Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

/ #540 Re: Re: Re: Re:

2012-02-26 20:36

#538: - Re: Re: Re:

Не мога да разбера каква точно е Вашата позиция. По Вашата логика излиза, че с достатъчно помагала, курсове и труд може и да не се ходи на училище. Съгласна съм с това, но то е по джоба на хора с пари, а другите какво да правят? Разбирам от изявленията на Министър Игнатов, че изходът е в частните училища. Мисля, че точно за това се прави този закон: може би още догодина ще видим и частни математически гимназии. Няма лошо, но все пак хубавото в нашите МГ е, че социалното положение няма никакво значение за приема и дори деца от незаможни семейства могат да бъдат приети. Също така смятам, че не може винаги да гледаме чуждия опит и да се опитваме да го внедряваме при нас, защото всеки народ си има свои национални особености и култура. Например в Германия има 4 степени в училищата и учителят преценява детето, в коя степен да попадне. Как си представяте това да се приложи в България с корупционния ни начин на мислене. Отклоних се малко, но прочетох и някакво мнение как във Финландия нямали МГ и домашни нямали, аа били най-добри показатели в Европа. Мисля, че може и трябва да се гледа чуждия опит, но трябва да се съобразява и съчетава и с българската ни действителност. Ако МГ имат слабости, достойнствата им са в пъти повече. Имаме нещо работещо, което трябва да се доразвива. Докато нашите частни училища достигнат нивото на държавните, (ако това изобщо се случи), ще мине много време. Може би в София, но аз съм от Варна и тукашните частни училища имат изключително ниска репутация. Освен това заможните, които могат да си позволят да пращат децата си в частно училище, изобщо не са толкова много. Тогава колкото и да е добро образованието, подборът на децата ще е от доста ограничена извадка от населението и възможностите да направиш от тях медалисти-състезатели драстично спадат. Тук става дума все пак и за природна дарба. Народът не случайно е казал, че от всяко дърво свирка не става. Не мисля, че помагалата и труда са достатъчни.