Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието
Гост |
#151 Re: Re: Re:2012-02-25 15:17#145: izvan balgaria - Re: Re: Поне пишете с български букви, че да Ви се види граматността. А що се отнася до неграмотна Америка какво търсят там нашите грамотни деца? Може би отиват там с благородната цел да ограмотят неграмотните е зле живеещи американци? |
Гост |
#1522012-02-25 16:09Не само този закон,а всичко което се разглежда в НС е така претупано и гласувано. |
Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)
2012-02-25 20:46- Date of removal: 2012-02-25
- Причина за премахване:
Гост |
#154 Re:2012-02-25 22:08 |
Гост |
#1552012-02-25 22:09Не само не трябва да се закриват помощните училища, а трябва да се направят по европейски стандарт. Запозната съм с холандските програми, с които работят в Бургас. Прекрасни програми, децата усвояват знания, работят с желание. Какво става с децата, които уж се интегрират в масовото училище. Нищо. Не постигат минимума знания, защото не могат. Какво правят ресурсните учители – нищо, пишат си дейности. По два – три часа седмично трябва да се занимават с едно дете, обаче когато в класа има две деца, за това време уж работят с двете. И как ги обучават, като пречат на останалите в класа. Представяте ли си двама учители да обясняват едно и също нещо – единият по-високо, а другият шепнешком обяснява. През другото време, когато трябва да работят индивидуално с децата, те са във фитнеса – пак отбелязват дейност. Не казвам, че всички ресурсни учители са еднакви, но не виждам някаква полза от тях в масовото училище. Трябва да работят в специална среда, да бъде пригодено за децата, а самите те, трябва да усвояват това, което ще им е нужно в живота. Освен това учителите не са подготвени за тези деца, колкото и обучителни семинари да посещават, те си оставят неподготвени. И как иначе, след като олигофрено-педагозите учат с години, а другите – няколко часа. Тук говоря за деца, които са с лека степен. Макар че се полагат рехабилитатори, не се осигуряват. Липсват и психолозите, които да работят с тях. В така наречените помощни училища, когато на едно дете му омръзне да се занимава с една дейност, то може да се насочи към нещо друго, а в клас, това не е възможно. Те се уморяват много бързо, вниманието им е твърде неустойчиво. И какво искаме от тези деца – да пишат съчинения, да търсят лице на фигура, обем на призма или пирамида, да решават квадратни уравнения. И за какво са им всички тези неща, къде в живота ще им бъдат нужни. Не знам какво препоръчват о ЕК, но това, което се прави в България е безумие. А какво ще кажете за деца, които са с тежка форма на олигофрения, деца дауни, и други тежки случаи. Какво правят в масовото училище? Какво полезно ще научат . Нищо. Тежко е за децата и за техните родители, но трябва да се разбере, че те нямат място в масовото училище. Поне не в нашето. Системата ни е сбъркана и няма полза за тях. Мога да пиша с часове. Но истината е една – ще бълват все повече неграмотни, след като не могат да остават да повтарят докато научат минимума. Кога ще се научат да четат, пишат, смятат – когато отидат в пети клас ли? И тогава ли по програма трябва да се учат да сричат, да учат таблицата, да пишат елементарни преразкази и съчинения. Искам министъра за един месец да бъде учител в четвърти клас, в който има поне 4-5 деца, които не могат да четат гладко, пишат с грешки, не знаят таблицата, а след това с тях да премине в пети клас и да започне да учи с тези ученици действия с дроби, да се опита да направи анализ на една приказка, след като няма да може да я прочете поне до половината, да ги накара да напишат преразказ в сегашно време, след като не знаят какво е това. И понеже това ще си остане докато завършат образованието си, някои от тях ще отидат по някаква случайност в университетите, където според министъра трябва да се учи задължително български език, защото повечето студенти били неграмотни. Ама как няма да са неграмотни, нали вие ги направихте такива, Господин Министър, вие и другите преди вас, специалистите, които работят с Вас и си нямат най- малка представа от работата в училище. Срам ме е, че съм българка, срам ме е, че живея в такава държава, в която се толерира незнанието и неграмотността. Обърнете внимание и на неразбираемите учебници, върху които се трепят българските ученици, учебници, които са напълнили джобовете на много автори, които не разбират от нищо, въпреки че имат степени. |
Гост |
#1562012-02-25 23:30Kato bivsh slujitem na MON i kato roditel moga samo da kaja che e gruba greshka prekopirvaneto na normi i standarti ot edna ili druga darjava ot EU opitvajki se prosto taka da se prilojat v Bulgaria. Hora razberete obrazovanieto e nay-vajnata investiciya v badeshteto na edna darjava. A za vsyaka edna takava investiciya sa nujni PROUCHVANIYA, IZSLEDVANIYA koito trybva da pokajat polojitelniya rezultat v kraynata cel. A v Bulgaria cel nyama prosto neshto tryabva da se usvoi ot nyakakvi fondove. Za koeto shte patyat i nashite deca i cyalata darjava v posledstvie. |
кобра |
#157 Re:2012-02-26 00:16Абсолютно вярно,подкрепям това становище,но дали някой дебил от рода на някой "професор", та било то министъра на образованието ще го разбере.Съмнявам се,а и целта е ,колкото повече необразовани,толкова по-добре,по-лесно обществото ще бъде манипулирано и т.н. |
Гост |
#1582012-02-26 08:25Герб ще паднат от власт, ако приемат този безумен закон! |
Гост |
#1592012-02-26 08:29Помощните училища си имат своята естествена ниша в много от добре развитите държави, като например САЩ и Холандия. Чудно ми е на кой тъпанар отгоре му е хрумнала идеята да ги закрива в България? |
Гост |
#160 Re: Re:2012-02-26 09:12Кобра, този закон е съставен и списан, както се отбеляза на "кръглата маса" в МОМН от 200 - 300 човека. В цялата страна е имало подобно организирани кръгли маси, на които хора, незаети преко с образованието са се съгласявали с директиви, за по убедително представяни като предложения от ЕС. Платени министърски съветници и сега по форумите "хвалят" достойнството на Проекта за Закон. А в него няма нищо, което да е категорично. Прочетен задълбочено се виждат едни препратки към неизмислените все още т.н. "стандарти". Как тогава разумен човек да приеме този проект, след като едва след приемането на Закона и то "скоропостижно", поради дадения срок от ЕС, ще се разписват тези стандарти? Ами в тях може да се запишат много нелепости, но те ще са подкрепени със Закона. Отново се слага каруцата пред животното. |
Гост |
#161 Re:2012-02-26 10:20Гост #159, Преди вече 10 години, някои "министерски съветници" искайки да оставят следа след себе си и да спестят пари на държавата от помощните училища (ПУ), започнаха да ограничават тези пари и да измислят пречки за прием на ученици. Така леко се затвориха вратите на ПУ. Няма прием - няма I клас. На следващата няма II клас. И така. Идеята за т. н. ресурсно подпомагане, явно е внесена от командировката на друг "министерски съветник" в ЕС. Но копирана 1:1 няма как да се случи у нас. Нужна е подготовка, на обществото, на кадрите в масовото училище, на специалните педагози, на инфраструктурата в училищата. Но с усилия и професионализъм специалните педагози от ПУ успяват в ресурсните центрове (РЦ) да оказват помощ на 11 000 деца и ученици от страната с различна нужда от подкрепа. Сега някой пак иска да спести пари. Oт РЦ. И то по много фатален начин. Дa прехвърлиш финансовото обезпечаване на тази дейност на общините, които формират бюджета си 50:50 приблизително от държавния бюджет и местните приходи,.... В големите общини някак ще става. но малките, без никаква икономическа дейност? Да не говорим за това как общинските съветници политически оцветени ще подкрепят тази дейност и каква методическа помощ ще "оказват" на педагозите. Проекта за закон трябва да се обсъди задълбочено. Може и на кръгла маса, но там да има представители на тези, които реално осъществяват подпомагането. А не хонорувани министерски съветници. |
Гост |
#1622012-02-26 11:03Обърнете се назад към миналото,от там също има какво да се вземе. Нямаме право на грешки когато става въпрос за нашите деца. |
Гост |
#1632012-02-26 12:38Радвам се ,че имам възможност да дам своя подпис/глас/ за нещо полезно.Дано се вслушат в този призив.За съжаление на тези,които после осъществяват образованието, почти никой не се интересува от техните предложения, мнения и съвети. А и имам чувството, че новия проектозакон е поредната "пародия" в нашето образование. Ако наистина се осъществи "леле- мале!!!" Дано сега е по- различно! |
Гост |
#1642012-02-26 17:46Живея в мялък град, където се вижда, че учениците не влизат в часове, учителите формално карат ден да мине друг да дойде, масово преписват като ползват за това и gsm, учителите се интересуват само кой ще вземе повече диференцирано заплащане. Стига се дотам, че учителите казват отговорите на тестовете на учениците за да изкарат високи оценки и да се хвалят колко са добри. Тестовете са напълно фалшиви и излишни в училищата. |
Гост |
#1652012-02-26 18:18Делегираните бюджети дават възможност на директорите да "възнаграждават" високо свои хора. Те превърнаха училищата в канцеларии и създадоха хаос и завист между работещите там. Изключително големи възможности за корупция и далавери, които са безконтролни. Работя в магазин и директорка на едно училище ме попита колко пари ще са за нея, ако купят от мен стоки. |
Гост |
#166 Re:2012-02-26 18:42Аболютно сте права за делегираните бюджети. Директорите "възнаграждават" високо свои хора, а трябва да диференцират справедливо. Изключително големи са корупцията и далаверите.
|
ФОРД |
#167 165.1662012-02-26 20:38не мога да си обясня защо директорите са председатели на комисийте за деференцираното заплащане. по този начин се създават схеми за облагодетелстване на"ТЕХНИТЕ"ХОРА? |
З. Стоянова |
#168 Re: Re:2012-02-26 21:32И из работя в РЦ, но никога не бих нарекла някой "ненормалнице", дори мнението му да ме обижда. Може би заради хора с език като този има отрицателни мнения за нас. Искрено се надявам това да е провокация и да няма учител, който да подхожда с такава агресия. Това само вреди, никога не убеждава.
|
З. Стоянова |
#169 Re: Re:2012-02-26 21:40Скъпа, Мери Попинз, предполагам от името Ви, че най- вероятно се спускате с чадър до кръглите маси, които толкова време сте обикаляла из страната и после хоп- разтваряте чадъра и отлитате... |
Гост |
#1702012-02-26 21:54В подкрепа на равния достъп до образование на ученици със СОП, и Ресурсните центрове да останат държавни обслужващи звена |
Гост |
#1712012-02-26 22:12С колегите обсъдихме петицията. Заставаме зад нея. Искаме разумни, ефективни промени в интерес на образованието на децата. Стига експерименти. Учителите най-добре знаят и виждат какво е нужно. Чуйте гласовете им. Искаме дебати, гласност, мъдрост . Страхуваме се от последствията на този закон в предложения му вид. Не може без знания да градиш, къде отива равният старт, трябват нови форми,ново съдържание на обучението, алтернативи според индивидуалните потребности. |
Гост |
#172 Re:2012-02-26 22:14Професионалните гимназии и РЦ да станат общински както е в новия закон- това е правилното |
Гост |
#1732012-02-26 22:23Дифиринцираното заплащане влезе в ръцете на директорите. А те си направиха комисийки от своите хора. Видях с очите си неправдата и стъкмистиката. Не може да се гаврят с труда ни. Не мотивация,демотивация допринесе това. Не е едно и също да подредиш табло, да пишеш сценарий, да работиш с роми и с талантливи деца. Как без да се отчита вход и характеристика на класовете се отчитат постижения.Какво значи работа с родители- как се отчита ефективността. А в образованието голяма част от усилията се виждат и след години. Директорът не влиза в часовете на всички през годината. А и май се затвориха в кабинетите си и разчитат на своите глашатаи. Знаете ли ,че на много места главният учител не е нито най-добрия,нито най-заслужил,но е послушник,който поема административни тежести и се занимава със задължения на пом -директорите. Каква е ползата тогава? |
Гост |
#174 1712012-02-26 22:26МНОГО ХУБАВО,ЧЕ СТЕ Я ОБСЪЖДАЛИ ЩОМ ИСКАТЕ ПРОМЕНИ ЯВНО НЕ СТЕ ЗАСПАЛИ,ЗАЩОТО ПОЗНАВАМ УЧИТЕЛИ КОИТО НЯМАТ СОБСТВЕНО МНЕНИЕ САМО МНЕНИЕТО НА ДИРЕКТОРА.КАКТО ТОЙ ГО ПРЕДСТАВИ ЗНАЧИ ТАКА Е ПО ЗАКОН ДАЛИ СА ИСТИНА ДУМИТЕ МУ НИКОЙ НЕ СИ ПРАВИ ТРУДА ДА ПРОВЕРИ |
Гост |
#1752012-02-26 22:26Много експерти не са мръднали в развитието си. Безумни препоръки. Налагат своята методика. А тях някой видял ли е що за педагози са.Защо те не покажат иновации? |
|
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
Насилието на Животните от Габриела Сашова и Красимир Георгиев
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
Борба срещу насилието над животни: За по-строги наказания и защита
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
За запазване правото на родителите да извиняват отсъствия до 15 дни годишно
9073 Създадено: 2025-04-16
За максимална ефективна присъда за Габриела Сашова и Красимир Георгиев, и за законодателни промени, предвиждащи по-тежки наказания за престъпления, извършени срещу животни!
200972 Създадено: 2025-03-14
Природа без клетки! Граждани ПРОТИВ изграждането на зоологическа градина в град Пловдив!
660 Създадено: 2025-04-14
ПОДПИСКА ЗА ЕФЕКТИВНА ПРИСЪДА ЗА УБИЕЦА НА ПЪТЯ НА СИЯНА
33522 Създадено: 2025-04-02
Минимум 20 млн от годишния бюджет на Столична община за имоти за зелени площи!
693 Създадено: 2025-04-01
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
4692 Създадено: 2025-02-08
Петиция с искане за средства за проектиране и изпълнение на воден цикъл в квартал Коматево
374 Създадено: 2025-04-10
Петиция против застрояването на двора на Хуманитарна гимназия “Св. Св. Кирил и Методий” и ОУ “Княз Александър I”, гр. Пловдив
3096 Създадено: 2025-03-24
Целогодишни полети от и до летище Бургас!
245 Създадено: 2025-04-14
ЗА ПОДВЕЖДАНЕТО ПОД ОТГОВОРНОСТ НА КУЧЕТО - УБИЕЦ (АКИТА) И НЕЙНИТЕ БЕЗОТГОВОРНИ СОБСТВЕНИЦИ
208 Създадено: 2025-04-15
Петиция за оставка на УС на АПИ, поради катастрофата с убитата Сияна!
13450 Създадено: 2025-04-02
Пътища, които убиват – България е №1 по смърт на пътя. Можем да променим това.
2613 Създадено: 2025-04-07
Да превърнем изоставения терен на бившето военно поделение над магазин Алати в обществен парк.
587 Създадено: 2025-04-08
Подписка срещу уволнението на директора на НИНКН - арх. Петър Петров
147 Създадено: 2025-04-19
ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ОБЩИНСКИ ПЪТ ДО С.О ПЕРЧЕМЛИЯТА И ЧЕРНОМОРСКА ПАНОРАМА!
143 Създадено: 2025-04-19
Петиция за въвеждане на предмет "Грижа и състрадание към животните" в училище
195 Създадено: 2025-04-11
Ефективна присъда за майката на Адриан - Стела Алексиева и промяна в законодателството предвиждаща по-високи наказания и криминализиране на всяка проява на изтезание
11400 Създадено: 2025-03-27
Преустановяване на изграждане на нови соларни и ветрогенераторни паркове на територията на Кюстендилска област.
104 Създадено: 2025-04-17
НЕ! На RDF отпадъците в ТЕЦ Сливен
97 Създадено: 2025-04-15
Незабавно възстановяване на Божидар Емануилов като заместник-кмет на район "Оборище"
235 Създадено: 2025-04-13