-ти клас и проблем няма да има – средата добра, подготовката и тя, ще ги водят на национални и международни състезания.
И те го правят и сега. Но ако добавят още паралелки ще станат...нови МГ-та. То 107-о си се води "филиал на НПМГ". 125-о обаче няма мерак за втора математическа паралелка, защото всичко при тях се крепи на ентусиазма на един учител. Не на система. Но това какво общо има със мерака да се закрие приема след 4 клас в СМГ? |
Гост |
#780 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:03#777: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Е всеки гледа от собстената си камбанария, явно моята е по-висока. Не знам дали сте виждали задачи от национален кръг на олимпиада по математика от 10 клас нагоре, но съм сигурна че 90 процента от учителите в кварталните СОУ не само няма да ги решат, но и няма да разберат за какво става дума. |
Гост |
#781 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:13#770: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ами естествено – Есенният турнир е състезание за 8-12 клас. Учениците, които се интересуват от математика, след 7-клас са отишли в МГ. Кой тогава от СОУ да участва? В ОУ има ли ученици 8-12 клас? |
Гост |
#782 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:15#779: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Не, няма да са нови МГ, а СОУ с математически паралелки. За да са МГ, според законопроекта, приемът трябва да е от 8-ми клас. |
Гост |
#783 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:25#781: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Всички тези деца са в МГ с малки изключения, разбира се.СОУ не беше ли училище до 12 клас, защо да не участват?Не ми отговаряйте, въпросът е риторичен. |
Гост |
#784 Re: Re: Re:2012-03-07 18:27Не отричам, че има и родители, които са пристрастни като става дума за способностите на децата им, но не всички са такива - поне умните хора не са. Аз лично имам наблюдения от две различни квартални училища (едното с разширено изучаване на чужд език) и едно МГ и мога смело да заявя, че за сравнение в нивото и дума не може да става. Наистина учителката по български във второто квартално беше по-добра от тази в МГ–то, но останалите преподаватели, а и нивото на децата в МГ-то бяха класи нагоре. Продължавате да не разбирате - Вие се опитвате да сравнявате най-доброто СОУ с най-лошото МГ, което нищо не доказва. Говорите за ОТДЕЛНИ успехи на национални кръгове на олимпиадите по РАЗЛИЧНИ предмети на деца от РАЗЛИЧНИ училища (ЧАСТНИ СЛУЧАИ), а хората ви говорят за СРЕДНО ниво на учениците от ВСИЧКИ МГ по ВСЕКИ КОНКРЕТЕН ПРЕДМЕТ, което е по-високо от СРЕДНОТО ниво на учениците от ВСИЧКИ СОУ. И ви обясняват, че МГ няма конкуренция в представянето по математика на МЕЖДУНАРОДНО ниво. Силните ученици отиват в силните училища, което след 5-ти клас (ако не говорим за изкуство) значи МГ, а след 7-ми може да значи не само МГ, а и ЕГ, или ако щете Ам. колеж, класическата гимназия. Нормално е когато учиш в МГ да се явиш на олимпиадите по математика, информатика или физика, а не на олимпиадата по география...и въпреки това, повечето хора, с които се познавам от МГ(дори тези, които не са се интересували от ходене по олимпиади) са били много по-умни и с много по-добра обща култура от тези в СОУ-то. Ако мислите, че децата в СОУ са по-умни, по-начетени и по-добре подготвени по всички предмети - запишете детето си там. Но аз, както и повечето хора тук сме на друго мнение и искаме то да бъде отчетено в закона. Ако в СОУ и ОУ се намира по някой силен ученик в 5-7 клас, то това е само поради липсата на специализирани паралелки със СЕРИОЗЕН ПРИЕМЕН ИЗПИТ за тази възрастова група по другите предмети, както и на това, че местата в МГ са ограничени и там влизат само най-добрите. Наистина, във всяко училище има и добри, и лоши ученици и учители, но децата в МГ са приети след конкурс и в повечето случаи дори слабаците в МГ са по-силни ученици от отличниците в СОУ. И работата в клас върви по-бързо, като всички внимават и са разбрали за какво става дума. За интереса към математиката сериозно се лъжете - няма нищо общо с възрастта и хормоните. За да ти е интересно нещо трябва да го разбираш. Най-често загубата на интерес е свързана с натрупването на пропуски по съответния предмети и поне при моите съученици в МГ такава тенденция не е имало. |
Гост |
#785 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:29#780: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Те и 95% от учещите в МГ няма да разберат за какво става дума. Не знам за СМГ, но за тези МГ, в които в профил математика и информатика се влиза с 3.50 – 4 от изпита по математика след 7- ми клас, е сигурно. Че те на контролните по математика в МГ получават 2 и 3, а какво остава за задачи от национален кръг.... А на кого е необходима състезателната математика в живота? На кого е нужно това високо ниво? Само на учителите, които подготвят ученици в МГ. В СУ се влиза с 3-4 по математика дори най-желаните специалности Компютърни науки и Софтуерно инженерство. Влиза се с оценката от ДЗИ, а темите са за всички – ПГ, СОУ, МГ и не са с кой знае каква сложност. Със знания само от задължителна подготовка спокойно си влизаш и в чуждестранен университет. Факт е, че ученици, които не са ходили на национални и международни състезания и не знаят състезателна математика, учат в чужбина. Също така, носители на много медали от национални и международни състезания си учат в СУ. Тогава защо е необходимо всичко това? За едната слава ли? |
Гост |
#786 Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:32Изключително смислено, аргументирано и спокойно изказване.Браво. |
Гост |
#787 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:38#785: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Със знания само от задължителна подготовка спокойно си влизаш и в чуждестранен университет. Факт е, че ученици, които не са ходили на национални и международни състезания и не знаят състезателна математика, учат в чужбина. Също така, носители на много медали от национални и международни състезания си учат в СУ. Тогава защо е необходимо всичко това? За едната слава ли? Да бе. В КОЙ чужд университет влизаш спокойно само със задължителна подготовка? То и в чужбина има университети и университети. А който няма пари или не иска да следва в чужбина учи в СУ. Какво лошо има? Необходимо е не за слава, а за добро общо ниво. А който не иска такова ниво - да учи където иска.
|
Гост |
#788 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:39#785: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Вземи и прочети малко коментари, помисли и спри да се правиш на тъп/а! Дори само СМГ да е едиснтвеното МГ в България, пак бих защитил подобна петиция. В тази петиция темата е 5-7 клас. ако ти се говори за университети намери си друго място! Слава ?!?! Дори доброто образование да е заради слава е хубаво, че го има! |
Гост |
#789 Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:39Браво! След подобно аргументирано изказване само изключително ограничен човек може да продължи да си рупа неговото. |
Гост |
#790 Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:40Откъде сте сигурни, че в МГ влизат най-добрите? Влизат най-добрите от тези, които са кандидатствали. Като цяло, да, МГ са с най-висок среден резултат от училищата. Но това, ако се гледат училища, а не индивиди. Има деца (не малко) от ОУ и СОУ с много по-високи резултати. Те са около 90% от приетите в 8-ми клас в ЕГ. Има и деца от МГ със смешни резултати – 4.10 по математика, 4.20 по БЕЛ. Има "слабаци" в МГ с тройки в удостоверението за 7 клас, има и пълни отличници от ОУ и СОУ, в които изискванията са високи и подготовката е на ниво. Те продължават да са си отличници и в ЕГ, в които влизат след 7-ми клас, което пък показва, че наистина зад шестиците им стоят знания. |
Гост |
#791 Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:44Браво! Радвам се, че има такива ученици. Въпросът е, че не трябва да се гледат индивиди... И мнението ти значи ли, че си против петицията? |
Гост |
#792 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:45#787: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: То не е добро общо ниво, а ниво на единици (около 100-на деца от випуск). Общо ниво е това от задължителната подготовка. То се достига във всяко училище при наличие на добър преподавател и желание и труд от страна на ученика. Ами те в чуждите университети да не би да имат изпит по математика? Тойфел и пари, това е – никой не те пита за математика. С медали от международни може да учиш в университет на 140 място в класацията, с Тойфел и пари може да учиш в университет, който е на 20 място в тази класация. |
Гост |
#793 Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 18:47Нормално е да има с 4.1 резултат на изпитите от МГ. Класът на сина ми нарастна в началото на годината от 28 приети с 5 изпита и бал на 33. Някой такъв хубостник на такъв като вас от 29 до 33 е изкарал 4.1 |
Гост |
#794 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 19:12#777: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Задачите, които изискват само отговор са лесна за проверяване, но доста повърхностна проверка на знанията. И стимулират към масово преписване на отговори. Много по-важно е какъв подход е избран и как е мотивирано решението, а не толкова какъв краен отговор е даден. Задачите, които можеш да решиш в рамките на две минути може да стимулират експедитивността и да проверяват базова съобразителност или директно прилагане на базови познания, но исктинското разбиране, знания и умения се проверяват най-вече с пълноценни задачи, за чието решение трябва да минеш през няколко различни етапи, да комбинираш различни методи и чието решение трябва да опишеш. Задача, която може да се реши в рамките на 2 минути рядко нещо сериозно може да провери, затова и големите международни състезания не са в тестова форма. Ако можеш да решиш истинска, голяма задача тестовете ще ги хапваш на закуска. Обаче обратното изобщо не е сигурно. Много пъти на състезания тип тест авторите може да не са съобразили например, че верният отговор може да се намери просто по метода на излключването и така задачата да се подмени. А за обективността - то затова по състезанията има квестори, арбитраж и контестации и като цяло обикновенно няма недоволни. |
Гост |
#795 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 19:14#792: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: С изпит по математика неможеш да влезнеш никаде ли? Или по твойта логика Oxford е тъп и слаб университет. Да и предполагам, че MIT не е в топ 140... Аман от многознаещи. |
Гост |
#796 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 19:18Първо, паралелка от 33 деца е незаконна – има си норматив. Второ, моето дете не е кандидатствало, така че със сигурност не е едно от тези 5 новоприети без изпит. Трето, в тази паралелка децата, приети в МГ и завършили 7-ми клас, са 26 и не е имало промени през целият период на обучение. Следователно тези (става въпрос за няколко) деца с ниски резултати са приети в тази МГ с изпит. |
Гост |
#797 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 19:22А какво да се гледа? И в училищата след 7-ми клас, и в университетите, приемат индивиди, а не училища или цели паралелки от дадено училище. Оценките са индивидуални! Качествата на учениците – също. |
Гост |
#798 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 19:32#797: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Не мога да разбера , как разума ви позволява да продалжавате да ръсите частни тъпни! Гледа се средно статистическото ниво на образованието, което предлага едно училище от 5-7 клас. На човек да му се присере от тъпата ви логика. Вместо да давате контра примери преминавате от общо ниво към нивото 1(чатен)индивид. Ние защитаваме правото да могат да учат деца в МГ от 5-ти клас, вие започвате с университе, пак езикови гимазии и прочие... И говоря вие за всички, който споделят меннието ви. |
Гост |
#799 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-03-07 19:33#795: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: А в MIT откога има изпит по математика? Има САТ, но то е съвсем друго. Взимат го и ученици, завършили ЕГ. А САТ искат само в американски университети. Имай лош резултат на Тойфел, пък да видим каква математика ще ти помогне. Затова е напливът към ЕГ. С висок резултат от Тойфел и пари се влиза във всеки университет. За Холандия и няколко други държави даже не ти трябват и много пари, защото или няма такса, или е много ниска – Тойфел около 100 + около 25 000 лв. годишно. Медалите не помагат много последните години. Ако не е пълна стипендия, по-евтино излиза в Англия даже. Дали от 5-ти или от 8-клас – все тая. Важно е да знаеш какво искаш и да имаш воля да го постигнеш. |
Гост |
#8002012-03-07 19:36Ми като не е кандидатствало твоето дете що си вреш гагата дето не ти е работа? Що не си гледаш в твоята копанка? Щото твоето дете не е в МГ с това ли се опитваш да изравниш възможностите като и ти пригласяш в хора на опитващите се да разрушат едно от малко останалите хубави неща в тази страна? СПРЕТЕ ДА ПРЕЧИТЕ НА РАЗВИТИЕТО НА УМНИТЕ ДЕЦА! Малко са тези като Димитър Бербатова, които подават ръка на таланта, мнозина са тези като теб дето се опитват да ликвидират хубавото. |
|
Петиция за касиране на парламентарните избори от 27 октомври 2024 г. в България
Петиция (искане) за временно или постоянно отстраняване от длъжност на изпълнителния директор на ИАЛВ - г-н Красимир Коев
ПОДПИСКА в подкрепа на ГРАЖДАНСКОТО НЕПОДЧИНЕНИЕ и блокада на главен път Бяла-Попово в срок: безсрочен
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Подписка срещу тероризирането с пиратки и бомбички в гр. Пловдив
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
ОТВОРЕНО ПИСМО – ВЪЗВАНИЕ В ПОДКРЕПА НА УКРАИНСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА И ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА КАНОНИЧНАТА СЪБОРНОСТ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
ДА ПОДКРЕПИМ ИСТОРИЧЕСКИ ПАРК!
Петиция за импийчмънт на Румен Радев от поста президент на Република България.
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
Петиция (искане) за временно или постоянно отстраняване от длъжност на изпълнителния директор на ИАЛВ - г-н Красимир Коев
1934 Създадено: 2024-12-02
Петиция в подкрепа на Златина Иванова- директор на училище, бореща се срещу олигархичния модел, застигнал българската образователна система
701 Създадено: 2024-12-14
ПЕТИЦИЯ ЗА ОТСТРАНЯВАНЕТО НА ДИМИТЪР ДИМИТРОВ ОТ ДЛЪЖНОСТ ДИРЕКТОР НА ОП ЕКОРАВНОВЕСИЕ - ГР. СОФИЯ
1331 Създадено: 2024-11-22
РУСЕ ИСКА ДА ДИША. НЯМА ДА ТЪРПИМ ПОВЕЧЕ ГАВРА С НАС И ДЕЦАТА НИ! ПРИНУДЕТЕ „МИРИЗЛИВЦИТЕ“ ДА СПАЗВАТ ЗАКОНИТЕ!
676 Създадено: 2024-12-08
Опазване на територията на Природен парк „Сините камъни“ и възражение срещу намаляване на площта му
943 Създадено: 2024-11-26
За здрави деца, аз имам кауза една!! Нашите деца имат право на здравословна храна и ние родители и институции сме отговорни за това!
152 Създадено: 2024-12-10
Признаване на видеозаписите с автомобилна камера за доказателство
766 Създадено: 2015-10-22
Основен ремонт на отсечка /2,3км/ от път с номер VAR 2028 /от с. Долище до гр. Варна/ непосредствено след кръговото посока с. Долище
105 Създадено: 2024-12-16
ПЕТИЦИЯ ЗА ПОДКРЕПА НА БЪЛГАРСКОТО БИОЛОГИЧНО ЖИВОТНОВЪДСТВО
11604 Създадено: 2024-06-24
Подкрепа за проф. д-р Галина Лардева като арт директор и куратор на Национални есенни изложби, Пловдив
661 Създадено: 2024-12-04
ПОДПИСКА СРЕЩУ ВЪВЕДЕНИТЕ ПРОМЕНИ В ГРАФИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ НА ВЛАКОВЕТЕ ПРЕЗ ГАРА КОПРИВЩИЦА
81 Създадено: 2024-12-13
ДОЛУ РУСКИТЕ РЪЦЕ ОТ УКРАЙНА!
269 Създадено: 2024-12-03
ВТОРА КАТЕГОРИЯ ТРУД ЗА УЧИТЕЛИТЕ
12504 Създадено: 2024-10-12
НЕЗАБАВНО ОСВОБОЖДАВАНЕ НА ЖУРНАЛИСТА СИМОН МИЛКОВ И ЗАЩИТА НА ПРАВАТА НА ГРАЖДАНИТЕ!
6710 Създадено: 2024-12-04
Против Общите събрания (ОС) на КАБ да се провеждат в хотели
49 Създадено: 2024-12-10
Петиция за разграничаване на частни културни организации от бюджетни институции в програмите на НФК
89 Създадено: 2024-12-09
Правосъдие за Ката и Стипе
23607 Създадено: 2024-07-16
Задължителни, БЕЗПЛАТНИ ранни генетични тестове за всички бременни!
29 Създадено: 2024-12-16
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
1434 Създадено: 2024-10-25
Спасение на животните във Велинград
164 Създадено: 2024-11-30