На децата ни не им трябват областни центрове и директори!

Quoted post


Гост

#103 Re: Re: Павлина Радкова

2015-02-26 23:34

#102: специален педагог - Re:  

В нормативната уредба ясно е посочено, че ресурсните центрове са създадени за да осигуряват подкрепа на деца със СОП- няма малки, няма големи, няма средни, има само деца със СОП.

Когато  с едно дете със СОП се работи качествено- винаги има резултат, без значение голям или малък. Единствената гаранция за липса на такъв е нищоправенето.

Аман от пишман специалисти, на които не им се работи и постоянно си търсят оправдания- малки деца, големи деца, трудни за работа, с множество затруднения! 

Отговори

специален педагог
Гост

#104 Re: Re: Re: Павлина Радкова

2015-02-27 21:38:06

#103: - Re: Re: Павлина Радкова 

  Принципно сте права, но ефективността и постиженията са по-големи, когато работата с детето започне в  ранната му възраст и продължи в горните класове. Което е съвсем различно от това, детето да започне работа със специалисти в 5-6-ти кл. Сигурно ще се съгласите, че ученик от 6-ти кл., който дори не знае буквите (по една или друга причина),много късната намеса на специалист едва ли ще е в състояние да направи нещо повече, освен да го ограмоти- дейност, която би трябвало да се извърши с това дете в нач. степен на обучение. Тук темата за разискване беше не дали децата са големи или малки, а че е недопустимо директор на РЦ да отказва да приема деца в най-благоприятната за работа възраст и да допуска само големи, при които и пропуските  са също много големи. И ако на вас ви е трудно да приемете, че има неграмотни уч-ци в 5-6-ти кл., на специалистите пък им е още по- трудно да постигнат някакви, поне задоволителни резултати, от работата с дете, което е било пасивно присъстващо в часовете цели 5-6 години! Лесно е да се каже "аман от пишман специалисти", но опитайте се вие едновременно да ограмотите и да работите за постигане на минимума от ДОИ върху нелекия уч.материал, предвиден за уч-те в по-горна степен на обучение!