Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието


Гост

#1

2012-02-20 18:09

Даааа, много внимателно с всичко, което касае децата на България! Те не са толкова много, че да вземаме решения, които ги касаят, с лека ръка! Внимавайте, дами и господа управляващи! Това е бъдещето на тази държава!!!
инвеститор

#2 Re:

2012-02-20 18:58

#1: -  

Внимавайте, бащи и майки! Това дете е Вашата инвестиция. Години наред Вие влагате в него време, средства, чувства. В училище Вашата инвестиция трябва да бъде поне съхранена. А не попиляна в нехигиенична, безцеремонна, опасна за детето  среда от безпомощни учители. Вие имате право да изисквате детето да учи в уютна обстановка,  подкрепяно от умни и смели хора. Защото щастието на детето е Вашето настояще. Нещастието - също.


Гост

#3

2012-02-20 19:33

Детето е инвестицията на родителя. Образованието е призвано да съхрани и умножи тази инвестиция - за това родителят плаща допълнително чрез бюджета. От години образователната система на България унищожава родителската инвестиция - факт е функционалната неграмотност на 41% от младите българи. Искам внимателно да огледам проектозакона, да се консултирам със специалисти и министрите да обяснят как ще борят неграмотността. Защото през декември министър Игнатов поиска реформа - университетите да ограмотяват първокурсниците. Ако духът на проектозакона съответства на това предложение, то това е антизакон.

Гост

#4

2012-02-20 19:41

Считам, че Държавата трябва с особено внимание да се отнася към най-ценния си капитал, а именно децата на България!
Ние родителите влагаме много време и средства за да израснат нашите деца, като знаещи, можещи и достойни хора. Някои от тези деца утре ще управляват Държавата, затова е добре да се помисли как може да им се предостави възможно най-качествено и добро обучение!
Считам, че законопроекта не покрива подобни критерии.
наивна, но не чак толкова, г-н министър

#5 Re:

2012-02-20 19:52

#3: -

Шегувате се, нали? За първокурсниците.

 


Гост

#6 Re: Re:

2012-02-20 20:22

#5: наивна, но не чак толкова, г-н министър - Re:  

 Но моля, обсъждаме сериозна тема! Ето линкът, от който можете да проследите:

 http://education.actualno.com/news_372513.html


Гост

#7

2012-02-20 20:31

Каквото е образованието в държавата ни, такова ще е и житието ни.
kokona

#8 казус

2012-02-20 21:03

Уважавам учителите с пкс, но на моя приятелка детето учи в клас, в които учителят е с 1 пкс, а няма 1 дете написало диктовката без грешка. В същото време в клас на учител без пкс, 15 деца са написали диктовката без грешка. Кой работи повече, и това не са деца от малцинствата.Взимат пари за пкс, а работата къде е.

Гост

#9

2012-02-20 21:40

Как ще се гарантира бъдещият равен шанс за образование на децата със СОП, статута на Ресурсните учители и Педагогическите специалисти и как ще бъдат прилагани единните стандарти за Децата със СОП? Явно господата мислищи законите никога не са работили със деца с проблеми и не знаят каква е болката на родителите им.

Гост

#10

2012-02-20 21:47

Ресурсните центрове показаха добър модел на работа през изминалите 5години.Основата, която те изградиха общините не могат да надграждат, защото нямат разбирането и финансовия механизъм. Моля, в името на децата със специални потребности,не правете Ресурсните Центрове общински! Най-добрия модел е специализирано звено към МОМН!!!

Гост

#11 педагогически специалист

2012-02-20 22:08

Защо законотворците с лесна ръка унищожават един успешен модел на приобщаващо образование чрез ликвидирането на Ресурсните центрове?Защо отнова се връщаме в изходна позиция от преди 6 години?Защо нямаме смелостта да надграждаме,а не с лека ръка да ликвидираме всичко успешно?Или издръжката за Ресурсните центрове ще отидат в частните училища?Ми хайде стига вече експерименти върху гърба на децата със специални образователни потребности!!!
инвеститор

#12 Re:

2012-02-20 22:11

#10: -  

 Принципно изразявам съгласие, но с молби не става. Става с настояване от родителите и с контрол от тяхна страна върху качеството. Ако имат кураж да го поискат и да се борят - при отказ - ще постигнат доброто за своите деца. Ако се уплашат - ще загубят постигнатото.


Гост

#13

2012-02-20 22:47

Дано някой се вслуша в предложенията ни, за да се получи действащ закон.Повече обсъждания и предложения
- повече практични и действащи неща, а не само писанки и бюрокрация.

Гост

#14

2012-02-20 22:59

Образованието и възпитанието създават качеството на най-важният ресурс и капитал на една държава. Освен това става въпрос за човешки права и отговорности, което налага качествен и продължителен обществен дебат по въпроса.

Гост

#16

2012-02-20 23:13

Крайно време е важните промени в страната да стават открито и не насила. Да се вземат предвид ВСИЧКИ факти и мнението на ВСЯКА засегната страна. Обратното е антидемократично, антихуманно дори.
инвеститор

#17 Re:

2012-02-20 23:27

#16: -  

 Може да стане само по един-единствен начин - да поискаме граждански контрол в образованието. Да участваме при вземането на решения и да огласяваме нарушенията в училище. мислите ли, че можем да се организираме? Без да заявим, че го искаме и го можем - няма да станат от самосебе си желаните промени.


Гост

#18 Re: Re: Re:

2012-02-20 23:54

#6: - Re: Re:

Защо да не се засили обучението по български език в начален и среден етап, да не се преминават неграмотните ученици в по-горен класа, а трябва чак в университета да се спасява българския на българските студенти?!?!?
Ние от години повтаряме, че в 1 клас трябва да остават деца, които не са усвоили минимума от знания, а вместо да се обърне внимание на мнението на учителите - се прави "реформа" - да не остават децата до 4 клас, а сега има предложение и до 7 клас да не се интересуваме какво се знае, важното е да няма повтарячи!


Гост

#19

2012-02-21 00:38

Крайно време е обществеността в България да започне да функционира правилно. Недопустимо е обществото да не взема участие в тези дискусии.

Гост

#20

2012-02-21 01:09

"VOX populi, VOX dei!" Да, ама Не!
ЯВНО гласът божии вече не е гласът народен, а нечий друг..., с който ние трябва ВЕРОЯТНО безусловно да се ИЛИ да не се съгласим /и примирим/!

Гост

#21

2012-02-21 06:54

Аз съм ЗА реформив системата на държавното образование и намаляване на броя на акредитираните учебни заведения (най-вече безбройните университети, които предлагат диплома срещу заплащане). Аз съм ПРОТИВ парите да вървят с ученика. Тук не става въпрос за "едни пари", а за системата на образованието като цяло. Иначе тези "едни пари" ще се продават масово от циганското население, а качеството на образованието в държавните училлища ще намалява заради липса на средства. Частните училища са ЛИЧЕН ИЗБОР, който не трябва да се спонсорира от останалите данъкоплатци. Не така стои въпроса с детските градини. Лично аз записах моето дете в частна детска ясла, а после и градина, тъй като отглеждам сама детето си и с нашите 7 (седем) точки така и не успяхме да се класираме за държавна. Именно в такива случаи - липса на места, осигуряващите се родители (не радващите се на всякакви социални придобивки цигани) да получават помощ за записване на детето в най-близката частна градина до освобождаване на място в държавна.

Гост

#22

2012-02-21 07:49

Недомислено е и със завършването в Х клас. Няма предвидена и закована законова възможност да се придобие професия от децата, които завършват професионални гимназии /те следва да си останат точно такива, професионални, с конкретна насоченост/, както и децата, завършващи профилирани такива /те също следва да си останат профилирани/- предвижда се профилиращите предмети да не са заложени в първите години. Против съм училища, при които и в Х и в ХІІ не се придобива нито професия, нито има профилиране и подготовка за ВУЗ. Те са напълно излишни.


Гост

#23

2012-02-21 08:00

Крайно необходима е обществена дискусия за образованието. Под натиска на ЕС (спомняте си за 6-месечния ултиматум) чиновниците отново ще претупат нещата.

Гост

#24

2012-02-21 09:47

"All that's necessary for the forces of evil to win in the world is for enough good men to do nothing."
Edmund Burke
"Всичко от което злите сили се нуждаят, за да тържествуват в света, е достатъчно почтени хора да не направят нищо." Едмънд Бърк, Ирландски държавник, 1729-1797

Гост

#25

2012-02-21 10:03

Айде стига вече говорилни. Да вземат да го приемат тоя закон. Обсъждане на какво по-точно? Имаме стратегия, приета през 2006 (2006-2015), имаме обявена април 2010 тази кампания, тия си изтъркаха подметките да ходят по кръгли маси и дискусии. Всичките ни документи иса съобразени с препоръките на ЕС. То ако само приказваме...

http://diploma.bg/?p=view&aid=3632От МОМН обявиха начало на кампанията "Българското училище през 21-ви век"

Diploma.bg | 21.04.10ПринтирайИзпрати на приятелСподели

Министърът на образованието, младежта и науката (МОМН) Сергей Игнатов даде днес начало на кампанията "Българското училище през 21-ви век" с представянето на проекта за закон за училищното образование. Това съобщи пресцентърът на МОМН.

Нуждаем се от активен обществен живот и затова търсим обратна връзка от всички заинтересовани - ученици, родители, учители, е подчертал министър Игнатов. Той е поканил всички, които имат интерес по темата, да изпращат своите мнения и предложения на имейл: uchilishte@mon.bg и в групата във "Фейсбук" - "Българското училище през 21 век".

Законопроектът за училищното образование предвижда началния етап на образование да се завършва в четвърти клас, като от първи до трети клас да няма оценки. Основно образование ще се получава след седми, а не след осми клас, а гимназиалният етап ще е от две части - до десети клас и от 11-ти до 12-ти клас.