Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ

Quoted post


Гост

#758 Re: Re:

2012-03-07 16:12

#756: - Re:

 

А да сте чули някой родител да каже, че детето му не е умно? Тогава за каква гледна точка говорим? На чие дете?

Тъпче се на един и същ материал ли?

Погледнете на сайта на МОМН допуснатите до национални кръгове на олимпиадите по различните предмети и ще видите, че това съвсем не е така. Единствено на олимпиадата по математика болшинството от учениците в 7-ми клас са от МГ. На олимпиадата по физика половината са от СОУ и ОУ, а на останалите олимпиади почти няма ученици от 7-ми клас от МГ. Та, значи, и в СОУ и ОУ учат силни ученици, а май и подготовката там по всички предмети е на ниво, докато в МГ подготовката по математика е на ниво (не навсякъде обаче), но по останалите предмети явно не е така. Такива изводи си правя аз, гледайки класиранията. Във всяко училище има и добри, и лоши ученици. Същото важи и за учителите.

След 7-ми клас има деца с интерес към математиката, но не са много. След 10-ти клас пък са направо смешно малко.

 

Отговори


Гост

#761 Re: Re: Re:

2012-03-07 16:42:02

#758: - Re: Re:

Олимпиадите много често съвпадат по дати, а и е изморително да се явяваш навсякъде. Затова децат си слагат приоритети и е нормално в МГ да избират математика и физика.

Пък и целта нали е да има избор? Който предпочита СУ - да заповяда. Който предпочита МГ - да не му се затваря тази врата. Това е духът на темата.


Гост

#764 Re: Re: Re:

2012-03-07 17:05:31

#758: - Re: Re:

Та, значи, и в СОУ и ОУ учат силни ученици, а май и подготовката там по всички предмети е на ниво, докато в МГ подготовката по математика е на ниво (не навсякъде обаче), но по останалите предмети явно не е така.

Ето един интересен линк: http://new.sliven.net/web/rio-sl/rioup/aktuall/230611/RIO%20rezults%202011.pdf

Отидете на страница 26 и ще видите класиране за цялата страна по представяне (осреднено за всички изпитни дисциплини) на НВО след 7 клас. Няма да правя коментар, но искам само да обърнете внимание и на бройката участници.

Що се отнася до състезанията по математика - ето линкове към класирането на националния кръг на най-масовото състезание - Европейско кенгуру:

http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2011/kengnaz_2011_6.pdf

http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2011/kengnaz_2011_8.pdf

И тук няма да коментирам.


Гост

#784 Re: Re: Re:

2012-03-07 18:27:49

#758: - Re: Re:

Не отричам, че има и родители, които са пристрастни като става дума за способностите на децата им, но не всички са такива - поне умните хора не са.  Аз лично имам наблюдения от две различни квартални училища (едното с разширено изучаване на чужд език) и едно МГ и мога смело да заявя, че за сравнение в нивото и дума не може да става. Наистина учителката по български във второто квартално беше по-добра от тази в МГ–то, но останалите преподаватели, а и нивото на децата в МГ-то бяха класи нагоре.

Продължавате да не разбирате - Вие се опитвате да сравнявате най-доброто СОУ с най-лошото МГ, което нищо не доказва.  Говорите за ОТДЕЛНИ успехи на национални кръгове на олимпиадите по РАЗЛИЧНИ предмети на деца от РАЗЛИЧНИ училища (ЧАСТНИ СЛУЧАИ), а хората ви говорят за СРЕДНО ниво на учениците от ВСИЧКИ МГ по ВСЕКИ КОНКРЕТЕН ПРЕДМЕТ, което е по-високо от СРЕДНОТО ниво на учениците от ВСИЧКИ СОУ.  И ви обясняват, че  МГ няма конкуренция в представянето по математика на МЕЖДУНАРОДНО ниво.

Силните ученици отиват в силните училища, което след 5-ти клас (ако не говорим за изкуство) значи МГ, а след 7-ми може да значи не само МГ, а и ЕГ, или ако щете Ам. колеж, класическата гимназия. Нормално е когато учиш в МГ да се явиш на олимпиадите по математика, информатика или физика, а не на олимпиадата по география...и въпреки това, повечето хора, с които се познавам от МГ(дори тези, които не са се интересували от ходене по олимпиади)  са били много по-умни и с много по-добра обща култура от тези в СОУ-то. Ако мислите, че децата в СОУ са по-умни, по-начетени и по-добре подготвени по всички предмети - запишете детето си там. Но аз, както и повечето хора тук сме на друго мнение и искаме то да бъде отчетено в закона. Ако в СОУ и ОУ се намира по някой силен ученик в 5-7 клас, то това е само поради липсата на специализирани паралелки със СЕРИОЗЕН ПРИЕМЕН ИЗПИТ за тази възрастова група по другите предмети, както и на това, че местата в МГ са ограничени и там влизат само най-добрите.

Наистина, във всяко училище има и добри, и лоши ученици и учители, но децата в МГ са приети след конкурс и в повечето случаи дори слабаците в МГ са по-силни ученици от отличниците в СОУ. И работата в клас върви по-бързо, като всички внимават и са разбрали за какво става дума. За интереса към математиката сериозно се лъжете - няма нищо общо с възрастта и хормоните. За да ти е интересно нещо трябва да го разбираш. Най-често загубата на интерес е свързана с натрупването на пропуски по съответния предмети и поне при моите съученици в МГ такава тенденция не е имало.