На децата ни не им трябват областни центрове и директори!


Гост

#26

2012-06-24 09:09

А как Радкова ще удовлетворите желанията на родителите които нямат нищо против и са доволни от сега действащия закон по отношение на децата със СОП?Ми като не сте доволни от държавните услуги,ползвайте частни.Имате избор.То за вас угодия няма.Все някои и нещо ви е длъжен.Никой от толко ресурсни в Сливен ли не можа да ви угоди.За София нещата са ясни.
Адекватност

#27 Re: Против Петицията

2012-06-24 13:06

#1: - Против Петицията 

 Подкрепям написаното: Твърде повърхностна петиция, огромен брой родители въобще не търсят връзка със специалистите на ресурсните центрове (психолози, логопеди, ресурсни учители), а пък сега изведнъж не работела добре системата. За да се случи интеграцията е необходимо повече включване на самите семейства, а не тийнейджъри на по 15 години да спят с бабите си в едно легло, а пък семействата да настояват за подпомагане в училище и ресурсните учители да са специалисти по английски език и какво ли още не...

Как си представят "загрижените", че се случва организацията на ресурното подпомагане?! Ей така, щраквайки с пръсти, може би...

родител

#28 Re: Re: Против Петицията

2012-06-24 14:27

#27: Адекватност - Re: Против Петицията 

 "Загрижените"защо си мислят ,че финансирането трябва да е само към техните "Специални"деца.Очевидно е ,че използват децата си за облаги.То и на другите деца държавата не дава достатъчно,но родителите им се пасяват немрънкайки.Проекта на Закон не удоволетворява нито масовите учители,нито децата нито ресурсните,но "експертите"се напъват ли напъват да си вземат комисионните.Кому е необходимо тази злина,по-голяма и от настоящата?

 


Гост

#29

2012-06-24 16:31

Присъединявам се към изводите и мненията, изложени в текста на петицията. Също считам, че при промяна на сега действащата система децата ще получават по-добра подкрепа! Дано!


Гост

#30 Гост

2012-06-24 19:35

Това, че в момента е срив в образованието, го показват резултатите от матурите и външното оценяване. Това, че настоящия действащ закон и наредбите му вече не са в час, си е действителност. Бих попитала тези, които са наясно и си харесват ситуацията, след като всичко е ок, защо децата със СОП и увреждания цяла година учат по индивидуална програма, изпитите не са съобразени с индивидуалните им програми? Това ли е интеграцията? Пинкат се да пишат индивидуални програми и никой накрая не се съобразява с индивидуалните програми и развитието на децата. Това ли е приобщаване? Колко деца с увреждания с качествените си оценки могат да кандидатстват в средни професионални гимназии в други учебни заведения? Дава ли възможност сега действащия закон за развитието на децата? Осигурена ли е достъпност? Осигурено ли е обучението на общообразователните учители, свързано с децата с увреждания и които трябва да се провеждат от Ресурсните центрове? Нали уж ресурсните учители искат най-доброто за децата със СОП и увреждания? Тогава защо до сега не са тръгнали да правят промени за доброто на децата? Нали виждат къде са проблемите? Просто не ги вълнуват.... Проблемът на давещия се е сам да се спаси.. Пука му на някой за децата с увреждания. Единственото, което ги вълнува е не тези деца, а там за всяко да има по 2 часа максимум на седмица, да имат по десет-петнадесет деца, да обикалят като туристи в различни училища, а каква е цялата ефективност от таз неразбория, никой не го вълнува. Заплатата върви, другото не е важно.
гост
Гост

#31

2012-06-24 20:06

Знаете ли в какви условия работят тези хора и в какви кабинети? Всичко се прави със собствени средства, голямо желание и ентусиазъм! И стига с тия заплати, злоба и недоверие към тия хора!Това са професионалисти,които си обичат работата и са отдадени на нея! Знаете ли , че в по - малките градове няма назначени нито психолози,нито логопеди даже и в най големите училища пък какво остава за детските градини. Всичко това се поема от професионалистите към РЦ, а вие ми говорите за екипи във всяко училище и детска градина!Но пожелавам ви успех и още нещо към последния гост-тези инд.програми са съобразени с инд. потребности и възможности на децата,които в повечето случаи отговарят на календарна възраст много под реалната.И попитайте децата какво е мнението им за ресурсния си учител-те постоянно го търсят в кабинета и ако ги питате предпочитат работата с него пред тази в клас-защо ли? И не се притеснявайте за заплатите им-те никога няма да останат без работа ,защото са добри и търсени! Не зная откъде идва тая злоба и негативизъм у българина и желанието му да опорочава всичко добро!На тези хора наистина им пука !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 


Гост

#32 Re: Гост

2012-06-24 20:11

#30: - Гост 

Ми нали има координация между директор на РЦ и такъв на училището.Що не търсите там отговорност.Накарайте масовите учители да прояват желание да се ограмотят за работа с децата Ви.Те не желаят,разберете го.А нали искате специален подход към децата Ви-ми това е индивидуалната програма.Това са възможностите им,не го ли разбрахте.Масовите класове няма да се съобразяват с темпа на децата със СОП.Или искате масовите училища да станат Помощни.


Гост

#33

2012-06-24 22:25

Децата с увреждания в България са над 22 000. Конкретни данни, колко от тях са приети и посещават обикновени детски градини или се отглеждат у дома, няма. Не знаем колко са реално децата с увреждания приобщени в масова среда, от най-ранна възраст, каквито са политиките и практиките във всички европейски страни. Данните от регионалните инспекторати за децата с увреждания в предучилищна и училищна възраст, отчитат само обърналите се към тях родители, за насочване към образователна институция. Много родители предпочитат да не го правят, защото насочват децата им към сегрегиращи институции, след унизителна проформа оценка на детето им. От 22 000 деца, едва около половината са приобщени в масова образователна среда, като данните са само за училищна такава.

Ето това е откровена лъжа.Всеки един инспекторат дава годишен отчет за тези деца.Направете си труда да си съберете достоверни данни.И как така ще излязат от къщи децата,като в новия закон ги обричате на индивидуални форми на обучение.Много родители търсят експертната оценка на ЕКПО и са доволни от нея.Вие в София опорчихне и дейността на ЕКПО.

Гост

#34 Re: Re: Re: Против Петицията

2012-06-25 11:14

#28: родител - Re: Re: Против Петицията 

 А Вие дали изобщо имате представа как се отглежда едно такова дете и колко средства са необходими?Молете се никога да не разберете! И да децата ни са много специални и искат много специални грижи, и всички които отглеждаме децата си в къщи,а не сме ги захвърли на  институциите, полагаме тези грижи!

 


Гост

#35 Re:

2012-06-25 11:19

#31: гост -  

 Ами предпочитат ресурсния си учетел пред работата в клас ,точно защото не са интегрирани,защото  се чувстват

не на място,защото ни куца както социалната политика,така и манталитета.А както разбирам от написаното и вашият манталитет е точно такъв.Вие не искате интеграция , а искате едно затворено общество за тези деца.Срамувате ли се ,или какво?Аз съм майка на такова дете и не желая да го затварям ,не се срамувам да го показвам пред хората,а и детето се чувства страхотно сред хора, сред други деца, в парка , на ресторант...Искате пълна изолация за хората с увреждания ли,не мога да разбера гледната Ви точка.Да много пъти ни гледат като извън земни, но трябва ли да изолирам детето си за това,че някой е интелектуално ограничен.

Мафия

#36

2012-06-25 18:14

Много внимателно следим какво прави НАРУ от миналата година. Защо МОМН отказва да се извърши проверка на дейността на Ресурсните центрове от 2006 година до сега, отказва да се направи проверка на конкурсите за директори на тези институции и политическия лобизъм там, отказва да се разследва има ли отклоняване на средства за децата с увреждани и СОП от МОМН и МФ. Вързани са всички като свински черва. Далаверите с Даниел Вълчев като министър и с Христина Христова в МТСП. А кой е г-н Дамянов - председателя на НАРУ . След като г-н Дамянов не е бил доволен от НДСВ, я влезте в сайта на НДСВ - конгреса през 2008 и 2009 година, сега е при г-жа Кунева. Господинът е член член на Националния съвет на НДСВ с председател Христина Христова.НАРУ се създаде по поръчение на мошениците в министерството и на депутати, за да се пречи по всякакъв начин на промените и реформите в образованието. Обещано е явно кариера . А може ли някой да ни обясни как този експерт, без да е завършил висше образование - степен бакалавър е станал асистент в Тракийския университет? Как в същото време е работил и като социален работник без завършено образование "Социални дейности"?Може ли някой да ни обясни как е станал Директор на Отдел Закрила на детето в Стара Загора на 23 години без един ден стаж в системата на закрилата направо от студентската скамейка. Как е станал директор на Ресурсен център Стара Загора на 25 години без да е работил с деца със СОП? Вундеркинд и политически лобизъм. При толкова специалисти с опит в работата с деца с увреждания, системата си избира и удобни калинки.Имаме си"образователна мафия" срещу нас.

Гост

#37 към мафия

2012-06-25 18:27

Ми толкова ли е трудно да се разплетат компетентностите на г-н Дамянов.Та той има няма един месец е на работа,през другото време политиканства и екскурзиянтства.Пък и защо само той да е,то си трябва чистка в повечето РЦ.Най-елементарното -проверка.Проверете и ще откриете какво се случва с парите за децата ни.
Мафия

#38

2012-06-25 19:29

Мафията в МОМН спира проверките.

Гост

#39

2012-06-25 20:24

Крайно време е мисля, децата с проблеми да могат да получат това което им се полага, а именно нормално отношение, образование и нормален шанс за живот. Такъв какъвто те заслужават

Гост

#40

2012-06-26 13:26

успех

Гост

#41

2012-06-26 15:17

Мафия

#42

2012-06-26 17:36

Подкрепиха ни и гражданско движение „ДНЕС“ – „ДВИЖЕНИЕ ЗА НАЦИОНАЛНО ЕДИНСТВО И СПАСЕНИЕ“, в което членуват 45 неправителствени организации, известни интелектуалци, художници, професори, певци и много други. Подкрепиха ни също и „НАЦИОНАЛНА АСОЦИАЦИЯ ЗА ПРИЕМНАТА ГРИЖА“. Благодарим им!

Гост

#43

2012-06-26 18:05

Не разбирам как се измислят все повече малоумни неща в тази Държава?!!!

Гост

#44

2012-06-26 20:15

Нека помогнем!

Гост

#45

2012-06-27 09:59

Тези деца са едни от нас ,те не са по-различни !

Гост

#46

2012-06-30 02:29

Успех!!!

Гост

#47

2012-07-03 18:17

На България са и нужни истинските БЪЛГАРИ !!! А не депутати и директори безброй !!!

Гост

#48 Re:

2012-07-03 20:23

#47: -  

Ми хайде да се освободим от директорите на училищата.То и без тях си можем! 


Гост

#49 майка

2012-07-04 10:05

Подкрепям петицията!Като родител на дете с увреждане съм разочарована отношението на психоложката и логопеда на РЦ-Враца.За една година първата винаги имаше ангажименти в чужбина,вторият не се появи въобще,а двамата бяха включили детето в графиците си.Ще върат ли парите,които получиха за работа с детето?

Гост

#50 Re: Против Петицията

2012-07-24 01:24

#1: - Против Петицията

Абсолютно неверни цифри и твърдения!!!! Както по отношение на броя на специалистите, така и по отношение на финансирането. Пълна лъжа е, че учениците в специалните училища получават четирикратно по-висока издръжка!!!! Някак не мога да Ви повярвам, че се загрижени за съдбите на децата, при положение, че има толкома много неискреност!

А и друго ми е много интересно: сериозно ли вярвате, че до всяко дете ще има едва ли не индивидуален ресурсен учител, при това осигурен от общината???? Това направо ме разсмива! Идеята на интеграцията всъщност е децата да се приспособят към средата и да функционират адекватно в нея, а не средата да се промени според вижданията и удобството на родителите им!