Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ

Quoted post


Гост

#559

2012-02-27 12:18

Страшното е не дали ще има прием от 5-ти или от 1-ви клас, не дали ще се запази името ПМГ, МГ или СМГ, страшното е, че тези, които ще учат децата и внуците ви на математика след години, сега биват приемани с тройки по математика от ДЗИ. Влачат невзети изпити по висша математика, но все пак успяват да "избутат" някак. И дали обучението ще е в МГ или другаде, децата ви ще получават едно и също – лошо качество на подготовката по математика.
Страшното е, че в ИМИ на БАН математиците май са на 45+ и едва ли ще има кой да заеме местата им след години!
Да сте чули някой от успешните състезатели да се е захванал с чиста математика? Къде отиват тези, които печелят години наред медали от национални и международни състезания? Избират най-често профил компютърни науки, софтуерно инженерство, икономика...предимно в чужбина. Оставащите в България са най-вече в СУ или УАСГ, но колко от тях смятат да стават научни работници или учители по математика? Ще станат тези, приети и завършили с 3, защото няма да имат кой знае какви други възможности за реализация.
Вие, които твърдите, че обичате математиката, бихте ли посъветвали децата си да станат учители? Може би, ако работят за развлечение, а не за заплата.
Математиката е трудна наука. Тя не е само "9.7=63", не е заучаване на методики: "рачешки задачи", "майстор Тричко"... До края остават най-упоритите и тези, имащи нужния потенциал да се справят (най-вече сами), затова е и този отлив след определена възраст. 
Освен това, към 10-11 клас учениците са съвсем на ясно с какво искат да се занимават. Макар да учат в МГ, някои от тях избират да учат право, икономика, медицина, психология... Вие може да крещите, ако си искате, че децата ви трябва да учат математика, но гласът ви ще бъде чуван до определена възраст. След това те сами взимат решенията си.

Отговори


Гост

#560 Re:

2012-02-27 13:32:08

#559: -

Еми как да искат да станат учители и научни работници като заплатите в сектора са СМЕШНИ - защо и как да го направиш, когато като IT специалист ще имаш заплата няколко хиляди, а като учител десет пъти по-малко? Трябва да си луд идеалист или другият в семейството да печели добре, а ти да се блъскаш просто за спорта....Преподавател вече не е елитна професия - всички деца искат да станат футболисти и манекенки... Това е резултат от проповядваните на обществото ценности + гениалните идеи и задружните усилия на реформаторите от периода на прехода. Може да продължим да си говорим за съсипаното висше образование - как в борбата за повече студенти (което в момента значи повече пари) в преди елитните специалности вече се влиза с оценка от матура(която покрива само базови познания!!!) .... как сега ми идват на интервю за работа разни абсолвенти, завършили уж IT специалности пък без грам познания и умения дори по задължителните предмети от първи курс.... Имете ли представа колко от по-младите ми колеги, които иначе са умни хора не могат да пишат? Това означава каша в началното образование - "изпуснати" са поради смяна на програмите или прекалено малко часове? Ясно е, че ще има страшна криза за кадри само след десетина години, но вместо да се помисли как да се подобрят условията така че да бъдеш учител да стане отново привлекателно и да се анализират и отсеят добрите и лошите практики, това което мислят нашите гениални реформатори се свежда до закриване на специализирани паралелки, намаляване на часовете по основните предмети и изказвания от типа "Децата да си играят повече и да учат по малко...", а мерси - вашите си ги гледайте така за моите ми оставете право на избор! Нека да не позволим да се съсипе поне гимназиалното образование - то засега все още държи фронта и имиджа все още е с покритие.


Гост

#567 Re:

2012-02-27 17:32:51

#559: -

Ами доколкото знам математика е основа на много науки, и много професии извън "учител по математика" са свързани с нея. Просто не мога да си представя как ще станеш архитект или инжинер, ако не знаеш добре математика. Не учиш в МГ само и единствено, за да станеш математик!