Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

/ #784 Re: Re: Re:

2012-03-07 18:27

#758: - Re: Re:

Не отричам, че има и родители, които са пристрастни като става дума за способностите на децата им, но не всички са такива - поне умните хора не са.  Аз лично имам наблюдения от две различни квартални училища (едното с разширено изучаване на чужд език) и едно МГ и мога смело да заявя, че за сравнение в нивото и дума не може да става. Наистина учителката по български във второто квартално беше по-добра от тази в МГ–то, но останалите преподаватели, а и нивото на децата в МГ-то бяха класи нагоре.

Продължавате да не разбирате - Вие се опитвате да сравнявате най-доброто СОУ с най-лошото МГ, което нищо не доказва.  Говорите за ОТДЕЛНИ успехи на национални кръгове на олимпиадите по РАЗЛИЧНИ предмети на деца от РАЗЛИЧНИ училища (ЧАСТНИ СЛУЧАИ), а хората ви говорят за СРЕДНО ниво на учениците от ВСИЧКИ МГ по ВСЕКИ КОНКРЕТЕН ПРЕДМЕТ, което е по-високо от СРЕДНОТО ниво на учениците от ВСИЧКИ СОУ.  И ви обясняват, че  МГ няма конкуренция в представянето по математика на МЕЖДУНАРОДНО ниво.

Силните ученици отиват в силните училища, което след 5-ти клас (ако не говорим за изкуство) значи МГ, а след 7-ми може да значи не само МГ, а и ЕГ, или ако щете Ам. колеж, класическата гимназия. Нормално е когато учиш в МГ да се явиш на олимпиадите по математика, информатика или физика, а не на олимпиадата по география...и въпреки това, повечето хора, с които се познавам от МГ(дори тези, които не са се интересували от ходене по олимпиади)  са били много по-умни и с много по-добра обща култура от тези в СОУ-то. Ако мислите, че децата в СОУ са по-умни, по-начетени и по-добре подготвени по всички предмети - запишете детето си там. Но аз, както и повечето хора тук сме на друго мнение и искаме то да бъде отчетено в закона. Ако в СОУ и ОУ се намира по някой силен ученик в 5-7 клас, то това е само поради липсата на специализирани паралелки със СЕРИОЗЕН ПРИЕМЕН ИЗПИТ за тази възрастова група по другите предмети, както и на това, че местата в МГ са ограничени и там влизат само най-добрите.

Наистина, във всяко училище има и добри, и лоши ученици и учители, но децата в МГ са приети след конкурс и в повечето случаи дори слабаците в МГ са по-силни ученици от отличниците в СОУ. И работата в клас върви по-бързо, като всички внимават и са разбрали за какво става дума. За интереса към математиката сериозно се лъжете - няма нищо общо с възрастта и хормоните. За да ти е интересно нещо трябва да го разбираш. Най-често загубата на интерес е свързана с натрупването на пропуски по съответния предмети и поне при моите съученици в МГ такава тенденция не е имало.