Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

#801 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-07 19:44

#798: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Тъпни са вашите "аргументи". Дори едно изключение (а то не е само едно) да има, значи може. Щом един може, защо да не могат стотици, хиляди. Щом на няколко деца от ОУ Х не им пречи средата и са изкарали отлични оценки на изпитите след 7-ми клас, защо на други тази среда да пречи? Или "На кривата ракета, космосът е крив". Щом няколко деца от ОУ Z са получили отлична подготовка по химия, биология...и са класирани за национален кръг, защо и другите да не го постигнат. Ама труд трябва, където и да си – МГ, ОУ, СОУ. Те в МГ не наливат с фуния. Вие не искате запазване на приема, вие искате елитарни училища. Ами вървете тогава в ЧУ. МГ са за математици и не бива да се превръщат в елитарни, не бива да са безплатни трамплини към ЕГ, АК...


Гост

#802 Re:

2012-03-07 19:54

#800: -

Твоето дете като постигне колкото моето, тогава пиши глупости.

А колко подписа имате от хора, чиито деца нито са учили в МГ, нито ще учат, нито пък самите те са чели законопроекта и знаят за какво става въпрос? Казахте "Премахват приема след 4-ти клас" и хората чели, недочели, се хванаха. А кой премахва приема? Никой. Разрешават го даже от 1-ви клас, а МГ, ако искат, и от 4-ти да си приемат. Ама вие май искате точно с вас да се съобразят, точно с вашето дете? А каква е гаранцията, че ако има прием, то ще влезе? Ами да му направят специално за него един закон. Предложете се за консултант – нали сте експерт по въпросите, свързани с образованието. Как ли са ви пропуснали и не са потърсили мнението ви до сега!!!

 


Гост

#803 Re: Re:

2012-03-07 20:00

#802: - Re:

От 1 клас не върши работа, иска се от 5 клас, защото чак тогава може да се направи обективен подбор. А приемът от 5 клас се премахва в първоначалния вариант на закона, няма "ако искат да си направят". Освен това се премахва и подборът. Против това е подписката.


Гост

#804 Re: Re: Re:

2012-03-07 20:10

#803: - Re: Re:

Не е точно така. Ако се приеме една паралелка в първи клас,  след 4-ти клас да си направят изпит и така ще останат наистина най-добрите. Ще могат да кандидатстват и деца, които не са учили там от първи клас. Как в СОУ и ОУ има изпит за математически паралелки? Никой не го забранява, не виждам това в законопроекта. Единствено трябва името на МГ да се промени.


Гост

#805 Re: Re: Re: Re:

2012-03-07 20:23

#804: - Re: Re: Re:

Това все пак не е детска градина. А и нямат ресурси за обучение на първокласници - нито учители, нито стаи.

Абе какво спорим като на пазар - моделът на прием след 4 и след 7 клас е доказано работещ. От там нататък защо да го сменяме?


Гост

#806 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-07 20:44

#801: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ти си загубена кауза...


Гост

#807 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-07 23:32

#801: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Може и да не ви харесва, но голяма част от МГ-тата са елитарни (в хубавия смисъл на тази дума), т.к. те възпитават "умният" елит на нацията, който трябва да има равен старт с "богатия" елит. Не виждам нищо лошо в това, че са трамплин и то безплатен - нали от образованието има смисъл, ако успее да ти осигури именно такъв трамплин в последващите етапи от живота. Значи МГ-тата си вършат добре работата.

На държавата работата й е да насърчава формирането на добри безплатни училища за умни деца, а добри платени училища нека да има, но не би трябвало те да са в привилегировано положение и да се допуска да останат единствена алтернатива за желаещите качествено образование.

Тази публикация е изтрита от администратора на сайта. (Покажи подробности)

2012-03-08 01:43



Гост

#809 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 11:50

#808: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ами има отбори от СОУ и ОУ на международни състезания, има медалисти и от там, ако става въпрос за 5-7 клас. След 7-ми клас е нормално отборите да са само от МГ, тъй като математиците отиват в МГ да се развиват (или в ЕГ). Това също е работещ модел, защо го отричате? Никой не пречи на МГ. Досега приемът е бил незаконен, има си законопроект, ще озаконят нещата. Не може така: уж искаме ред, законност, искаме да сме приети в Европа, ама когато ни изнася само. Без каквито и да било смислени аргументи е вашата позиция. Искате специални елитарни училища за вашите деца, смятайки, че те са по-умни, по-възпитани, по-талантливи от останалите. Така мислят всички родители.

Ставате банални с тази среда! Обясниха ви, че щом средата не е попречила на 90% от приетите в ЕГ (само около 9-10 % от приетите в най-елитните езикови училища са учили до 7-ми клас в МГ) , значи не би трябвало да пречи и на вашите деца, ако наистина са умни и талантливи. Никой на никого не може да попречи да се развива, ако той го желае. Има си прием след 7-ми клас и ако децата желаят да се развиват в областта на математиката, да кандидатстват в МГ.

А като става въпрос за образование в чужбина: доминираща е ролята на частните училища. В Англия в държавни училища учат децата на имигрантите и социално слабите. В САЩ нещата стоят долу-горе по същия начин. В държавните им училища подготовката  е на светлинни години от тази в частните. Защо да гледаме Словакия, Чехия? Да следваме примера на страни с по-добро образование – Англия, САЩ. Да си направим и у нас частното образование доминиращо. Още повече, че ще се отпускат средства и за ученици, учещи в ЧУ. Няма ли да ви излезе на същата цена, че дори и  по-евтино , ако запишете детето си в ЧУ, избягвайки таксите за курсове и частни уроци по езици например. Не е тайна, че в държавните училища език не се научава, поради липса на добри преподаватели. Който си знае езика, си намира по-добре платена работа. Държавните училища, за разлика от частните, не могат да предложат високи заплати на учителите. Часовете по език в държавните училища са си губене на време.

И не бива да се приема като трагедия това, че вероятно няма да има прием след 4-ти клас. Стига с тези международни състезания! На тях ходят не повече от 4 деца от випуск (до 7-ми  клас) и от от СМГ (от останалите МГ не ходят – с 1-2 изключения). За 4 деца от България трябва да има специални паралелки ли? Ами да ползват вече работещия модел: курсове в СМГ, частни уроци, 125 СОУ, 107 ОУ. След 7-ми клас – СМГ. И в 125-то и в 107-мо ще си ходят на международни (щом това искате), ако заслужат място в отбора. Хиляди крещят, че децата им са много талантливи, а отиват 4 деца. Вие сигурни ли сте, че това ще са вашите деца? Ако детето не е състезател, въобще не е нужно да учи до 7-ми клас в МГ – няма какво да изпусне от математиката, защото до 7-ми клас са сметки. В 7-ми клас започва истинската математика. Единственото предимство за тези деца, ако учат в МГ в 7-ми клас, е, че евентуално могат да се подготвят за изпита по математика безплатно. Но не винаги се получава. В СМГ и МГ-Варна може и да не ходят на частни уроци по математика, но има МГ, в които ходят. Ходят предимно тези, които смятат да кандидатстват в ЕГ след 7-ми клас.


Гост

#810 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 13:02

Ами има отбори от СОУ и ОУ на международни състезания, има медалисти и от там, ако става въпрос за 5-7 клас. След 7-ми клас е нормално отборите да са само от МГ, тъй като математиците отиват в МГ да се развиват (или в ЕГ). Това също е работещ модел, защо го отричате? Никой не пречи на МГ. Досега приемът е бил незаконен, има си законопроект, ще озаконят нещата. Не може така: уж искаме ред, законност, искаме да сме приети в Европа, ама когато ни изнася само. Без каквито и да било смислени аргументи е вашата позиция. Искате специални елитарни училища за вашите деца, смятайки, че те са по-умни, по-възпитани, по-талантливи от останалите. Така мислят всички родители. Ставате банални с тази среда! Обясниха ви, че щом средата не е попречила на 90% от приетите в ЕГ (само около 9-10 % от приетите в най-елитните езикови училища са учили до 7-ми клас в МГ) , значи не би трябвало да пречи и на вашите деца, ако наистина са умни и талантливи. Никой на никого не може да попречи да се развива, ако той го желае. Има си прием след 7-ми клас и ако децата желаят да се развиват в областта на математиката, да кандидатстват в МГ. А като става въпрос за образование в чужбина: доминираща е ролята на частните училища. В Англия в държавни училища учат децата на имигрантите и социално слабите. В САЩ нещата стоят долу-горе по същия начин. В държавните им училища подготовката е на светлинни години от тази в частните. Защо да гледаме Словакия, Чехия? Да следваме примера на страни с по-добро образование – Англия, САЩ. Да си направим и у нас частното образование доминиращо. Още повече, че ще се отпускат средства и за ученици, учещи в ЧУ. Няма ли да ви излезе на същата цена, че дори и по-евтино , ако запишете детето си в ЧУ, избягвайки таксите за курсове и частни уроци по езици например. Не е тайна, че в държавните училища език не се научава, поради липса на добри преподаватели. Който си знае езика, си намира по-добре платена работа. Държавните училища, за разлика от частните, не могат да предложат високи заплати на учителите. Часовете по език в държавните училища са си губене на време. И не бива да се приема като трагедия това, че вероятно няма да има прием след 4-ти клас. Стига с тези международни състезания! На тях ходят не повече от 4 деца от випуск (до 7-ми клас) и от от СМГ (от останалите МГ не ходят – с 1-2 изключения). За 4 деца от България трябва да има специални паралелки ли? Ами да ползват вече работещия модел: курсове в СМГ, частни уроци, 125 СОУ, 107 ОУ. След 7-ми клас – СМГ. И в 125-то и в 107-мо ще си ходят на международни (щом това искате), ако заслужат място в отбора. Хиляди крещят, че децата им са много талантливи, а отиват 4 деца. Вие сигурни ли сте, че това ще са вашите деца? Ако детето не е състезател, въобще не е нужно да учи до 7-ми клас в МГ – няма какво да изпусне от математиката, защото до 7-ми клас са сметки. В 7-ми клас започва истинската математика. Единственото предимство за тези деца, ако учат в МГ в 7-ми клас, е, че евентуално могат да се подготвят за изпита по математика безплатно. Но не винаги се получава. В СМГ и МГ-Варна може и да не ходят на частни уроци по математика, но има МГ, в които ходят. Ходят предимно тези, които смятат да кандидатстват в ЕГ след 7-ми клас.#809: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 

Пак написахте глупости.Частните училища не са алтернатива.Никаква даже.И за САЩ не говорете, защото нямате информация.Едно заглавие ще дам "DEVELOPING MATH TALENT A COMPREHENSIVE GUIDE TO MATH EDUCATION FOR GIFTED STUDENTS IN ELEMENTARY AND MIDDLE SCHOOL" SUSAN G. ASSOULINE, Ph.D. & ANN LUPKOWSKI-SHOPLIK, Ph.D.Това което сте написали е най-малкото нелепо.Меко казано!?Частните училища не са алтернатива и то на математическите гимназии.И американците си дават сметка за това.Защо?Просто е.В университетите им, над 50% са или китайци, или индийци, или араби.При преподавателите картинката е не по-различна.И тази година българчета победиха КИТАЙ.КИТАЙ!!!Ясна сметка.ЧУ, не са алтернатива, защото те нямат стимул да са обективни в оценките си за децата-всяко дете им носи ПАРИ.Това я кристално ясно.Донякъде това е така и в държавните и общинските училища, и то заради фундаменталната глупост наречена ДЕЛЕГИРАН БЮДЖЕТ.дете=1200+лв.Математиката изисква специфична, мотивираща среда и много добри специалисти.ЧЕТЕТЕ ГОСПОДА НЕГРАМОТНИЦИ.Така е в спорта , изкуствата.ТАКА Е И В ТОЧНИТЕ НАУКИ.И всичкото това го имате готово и направено, а го РАЗРУШАВАТЕ.НЕЩАСТНИ НЕГРАМОТНИЦИ НА СРЕДНА ВЪЗРАСТ. П.С.Радвайте се на анонимноста си.Радввайте се!И да ви кажа право, пишете пълни измишльотини!Празни приказки.

Гост

#811 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 13:22

#809: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  Ако детето не е състезател, въобще не е нужно да учи до 7-ми клас в МГ – няма какво да изпусне от математиката, защото до 7-ми клас са сметки. В 7-ми клас започва истинската математика.

 Е те това е нещо много далеч от истината. Това, което се учи в МГ до 7 клас, е много повече от онова, заложено в програмата.


Гост

#812 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 14:02

#809: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Интересно ми е от позицията на кого пишете. Родител, учител в частно училище, директор в частно училище, изготвяли сте проектозакона ? Споменавате ''вашите деца, вашите деца'' вие деца нямате ли? И нещо много ви влече нещо частничкото, намирисва ми ,че  май  гоненето на някаква финансова изгода  ви кара да поствате тука.

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-03-08 14:27



Гост

#814 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 15:36

#809: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Срам ме е, че има българи като вас :( Аман от некомпетентни чуждопоклонници, готови да прекопират всичко било то и по- лошо.

Виждам, че не разбирате в дълбочина проблематиката нито от гледна точка на учителите, нито на учениците, нито на родителите но да твърдиш че е хубаво държавното и безплатното средно образование да се сведе до нивото, което е в Америка си е развнозначно на национално предателство.

За мен е очевидно, че нямате достатъчно компетентност да коментирате темата:

- За вас добър математик и ученик владеещ базовия учебен материал са синоними, което показва че със сериозната  средношколска математиката нямате никакъв допир. Твърдението, че до 7-ми клас всичко е сметки, че тогава започва истинската математика също са лаишки;

- Не правите разлика между гимназиална и университетска подготовка в чужбина; Не познавате сериозните проблеми на гимназиалното образование в Америка или Великобритания, обаче смело сте готови да прекопирате техните практики;

- Не разбирате защо трябва да има състезателна математика при положение, че това са знания и умения, които превръщат бъдещите възпитаници на МГ във водещи специалисти в множество области - икономика, информатика, архитектура и инженерните науки (помага дори на умението да структурираш и защитаваш теза). То в България друг национален капитал освен добрите кадри не остана.... По вашата логика да махнем всички спортни школи и национални отбори.

- За вас очевидно знанието не е ценност, към която всеки трябва да се стреми. Разберете, няма такова нещо като прекалено умен и знаещ човек. При положение, че в държавата се разсипват милиони за всякакви глупости, как може да кажете, че децата ни са прекалено умни и могатда минат и с не толкова качествено образование.

- Искате да си знаещ и можещ да е скъпо (обърнете внимание, че това не са синоними на умен!);

- Не разбирате какво значи "добра среда";

 

Малко е съмнително, колко много държите МГ-тата да почнат да се казват СОУ или да си разкарат половината паралелки, защото уж така е по-спретнато и подредено ...май са прави хората, че защитавате частни интереси.

P.S. -  Приемът след 5 клас не e незаконен - доколкото знам има поправка в закона, която го регламентира.

 

 


Гост

#815 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 16:49

#809: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: И не бива да се приема като трагедия това, че вероятно няма да има прием след 4-ти клас. Стига с тези международни състезания! На тях ходят не повече от 4 деца от випуск (до 7-ми  клас) и от от СМГ (от останалите МГ не ходят – с 1-2 изключения). За 4 деца от България трябва да има специални паралелки ли? Ами да ползват вече работещия модел: курсове в СМГ, частни уроци, 125 СОУ, 107 ОУ. След 7-ми клас – СМГ. И в 125-то и в 107-мо ще си ходят на международни (щом това искате), ако заслужат място в отбора. Хиляди крещят, че децата им са много талантливи, а отиват 4 деца. Вие сигурни ли сте, че това ще са вашите деца? Ако детето не е състезател, въобще не е нужно да учи до 7-ми клас в МГ – няма какво да изпусне от математиката, защото до 7-ми клас са сметки. В 7-ми клас започва истинската математика. Единственото предимство за тези деца, ако учат в МГ в 7-ми клас, е, че евентуално могат да се подготвят за изпита по математика безплатно. Но не винаги се получава. В СМГ и МГ-Варна може и да не ходят на частни уроци по математика, но има МГ, в които ходят. Ходят предимно тези, които смятат да кандидатстват в ЕГ след 7-ми клас.

Моето дете учи в СОУ, столично, от най-търсените.  5-7 клас - пълна трагедия.

Да, математиката до 7-ми клас в СОУ е просто сметки, но това не е математика.

Това се нарича смятане, някога са учили смятане в начален етап, сега до 12-ти клас по СОУ-тата все учат смятане и писане.

А за мислене да сте чували и да виждате някаква връзка между математиката и мисленето?

Кога според вас е нормално да се учат децата да мислят, след 7-ми клас ли?

Дано не сте учител...не че няма стотици такива из българските училища...

 

Горките ни деца!


Гост

#816 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 18:43

#811: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

И с какво това помага на децата? Защо деца, които не са учили "повече от онова, заложено в програмата", изкарват на изпита след 7-ми клас по-високи оценки по математика? Защо новопостъпили в 8-ми клас в МГ ученици се представят по-добре от учили в МГ 5-7 клас (и то в градове, в които няма курсове и школи по математика)?

Защото не всички деца в МГ (5-7 клас) учат математика на по-високо ниво от ОУ. Не всички ученици в МГ посещават СИП и школи. Просто не желаят да я учат тази математика на по-високо ниво. А защо тогава са там? Защото знаят, че само със задължителната подготовка след 7-ми клас ще успеят да влязат там, където искат.


Гост

#817 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 18:44

#815: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

А кое е математика? Състезателната ли? Мислите ли, че тя ще е нужна в живота на някого, освен на учителите в МГ?

Колко от децата на тези, които са автори на задачи и проверители по състезания, се занимават със състезателна математика? Ами проверете – единици са. Защо ли?


Гост

#818 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 19:00

#810: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

А може и да имам информация как е в САЩ. Вие не сте живели там, нали? Там всяко от училищата им има акредитация, получава оценка.  Хора с възможности и амбиции не записват децата си в държавни училища. И стига с тези изхвърляния! Били Китай! Били го 4 българчета. Ако отборите бяха от 1000 състезатели, кой щеше да бие? Откъде в България ще намерите 1000 добри математици на тази възраст? СМГ да не е България?

И първо четете, обиколете света и тогава пишете за измишльотини! Такива са фактите, ако искате ги приемайте. Празни приказки са аргументите ви, за това и едно дете може да ги обори.

Не бива толкова да се вживявате – не е здравословно. И се съмнявам, че точно вашето дете трябва да бъде част от една по-добра среда. Ако и то е възпитано като вас.....в грубост, агресия...


Гост

#819

2012-03-08 19:23

"отбори от 1000 състезатли"???.Не знаете за какво пишете.СМГ Е България.Най-доброто от нея.Доказано и познато навсякъде.И не е само СМГ.Позволявате си да омаложавате и с това да обиждате децата и преподавателите им, с което не може да очаквате толерантно отношение.Нелепо е, че не го схващате, но това явно е характерно за Вас.

Гост

#820 Re:

2012-03-08 20:27

#819: -

Не обиждам нито децата, нито преподавателите им, а само казвам, че конкурентно способните в България на тази възраст (а и не само) са малко. Кои са другите освен СМГ – още 2-3 МГ, нали? А къде са останалите 26-27? Няма ги никакви и няма да ги има по редица причини. Една от тях е приемът в 8-ми на ученици с ниски балове, поради липсата на интерес. Напливът е към ЕГ. Там са "космическите" приемни балове. От лош материал и най-добрият майстор не може да направи нищо! Какви успехи очаквате от ученик, влязъл в МГ с 3 по математика? Това да не ви е СМГ!!! Нямате представа какво е в училищата, а само повтаряте "СМГ, СМГ". За разлика от вас, в МОМН имат представа за това какво се случва не само в МГ, а и в СОУ, ОУ, ЕГ, ПГ. Не са неграмотници, както ги наричате вие.

И СМГ не е най-доброто от България – умни и талантливи деца има навсякъде – в 91 НЕГ, 1 АЕГ, АК..... Миналата година един ученик завърши АК, но това не му попречи да се състезава на международни олимпиади по математика, не му попречи да побеждава и ученици, учили 6-7 години в СМГ. Умен и талантлив ли си, трудиш ли се, няма как да не успееш.

 

 


Гост

#821

2012-03-08 21:19

Пак неподходящ пример.Един ученик от АК, не е равен на поколения с успешни представяния където се сетите.Слаба и нелепа аргументация.Много слабо.Да вземем IPHo.От създаването си, до днес, България има 144, UK има 112, USA има 111 класирания на призови места.Колко са от АК?Не е коректно да се пита това, нали така.ОК.Колко от тези 144 са на ученици от МГ?Оставям на Вас да отговорите.........

Гост

#822 Re: Re:

2012-03-08 21:47

#820: - Re: Миналата година един ученик завърши АК, но това не му попречи да се състезава на международни олимпиади по математика, не му попречи да побеждава и ученици, учили 6-7 години в СМГ.

Първо,  Този конкретен ученик е един единствен. Няма друг като него.

Второ, този същият ученик е учил в СМГ от 5 до 7 клас :-)


Гост

#823 Re: Re:

2012-03-08 22:16

#820: - Re:

"Нямате представа какво е в училищата, а само повтаряте "СМГ, СМГ""

Имаме - публикувана е класация на училищата по резултати от НВО за 7-ми клас - 2011г. В НВО влизат математика, БЕЛ, история, география, език и още предмети. В първите 10 училища има 6 математически гимназии (държавни и общински) и  1 частна математическа гимназия. Това мисля, че говори достатъчно добре за нивото на обучение 5-7 клас в МГ.


Гост

#824 Re: Re: Re:

2012-03-09 06:43

#823: - Re: Re: Имаме - публикувана е класация на училищата по резултати от НВО за 7-ми клас - 2011г. В НВО влизат математика, БЕЛ, история, география, език и още предмети. В първите 10 училища има 6 математически гимназии (държавни и общински) и  1 частна математическа гимназия. Това мисля, че говори достатъчно добре за нивото на обучение 5-7 клас в МГ.

Точно така. В линка по-долу има пълно изследване за училищата в България, а въпросната класация по резултати от НВО по всички предмети е на страница 26.

http://new.sliven.net/web/rio-sl/rioup/aktuall/230611/RIO%20rezults%202011.pdf


Гост

#825

2012-03-09 09:41

Докато в нормалните държави се опитват да стимулират децата да се развиват и да допринасят за развитието на цялото общество, в България ги спъват и се опитват да закопаят таланта им. Докога?