На децата ни не им трябват областни центрове и директори!
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията На децата ни не им трябват областни центрове и директори!
Гост |
#512012-08-07 21:05Подкрепям! РЦ вдигат шум и са против това,защото сега всички пари отиват при тях, а не следват детето в масовото училище,както е редно! Нека ресурсните учители да се назначават директно в училищата, където са децата,за да е ефективна работата им на 100%, а не да притичват от място на място. Нека с тези пари да се обучават и масовите учители,в чийто класове има такива деца,защото те са ежедневно с тях и също трябва да са наясно. До сега РЦ се държаха като феодали-обучаваха си един кръг от 20 специалисти, осигуряваха си материали в центъра..а по места,където са децата - почти нищо.Ресурсните учители работят много,но понеже търчат на 2-3 места( училища), трудът им се разпилява и не се оценява! Този модел на централизация трябва да се разбие! |
Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)
2012-08-09 02:19- Date of removal: 2012-08-09
- Причина за премахване:
Павлина Радкова- родител на дете с увреждания |
#532012-08-09 02:29До 50: Ние родителите също искаме интеграция, но реална, а не псевдо такава, защото в момента децата ни нито се образоват, нито интегрират, а масово просто чисто физически пребивават в масовия клас, оставени сами на себе си и своите родители, защото специалистите, които трябва да работят с децата ни, вместо да са до тях са нон стоп на път между училищата, това не е интеграция, а пилеене на средства и време, време с каквото децата ни не разполагат в излишък. |
Гост |
#54 Re: Re: Гост2012-08-26 19:31Е това, ако не е дискриминация не знам кое е! Ресурсните учители трябва да са вътре в класа, не да се занимават отделно с децата и да ги отделят от групата. И както има деца, които напредват по-бавно и такива, които се справят по-добре, така класа се съобразява с всички деца в него! Изумена съм от тесногръдието и липсата на отвореност към развитието на тези деца! Видях майка на дете с много тежки увреждания в Чехия. Казали и че детето и за нищо не става, сега детето и е студент, тя е успяла да се пребори то да ходи в масово училище. Никой, ама никой няма право да определя какъв е капацитета на едно дете и да му казва дали може или не може. Ако не може, то би било само заради околните повтарящи му, че не може. Ако има кой да вярва в детето, то ще има воля и да продължи. Моля се да се смени цяло едно поколение и ресурсни и масови учители. Имам чувството, че всички си живеят в окопите на собствените си ограничения, аман! |
Гост |
#55 Теодора Пиралкова2012-09-23 16:55През 2008 г. Комитетът по социални права призна, че България дискриминира децата с интелектуални затруднения в социалните институции, като ги лишава от достъп до образование. Комисията за защита от дискриминация призна, че такава е налице и спрямо децата в общността. Български съд също намери в свое решение, че правата на децата/ учениците с увреждания в българското училище не са защитени – те са подложени на дискриминация. Въпреки всичко това, четири години по-късно, голям брой деца продължават да нямат достъп до образование и приобщаване от най-ранна възраст, а останалите, макар формално да получават образование, не получават равностойно такова. Главната причина за това е реалната липса на ресурсно осигуряване на процеса на приобщаване на децата с увреждания в общообразователните училища и детски градини. |
ГОРД - Пазарджик Пазарджик |
#56 Петиция против правителството на ГЕРБ2012-11-26 12:39ГЕРБ е болест, ВАШИЯТ вот е лекарството! http://www.peticiq.com/gordpz Да спасим Българя, като подпишем, споделим и разпространим тази петиция! |
Гост |
#57 Re:2014-10-19 19:46сега е директор на РЦ гр.София |
Женя |
#58 Re: Re: ангажирана2015-01-04 23:06Абсолютно вярно !!! |
Женя |
#59 Re:2015-01-04 23:08Абсолютно съгласна !!! |
Женя |
#60 Re: Re:2015-01-04 23:21Браво, госпожо !!! |
ресурсен учител |
#61 Re:2015-01-09 16:00Подкрепям димите Ви. Работя като ресурсен учител. Защо изказващите се тук родители не потвърдят, че разчитат именно на специалистите от РЦ? Със закриването на РЦ ще се решат ли проблемите им и ще има ли повече специалисти? |
БЕЗОЧЛИВА мафия |
#62 Re:2015-01-15 10:39Адмирации!!! Много точни и обективни изводи!!! В същност, някакви проверки "про форма"уж се правят, но изумително е кой и как ги прави- така, че никога не се "установяват" нарушения!!! "Свинските черва"- началник (или експерт- без значение титлата)"Интегрирано обучение"- МОМН- съответният експерт от РИО- Директорът на РЦ. Т.е., все хора с общи интереси и цели, по- скоро лични, отколкото обществени и хуманни! Това- за т.н. "проверки",които се извършват от хората, управляващи дейността на Рес. центрове- разбирай "проверка" на собствените действия- е, как ще се установят нарушения, питам?! Относно образованието- за съжаление не само въпросният г-н Дамянов е субектът с ниска образователна степен, достигнал (ясно как) до такива позиции. Съществува негласна порочна практика в тези центрове да се назначават трайно безработни полувисшисти, набързо преквалифицирани историци, биолози, методисти, инженери, неуспели в областта си, но с някакво политическо лоби, за сметка на всичко друго.....И- да, истинските специалисти са извън системата, все пак за предпочитане са "удобните калинки"! Директорските конкурси са едно голямо недоразумение по принцип, не само за директорите на РЦ- докога ще се приема тази длъжност като професия?! Къде се загуби предложението за мандат и на директорите на уч-ща?! И кому са полезни тези платени конкурси на принципа"който плати повече"?! А пари се отклоняват- и то МНОГО пари!!! Как иначе могат да се обяснят организираните воаяжи зад граница уж по проект на "специалист" в пенсия, шофьор и счетоводител в Рес. център?! И как тези екскурзианти приложиха задграничните си "наблюдения" в процеса на своята работа при условията, в които работят?! Въпроси, въпроси, въпроси.....има ли кой да отговори?!!!!!!! |
Гост |
#632015-01-15 17:10Мнението ми напълно се покрива със самото заглавие на тази петиция,но не мога да пропусна да не споделя и други впечатления.Ресурсните центрове бяха създадени с цел откриване на нови работни места,преди всичко за трайно безработни учители-поради липса на ценз и професионални качества. Нещо повече-наред със създаването им много безработни в други сфери се ориентираха да се преквалифицират по"бързата процедура"и бяха назначени като "специалисти"преди още да са придобили правомощия за това.Кондуктори,партийни функционери,инженери и какви ли не "капацитети",които до този момент дори не знаеха що е"специална педагогика",изведнъж се нарекоха "специалисти"в тази област! И още по-парадоксално е,че дори заеха ръководни постове-според "силата"на конкретния индивид....След всичко,което изложих като факти и меркантилни приоритети ,не са нужни обобщения и изводи. Нека родителите да ги направят сами и да вземат решение дали могат да се доверят на възможностите на такива псевдоспециалисти,без професионален опит и отношение към децата им,както и правото сами да избират и рес.уч-л. Все пак,в интерес на истината,има специалисти с дългогодишен опит в работата с деца със СОП,но само за доказани специалисти едва ли са нужни десетки Ресурсни центрове.Вместо да се отклоняват огромни финансови средства за тяхната поддръжка,по-правилното и хуманно решение е да бъдат вложени за реални нужди на децата! |
Гост |
#64 Re: Теодора Пиралкова2015-01-18 18:47Правилно- именно в опорочаването на понятието "ресурсно осигуряване"се крие неуспехът на създадените звена с гръмкото име Ресурсни центрове, а самите т. нар."специалисти" дори нямат ясни и конкретни насоки за работа с деца със СОП. Работят близо 10 год. "на автопилот", кой както и където намери .Друг е въпросът, че децата не трябва да се извеждат от час, а рес. уч-л да работи с детето по време на преподаване на уроците, което условие се спазава от малък брой специалисти. Не може да се говори за приобщаване, когато детето се отделя от класа, с което му се отнема възможността да участва наравно със съучениците си в образователния процес. |
Гост |
#65 Re: Re: ангажирана2015-01-21 11:32#19: Павлина Радкова- родител на дете с увреждания - Re: ангажирана А бе много агресия в тези рес. учители, бе- и в този, и във форума в подкрепа на РЦ....защо ли?! Дали не е затова,че в тези центрове е събрано "куцо и сакато" с придобити преквалификации от периода на откриването на тези звена? Специалистите там са само тези с "канализирани" специалности- психолози, логопеди и пр. Рес. учители са в болшинството си с преквалификация, която не може да се нарече квалификация- нито по отношение на срока на обучение, нито по отношение на опита на специалист със"Специална педагогика"! Опровергайте това твърдение- не с истерични реакции без всякакви задръжки, а както е направил г-н К.Дамянов в другия форум- представил си е дипломите човекът..... Защото е ясно,че за всеки "тесен"специалист ще има работа- с или без съществуване на РЦ, ама за тия "висококвалифицирани" преквалифицирани "специалисти", нар."ресурсни уч-ли"- едва ли.... |
Гост |
#66 Re: Re:2015-01-21 12:09Не слагайте всички Общини под един занаменател- ако вашата не желае да "припознае тази дейност", не означава, че и останалите нямат желание- напротив, в някои Общини отдавна имат нагласа за това. А вие "действали ли сте" за смяна на директор?! "Ми"пробвайте, ако имате тази смелост! И си" задоволявайте личните претенции на свой гръб"! Перефразирам презрителния ви "апел",отправен към родителите- тези, които имат най-голямо право да осъждат или да одобряват ефективността на РЦ! |
Гост |
#672015-02-02 15:55Синът ми учи в пилотно училище по проект "Включващо обучение" , в което функционира ресурсен център. Резултатите са повече от добри! Навсякъде трябва да бъде така. |
Баща |
#682015-02-02 18:0190 % от тези майки са самотни и незадоволени. А това е техният начин да изразяват незадоволеността си. Целият свят им е крив. Познавам много от тях. |
Гост |
#692015-02-02 18:44В БГ децата са заложници, използват се само когато на определени среди им е угодно, но напрактика на никой не му пука за тях! ФАКТ! |
Гост |
#702015-02-02 20:34Абсолютно съгласна съм и напълно подкрепям изложеното в петицията! |
гост |
#71 Re: Re:2015-02-02 20:39Да госпожо, ще се разрешат проблемите, защото тогаша директорите по училища ще си назначат ресурсни учители и екипа ще бъде н амчсто, ще бхъде отговорна само една институция за развитието на детето и тази институция ще бъде училището. Екипът ще бъде само в училището, нчм да се прехшърлч топката от ресурсен учител на класен ръководител и обратно, от психолога в РЦ към психолога в училището иии още много мога да говоря за недоносеното бебе, наречено Ресурсен център! |
Гост |
#722015-02-06 06:38Ресурсен учител съм в СОУ " Васил Левски" гр. Кула по проект "Включващо обучение". Ресурсните центрове не играят ролята на координатори, а създават отношения на конфронтация, въпреки че работим за една и съща кауза- подкрепата и обуче нието на деца с със СОП |
Родител |
#73 Re: Re:2015-02-06 07:43Напълно съгласна, всички деца, родители и учители са ощетени от липсата на адекватна подкрепа и грижи за децата с увреждания в детските градини и училища. |
Родител |
#74 Re:2015-02-06 07:45Именно! А ролята им би следвало да е точно тази, координираща и подкрепяща. |
Родител |
#75 Re: Re: Re: ангажирана2015-02-06 07:51Калоян Дамянов не е ресурсен учител, а директор. И не е ясно дали изобщо е стъпвал в училище, камо ли да познава проблемите от първа ръка, на терен. Именно ресурсните учители, масовите учители и децата, са най-ощетени от настоящата сбъркана организация. |
|
Петиция за касиране на парламентарните избори от 27 октомври 2024 г. в България
ПОДПИСКА в подкрепа на ГРАЖДАНСКОТО НЕПОДЧИНЕНИЕ и блокада на главен път Бяла-Попово в срок: безсрочен
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
Подписка срещу тероризирането с пиратки и бомбички в гр. Пловдив
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
ОТВОРЕНО ПИСМО – ВЪЗВАНИЕ В ПОДКРЕПА НА УКРАИНСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА И ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА КАНОНИЧНАТА СЪБОРНОСТ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
ДА ПОДКРЕПИМ ИСТОРИЧЕСКИ ПАРК!
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
НЕЗАБАВНО ОСВОБОЖДАВАНЕ НА ЖУРНАЛИСТА СИМОН МИЛКОВ И ЗАЩИТА НА ПРАВАТА НА ГРАЖДАНИТЕ!
6711 Създадено: 2024-12-04
ПЕТИЦИЯ ЗА ОТСТРАНЯВАНЕТО НА ДИМИТЪР ДИМИТРОВ ОТ ДЛЪЖНОСТ ДИРЕКТОР НА ОП ЕКОРАВНОВЕСИЕ - ГР. СОФИЯ
1404 Създадено: 2024-11-22
Опазване на територията на Природен парк „Сините камъни“ и възражение срещу намаляване на площта му
1253 Създадено: 2024-11-26
Петиция в подкрепа на Златина Иванова- директор на училище, бореща се срещу олигархичния модел, застигнал българската образователна система
824 Създадено: 2024-12-14
Петиция срещу разпространението на вестник „Красиво Попово“
815 Създадено: 2024-12-05
РУСЕ ИСКА ДА ДИША. НЯМА ДА ТЪРПИМ ПОВЕЧЕ ГАВРА С НАС И ДЕЦАТА НИ! ПРИНУДЕТЕ „МИРИЗЛИВЦИТЕ“ ДА СПАЗВАТ ЗАКОНИТЕ!
697 Създадено: 2024-12-08
Подкрепа за проф. д-р Галина Лардева като арт директор и куратор на Национални есенни изложби, Пловдив
666 Създадено: 2024-12-04
ВТОРА КАТЕГОРИЯ ТРУД ЗА УЧИТЕЛИТЕ
12600 Създадено: 2024-10-12
ПЕТИЦИЯ ЗА ПОДКРЕПА НА БЪЛГАРСКОТО БИОЛОГИЧНО ЖИВОТНОВЪДСТВО
11630 Създадено: 2024-06-24
Отворено писмо от група читалища относно резултатите от Програма „Читалища“ на Министерство на културата публикувани на 9 декември 2024 г.
374 Създадено: 2024-12-17
Основен ремонт на отсечка /2,3км/ от път с номер VAR 2028 /от с. Долище до гр. Варна/ непосредствено след кръговото посока с. Долище
355 Създадено: 2024-12-16
В подкрепа на служителите в магазини и супермаркети
343 Създадено: 2024-12-20
ДОЛУ РУСКИТЕ РЪЦЕ ОТ УКРАЙНА!
296 Създадено: 2024-12-03
Гражданите на Pазград против скъпата вода.
656 Създадено: 2024-01-05
За по-адекватни мерки за българските майки и деца
276 Създадено: 2024-12-17
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
1442 Създадено: 2024-10-25
Допълнителни средства за Национален фонд „Култура“, заложени в т. 5.2, чл. 1 на Закона за държавния бюджет за 2024 г.
222 Създадено: 2024-12-02
Признаване на видеозаписите с автомобилна камера за доказателство
773 Създадено: 2015-10-22
Спасение на животните във Велинград
173 Създадено: 2024-11-30
За здрави деца, аз имам кауза една!! Нашите деца имат право на здравословна храна и ние родители и институции сме отговорни за това!
160 Създадено: 2024-12-10