На децата ни не им трябват областни центрове и директори!

Quoted post

майка

#101

2015-02-25 10:34

Ами честно казано, девойките от закрила на детето не са виновни, проблемът е в системета, едната много любезно ми обясни, че ресурсният център с който работят, "предпочита" по-големи дечица и като им изпращали по-малки си измисляли всевъзможни причини да ги връщат.

В крайна сметка всяко зло за добро, добре че има и добри специалисти било то и на частен прием. Открих прекрасна логопедка, която 4-ти месец работи с детето и вече дори се виждат първите резултати, речника на детето е нарастнал двойно от около 50 думи сега са над 100 и дори се опитва да пее :)

Въпросът е, че ние успяхме ами другите .........

Сигурна съм, че има още много дечица в нашето положение и поради тази причина трябва да има промяна закона за ресурсно подпомагане за да може действително тази помощ да бъде оказана на нуждаещите се дечица навреме.

Отговори

специален педагог

#102 Re:

2015-02-25 12:14:40

#101: майка -  

   Аз не можах да схвана каква е връзката м/у 2-те институции в случая- Закрила на детето и  РЦ- за приемане на детето в този център Закрила на детето изобщо не изпълнява никакви функции- ръководни, посреднически или каквито и да е други. А този директор на РЦ, който "предпочитал"  по- големи дечица, направо си е за дисциплинарно уволнение! Нима той не е наясно, че с откриването на тези звена първоначално идеята беше единствено работа с деца от детски градини и нач. уч-ща- т.е., най-подходящата възраст за коригиране на проблемите и възможност за по- ранно адаптиране на детето към естествената му среда в ОУ?! На някакъв етап от съществуването на центровете, тази идея някак си се "изроди", започнаха да включват и уч-ци от по-горните класове, като наистина те са повече, отколкото децата от детски градини и НУ. Което е абсолютно ненужно и доста закъсняла намеса  на какъвто и да е специалист за ученици в тази възраст и това е една от многобройните грешки, водещи до неефективността на РЦ в този им вид. А когато с детето се работи професионално и навременно, вие сами отчитате положителните резултати- нещо, което и ние виждаме, но не можем да променим. Искрено се надявам още през следващата уч. год. законът да влезе в сила и да заработи наистина ефективно! Много се радвам на успехите на вашето детенце, споделям и вашата радост и надежда и се надявам след очакваните промени да има повече родители като вас! Още по-големи успехи ви пожелавам най-сърдечно!