Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Гост |
#262012-02-21 10:03Напълно съгласна с гореизложеното! |
Орлин Райков |
#27 Re:2012-02-21 10:37"Обсъждане на какво по-точно?" за това, че родителите в законопроекта са "изхвърлени". Трябва да е точно обратното. Служителите в Образователната система трябва да отговарят пред родителите и родителите да решават кое е добро и е приемливо за децата им. Те са тези, които плащат за образованието и имат право да оценяват успеха, да избират друга форма на образование и т.н. Всички вече приети стратегии, документи, и т.н трябва да се преразгледат. Вече изпратихме доста сериозни коментари на МОМН и нямаше отговор и коментар по същество за тях. Дискусия реално не е имало. Просто публично говорене от тях, а не от нас, гражданите, данъкоплатците и потребителите на тяхната образователна услуга. |
Гост |
#282012-02-21 11:49Кога най-накрая ще започнем да мислим за децата? Кажат ни "Правете реформи" и тръгваме да поменяме всичко. Защо не оставим доброто и работещото и да го доразвием. Да променяме само лошото. Добрия треньор сменя само слабите играчи. С тази децентрализация МОМН абдикира от всичко. Страхуват се от отговорност. Нали образованието е държавна политика. |
Иван |
#292012-02-21 12:38Направените предложения никой в МОМН не иска да вземе на сериозно. Предложения изведени от реалната практика, а не предложения измислени от министерски съветници, за което вземат куп пари. Щом в този проект на закон няма място за математическите гимназии и със сигурност ще ги приравнят към профилираните, какво бъдеще за нацията. За няколко години дейността в училищата свързана с ресурсното подпомагане стана разпознаваема и от учителската колегия и от родителите на деца. Но и такъв термин като ресурсен център и ресурсен учител няма в проекта на закон. С преобразуването на ресурсните центрове в центрове за личностно развитие каква методическа и финансова обезпеченост ще има в общините по места. Това не е децентрализация, а прехвърляне на отговорност или пълна абдикация от задължения. В България само средното образование не бе приватизирано, но сега и на това се слага начало със спонсорирането на частните училища. Замисъла е много дълбок, прикрит под формата на добро намерение. А идеята за преминаване в по-горен клас със слаба оценка по един предмет си е направо малоумна. Това е узаконяване да се учи по един предмет по-малко. Какво ще се получи ако този предмет е български език или математика? |
гост |
#302012-02-21 13:03 да...необходимо е оброзованието да бъде държавна политика, но какво се случва в новият проект на закон???..къде са стандартите, не е ли редно при представянето на закона да се запознаем и със стандартите??? кога ще ги видим... |
Гост |
#312012-02-21 13:57Господ да ви дава мъдрост и пак Господ да ни пази от човешката глупост. |
Гост |
#322012-02-21 15:03Срокът за обсъждане на Закона за предучилищното и училищно образование трябва да се удължи независимо какви срокове са ни поставили от Европа.Това е важен документ,който касае бъдещето на децата ни.Много са грубите нарушения в сегашния му вид и ако се приеме в този вид ще последват месеци и години след това на спорове,съдебни дела и т.н.Всичко това може да се избегне при едно прозрачно и задълбочено обсъждане,но най-вече предложенията да бъдат взети под внимание,а не аругнтно подминати. |
Гост |
#332012-02-21 15:04Към образованието на децата си трябва да подходим мъдро и много внимателно. Трябва да има достатъчно време за обсъждане и постигане на консенсус!!! |
Гост |
#342012-02-21 15:18Аз съм Зорница Стоянова и работя като психолог на деца със СОП към Ресурсен център. Новият проектозакон силно ме безпокои, не само с отношението си към процеса на интеграция на децата с увреждания и техните родители, но и с дълбокото неразбиране на основните проблеми на училищното образование в страната. В онези малки населени места, където борбата е за ограмотяване, а степента на етническо различие в клас граничи с това през първата година учителят да не бъде разбран от над 50% от учениците. Със забраната да се повтаря първи клас, поколения деца от ромски и турски произход, преминават от клас в клас , без да се ограмотят! А, всеки от нас, предполагам споделя тезата, че първите четири за образованието са като първите седем за възпитанието. И да не забравяме, че всяко дете един ден порасва и става възрастен човек... |
Гост |
#352012-02-21 15:57Наистина е необходимо обсъждане и допитване до мнението на хората работещи в училищата и детските градини. |
Гост |
#362012-02-21 16:12Има много недообмислени неща,с които не мога да се съглася. Как може да се закриват Помощните училища? Училищата за деца с увреден слух и сензорни остават,а къде отиват децата с тежка умствена изостаналост-на улицата ли? Ако някой ми каже ,че минават към Центровете, ще попитам дали центровете дават ОБРАЗОВАТЕЛНА СТЕПЕН, защото аз си мисля,че те са по-скоро подпомагаща структура. Както са и Ресурсните центрове,при които отчетите на хартия са отлични,но те не работят както трябва и постиженията им са минимални, да не кажа никакви. Не ги отричам на цяло, има деца, при които системата работи и това са предимно по-леките случаи. При останалите само се отчита дейност. Според мен Помощните училища трябва да останат в системата, трябва да се мисли по-скоро за др. наименование,което да не е дискриминиращо,ако трябва и тях да ги направят Специални училища за деца с умствена/ментална/ недостатъчност. По цял свят ги има.Не може да закриваме нещо,което работи, след 5-6 години да го отчетем като грешка и тепърва да се чудим как да го правим отново,да загубим обучени специалисти и др. А да не говорим,че масовите учители и базата в масовите училища не са готови за такива деца. |
Гост |
#372012-02-21 16:26Абсолютно справедливо искане. Проектозаконът съдържа много неясноти по отношение на децата със СОП и вратички за пълно ликвидиране на започналия процес на интеграция. Красивите думи не могат да прикрият това. Законът щял да бъде по-дескриптивен, нямало да има нужда от наредби и т.н. Един закон трябва да е достатъчно ясен, а не дескриптивен. |
потърпевш |
#382012-02-21 17:08Първото нещо, което помислих, когато прочетох този проектозакон беше "неприложим", второто "блазе им на частните училища" и третото - "горко им на децата и родителите, които искат качествено образование за децата си , но НЯМАТ ПАРИ.Голяма част от структурите и дейностите в този евентуален закон се базират на един Държавен образователен стандарт за приобщаващо образование ( ВСЕ ОЩЕ НЕИЗВЕСТЕН) и Държавен образователен сатнадрт за статута и професионалното развитие на педагогическите специалисти ( ВСЕ ОЩЕ НЕИЗВЕСТЕН). Авторите на това творение виждали ли са как се интегрира дете с ЛУИ в масово училище, като така смело предлагат и деца с тежка и умерена степен също да бъдат там. Също така ми хрумва да попитам в паралелка с 3 деца със СОП кой към кого ще се интегрира. А това безметежно преминаване от клас в клас кого обслужва? Как реално ще се осигури целодневно обучение на учениците до 7 клас - с какви средства и при каква организация на дневния режим.Искате ли да ни чуете наистина? |
Гост |
#392012-02-21 18:17Какво става с педагогическите специалисти? Ако кметът/общинските съветници/ преценят, че нямат нужда от логопеди и др., къде отиват те при закриване на Ресурсните центрове? |
Гост |
#402012-02-21 18:25Ресурсното подпомагане е най-подходящо за деца със СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ. РЕСУРСНИТЕ ЦЕНТРОВЕ СА НАЙ-ИСТИНСКИТЕ ПАРТНЬРИ НА СЛУЧВАЩАТА СЕ В БЪЛГАРИЯ- ИНТЕГРАЦИЯ. Подкрепям ги и ЗАНАПРЕД В ХУМАННАТА ИМ ДЕЙНОСТ. |
РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ |
#412012-02-21 18:28РЕСУРСНИ ЦЕНТРОВЕ ТРЯБВА ДА ИМА ВИНАГИ. |
Гост |
#422012-02-21 18:30Моето предложение е не само удължаването на срока за обсъждане, а и достатъчно време, за да могат чиновниците от МОН да прочетат направените предложения И ДА ГИ ВЗЕМАТ ПОД ВНИМАНИЕ! А не само да докладват в ЕК, че са "обсъдили публично" проекта за закон - каквато най-често е практиката. |
Гост |
#43 Re: родител2012-02-21 18:40Къде точно го видяхте този добър |
Гост |
#442012-02-21 18:41Същото да се организира и за Проектозаконът за детето! |
Гост |
#452012-02-21 18:47Ресурсните центрове изграждат съответната подкрепяща среда за интегрирането на деца със специални образователни потребности в масовите училища. |
Гост |
#462012-02-21 18:55Иска им се направо да го приемат до 3 дни и да потекат парите към тях... |
Гост |
#472012-02-21 19:36Приветствам тази инициатива.В този проектозакон има много необмислени неща.Аз съм ресурсен учител.Работя в малка община. Четейки проектозакона откривам много парадокси касаещи приобщаващото образование.Няма го този стандарт и не се знае какво ще съдържа.Според мен преди да се започне такава промяна е необходима база и ресурс ,за да може да се реализират всички онези неща ,за които се споменава. |
Гост |
#482012-02-21 19:40През последните години се отчита,че България е на първите места по неграмотност, че все повече и повече бисери има на матури по БЕЛ и на изпитите за ВО. Не ги ли виждат господата-горе в министерството, откъде идват тези проблеми. Нима това не са последиците от това, че учениците нямат право да остават в начален етап на обучение. Колко ученици достигат до прогимназиален етап без да могат да четат и смятат дори до 100. Време е когато се правят закони, да излязат господата, извън София и обиколят малките населени места, проучат опита и тези учители, или те да застанат да работят при тези условия. Тогава да настояват и да прокарват проектозакона. |
Гост |
#492012-02-21 19:55uspeh |
Гост |
#50 Родител2012-02-21 20:42А пък най-голям абсурд представлява „гражданското“ сдружение, което си направиха ресурсните центрове, чийто служители всъщност са държавни служители. Истински абсурдното обаче е, че НПО-то им било създадено за да защитавали „гражданските“ си права. Аналогичен пример имахме съвсем скоро, с „гражданинът“ Първанов“, едно към едно същия случай. Всички тези хора или имат нужда от най-елементарно и начално обучение по гражданско образование. Това се отнася само за „НПО“-то на ресурсните центрове, НАРУ, защото на „гражданинът“ Първанов“ проблема му е съвсем друг, тотална липса на морал. Най-лошото е, че сред тях има много свестни хора и директори на ресурсни центрове, чиято дейност и те самите биват дискредитирани заради поведението и манипулациите на председателя им Калоян Дамянов. Реформата заложена в ЗПУО относно дейността и услугата, която предоставят, всъщност създава огромни възможности за всички качествени, мотивирани и добри специалисти от ресурсните центрове, да помагат по най-добрия и полезен начин на децата ни. Да печелят много повече пари, да се утвържават и развиват и като статут и като качество на услугата, в общността си и изобщо като услуга |
|
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
Насилието на Животните от Габриела Сашова и Красимир Георгиев
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
Борба срещу насилието над животни: За по-строги наказания и защита
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
За запазване правото на родителите да извиняват отсъствия до 15 дни годишно
9194 Създадено: 2025-04-16
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
200975 Създадено: 2025-03-14
Природа без клетки! Граждани ПРОТИВ изграждането на зоологическа градина в град Пловдив!
662 Създадено: 2025-04-14
ПОДПИСКА ЗА ЕФЕКТИВНА ПРИСЪДА ЗА УБИЕЦА НА ПЪТЯ НА СИЯНА
33525 Създадено: 2025-04-02
Минимум 20 млн от годишния бюджет на Столична община за имоти за зелени площи!
694 Създадено: 2025-04-01
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
4694 Създадено: 2025-02-08
Петиция с искане за средства за проектиране и изпълнение на воден цикъл в квартал Коматево
374 Създадено: 2025-04-10
Целогодишни полети от и до летище Бургас!
246 Създадено: 2025-04-14
Петиция против застрояването на двора на Хуманитарна гимназия “Св. Св. Кирил и Методий” и ОУ “Княз Александър I”, гр. Пловдив
3098 Създадено: 2025-03-24
ЗА ПОДВЕЖДАНЕТО ПОД ОТГОВОРНОСТ НА КУЧЕТО - УБИЕЦ (АКИТА) И НЕЙНИТЕ БЕЗОТГОВОРНИ СОБСТВЕНИЦИ
208 Създадено: 2025-04-15
Петиция за оставка на УС на АПИ, поради катастрофата с убитата Сияна!
13451 Създадено: 2025-04-02
Пътища, които убиват – България е №1 по смърт на пътя. Можем да променим това.
2614 Създадено: 2025-04-07
Да превърнем изоставения терен на бившето военно поделение над магазин Алати в обществен парк.
587 Създадено: 2025-04-08
Подписка срещу уволнението на директора на НИНКН - арх. Петър Петров
151 Създадено: 2025-04-19
ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЩИНСКИ ПЪТ ДО С.О ПЕРЧЕМЛИЯТА И ЧЕРНОМОРСКА ПАНОРАМА!
146 Създадено: 2025-04-19
Петиция за въвеждане на предмет "Грижа и състрадание към животните" в училище
194 Създадено: 2025-04-11
Ефективна присъда за майката на Адриан - Стела Алексиева и промяна в законодателството предвиждаща по-високи наказания и криминализиране на всяка проява на изтезание
11405 Създадено: 2025-03-27
Преустановяване на изграждане на нови соларни и ветрогенераторни паркове на територията на Кюстендилска област.
105 Създадено: 2025-04-17
НЕ! На RDF отпадъците в ТЕЦ Сливен
98 Създадено: 2025-04-15
Настояваме за спешен и траен ремонт на уличната мрежа в район Витоша – кв. Княжево и Карпузица
85 Създадено: 2025-04-14