Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието


Гост

#201

2012-02-29 21:08

Моля да ни подкрепите за да може Митко да продължи да работи със специалисти!

Гост

#202 Re:

2012-02-29 22:02

#200: -

За какво се тревожите? Тези специалисти просто сменят само работодателя си. Е, предполага се и заплащането им да намалее- то затова хленчат разбира се, не за децата


Гост

#203

2012-03-01 00:30

Законът е от изключително голямо значение за цялото общество и трябва да бъдат чути мненията на всички заинтересовани. В най-голяма степен мненията на учителите, защото това са хората, които познават реалността в българското училище, милеят за българското образование и за децата на България.

Гост

#204 Re:

2012-03-01 06:53

#203: -

Изобщо не милеят за учениците и обучението. В училищата с делегираните бюджети настъпи само заинтересованост само как да изкандъчат повече пари за себе си


Гост

#205

2012-03-01 09:02

Ако г-н Бойко се разпореди и учителите да върнат взетите бонуси, хазната ще се препълни

Гост

#206

2012-03-01 13:13

uchastwam w obsajdaneto na towo tworenie ot zimata na 09-10g.Az sam w chastnia sektor,no towa ne promenja koi znae kolko nestata sto se otnasja do sadarjatelnata strana na standarti,organizazia,uchebni planowe,programi,ozenjawane...!Osnowno-towa tworenie mi prilicha na "Obsto sabranie" na Neino Welichestwo Dokumentazijata. Kakto iskate go razbiraite,no 83stranizi ,348 chlena w mnogo objasnitelen i pojelatelen stil...Az rabotja po takstowete chrez BA4U ,towa e nashata Asoziazia.Ako njakoi smjata,che moga da sam mu polezen - s udowolstwie!

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-03-01 23:38


Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-03-01 23:39


Гост

#209 Re:

2012-03-01 23:40

#205: -  

 Много оригинално чувство за хумор,....


Гост

#210 Re: Re:

2012-03-02 08:06

#209: Гост - Re:

Какъв хумор? Защо Бойко не се разпореди да се сумират всички взети допълнителни бонуси и диференцирано заплащане на учителите за да се види истината......? И нека да стане всенародно достояние. Тогава ще се види дали е хумор.

РОДИТЕЛ

#211 Re: Re: Re:

2012-03-02 09:52

Г-н Игнатов, българските граждани никога няма да допуснат знанието да бъде привилегия само за фараоните, като в Древния Египет.

Неблагосъстоятелните (съответно несъстоялите се по вашите критерии) българи ще бранят завещаната от възрожденските им прадеди ненаситна любов към просветата.

Сбъркахте, като настъпихте българина по най-силния му инстинкт

- да изучи чедата си. За него образованието все още е единствен залог за оцеляване и пребъдване на рода - и затова ще го брани като свое най-скъпо право. Тази битка българинът няма да я загуби.

Много смелост, упоритост и силен ген трябват, за да оцелееш в нашата Страна на чудесата. Но моля ви, не ни пробутвайте тезата за дебелия портфейл в държавното образование, драги ВИП-ове и ВИП-ки!

 

Гост

#212 Re: Re: Re:

2012-03-02 10:29

#210: - Re: Re:  

 Хуморът става все по - интересен. Какви бонуси, какво диференцирано заплащане. При делегиран бюджет, който винаги е в недостиг, се правят такива невероятни гимнастики, за да се изпълни тази Национална програма за кариреното развитие в частта си "Диференцирано заплащане". Явно трябва доста да четете и тогава да коментирате, да не се подвеждате по генерални заключения за други професии, където бонусите са допълнително раздавани средства. Трябва да Ви е ясно, че делегирания бюджет в едно учебно заведение се формира от разходните стандарти за един ученик. Сещате ли се как е в големите градове с големи училища и малките населени места с малкото на брой деца и ученици? И така формирания делегиран бюджет трябва да стигне за отопление и осветление, за веществена издръжка на учебното заведение, за заплати, осигуровки от страна на работодателя и как тогава ще мислиш за бонуси? Ако нещо остава  ( ама не остава).

ДМС в училище

#213

2012-03-02 11:35

Директорите на училищата формират бонуси или ДМС при масово нарушаване на Кодекса на труда. На всички освободени места, ако не бъдат назначени нечии протежета, се назначават редовни учители с незаконни срочни трудови договори до края на учебните занятия - 31,05, 15.06 или 30.07 , т е. за девет месеца, а не една година, както е по КТ..След това учителите се изхвърлят на Борсата. Директорите "икономисват" работните им заплати за 3 месеца.От септември местата се обявяват за свободни и се назначават нови учители. Още по-тарикатско е, когато директорът закрие щата и икономиса заплатите за цели 6 месеца. Учителите на безсрочни договори знаят това, но или не смеят да се противопоставят, или просто мълчат за да получат ДМС.Така децата постоянно сменят учители,което не е в техен интерес,кандидатите за професията стават все по-малко и по-некачествени, защото нормален и достоен човек не може да изтърпи подобна гавра и младите специалисти масово сменят професията и държавата.Остават учителите в предпенсионна възраст, които мълчаливо стискат зъби и броят дните до пенсия.

Гост

#214 Re: Re: Re: Re:

2012-03-02 12:02

#212: Гост - Re: Re: Re:

Не заблуждавайте хората! Не знам от каква позиция в образованието обобщавате така "компетентно" разховането на делегираните бджети в училищата? Просто работя в училище. Тук се вземат не само пари за диференцирано заплащане, но редовно и бонуси за 15 септември, 24 май и Коледа. Разбира се, стойностите са различни в зависимост от това колко сте човек на директора. Няма защо да си чешем напразно езиците. Нека се намери някой смел журналист да публикува тези данни в Интернет за да се видят от всички. Просто не ги крийте.

недомислици

#215

2012-03-02 12:32

Деградацията на БГ образование е безспорно най-вече резултат от хаоса, наречен "демократичен преход", който сами си забъркахме.Два от крайъгълните камъка на процеса са недомислията "училищен директор-работодател" и "система на делегираните бюджети", с които МОМН очевидно не смята да се раздели, съдейки по т.н. проект.
С приетия през 1991 г ЗНП и последвалите промени директорът получи правото да назначава,наказва, награждава и уволнява както намери за добре, но всъщност той не е работодател по см. на Кодекса на труда.Работодател на персонала и на самия директор е..... училището.МОН така и не си направи труда да поясни в нормативните си документи как точно се изпълнява тази функция . Не намираме никакъв текст и в "проекта". И така училищният директор продължава да има неограничени права над персонала /който всъщност му е работодател по КТ/ и никакви отговорности като работодател /защото не е такъв сп. КТ/
недомислия

#216

2012-03-02 13:01

Повсеместно въведената през 2008-2009 г."система на делегирани бюджети" натика в ръцете на училищните феодали правото да се разпореждат както намерят за добре И с парите на българския данъкоплатец и родител. Подобна система не се практикува никъде в Европа и дори в родината си - САЩ, е отхвърлена като вредна още през 60-70-те на миналия век.Родните "експерти" обаче взеха "едни пари" и смело нанесоха последния и ,мисля, смъртоносен удар на българското образование.Преяли с права и напълно освободени от отговорности, училищните директори / за съжаление в огромната си част/ превърнаха храма на знанието в най-обикновена бакалница.Днес в училището се поощряват алчността, корупцията, подмазвачеството, лицемерието, лъжата, тържествува  некадърността.Нормалните и съвестни учители в предпенсионна възраст са млъкнали ужасени и безсилни и броят дните до пенсия.Добрите млади специалисти напускат отвратени и се сбогуват с призванието и родината си.Българските ученици оглавиха класациите по неграмотност и са на път да поставят рекорди.
Предлаганият "проект" за сетен път разкрива нещо, което отдавна не е тайна - невъзможност да се реагира адекватно поради некомпетентност и безотговорност.

прозрачност

#217

2012-03-02 13:18

Напълно подкрепям идеята да се оповестят взетите в училищата ДМС, както и начинът по който са "икономисани" средствата за тях. Защото българският данъкоплатец трябва да знае защо, след като децата излизат все по-неподготвени и неграмотни от училище, там се раздават бонуси за поощрение. Защото българският данъкоплатец трябва да проумее , че съдбата на децата му не интересува чиновниците в министерствата, свидетелство за което е предлаганият "проект". Българският данъкоплатец трябва да знае, че в системата на българското образование държавата е напълно абдикирала от своята отговорност да брани обществения интерес.


Гост

#218 Re:

2012-03-02 13:54

#216: недомислия -

Абсолютна истина


Гост

#219 Re:

2012-03-02 13:57

#215: недомислици -

Големите правомощия в ръцете на корумпирани и некадърни директори винаги ще опорочават и занижават качественото обучени е училищата


Гост

#220

2012-03-02 14:25

"Икономисаните" средства са от отопление, осветление, веществена издръжка на учебното заведение. Колкото по-голяма е мизерията, толкова по-големи са бонусите.

Гост

#221

2012-03-02 15:14

Е, поплюхте,поплюхте, по- леко стана ли ви?Дайте някое конкретно предложение за промяна, че да го подкрепим!

Гост

#222

2012-03-02 15:50

#221: -

Премахване на делегираните бюджети

светлина

#223 Re:

2012-03-02 16:02

#221: - 

НЕЗАБАВНО И НА ПЪРВО ВРЕМЕ

1.Промяна в статута на училищния директор чрез промяна в сега действащия ЗНП - той и персоналът на трудови договори съответно с общините и министерствата.

2.Премахване на системата на делегираните бюджети като изключително вредна в този си вид.Финансиране и контрол от общините и министерствата.Чрез поправки в съответните закони.

3."Оптимизиране" на РИО до 3-4 организационни експерти. "Оптимизиране" на централната администрация.

4. Да върнат бонусите всички, които имат пръст в изработването на "проекта" и да бъдат "оптимизирани".

5.Да се обединим около идеите на Новото образование, които да се доразвият в един смислен, действен и спасителен Закон за средното образование.

пп Не принадлежа към кръга на Новото образование, но одобрявам напълно идеите им и мисля, че нямат алтернатива. Желая им успех.


Гост

#224 Re:

2012-03-02 19:29

#213: ДМС в училище -

Тук могат да се прибавят и "икономисаните" средства от ПРИНУДИТЕЛНИТЕ неплатени отпуски на непедагогическия персонал, чиито отпуски са много по- малки в сравнение с тези на учителите. Ниско заплащане и принуждение да излизаш в неплатен отпуск също е гавра.


Гост

#225

2012-03-02 19:50

Писъединявам се към така изложените доводи за удължаване на срока за обсъждане на проектозакона. Смятам, че от изключителна важност е да се предоставят за обсъждане и проектите на стандартите, за да се добие цялостна представа за функционирането на този закон.