Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ

Quoted post


Гост

#756 Re:

2012-03-07 14:54

#751: -

Вие май изобщо не разбирате как стоят нещата от гледна точка на "умното" дете.  Та вие отричате възможността да съществуват деца с интерес към математиката след 7-ми клас, само защото не познавате такива :)) Вие очевидно не сте минали през МГ, щом виждате преразпределението след 7-ми клас като текучество и аргумент срещу МГ–тата. Нека да ви помогна да видите другата гледна точка:

Паралелките 5-7 клас са предпочитани, защото осигуряват силна среда и предоставят качествено образование. Децата които са много добри по математика обикновенно са силни ученици и по другите предмети (защото притежават добри аналитични способности и умеят да откриват логиката, а не се стремят просто да зазубрят материала).  Фактът, че тези паралелки са предпочитани както от деца които имат амбиции и интереси към математиката, така и от такива, които са просто силни ученици и искат да учат сред други силни ученици, не означава, че първата група не съществува! Нито, че от паралелките няма полза! Означава , че умните деца с хуманитарна насоченост от тази възрастова група към момента нямат равностойна алтернатива, отговаряща на интересите им. В СОУ тези деца са абонирани за 6-цата без да правят каквото и да е, и се тъпче на един и същи материал, защото има деца, които са глупави или незнаещи.

Вместо да ликвидирате паралелките 5-7 клас в МГ, създайте възможност и училища с друг профил да имат профилирани паралелки СЛЕД ИЗПИТ!

Подготовката по математика в СОУ/ОУ все още не е алтернатива на тази в МГ. Може да има еденични примери за успешно представяне на някое състезание, но това нищо не доказва.

Как ми се иска правото да публикуваш пост да е обвързано с някаква логическа задачка от трети клас - да спориш с хора, които не разбират понятия като пример и контрапример, статистика, необходимо и достатъчно условие е ужасно досадно!

Отговори


Гост

#758 Re: Re:

2012-03-07 16:12:37

#756: - Re:

 

А да сте чули някой родител да каже, че детето му не е умно? Тогава за каква гледна точка говорим? На чие дете?

Тъпче се на един и същ материал ли?

Погледнете на сайта на МОМН допуснатите до национални кръгове на олимпиадите по различните предмети и ще видите, че това съвсем не е така. Единствено на олимпиадата по математика болшинството от учениците в 7-ми клас са от МГ. На олимпиадата по физика половината са от СОУ и ОУ, а на останалите олимпиади почти няма ученици от 7-ми клас от МГ. Та, значи, и в СОУ и ОУ учат силни ученици, а май и подготовката там по всички предмети е на ниво, докато в МГ подготовката по математика е на ниво (не навсякъде обаче), но по останалите предмети явно не е така. Такива изводи си правя аз, гледайки класиранията. Във всяко училище има и добри, и лоши ученици. Същото важи и за учителите.

След 7-ми клас има деца с интерес към математиката, но не са много. След 10-ти клас пък са направо смешно малко.