Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ

Quoted post


Гост

#751

2012-03-07 13:28

Колко % от учениците, приети в 5-ти клас в СМГ, остават и след 7-ми клас в училището? Не повече от 60%. Какво е станало с останалите "талантливи" математици, "обичащи" математиката? СМГ трамплин към 91НЕГ, 1АЕГ, 9ФЕГ, ИЕГ и АК ли е? Как стои този въпрос в останалите МГ? Колко от учениците в МГ след 8-ми клас наистина се интересуват от математика? Колко от учениците от 5-7 клас имат интерес към математиката и притежават нужния потенциал?
Има ли СОУ и ОУ с математически паралелки, в които може да се осъществи подготовката по математика на талантливи деца? На ниво ли е тази подготовка? Ученици от тези училища печелят ли национални и международни състезания?
Какъв е тогава проблемът? Какво значение има къде точно се е подготвяло детето 5-7 клас, след като е получило нужната подготовка? След 7-ми клас, ако наистина има интерес към математиката, би могло да отиде в МГ. Само не казвайте, че децата, учили 5-7 клас в МГ, се представят по-добре на състезания – примери за обратното има колкото искате!

Отговори

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-03-07 14:53:19



Гост

#756 Re:

2012-03-07 14:54:16

#751: -

Вие май изобщо не разбирате как стоят нещата от гледна точка на "умното" дете.  Та вие отричате възможността да съществуват деца с интерес към математиката след 7-ми клас, само защото не познавате такива :)) Вие очевидно не сте минали през МГ, щом виждате преразпределението след 7-ми клас като текучество и аргумент срещу МГ–тата. Нека да ви помогна да видите другата гледна точка:

Паралелките 5-7 клас са предпочитани, защото осигуряват силна среда и предоставят качествено образование. Децата които са много добри по математика обикновенно са силни ученици и по другите предмети (защото притежават добри аналитични способности и умеят да откриват логиката, а не се стремят просто да зазубрят материала).  Фактът, че тези паралелки са предпочитани както от деца които имат амбиции и интереси към математиката, така и от такива, които са просто силни ученици и искат да учат сред други силни ученици, не означава, че първата група не съществува! Нито, че от паралелките няма полза! Означава , че умните деца с хуманитарна насоченост от тази възрастова група към момента нямат равностойна алтернатива, отговаряща на интересите им. В СОУ тези деца са абонирани за 6-цата без да правят каквото и да е, и се тъпче на един и същи материал, защото има деца, които са глупави или незнаещи.

Вместо да ликвидирате паралелките 5-7 клас в МГ, създайте възможност и училища с друг профил да имат профилирани паралелки СЛЕД ИЗПИТ!

Подготовката по математика в СОУ/ОУ все още не е алтернатива на тази в МГ. Може да има еденични примери за успешно представяне на някое състезание, но това нищо не доказва.

Как ми се иска правото да публикуваш пост да е обвързано с някаква логическа задачка от трети клас - да спориш с хора, които не разбират понятия като пример и контрапример, статистика, необходимо и достатъчно условие е ужасно досадно!


Гост

#757 Re:

2012-03-07 15:43:50

#751: -

Само не казвайте, че децата, учили 5-7 клас в МГ, се представят по-добре на състезания – примери за обратното има колкото искате!

Не, няма примери колкото искаме. Има отделни изключения.Ето един линк към реалната картинка при един от силните турнири: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxlc2VuZW5tdHxneDozOGIxODFhYzY3YzY2ZDE2

А това, че 40% от децата напускат МГ и отиват другаде значи, че ЦЕЛИ 60% остават да учат математика. Което е много добър процент.