Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

#551 Re:

2012-02-27 10:50

#541: -

Така е докато мама и тате могат да влияят на чедото! Ще му обещаят кино след състезанието, ски, игри 5 часа на компа, и ще успеят го заведат на състезание, за да покажат колко е умно детето на мама. А после? Вижте в 10-12 клас колко са участниците.

Присъствах на следния разговор: "Голям математик е – в началото на втори клас, а знае цялата таблица за умножение без грешка". Браво на детето – добра памет, но чак пък математик.


Гост

#552

2012-02-27 10:51

Трябва да се стимулира развитието на децата, надарени по математика. Стандартното обучение по математика в другите училилища е на различно ниво.

Гост

#553 Re:

2012-02-27 10:51

#549: ~ -

Или по-скоро са имали някога...


Гост

#554

2012-02-27 10:56

Лично съм учил в паралелка след 5ти клас в СМГ, и мога да потвърдя, че това е едно от най-смислените неща, което може да ти се случи на такава възраст в България

Гост

#555 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-27 10:58

#543: - Re: Re: Re: Re:

Ами то брой желаещи винаги ще има. Затова и на изпити за МГ след 4 клас се получават и доста плачевни резултати. Ами приемете ги всичките, нали желаят. Ако трябва да се разкрият още по 4-5 паралелки от 5 клас към всяка МГ.

Това не са ОУ и СОУ, това са МГ и там трябва да учат само деца, на които математиката се отдава. Независимо от кой клас.

Защо ли? Защото родителите имат субективно мнение за децата си, за техните способности. Кой родител ще каже, че детето му не е умно, не е талантливо, не заслужава нещо по-добро? За болни родителски амбиции да не говорим – обикновено тези родители остават най-разочаровани след години.


Гост

#556 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-27 11:30

#555: - Re: Re: Re: Re: Re: Това не са ОУ и СОУ, това са МГ и там трябва да учат само деца, на които математиката се отдава. Независимо от кой клас.

В ПМГ има не само математически паралелки, затова не смятам че там трябва да учат само деца, на които математиката се отдава.


Гост

#557

2012-02-27 11:41

po-rano ot 4 klas ne e nujno, no podkrepqm peticiqta

Гост

#558 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-27 11:56

#556: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Мисля, че се обсъжда приемът след 4 клас, затова е логично да става въпрос за паралелките 5-7 клас, а те не са с профил биология, химия, география или физика.

А нормално ли е в ПМГ да се влиза профил биология с 3 или 4 по биология от Удостоверението за завършен 7 клас?


Гост

#559

2012-02-27 12:18

Страшното е не дали ще има прием от 5-ти или от 1-ви клас, не дали ще се запази името ПМГ, МГ или СМГ, страшното е, че тези, които ще учат децата и внуците ви на математика след години, сега биват приемани с тройки по математика от ДЗИ. Влачат невзети изпити по висша математика, но все пак успяват да "избутат" някак. И дали обучението ще е в МГ или другаде, децата ви ще получават едно и също – лошо качество на подготовката по математика.
Страшното е, че в ИМИ на БАН математиците май са на 45+ и едва ли ще има кой да заеме местата им след години!
Да сте чули някой от успешните състезатели да се е захванал с чиста математика? Къде отиват тези, които печелят години наред медали от национални и международни състезания? Избират най-често профил компютърни науки, софтуерно инженерство, икономика...предимно в чужбина. Оставащите в България са най-вече в СУ или УАСГ, но колко от тях смятат да стават научни работници или учители по математика? Ще станат тези, приети и завършили с 3, защото няма да имат кой знае какви други възможности за реализация.
Вие, които твърдите, че обичате математиката, бихте ли посъветвали децата си да станат учители? Може би, ако работят за развлечение, а не за заплата.
Математиката е трудна наука. Тя не е само "9.7=63", не е заучаване на методики: "рачешки задачи", "майстор Тричко"... До края остават най-упоритите и тези, имащи нужния потенциал да се справят (най-вече сами), затова е и този отлив след определена възраст. 
Освен това, към 10-11 клас учениците са съвсем на ясно с какво искат да се занимават. Макар да учат в МГ, някои от тях избират да учат право, икономика, медицина, психология... Вие може да крещите, ако си искате, че децата ви трябва да учат математика, но гласът ви ще бъде чуван до определена възраст. След това те сами взимат решенията си.


Гост

#560 Re:

2012-02-27 13:32

#559: -

Еми как да искат да станат учители и научни работници като заплатите в сектора са СМЕШНИ - защо и как да го направиш, когато като IT специалист ще имаш заплата няколко хиляди, а като учител десет пъти по-малко? Трябва да си луд идеалист или другият в семейството да печели добре, а ти да се блъскаш просто за спорта....Преподавател вече не е елитна професия - всички деца искат да станат футболисти и манекенки... Това е резултат от проповядваните на обществото ценности + гениалните идеи и задружните усилия на реформаторите от периода на прехода. Може да продължим да си говорим за съсипаното висше образование - как в борбата за повече студенти (което в момента значи повече пари) в преди елитните специалности вече се влиза с оценка от матура(която покрива само базови познания!!!) .... как сега ми идват на интервю за работа разни абсолвенти, завършили уж IT специалности пък без грам познания и умения дори по задължителните предмети от първи курс.... Имете ли представа колко от по-младите ми колеги, които иначе са умни хора не могат да пишат? Това означава каша в началното образование - "изпуснати" са поради смяна на програмите или прекалено малко часове? Ясно е, че ще има страшна криза за кадри само след десетина години, но вместо да се помисли как да се подобрят условията така че да бъдеш учител да стане отново привлекателно и да се анализират и отсеят добрите и лошите практики, това което мислят нашите гениални реформатори се свежда до закриване на специализирани паралелки, намаляване на часовете по основните предмети и изказвания от типа "Децата да си играят повече и да учат по малко...", а мерси - вашите си ги гледайте така за моите ми оставете право на избор! Нека да не позволим да се съсипе поне гимназиалното образование - то засега все още държи фронта и имиджа все още е с покритие.


Гост

#561

2012-02-27 13:35

България има нужда от млади и образовани граждани. Как ще стане това? С великия ни министър и гениалните му идеи?

Гост

#562 Re:

2012-02-27 13:50

#561: -

Не и с драсканици по форумите! С труд ще стане, с много труд!


Гост

#563 Re: Re:

2012-02-27 14:01

#560: - Re:

Каша в началното образование няма! Който вместо да учи БЕЛ и математика е ходил на плуване, баскетбол, пиано, лека атлетика, шах, 2 езикови школи, танци.... може би ще има пропуски. Нужно ли е да се ходи на 5-6 извънкласни мероприятия?Спорт добре, но защо 3-4 вида? Кога да се разтоварят тези деца от физическата и умствена умора? Внимание в час, самостоятелно писане на домашни вкъщи, игри с приятели, забавления и по-малко странични натоварвания – това е достатъчно. Не пишат правилно, защото мама вечер пише домашното на детето, за да не се изложи в училище.

Учителката казва на Петя:

"Петя, и двете задачи от домашната си сгрешила."

Петя: "Госпожо, не съм аз, а мама. Аз не можах да ги реша".

Това е действителен случай в класа на моето дете. Не е ли по-правилно Петя да отиде без домашно и да обясни на учителката, че не може да реши задачите? Не вярвам тази госпожа да откаже да обясни на детето това, което не е разбрало.


Гост

#564

2012-02-27 16:00

Не мога да схвана тезата на тези дето защитават глупостите на управляващите. Едно дете с математически способности е добре да учи там, където ще ги развие. По същия начин стои въпросът и за дете със спортни способности, музикални и т.н. Някой обаче иска децата на България да не се развиват много, да не мислят много, в крайна сметка да не им е ясно какви ги управляват. Ако това е целта и ако това е най-важното, махнете ги тези училища. Прости хора, прост матриал по-лесно се управлява.

Гост

#565

2012-02-27 16:03

Освен това не мога да разбера защо някои хора толкова се страхуват. Защо искат имената им в анкетата да не могат да се прочетат; Като се наведеж веднъж изправяне вече няма.

Гост

#566

2012-02-27 16:16

561. Прав си с много труд ще стане и за това математическите училища трябва да останат. Там точно това правят - много се трудят по математика. И резултати има.

Гост

#567 Re:

2012-02-27 17:32

#559: -

Ами доколкото знам математика е основа на много науки, и много професии извън "учител по математика" са свързани с нея. Просто не мога да си представя как ще станеш архитект или инжинер, ако не знаеш добре математика. Не учиш в МГ само и единствено, за да станеш математик!


Гост

#568 Re: Re:

2012-02-27 17:34

#562: - Re:

Да, с наведена главица и мълчание!


Гост

#569

2012-02-27 17:58

Лично аз съм от 5ти клас в СМГ и според мен е пълна глупост да се махне обучението от 5ти до 7ми клас...

Гост

#570 Re: Re:

2012-02-27 18:58

#567: - Re:

По-голяма част от кандидатстващите в УАСГ са възпитаници на ПГСА (Професионални гимназии по строителство и архитектура). Как те са научили математиката?

А в ТУ по-голямата част от студентите не са завършили МГ, а други училища. Познавам момче, завършило СОУ в район със смесено население, приеха го в ТУ с 6.00 по математика и си взима изпитите без проблем. В същия випуск познато момиче, завършило МГ, влезе с 5.90 и всяка година "влачи" по един невзет изпит.

Познавам няколко инженери, но само двама са завършилите МГ. Математика може да се научи навсякъде при добро желание и поне мааааалко дарба.


Гост

#571 Re:

2012-02-27 19:02

#566: -

И само там ли се трудят по математика? И дали всички в МГ се трудят много по математика? Ако оценка 3.70 на изпит след 7-ми клас е получена с много труд, то за какви "математици" говорим, за какъв извънземен капацитет на мозъка ученически?


Гост

#572

2012-02-27 19:04

Моля не унищожавайте извора! :)

Гост

#573

2012-02-27 19:22

Осъществяваният прием 5.-7. клас е доказал през годините ,че е работещ вариант за талантливи деца!Да спасим изявените си ученици!

Гост

#574 Re: Re: Re:

2012-02-27 19:24

#570: - Re: Re:

 

Може би има такива, които учат математика в СУ, нали сте чували, че има и такава наука. :)))))

В УАСГ  също има деца от МГ, както и в много университети по света, математиците ни се котират добре и извън България, да не кажа, че там явно знанията и постиженията им са по-ценени, отколкото в собствената им държава.

Това, което сте написал/а звучи така, сякаш от СОУ децата не отиват в ТУ, а в Оксфорд.

А и да не забравяме, че от около 1000 средни, професионални, езикови и математически училища в България, всъщност само математическите гимназии са не повече от 20-30, там някъде, не знам точно.

Малко, но качествени.

 

 

 

 


Гост

#575

2012-02-27 19:24

Ибаси змиътъ (0.o)