На децата ни не им трябват областни центрове и директори!

майка

#101

2015-02-25 10:34

Ами честно казано, девойките от закрила на детето не са виновни, проблемът е в системета, едната много любезно ми обясни, че ресурсният център с който работят, "предпочита" по-големи дечица и като им изпращали по-малки си измисляли всевъзможни причини да ги връщат.

В крайна сметка всяко зло за добро, добре че има и добри специалисти било то и на частен прием. Открих прекрасна логопедка, която 4-ти месец работи с детето и вече дори се виждат първите резултати, речника на детето е нарастнал двойно от около 50 думи сега са над 100 и дори се опитва да пее :)

Въпросът е, че ние успяхме ами другите .........

Сигурна съм, че има още много дечица в нашето положение и поради тази причина трябва да има промяна закона за ресурсно подпомагане за да може действително тази помощ да бъде оказана на нуждаещите се дечица навреме.

специален педагог

#102 Re:

2015-02-25 12:14

#101: майка -  

   Аз не можах да схвана каква е връзката м/у 2-те институции в случая- Закрила на детето и  РЦ- за приемане на детето в този център Закрила на детето изобщо не изпълнява никакви функции- ръководни, посреднически или каквито и да е други. А този директор на РЦ, който "предпочитал"  по- големи дечица, направо си е за дисциплинарно уволнение! Нима той не е наясно, че с откриването на тези звена първоначално идеята беше единствено работа с деца от детски градини и нач. уч-ща- т.е., най-подходящата възраст за коригиране на проблемите и възможност за по- ранно адаптиране на детето към естествената му среда в ОУ?! На някакъв етап от съществуването на центровете, тази идея някак си се "изроди", започнаха да включват и уч-ци от по-горните класове, като наистина те са повече, отколкото децата от детски градини и НУ. Което е абсолютно ненужно и доста закъсняла намеса  на какъвто и да е специалист за ученици в тази възраст и това е една от многобройните грешки, водещи до неефективността на РЦ в този им вид. А когато с детето се работи професионално и навременно, вие сами отчитате положителните резултати- нещо, което и ние виждаме, но не можем да променим. Искрено се надявам още през следващата уч. год. законът да влезе в сила и да заработи наистина ефективно! Много се радвам на успехите на вашето детенце, споделям и вашата радост и надежда и се надявам след очакваните промени да има повече родители като вас! Още по-големи успехи ви пожелавам най-сърдечно!


Гост

#103 Re: Re: Павлина Радкова

2015-02-26 23:34

#102: специален педагог - Re:  

В нормативната уредба ясно е посочено, че ресурсните центрове са създадени за да осигуряват подкрепа на деца със СОП- няма малки, няма големи, няма средни, има само деца със СОП.

Когато  с едно дете със СОП се работи качествено- винаги има резултат, без значение голям или малък. Единствената гаранция за липса на такъв е нищоправенето.

Аман от пишман специалисти, на които не им се работи и постоянно си търсят оправдания- малки деца, големи деца, трудни за работа, с множество затруднения! 

специален педагог
Гост

#104 Re: Re: Re: Павлина Радкова

2015-02-27 21:38

#103: - Re: Re: Павлина Радкова 

  Принципно сте права, но ефективността и постиженията са по-големи, когато работата с детето започне в  ранната му възраст и продължи в горните класове. Което е съвсем различно от това, детето да започне работа със специалисти в 5-6-ти кл. Сигурно ще се съгласите, че ученик от 6-ти кл., който дори не знае буквите (по една или друга причина),много късната намеса на специалист едва ли ще е в състояние да направи нещо повече, освен да го ограмоти- дейност, която би трябвало да се извърши с това дете в нач. степен на обучение. Тук темата за разискване беше не дали децата са големи или малки, а че е недопустимо директор на РЦ да отказва да приема деца в най-благоприятната за работа възраст и да допуска само големи, при които и пропуските  са също много големи. И ако на вас ви е трудно да приемете, че има неграмотни уч-ци в 5-6-ти кл., на специалистите пък им е още по- трудно да постигнат някакви, поне задоволителни резултати, от работата с дете, което е било пасивно присъстващо в часовете цели 5-6 години! Лесно е да се каже "аман от пишман специалисти", но опитайте се вие едновременно да ограмотите и да работите за постигане на минимума от ДОИ върху нелекия уч.материал, предвиден за уч-те в по-горна степен на обучение!


Гост

#105 Re:

2016-06-25 07:32


Гост

#106 Re:

2019-07-17 09:45

zvqra

#107 Re:

2020-01-14 09:32