Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието


Гост

#51

2012-02-21 21:04

Съгласна съм,че времето е много кратко и добре избрано - учителите са във ваканция.
Не приемам промените, които се налагат свързани с обучението и възпитанието на децата със специални образователни потребности и на практика ликвидирането на Ресурсните центрове. Уж е държавна политика приобщаването на тези деца, а центровете - стават общински, ако кметът реши да ги има.

Гост

#52

2012-02-21 21:24

Дано да има широк обществен отзвук , за да се обсъдят достатъчно задълбочено и далновидно проблемите в бълг. образование. Да се намери пътя за излизане от тоталната непросветеност,неграмотност и ниска поведенческа култура на подрастващите. Да се внуши стойностна морална мотивация за учебен труд и успешна реализация в живота.
инвеститор

#53 Re:

2012-02-21 21:32

#25: -  Най-точно как ще контролираме учителите, които вместо да ограмотяват през 2009 произведоха 41% функционално неграмотни 17 - годишни българи. Не роми! Информацията е на сайта на МОМН - коректно представена. Това две години след увеличените заплати - учителската стачка 2007. Възможно е и естествено, прави се във всички страни на ЕС и го има в законите им. Нарича се родителски контрол. В този смисъл провикването : Айдее, да го приемаат, вече сме с европейски закооон - е на инертен, уморен човек, който явно не плаща данъци и затова не го интересува заради какви успехи всъщност се получават заплатите в образованието...не му вярвайте!

 

гост

#54

2012-02-21 21:59

Определено не съм съгласна с промените ,които се предвиждат в проектозакона, касаещи децата със специални образователни потребности и закриването на Ресурсните центрове. Явно никой не го е грижа за тези деца. Масовите учители нямат готовност да работят с тях. А и кметовете на малките общини едва ли ще разкрият така наречените Центрове за личностно развитие. Всичко, което предстои да се случи, е за сметка на децата с увреждания.


Гост

#55

2012-02-21 22:07

Не са с всичкия си, като че са ги хипнотизирали. Като зомбита са.

Гост

#56

2012-02-21 22:10

Нямам думи за безмислиците и в образованието!Наистина оправдавам тези които напускат България.Образованието е тотално обречено.Постави се едно успешно начало с интеграцията на децата със СОП , но и това,както всичко в нашата България ще бъде разрушено.

Anonymous

#57

2012-02-21 22:17

Защо трябва да се изпразнят гимназиите- у-ща с традиции, с база ,с подготвени преподаватели, в които новият закон предвижда да учат само ученици от 11 и 12 кл. и то по желание, а трябва ученици от 1 и 10 клас да учат в едно у-ще
и то по всяка вероятност на 2 смени? Българските деца опитни мишки ли са или на техен гръб, за сметка на още изтървани поколения някои господа ще си пишат актив ,че все нещо са свършили... Това е безумие! Защо, когато нещо започне да се стъбилизара и да прогресира в Б-я все ще се намери някой умник или умници да го съсипят? Докога.....?


Гост

#58

2012-02-21 22:29

България в лицето на правителството и в частност МОМН трябва най-после да се отнесат сериозно и отговорно към децата с увреждания и специалистите, които работят с тях! Ние сме много и ни има! Има и изградена система от Ресурсни центрове, които работят много успешно! Масовите учители НЕ СА ПОДГОТВЕНИ за обучение на деца със СОП! Нека ние специалистите да имаме право на глас - НИЕ интегрираме и обучаваме децата със специални образователни потребности!


Гост

#59

2012-02-21 23:25

Своевременна! Не може толкова генерални промени да се дискутират и да се вземат решения за ден -два.Това е закон за бъдещето на България-нека да помислим повече хора за това...

Гост

#60

2012-02-22 00:39

Закона за образованието трябва да се обсъди възможно най-задълбочено и открито. В противен случай последствията за бъдещето на страната може да станат доста неперспективни. Крайно време е вече въпросът да се повдигне на широк обществен дебат. В него е важно да се призоват свободни извънправителствени организации. Категорично не можем да си позволим поредното проспиване на тази важна тема !
мама

#61 Re: Точно това е мнението на родителите и педагозите,

2012-02-22 00:41

#10: -

Общинарите не са наясно със спецификата на проблемите и работата по преодоляването им. РЦ трябва да си останат специализирано звено към МОН.

гост

#62 Re:

2012-02-22 00:55

#30: гост -

Образованието да бъде държавна политика, а не общинска политика, защото все пак България не е само София, Варна, Пловдив и т. н., има малки общини, където политиката на общината е насочена много далеч от образованието, особено на децата със СОП. Там където местните общински съветници имат едва завършено основно или средно образование, не владеят български език и гласуват решения по команда. Нямате никаква представа какво се случва в тези населени места и това, че децата с увреждания имаха шанс да постигнат напредък вече е прецакано. ...но на кой му трябват знаещи хора...:(:(:(:(:(:(:(

ЖАЛКО за всичко, което Ресурсните центрове съградиха и някой ще разруши с лека ръка!


Гост

#63

2012-02-22 01:41

Българското образование преди 20 години беше на едно от първите места в Европа. Сега е на едно от последните - пълна катастрофа. Младите хора не учат и не искат да учат, защото образователната система е неадекватна. Новият закон трябва да се обсъди задължително - не само за две седмици, а на един голям форум - и по интернет, и ако трябва, на кръгла маса с неправителствени организации, които имат експертен капацитет. Сега имаме шанс за възраждане на това, което сме били. Вместо да пропадаме в неграмотността. Ние, българите, сега сме на ръба на пропастта - заради ниското ниво на образованието. Организации и отделни личности, които искат да участват в едно национално обсъждане, е необходимо да влязат в контакт, за да принудят правителството да ги чуе. Светослава Тадаръкова, ББТ, sveta10@abv.bg

Гост

#64

2012-02-22 09:08

За пореден път държавата абдикира от извънучилищните педагогически дейности. До кога те ще доказват ползата от своето съществуване. Освен, че в заниманията в смесен (от различни училища)състав и неформално общуване се откриват талантите на децата, това става под ПЕДАГОГИЧЕСКО ръководство.Възмутена съм от това отношение.

Гост

#65

2012-02-22 09:50

Лудост е да се закриват цял профил от училища като помощните - например! Къде ще отидат тези деца пак! Видяхте какво стана с ресурсните центрове.Построиха палати за учителите а грам деца нямат възможност да се възползват от всичко това ,което построиха и купиха най-вече! Децата от помощните у-ща с ЛУИ просто останаха на улицата ,непотърсени и неприбрани.Срамота.

Гост

#66 Re: Re: Точно това е мнението на родителите и педагозите,

2012-02-22 09:52

учителка

#67

2012-02-22 09:55

какво има в РЦ ,Кажете какво? Деца?-оле мале,само празни кабинети и властни директорки!Нищо повече!!!!Пари отделени за деца със СОП разпределени м-у директори !!!!!
РОДИТЕЛ

#68 Re: Re: родител

2012-02-22 10:06

ТОВА СИГУРНО ГО Е ПИСАЛ НЯКОЙ КОЙТО Е ИЛИ ОЛИГОФРЕН ИЛИ С ЛУИ


Гост

#69

2012-02-22 10:07

Аз съм майка надете с проблеми , смятам че промените в образованието засягащи децата с проблеми трябва да се обсъждат и с нас . В крайна сметка кой най добре знае за проблемите на тези деца освен нас. НЕ БИВА ЗАКОНИ ЗАСЯГАЩИ ДЕЦА С ПРОБЛЕМИ ДА СЕ ПИШАТ ОТ ХОРА , КОИТО НИКОГА НЕ СА ПОЗНАВАЛИ ТАКИВА ДЕЦА. ОПОМНЕТЕ СЕ ХОРА НЕ БИВА ДЕЙСТВАЩИ ИНСТИТУЦИИ ДА СЕ ЗАКРИВАТ , НАЦИЯТА СЕ ПОЗНАВА ПО ОТНОШЕНИЕТО СИ КЪМ ХОРАТА С УВРЕЖДАНИЯ !

Гост

#70

2012-02-22 10:15

Българската образователна система е достатъчно объркана и определено опорочена,всяко едно решение, което се взема трябва да бъде внимателно обмислено и правилно преценено във времето, подозрението ми е, че със съзнателното съсипване на системата, всички се стремят бъдещето поколение да е ограничено, неграмотно и малоумно не трябва да забравяме и децата със СОП,които ще изчезнат както по комунистическо време,ще ги затворят в тях и там ще си останат.А целта и работата на ресурсният учител е да ги направи грамотни и да ги интегрира с околният свят.

Гост

#71

2012-02-22 10:52

Убедена съм,че е необходимо да се осъществи всичко, което синтезирано е включено в декларацията.
Освен че хората, които са заинтересовани от приемането на закона за училищното образование, са квалифицирано мнозинство граждани, образованието е ключово за националната ни сигурност и бъдеще като държава.Поздравявам авторите на текста и идеята , присъединявам се с удовлетворение. В тази връзка припомням думите на Владимир Димитров-Майстора:"Дори когато рисувам един малък хълм, усещам Вселената".С включването си в подписката усетих цяла образователна вселена, която трябва да преоткрием.Веселина Иванова

Гост

#72

2012-02-22 11:25

Проектозакон за предучилищното и училищното образование! Меко казано още заглавието му е сгрешено. За предучилиюния период по-важно е възпитанието от образованието.
Иван

#73 Re:

2012-02-22 11:50

#67: учителка -  Уважаема колежке,

Тъй като избрания от Вас псевдоним може би издава професията Ви, позволявам си да внеса малко яснота за ежедневието Ви, което описвате като " Деца? - оле-мале". Както за всички ученици и средствата за децата и учениците със СОП са определят  по единните разходни стандарти. Малко са завишени от тези за масовото училище, но...... От тях се формира издръжката на РЦ. Това вярвам Ви е ясно. Но от Вашите изложени мисли става ясно, че се интересувате за онези 15 %, които се превеждаха на приемното масово училище от бюджета на РЦ за всяко дете или ученик, с които работят ресурсните учители. Използвам "превеждаха", защото със Закона за бюджета в България за 2012 тези средства се дават вече директно на приемното училище. Освен това, има и запис, че 40 % директорите трябва да употребят за обезпечаване на подходяща  среда за децата и учениците със СОП. Така, че ако се замислите с каквото трябва, ще стигнете до извод, който ще Ви насочи към кого да се обърнете (Вашият директор) и поискате информация за изразходване на "парите". А иначе в РЦ има много неща. Най-вече колеги, специалисти, които са приели със сърцето си задачата да бъдат полезни.


Гост

#74

2012-02-22 12:01

mnogo e dobra :)
Иван

#75 Re: Re: родител

2012-02-22 12:29

 

Много злоба се излъчва от Вашия пост. Искате да оставите у другите впечатление на добре информиран родител на дете или ученик със нужда от специална подкрепа, но единственото, което постигате е, че затвърдявате твърдението как всеки се стреми към собствената си некомпетентност. А Вие си позволявате да коментирате толкова области и все неправилно. Като първо не познавате дейността на служителите на ресурсните центрове (РЦ). Искате да им бъдат вменени още дейности, които се отнасят към задълженията на социалния асистент. Ако има недоволство към резултатите  от работата с ресурсен учител (РУ), вникнете по-дълбоко в процеса как става това. Като родител имате право да участвате в училищния екип и заедно с преподавателите, класен и РУ да определите в програма кое как да се случва, ако нещо не върви, да промените в правилна посока. Дали модела на приобщаващото образование  е правилен и участието на Вашето дете в естествената среда на учениковия колектив, където съм убеден, че е прието като равен, то не малък принос има и РУ. РУ се среща с детето или ученика на някакъв етап и ако до този момент се е гледало с "лекота" на неговите потребности, то чудото ( резултати) няма как да се получат за кратко време. В длъжностната характеристика на РУ има и т.н. консултативна дейност, да консултират масовите учители за начина на работа, развиване на компенсаторни умения за преодоляване на определен дефицит. Не и да ги обучават. За това масовите учители си имат дипломи от ВУЗ. Бъркате и за финансите. Ако се запознаете с материята "Делегирани бюджети" и формулите за определяне бюджета на РЦ, ще видите, че част от този бюджет се поделя и с масовите училища за организиране на подкрепяща среда за тези деца и ученици. И в края Вашата информираност по препоръките на ЕКСП е най-малко странна и неправилно коментирана. Защото служителите на РЦ са тези, които ежедневно са до децата и учениците със СОП, и  ако някой съзира сегрегация в образователната ни система, то тя не идва от страна на РУ.