Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

#501 Re: Re:

2012-02-25 17:33

#498: - Re:А вас кой ви излъга........

А вие от къде черпите инфо?!? Или ви идва отвътре!


Гост

#502 Re: Re: Re:

2012-02-25 17:41

#501: - Re: Re:

Може би съм от потърпевшите.


Гост

#503

2012-02-25 17:42

Според мен в Чл. 26 (3) трябва да се добави следния текст и ал. 3 да добие вида:

Чл. 26.(3) Профилирани са училищата, които осигуряват възможност за постигане на
националните образователни стандарти за общообразователната подготовка и за
профилираната подготовка, както и за придобиване на средно образование с подготовка
по определен профил. В профилираните училища може да се откриват паралелки ЗА УЧЕНИЦИ УСПЕШНО ЗАВЪРШИЛИ IV КЛАС С ИЗЯВЕНИ СПОСОБНОСТИ, както и паралелки за
придобиване на професионална квалификация при условията и по реда на чл. 140, ал. 4.


Гост

#504 Re:

2012-02-25 17:44

#500: -

И защо са принудени деца без истинско влечение към математиката да тръсят спасение в МГ? Отговорът е ясен - защото в другите училища нивото е катастрофално. Т.е. колкото и нивото на МГ-тата от малките градове да е под нивото на СМГ например, то пак е най-доброто за конкретната среда. И сега някой иска да ликвидира тези по-добри места та нивото да си бъде катастрофално навсякъде, без изключения.

И дори да е истина, че в малките градове няма достатъчно таланти за да се запълнят няколко паралелки в МГ, решението на този проблем (ако е такъв изобщо) не е ли в атестация на гимназиите, редуциране на паралелките и пр. Защото сега със слабите резултати на едикое си МГ вие аргументирате и затварянето на паралеките 5-7 клас в СМГ. А поне за СМГ няма да се намери кой да каже, че нивото им е ниско, нали? Средният резултат по БЕЛ на изпитите след 7 клас на децата от СМГ е 5,40, а по математика 5,70. И със сигурност без уроци по МАТ. За успехите на СМГ на състезания няма смисъл да пиша.

Факт е, че където и да има МГ, нивото в нея е поне малко по-високо от това на училищата в региона. Защо тогава да се спира нещо, което работи, преди да е намерено какво да го замести?

И ми омръзна да слушам как имало тук или там талантливо дете, което печели медали без да е в МГ и затова МГ били излишни. Е има пък дете, което бие на олимпиадите по АЕ без да учи в ЕГ. Значи ли това, че трябва да се затворят ЕГ-тата?

Gun Cho
Гост

#505 Re: Re: Re: Re:

2012-02-25 17:45

#499: - Re: Re: Re:

Аман бе! Момчето беше прието в МГ, но нещо не се спогодиха там! Какво значи без изпит - ами 3-4 добри класирания на олимпиади са законен начин да влезеш в МГ! Така беше и за моя син и за много други деца! Така е, влязло си е както се влиза! Може преко сила да е учило 10 дни там, не споря и това не е най-важното!  Защо и как е решило да напусне - пак си е негова работа! За него се полагат прекрасни грижи и добре образован негов родител се грижи за неговото развитие! (по стечение на обстоятелствата се чуваме всеки ден :-)  Това не е и не може да е типичен пример за дете в МГ, просто защото не е такъв случая! Аз лично, като баща на друго дете в МГ мисля, че там трябваше да се развива, но... всеки родител и човек е в правото си да търси най-доброто за своите деца! Дано същото това момче да ни радва с много успехи и занапред! Вярвам, че ще е така!


Гост

#506 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-25 17:47

#493: - Re: Re: Re: Re:

Средата на никого не може да помогне, ако ги няма таланта (даден от природата) и трудолюбието, възпитано в семейството. За някои деца важи с пълна сила "Дето отиде врана, все п.....а."


Гост

#507 Re: Re:

2012-02-25 18:06

#504: - Re:

Не мисля така. Във всеки голям град си има добри ОУ и СОУ, в които нивото никак не е ниско и средата е добра. Там би трябвало да учат децата, търсещи единствено добра среда и подготовка. Тези деца пречат на развитието на талантливите математици, тъй като не се преподава на нужното ниво точно заради тях. Къде да избягат децата с математически талант? В ЕГ ли?

За СМГ е излишно да се коментира – постиженията на математиците им на национално и международно ниво достатъчно ясно говорят.

И редициране на паралелките в МГ в страната трябва да има, да, но делегираните бюджети? Докато се дават пари за брой деца, така ще е.

В ЕГ няма прием от 5-ти клас, така че примерът ви е неуместен.


Гост

#508 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-02-25 18:08

#505: Gun Cho - Re: Re: Re: Re:

Аз не казвам, че е влязло незаконно, а че е толкова талантливо, че и в МГ-Варна е влязло без изпит, тоест заради високите си постижения.

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-02-25 18:32



Гост

#510 Re: безумие @ МГ

2012-02-25 18:44

#509: Черногледец Храбър - безумие @ МГ

МГ, както и състезанията по информатика, създават навици за мислене, а не подготвят за започване на работа. Програмирането на състезанията по информатика е състезателно, а не приложно програмиране и само с наученото за състезания не може да се работи. Както и с медал по математика. А за да те викнат в националния отбор трябва да минеш през 1, 2 и 3 кръг на олимпиадата, после през квалификации. И няма значение дали учиш в МГ или в друго училище, алгоритъмът не гледа къде учиш.

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-02-25 18:57



Гост

#512 Re: Re: Re: безумие @ МГ

2012-02-25 19:08

#511: Черноледец Храбър - Re: Re: безумие @ МГ

А аз казах, че всеки може да се яви на първи кръг на олимпиада по програмиране. Не е нужно да учи в МГ за да го прати някой. Той сам ще се прати, ако го влече. После на втори, на трети и така нататък. В какво училище учи няма значение. Да, ако си в МГ сигурно е малко по-лесно, защото за МГ явяването на тези състезания е приоритет и помагат с органзацията. Но и от ЕГ дете може да влезе в националния отбор, ако го иска достатъчно.

И къде казах, че заслугата някой да отиде там е на МГ? МГ работи само с отбор от неколцина състезатели, но като цяло не подготвя програмисти.Почти всички успешни състезатели по програмиране се учат сами или ги учат други, не МГ-то. Изобщо за какво спорим???

Да не говорим, че темата на тази петиция е да не се спира приемът в МГ след 5 клас, а не как е по-лесно да се влезе в отбора по програмиране.

Черногледец ....

#513 Re: Re: Re: Re: безумие @ МГ

2012-02-25 19:13

#512: - Re: Re: Re: безумие @ МГ

Прав сте - темата е друга! Благодаря! Да спрем :-)

Не бива да се спира приема сред 5ти клас...обяснето е ясно защо по-горе!


Гост

#514

2012-02-25 19:26

Личен опит от "елитно" ОУ в провинцията.Те не знаят кога и къде има състезания по математика.Всичко е въпрос на родителска инициатива.ЗАБРАВЕТЕ ЗА ЗАГРИЖЕНИ СОУ и ОУ.ТАКОВА НЕЩО НЯМА.ВСИЧКО Е ВЪВ ВАШИ РЪЦЕ РОДИТЕЛИ.
НЕ РАЗЧИТАЙТЕ УЧИТЕЛ ИЛИ НЯКОЙ ДРУГ ОТ УЧИЛИЩНИЯ ПЕРСОНАЛ ДА ПОМОГНЕ НА ДЕТЕТО.ПОДЪРЖАЙТЕ ДОБРИ ОТНОШЕНИЯ ТОЛКОВА КОЛКОТО ТРЯБВА, ЗА ДА НЯМА ДЕТЕТО НЕИЗВИНЕНИ ОТСЪСТВИЯ КОГАТО ХОДИ НА СЪСТЕЗАНИЯ.

Гост

#515 Re:

2012-02-25 19:38

#514: -

А на моето дете му казваха кога има състезания. Дори вкъщи са се обаждали. На първото си състезание отиде по предложение на госпожата.


Гост

#516

2012-02-25 19:45

На познато дете, учещо в ОУ в малко градче, учителката по математика след всяко състезание му обясняваше задачите, които не е успяло да реши на състезанието. След 7-ми клас детето беше прието в МГ. Там това не се случи и то поизостана с подготовката си. Та, хора разни. Във всяко едно училище има всякакви учители. Това важи и за МГ.

Гост

#517

2012-02-25 22:12

Добре е да не се ограничават възможностите на учениците...

Гост

#518

2012-02-25 23:04

Г-н Министър,
Обърнете се назад и вижте резултатите от национални състезания по БЕЛ,Математика ,изпити след 7 клас ,вижте кой представя България в математически , информационни международни състезания по целия свят.Нима е нужно да
се обръща внимание само на спорта ,а НАУКАТА КЪДЕ ЕЕ???Нужно ли е да се срине една работеща успешно програма на прием от 5 клас?Като гражданин НА РБългария смятам ,че обществото ,ние родители,ученици и учители би трябвало да ВИ кажем кое е хубаво и кое-не .В закона има и много положителни моменти ,НО ДЪРЖАВАТА ТРЯБВА ДА СЕ ГРИЖИ ЗА ДАРОВАНИЯТА В НАУКАТА И ТВОРЧЕСТВОТО!ТАЛАНТИТЕ СЕ РАЗВИВАТ В ДЕТСТВОТО !

РАЗГЛЕДАЙТЕ ПОСЛЕДНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ЗА НАЦИОНАЛНИ СЪСТЕЗАНИЯ ПО БЕЛ, МАТЕМАТИКА ОТ 2011 ГОД.

АЗ СЪМ РОДИТЕЛ НА ДЕТЕ ОБУЧАВАщО СЕ ОТ 5 КЛ.В МГ-ВАРНА, СРЕДНИЯ РЕЗУЛТАТ НА  ИЗПИТИТЕ СЛЕД 7 КЛ.МИНАЛАТА ГОДИНА 2011Г НА  ДЕЦАТА Е: 5.840-МАТЕМАТИКА И 5,70 БЕЛ . КАТО ПРИ ТОВА ТРЯБВА ДА ЗАЯВЯ ОТ ИМЕТО НА ВСИЧКИТЕ РОДИТЕЛИ ,ЧЕ НАШИТЕ ДЕЦА НЕ СА ХОДИЛИ НА ЧАСТНИ УРОЦИ И 90% ОТ ДЕЦАТА СА ОТНОВО В МГ .

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-02-25 23:32



Гост

#520

2012-02-26 00:30

Трябва ли надарените хора да чакат да достигнат определена възраст, за да се впишат в някакъв глупав закон и да имат възможността да попаднат на място, което да им даде възможност да се развиват?

Гост

#521

2012-02-26 09:52

Подкрепям възможността надарени деца да магат от малки да развият талнта си, но не съм съгласна във всеки град да има такава паралелка.Има абсурдни математ. гимназии-напр.Монтана, където и след 7-и клас не успяват да направят паралелка математика, учителите са крайно неподготвени за работа с малки деца и в крайна сметка резултатите са трагични.

Гост

#522

2012-02-26 10:53

Az sym tvyrdo "za" obuchenieto na decata v MG! Az samata zavyrshih takava gimnaziq v gr. Kyustendil i sym mnogo gorda s tova.

Гост

#523

2012-02-26 12:14

Ако в моят роден град, Казанлък математическата гимназия ПМГ "Никола Обрашков" имаше прием след 4-ти клас със сигурност щех да уча там с голямо удоволствие още от 5-ти клас, а не от 8-ми. Мисля че миналата година въведоха прием след 4-ти клас там, а ще е доста неприятно сега да го отменят.
Надявам се, че подписката ще успее!

Гост

#524

2012-02-26 12:57

В България се раждат много талантливи деца.Талантът обаче, изисква подкрепа, обучение и много труд, труд и труд. Знанието и трудът са залог за свободата на човека. Искам в България да има свободни и достойни хора, обичащи нашата Родина.Тази петиция доказва, че имаме право да се наричаме БЪЛГАРИ.
от Стара Загора

#525 ПОДКРЕПЯМ петицията!

2012-02-26 13:12

Като бивш възпитаник на математическа гимназия и със синове в същата, ПОДКРЕПЯМ ПЕТИЦИЯТА.
Искрено се надявам правото на избор да не бъде ограничено и здравия разум на управляващите в образованието да вземе превес.