Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието


Гост

#276 Re: Re: ?

2012-03-14 06:56

#252: - Re: ?

Разбра се, че въобще не е "избродиран".


Гост

#277

2012-03-14 08:09

Ами да сменим Игнатов с някой, който по-бързо "бродира". Обеща да влезе в сила тази година, а сега точно обратното- няма да влезе тази година.

Гост

#278

2012-03-14 23:25

По всичко личи, че провалите в политиката на ГЕРБ могат да доведат до предсрочно падане на кабинета и този закон да остане на книга. Жалко, че никой в МОН не взима отношение по въпроса за премахване на делегираните бюджети. Вероятно на управляващите не им пречи да подкрепят далаверите и спекулациите със служебно положение на директорите на училищата.

Гост

#279

2012-03-15 20:43

Отоплението е спряно до края на месец март в училището с цел да се правят икономии за бонуси. Неплатени отпуски са предвидени за непедагогическия персонал, оставен без отпуски за лятото. И няма кой да контролира директора в тази гавра с хората. Двама души от училището вече имаме намек, че може и без нас. Това е една психически тормоз над служителите без да има към кого да се обърнем за съдействие. Апелираме за ПРЕМАХВАНЕ НА ДЕЛЕГИРАНИТЕ БЮДЖЕТИ В УЧИЛИЩАТА!

Гост

#280

2012-03-15 22:12

Делегираните бюджети пречат на доброто образование.
Това,което този закон предвижда за математическите гимназии бих нарекла само престъпление и няма по-точна дума от тази.
Премахването на оценките до 4 клас и преминаването със слаби оценки-ще доведе до тотална демотивация на децата.

Гост

#281

2012-03-15 22:21

А, знаят ли от МОМН, че има в малките градове, където има няколко малки училища с директори и техния най-ценен антураж счетоводителя и касиера и неприсъстващи в час ученици, което води до това учителите да престояват затворени сами в класните стаи докато свърши часа. И после се разписват за взети часове и питат за диференцирано заплащане. Ужас на който съм свидетел всеки ден!

Гост

#282

2012-03-15 22:27

Делегираните бюджети са най-отвратителното нещо в училищата. Няма нищо положително в тях и носят само негативи.

Гост

#283

2012-03-16 10:54

Спрете корупцията в училищата като премахнете ДЕЛЕГИРАНИТЕ БЮДЖЕТИ

Гост

#284

2012-03-16 11:20

Делегираните бюджети са и много лош пример за учениците, които знаят за какво и у кого отиват парите.

Гост

#285

2012-03-16 14:55

Да сте чули някой директор да е против делегираните бюджети? Няма такъв, краденето и бонусите са причината.

Гост

#286 Re:

2012-03-16 19:26

#285: -  

 За съжаление при обсъждане точно мнението на директорите се зачита като професионално. Това е мнението и на Фандъкова - бивша директорка на училище, това е мнението и на нейното протеже - М. Дамянова, чиято майка е директорка на детска градина.

ужас

#287

2012-03-16 19:30

Делегираните бюджети - златна мина за простите, алчни и нагли училищни директори и гилотина за българското образование. Палачите са некадърниците в МОМН.
гост

#288 Re: Re:

2012-03-18 00:11

#111: - Re:

След създаването на РЦ се увеличиха децата и учениците със СОП. Това  не е случайно, за всеки ученик РЦ получава над 1700 лева. Докато  училището, където се обучава ученика ЕРС е около 1300 лв + 293 лв. добавка за СОП. Къде е евтиният модел? Тъкмо обратното, защото РЦ не осигурява консумативите /отоплението, осветлението,  водата и почистване/ за нормалното протичане на учебния ден, но получава по-голяма сума.

Във връзка за 2-мата ученика:  Известно ли ви е, че ресурния учител трябва да се грижи за най-малко 5-ма ученика. Ако 2-мата са в едно училище, при тях той е примерно два дни. Как РЦ осигурява учениците през останалите 3 дни от седмицата? Не е ли това парадокс. Къде е прехвалената грижа от страна на РЦ?

За да бъде добро в името на децата  ресурсните учители да са на щат в училищата и тяхната превантивна работа да се включи в целодневното обучение. Ако учениците със СОП не са достатъчни за разкриване на цял щат, нека министерството да включи часове, които да бъдат към ЗНПР на учителите.


Гост

#289 Re: Re:

2012-03-19 10:05

#286: - Re:

Е, щом смисъла е да се нагушват с пари Фандъкова и Дамянова просто тези, които виждаме вредите на делегираните бюджети нямаме шанс за успех.


Гост

#290

2012-03-19 12:56

Никъде не са обобщени мненията против делегираните бюджети.

Гост

#291 Re:

2012-03-19 20:47

  • #290: -   Да направим петиция против делегираните бюджети.

 


Гост

#292 Re: Re:

2012-03-20 10:59


Гост

#293

2012-03-22 13:03

Вместо да се занимават с учебно-възпитателния процес директорите на училищата са ангажирани със счетоводния си персонал как да правят далаверите. Защо е необходимо и учениците да се питат за какво им е на училищата счетоводител? Пари за нищо не остават освен да отиват за големи бонуси и заплати.

Гост

#294

2012-03-22 21:50

Допускам , че краткия срок за обсъждане е с оглед на несъобразяване с общественото мнение.Имам горчив опит от участието ми в подобни "допитвания" в минало време.
Считам за недопустимо да се подценява значимостта на оценяването на знанията на децата , като се допуска преминаване в по - горен клас.

Гост

#295

2012-03-23 06:33

Не забравяйте, че учениците са млади будни и информирани хора. Те вече са наясно колко пари се дават за издръжката на всеки ученик и питат учителите къде отиват тези пари. Те са все по-наясно със смисъла на делегираните бюджети и "дейностите" на дирeктор, счетовадител, касиер. С времето нещата ще стават все по-ясни за цялото общество. Не може да вкарвате в училищата условия за корупция и далавера и да очаквате от учащите там да не виждат, да не обсъждат и да не се УЧАТ от това.

Гост

#296

2012-03-23 19:16

Игнатов още ако се мота и не внесе закона в МС може и да ядоса Боса Борисов
Defektolog-spets.pedagog

#297 za sretsialnite u4ili6ta

2012-03-23 22:22

Rabotia kato defektolok-spetsialen pedagog v 4uzbina.Ot opita,koito imam i ot Balgaria,kadeto rabotex v spetsialno u4ili6te,smeia da tvardia,4e integratsiata v masovi u4ili6ta i paralelki e utopia,t.k.tezi detsa imat nuzda ot spetsialmi programi i individ.podxod na obu4enie.Lipsata na tolerantnost ot strana na sau4enitsite sa6to e predpostavka za dopaln.psixol. problemi.Az sam za spetsialnite u4ili6ta,no po vsi4ko li4i,4e sledvaiki Evropa sliapo,zabravixme kakva obrazovatelna sistema imaxme po "tatovo"vreme,a ot istoriata triabva da se u4im.

Гост

#298

2012-03-25 11:35

В училищата е страхотно източване на пари. Никога няма да успеете да възпитавате и обучавате ученици, които знаят че на тях се гледа само като на носители на пари, които се лапат от директорите и техните хора. И този нов закон ще бъде опорочен, ако се запазят делегираните бюджети и се оставят да съществуват училища с неприсъстващи ученици и часове, в които се провеждат забавления и не се учи. Важното е да се пише, че е записан в книгата взет час и да се получат пари.

Гост

#299

2012-03-26 15:28

Предвидете в делегираните бюджети и пари за купуване на ученици, че се вихри страхотна "търговия" колко ученика ще има в дадено училище. Който директор обещае повече пари там ще си дадат свидетелствата за основно оброзование учениците. А учителите тръгнаха вече с оферти за привличане на ученици. Невиждано и нечувано!

Гост

#300

2012-03-26 17:27

Директори развързват кесиите за подаръци за нови ученици
Гимназии привличат младежи с подаръци. Материализмът на днешните младежи е на път тотално да промени агитацията на школата в безмилостната битка за ученици. Наред с профилираните паралелки гимназиите вече ловят възпитаници и с модерни джаджи като GSM апарати. Безплатни мобилки обещават даскали от гимназията по минна промишленост и енергетика "Христо Ботев" в Перник, похвалиха се агитирани кандидат-средношколци. Учителите в момента са на турне из местните основни школа, за да пропагандират своите специалности. Имаме такава идея и тя е обсъждана с преподавателския състав, каза директорката Соня Милкова. Тя обясни, че гимназията има желание да зарадва "зайците" тази есен в най-новата си паралелка "Комуникационна техника". Мобилките били избрани като подаръци, защото е съвсем нормално ученик, който изучава такава наука, да има и съответното устройство. За армаганите обаче трябвало да се направи финансов разчет, за да се реши дали са по силите на школската каса.
Битката за ученици в Перник започна далеч преди старта на кандидатгимназиалната кампания. Проблемът на местните школа е, че половината от отличниците бягат в София след 7-и клас, а останалите предпочитат предимно три от местните училища, които са с по-висок рейтинг.
Тече наддаване за ученици, защото всяка бройка ученик носи пари. Превърнахте образованието в отвратителна битка за пари. Това е днешното образование.