Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ

Quoted post


Гост

#538 Re: Re: Re:

2012-02-26 18:40

#534: - Re: Re:

И какво спечелихме като ги бихме китайците? Станахме по-силно развити в икономическо отношение от тях ли? А не само китайците, а и математици от други националности сме били на МОМ и ще продължаваме да ги бием! По-голямата част от медалистите ни от МОМ не са учили в МГ от 5-ти клас и това не им е попречило. В някои МГ има прием от 5-ти клас едва от 2-3 години (такава е информацията в нета), а докато търсех информация за международни изяви на математиците ни, попаднах на материали, според които ученици от тези МГ имат доста медали от международни олимпиади по математика и информатика. Е как са го постигнали, след като са приети от 8-ми клас? И как въобще са се класирали за националния отбор, като са се състезавали с ученици от СМГ и др. МГ, в които отдавна е имало прием от 5-ти клас? Отговорът, според мен, е: талант и много труд. Сега тези МГ имат прием от 5-клас, но нещо не виждам техни ученици в националните класирания, а в тези, в които ги има ,  са към края. Дали от 5-ти или от 8-ми клас – все тая. Някои и от детската градина да бъдат приети в МГ, пак нищо няма да постигнат, било поради липса на талант, било поради мързел.

Истината е, че има отлив от математиката и това особено силно проличава 10-12 клас.

 

Отговори


Гост

#539 Re: Re: Re: Re:

2012-02-26 19:02:10

#538: - Re: Re: Re:

Да имаш златен медал и да си пръв в отборното са различни неща. Златен медал вземат 10-15% от състезателите. А първи на МОМ сме били ...само  веднъж през 2003 година. И тогава са се явявали деца, учещи в МГ от 5 клас. Поне повечето.

Освен това по-горе ставаше дума за малките, които още не ходят на МОМ, а на състезанията за по-малки ученици.

И най-накрая, ако интересът към математиката спада, то не е ли редно да се работи за неговото култивиране, а не за неговото дозагробване? икономическитя растеж пък зависи от толкова много неща, че не му е тук мястото да го бистрим.


Гост

#540 Re: Re: Re: Re:

2012-02-26 20:36:14

#538: - Re: Re: Re:

Не мога да разбера каква точно е Вашата позиция. По Вашата логика излиза, че с достатъчно помагала, курсове и труд може и да не се ходи на училище. Съгласна съм с това, но то е по джоба на хора с пари, а другите какво да правят? Разбирам от изявленията на Министър Игнатов, че изходът е в частните училища. Мисля, че точно за това се прави този закон: може би още догодина ще видим и частни математически гимназии. Няма лошо, но все пак хубавото в нашите МГ е, че социалното положение няма никакво значение за приема и дори деца от незаможни семейства могат да бъдат приети. Също така смятам, че не може винаги да гледаме чуждия опит и да се опитваме да го внедряваме при нас, защото всеки народ си има свои национални особености и култура. Например в Германия има 4 степени в училищата и учителят преценява детето, в коя степен да попадне. Как си представяте това да се приложи в България с корупционния ни начин на мислене. Отклоних се малко, но прочетох и някакво мнение как във Финландия нямали МГ и домашни нямали, аа били най-добри показатели в Европа. Мисля, че може и трябва да се гледа чуждия опит, но трябва да се съобразява и съчетава и с българската ни действителност. Ако МГ имат слабости, достойнствата им са в пъти повече. Имаме нещо работещо, което трябва да се доразвива. Докато нашите частни училища достигнат нивото на държавните, (ако това изобщо се случи), ще мине много време. Може би в София, но аз съм от Варна и тукашните частни училища имат изключително ниска репутация. Освен това заможните, които могат да си позволят да пращат децата си в частно училище, изобщо не са толкова много. Тогава колкото и да е добро образованието, подборът на децата ще е от доста ограничена извадка от населението и възможностите да направиш от тях медалисти-състезатели драстично спадат. Тук става дума все пак и за природна дарба. Народът не случайно е казал, че от всяко дърво свирка не става. Не мисля, че помагалата и труда са достатъчни.


Гост

#543 Re: Re: Re: Re:

2012-02-26 21:09:09

#538: - Re: Re: Re: Четейки мнението Ви разбирам, че е безсмислено българите да се явяваме по международни състезания. Че успехите там не ни носят никаква полза. Че едва ли не, повечето медалисти от математически състезания не са от МГ, т.е. явно смятате, че всякаква допълнителна подготовка по математика, каквато обикновено се получава в МГ, дава по-скоро обратен резултат (щом повечето медалисти са от обикновените училища). Правилно ли Ви разбрах?  Ако има досатъчен брой деца(или родителите им), които искат да учат в определено училище, смятате ли, че е редно това да им бъде отказано и защо? И не се ли определя едно училище или форма на обучение дали е добра или не по броя желаещи? Всеки родител, търсейки най-доброто за детето си, проучва кои са добрите училища. Ако МГ не са толкова добри и повечто медалисти излизат от обикновените училища, защо напливът не е към обикновените училища?