Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ

Quoted post


Гост

#809 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 11:50

#808: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ами има отбори от СОУ и ОУ на международни състезания, има медалисти и от там, ако става въпрос за 5-7 клас. След 7-ми клас е нормално отборите да са само от МГ, тъй като математиците отиват в МГ да се развиват (или в ЕГ). Това също е работещ модел, защо го отричате? Никой не пречи на МГ. Досега приемът е бил незаконен, има си законопроект, ще озаконят нещата. Не може така: уж искаме ред, законност, искаме да сме приети в Европа, ама когато ни изнася само. Без каквито и да било смислени аргументи е вашата позиция. Искате специални елитарни училища за вашите деца, смятайки, че те са по-умни, по-възпитани, по-талантливи от останалите. Така мислят всички родители.

Ставате банални с тази среда! Обясниха ви, че щом средата не е попречила на 90% от приетите в ЕГ (само около 9-10 % от приетите в най-елитните езикови училища са учили до 7-ми клас в МГ) , значи не би трябвало да пречи и на вашите деца, ако наистина са умни и талантливи. Никой на никого не може да попречи да се развива, ако той го желае. Има си прием след 7-ми клас и ако децата желаят да се развиват в областта на математиката, да кандидатстват в МГ.

А като става въпрос за образование в чужбина: доминираща е ролята на частните училища. В Англия в държавни училища учат децата на имигрантите и социално слабите. В САЩ нещата стоят долу-горе по същия начин. В държавните им училища подготовката  е на светлинни години от тази в частните. Защо да гледаме Словакия, Чехия? Да следваме примера на страни с по-добро образование – Англия, САЩ. Да си направим и у нас частното образование доминиращо. Още повече, че ще се отпускат средства и за ученици, учещи в ЧУ. Няма ли да ви излезе на същата цена, че дори и  по-евтино , ако запишете детето си в ЧУ, избягвайки таксите за курсове и частни уроци по езици например. Не е тайна, че в държавните училища език не се научава, поради липса на добри преподаватели. Който си знае езика, си намира по-добре платена работа. Държавните училища, за разлика от частните, не могат да предложат високи заплати на учителите. Часовете по език в държавните училища са си губене на време.

И не бива да се приема като трагедия това, че вероятно няма да има прием след 4-ти клас. Стига с тези международни състезания! На тях ходят не повече от 4 деца от випуск (до 7-ми  клас) и от от СМГ (от останалите МГ не ходят – с 1-2 изключения). За 4 деца от България трябва да има специални паралелки ли? Ами да ползват вече работещия модел: курсове в СМГ, частни уроци, 125 СОУ, 107 ОУ. След 7-ми клас – СМГ. И в 125-то и в 107-мо ще си ходят на международни (щом това искате), ако заслужат място в отбора. Хиляди крещят, че децата им са много талантливи, а отиват 4 деца. Вие сигурни ли сте, че това ще са вашите деца? Ако детето не е състезател, въобще не е нужно да учи до 7-ми клас в МГ – няма какво да изпусне от математиката, защото до 7-ми клас са сметки. В 7-ми клас започва истинската математика. Единственото предимство за тези деца, ако учат в МГ в 7-ми клас, е, че евентуално могат да се подготвят за изпита по математика безплатно. Но не винаги се получава. В СМГ и МГ-Варна може и да не ходят на частни уроци по математика, но има МГ, в които ходят. Ходят предимно тези, които смятат да кандидатстват в ЕГ след 7-ми клас.

Отговори


Гост

#810 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 13:02:20

Ами има отбори от СОУ и ОУ на международни състезания, има медалисти и от там, ако става въпрос за 5-7 клас. След 7-ми клас е нормално отборите да са само от МГ, тъй като математиците отиват в МГ да се развиват (или в ЕГ). Това също е работещ модел, защо го отричате? Никой не пречи на МГ. Досега приемът е бил незаконен, има си законопроект, ще озаконят нещата. Не може така: уж искаме ред, законност, искаме да сме приети в Европа, ама когато ни изнася само. Без каквито и да било смислени аргументи е вашата позиция. Искате специални елитарни училища за вашите деца, смятайки, че те са по-умни, по-възпитани, по-талантливи от останалите. Така мислят всички родители. Ставате банални с тази среда! Обясниха ви, че щом средата не е попречила на 90% от приетите в ЕГ (само около 9-10 % от приетите в най-елитните езикови училища са учили до 7-ми клас в МГ) , значи не би трябвало да пречи и на вашите деца, ако наистина са умни и талантливи. Никой на никого не може да попречи да се развива, ако той го желае. Има си прием след 7-ми клас и ако децата желаят да се развиват в областта на математиката, да кандидатстват в МГ. А като става въпрос за образование в чужбина: доминираща е ролята на частните училища. В Англия в държавни училища учат децата на имигрантите и социално слабите. В САЩ нещата стоят долу-горе по същия начин. В държавните им училища подготовката е на светлинни години от тази в частните. Защо да гледаме Словакия, Чехия? Да следваме примера на страни с по-добро образование – Англия, САЩ. Да си направим и у нас частното образование доминиращо. Още повече, че ще се отпускат средства и за ученици, учещи в ЧУ. Няма ли да ви излезе на същата цена, че дори и по-евтино , ако запишете детето си в ЧУ, избягвайки таксите за курсове и частни уроци по езици например. Не е тайна, че в държавните училища език не се научава, поради липса на добри преподаватели. Който си знае езика, си намира по-добре платена работа. Държавните училища, за разлика от частните, не могат да предложат високи заплати на учителите. Часовете по език в държавните училища са си губене на време. И не бива да се приема като трагедия това, че вероятно няма да има прием след 4-ти клас. Стига с тези международни състезания! На тях ходят не повече от 4 деца от випуск (до 7-ми клас) и от от СМГ (от останалите МГ не ходят – с 1-2 изключения). За 4 деца от България трябва да има специални паралелки ли? Ами да ползват вече работещия модел: курсове в СМГ, частни уроци, 125 СОУ, 107 ОУ. След 7-ми клас – СМГ. И в 125-то и в 107-мо ще си ходят на международни (щом това искате), ако заслужат място в отбора. Хиляди крещят, че децата им са много талантливи, а отиват 4 деца. Вие сигурни ли сте, че това ще са вашите деца? Ако детето не е състезател, въобще не е нужно да учи до 7-ми клас в МГ – няма какво да изпусне от математиката, защото до 7-ми клас са сметки. В 7-ми клас започва истинската математика. Единственото предимство за тези деца, ако учат в МГ в 7-ми клас, е, че евентуално могат да се подготвят за изпита по математика безплатно. Но не винаги се получава. В СМГ и МГ-Варна може и да не ходят на частни уроци по математика, но има МГ, в които ходят. Ходят предимно тези, които смятат да кандидатстват в ЕГ след 7-ми клас.#809: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 

Пак написахте глупости.Частните училища не са алтернатива.Никаква даже.И за САЩ не говорете, защото нямате информация.Едно заглавие ще дам "DEVELOPING MATH TALENT A COMPREHENSIVE GUIDE TO MATH EDUCATION FOR GIFTED STUDENTS IN ELEMENTARY AND MIDDLE SCHOOL" SUSAN G. ASSOULINE, Ph.D. & ANN LUPKOWSKI-SHOPLIK, Ph.D.Това което сте написали е най-малкото нелепо.Меко казано!?Частните училища не са алтернатива и то на математическите гимназии.И американците си дават сметка за това.Защо?Просто е.В университетите им, над 50% са или китайци, или индийци, или араби.При преподавателите картинката е не по-различна.И тази година българчета победиха КИТАЙ.КИТАЙ!!!Ясна сметка.ЧУ, не са алтернатива, защото те нямат стимул да са обективни в оценките си за децата-всяко дете им носи ПАРИ.Това я кристално ясно.Донякъде това е така и в държавните и общинските училища, и то заради фундаменталната глупост наречена ДЕЛЕГИРАН БЮДЖЕТ.дете=1200+лв.Математиката изисква специфична, мотивираща среда и много добри специалисти.ЧЕТЕТЕ ГОСПОДА НЕГРАМОТНИЦИ.Така е в спорта , изкуствата.ТАКА Е И В ТОЧНИТЕ НАУКИ.И всичкото това го имате готово и направено, а го РАЗРУШАВАТЕ.НЕЩАСТНИ НЕГРАМОТНИЦИ НА СРЕДНА ВЪЗРАСТ. П.С.Радвайте се на анонимноста си.Радввайте се!И да ви кажа право, пишете пълни измишльотини!Празни приказки.

Гост

#811 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 13:22:14

#809: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  Ако детето не е състезател, въобще не е нужно да учи до 7-ми клас в МГ – няма какво да изпусне от математиката, защото до 7-ми клас са сметки. В 7-ми клас започва истинската математика.

 Е те това е нещо много далеч от истината. Това, което се учи в МГ до 7 клас, е много повече от онова, заложено в програмата.


Гост

#812 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 14:02:23

#809: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Интересно ми е от позицията на кого пишете. Родител, учител в частно училище, директор в частно училище, изготвяли сте проектозакона ? Споменавате ''вашите деца, вашите деца'' вие деца нямате ли? И нещо много ви влече нещо частничкото, намирисва ми ,че  май  гоненето на някаква финансова изгода  ви кара да поствате тука.


Гост

#814 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 15:36:06

#809: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Срам ме е, че има българи като вас :( Аман от некомпетентни чуждопоклонници, готови да прекопират всичко било то и по- лошо.

Виждам, че не разбирате в дълбочина проблематиката нито от гледна точка на учителите, нито на учениците, нито на родителите но да твърдиш че е хубаво държавното и безплатното средно образование да се сведе до нивото, което е в Америка си е развнозначно на национално предателство.

За мен е очевидно, че нямате достатъчно компетентност да коментирате темата:

- За вас добър математик и ученик владеещ базовия учебен материал са синоними, което показва че със сериозната  средношколска математиката нямате никакъв допир. Твърдението, че до 7-ми клас всичко е сметки, че тогава започва истинската математика също са лаишки;

- Не правите разлика между гимназиална и университетска подготовка в чужбина; Не познавате сериозните проблеми на гимназиалното образование в Америка или Великобритания, обаче смело сте готови да прекопирате техните практики;

- Не разбирате защо трябва да има състезателна математика при положение, че това са знания и умения, които превръщат бъдещите възпитаници на МГ във водещи специалисти в множество области - икономика, информатика, архитектура и инженерните науки (помага дори на умението да структурираш и защитаваш теза). То в България друг национален капитал освен добрите кадри не остана.... По вашата логика да махнем всички спортни школи и национални отбори.

- За вас очевидно знанието не е ценност, към която всеки трябва да се стреми. Разберете, няма такова нещо като прекалено умен и знаещ човек. При положение, че в държавата се разсипват милиони за всякакви глупости, как може да кажете, че децата ни са прекалено умни и могатда минат и с не толкова качествено образование.

- Искате да си знаещ и можещ да е скъпо (обърнете внимание, че това не са синоними на умен!);

- Не разбирате какво значи "добра среда";

 

Малко е съмнително, колко много държите МГ-тата да почнат да се казват СОУ или да си разкарат половината паралелки, защото уж така е по-спретнато и подредено ...май са прави хората, че защитавате частни интереси.

P.S. -  Приемът след 5 клас не e незаконен - доколкото знам има поправка в закона, която го регламентира.

 

 


Гост

#815 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-08 16:49:29

#809: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: И не бива да се приема като трагедия това, че вероятно няма да има прием след 4-ти клас. Стига с тези международни състезания! На тях ходят не повече от 4 деца от випуск (до 7-ми  клас) и от от СМГ (от останалите МГ не ходят – с 1-2 изключения). За 4 деца от България трябва да има специални паралелки ли? Ами да ползват вече работещия модел: курсове в СМГ, частни уроци, 125 СОУ, 107 ОУ. След 7-ми клас – СМГ. И в 125-то и в 107-мо ще си ходят на международни (щом това искате), ако заслужат място в отбора. Хиляди крещят, че децата им са много талантливи, а отиват 4 деца. Вие сигурни ли сте, че това ще са вашите деца? Ако детето не е състезател, въобще не е нужно да учи до 7-ми клас в МГ – няма какво да изпусне от математиката, защото до 7-ми клас са сметки. В 7-ми клас започва истинската математика. Единственото предимство за тези деца, ако учат в МГ в 7-ми клас, е, че евентуално могат да се подготвят за изпита по математика безплатно. Но не винаги се получава. В СМГ и МГ-Варна може и да не ходят на частни уроци по математика, но има МГ, в които ходят. Ходят предимно тези, които смятат да кандидатстват в ЕГ след 7-ми клас.

Моето дете учи в СОУ, столично, от най-търсените.  5-7 клас - пълна трагедия.

Да, математиката до 7-ми клас в СОУ е просто сметки, но това не е математика.

Това се нарича смятане, някога са учили смятане в начален етап, сега до 12-ти клас по СОУ-тата все учат смятане и писане.

А за мислене да сте чували и да виждате някаква връзка между математиката и мисленето?

Кога според вас е нормално да се учат децата да мислят, след 7-ми клас ли?

Дано не сте учител...не че няма стотици такива из българските училища...

 

Горките ни деца!


Гост

#857 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-03-10 08:20:12

Защо да гледаме Словакия, Чехия? Да следваме примера на страни с по-добро образование – Англия, САЩ.#809: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 

"Making a Science of Education FOR SUCCESS IN AN INCREASINGLY COMPLEX, CROWDED, AND DANGEROUS WORLD, A NATION must strive to be a meritocracy: Its education and social systems should be structured to select those with the most talent, energy, wisdom, and character as the next generation of leaders for each segment of society. When I was young, I was taught that providing equal opportunities for everyone was a matter of social justice—part of the social contract in the United States. Now, I believe that it is also a matter of national survival. Any country that fails to encourage and develop the talent in each individual through its public school system will suffer greatly, because the quality of a nation depends on the collective wisdom of both its leaders and its citizens." SCIENCE VOL 323 2 JANUARY 2009 За kойто може да чете и разбира.(PISA???)