На децата ни не им трябват областни центрове и директори!


Гост

#51

2012-08-07 21:05

Подкрепям! РЦ вдигат шум и са против това,защото сега всички пари отиват при тях, а не следват детето в масовото училище,както е редно! Нека ресурсните учители да се назначават директно в училищата, където са децата,за да е ефективна работата им на 100%, а не да притичват от място на място. Нека с тези пари да се обучават и масовите учители,в чийто класове има такива деца,защото те са ежедневно с тях и също трябва да са наясно. До сега РЦ се държаха като феодали-обучаваха си един кръг от 20 специалисти, осигуряваха си материали в центъра..а по места,където са децата - почти нищо.Ресурсните учители работят много,но понеже търчат на 2-3 места( училища), трудът им се разпилява и не се оценява! Този модел на централизация трябва да се разбие!

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-08-09 02:19


Павлина Радкова- родител на дете с увреждания

#53

2012-08-09 02:29

До 50:
Уважаеми Госте,къде видяхте, че искаме персонален ресурсен учител до всяко дете?!

Ние родителите също искаме интеграция, но реална, а не псевдо такава, защото в момента децата ни нито се образоват, нито интегрират, а масово просто чисто физически пребивават в масовия клас, оставени сами на себе си и своите родители, защото специалистите, които трябва да работят с децата ни, вместо да са до тях са нон стоп на път между училищата, това не е интеграция, а пилеене на средства и време, време с каквото децата ни не разполагат в излишък.


Гост

#54 Re: Re: Гост

2012-08-26 19:31

#32: - Re: Гост

Е това, ако не е дискриминация не знам кое е! Ресурсните учители трябва да са вътре в класа, не да се занимават отделно с децата и да ги отделят от групата. И както има деца, които напредват по-бавно и такива, които се справят по-добре, така класа се съобразява с всички деца в него! Изумена съм от тесногръдието и липсата на отвореност към развитието на тези деца! Видях майка на дете с много тежки увреждания в Чехия. Казали и че детето и за нищо не става, сега детето и е студент, тя е успяла да се пребори то да ходи в масово училище. Никой, ама никой няма право да определя какъв е капацитета на едно дете и да му казва дали може или не може. Ако не може, то би било само заради околните повтарящи му, че не може. Ако има кой да вярва в детето, то ще има воля и да продължи. Моля се да се смени цяло едно поколение и ресурсни и масови учители. Имам чувството, че всички си живеят в окопите на собствените си ограничения, аман!


Гост

#55 Теодора Пиралкова

2012-09-23 16:55

През 2008 г. Комитетът по социални права призна, че България дискриминира децата с интелектуални затруднения в социалните институции, като ги лишава от достъп до образование. Комисията за защита от дискриминация призна, че такава е налице и спрямо децата в общността. Български съд също намери в свое решение, че правата на децата/ учениците с увреждания в българското училище не са защитени – те са подложени на дискриминация.

Въпреки всичко това, четири години по-късно, голям брой деца продължават да нямат достъп до образование и приобщаване от най-ранна възраст, а останалите, макар формално да получават образование, не получават равностойно такова. Главната причина за това е реалната липса на ресурсно осигуряване на процеса на приобщаване на децата с увреждания в общообразователните училища и детски градини.

ГОРД - Пазарджик
Пазарджик

#56 Петиция против правителството на ГЕРБ

2012-11-26 12:39

ГЕРБ е болест, ВАШИЯТ вот е лекарството!
http://www.peticiq.com/gordpz

Да спасим Българя, като подпишем, споделим и разпространим тази петиция!

Гост

#57 Re:

2014-10-19 19:46

#36: Мафия -  

 сега е директор на РЦ гр.София

Женя

#58 Re: Re: ангажирана

2015-01-04 23:06

#16: Гери - Re: ангажирана  

 Абсолютно вярно !!!

Женя

#59 Re:

2015-01-04 23:08

#51: -  

 Абсолютно съгласна !!!

Женя

#60 Re: Re:

2015-01-04 23:21

#35: - Re:  

 Браво, госпожо !!!

ресурсен учител

#61 Re:

2015-01-09 16:00

#23: -  

 Подкрепям димите Ви. Работя като ресурсен учител. Защо изказващите се тук родители  не потвърдят, че разчитат именно на специалистите от РЦ? Със закриването на РЦ ще се решат ли проблемите им и ще има ли повече специалисти?

БЕЗОЧЛИВА мафия

#62 Re:

2015-01-15 10:39

#36: Мафия - 

Адмирации!!! Много точни и обективни изводи!!! В същност, някакви проверки "про форма"уж се правят, но изумително е кой и как ги прави- така, че никога не се "установяват" нарушения!!! "Свинските черва"- началник (или експерт- без значение титлата)"Интегрирано обучение"- МОМН- съответният експерт от РИО- Директорът  на РЦ. Т.е., все хора с общи интереси и цели, по- скоро лични, отколкото обществени и хуманни! Това- за т.н. "проверки",които се извършват от хората, управляващи дейността на Рес. центрове- разбирай "проверка" на собствените действия- е, как ще се установят нарушения, питам?! Относно образованието- за съжаление не само въпросният г-н Дамянов е субектът с ниска образователна степен, достигнал (ясно как) до такива позиции. Съществува негласна порочна практика в тези центрове да се назначават трайно безработни полувисшисти, набързо преквалифицирани историци, биолози, методисти, инженери, неуспели в областта си, но с някакво политическо лоби, за сметка на всичко друго.....И- да, истинските специалисти са извън системата, все пак за предпочитане са "удобните калинки"! Директорските конкурси са едно голямо недоразумение по принцип, не само за директорите на РЦ- докога ще се приема тази длъжност като професия?! Къде се загуби предложението за мандат и на директорите на уч-ща?! И кому са полезни тези платени конкурси на принципа"който плати повече"?! А пари се отклоняват- и то МНОГО пари!!! Как иначе могат да се обяснят организираните воаяжи зад граница уж по проект на "специалист" в пенсия, шофьор и счетоводител в Рес. център?! И как тези екскурзианти приложиха задграничните си "наблюдения" в процеса на своята работа при условията, в които работят?! Въпроси, въпроси, въпроси.....има ли кой да отговори?!!!!!!!


Гост

#63

2015-01-15 17:10

Мнението ми напълно се покрива със самото заглавие на тази петиция,но не мога да пропусна да не споделя и други впечатления.Ресурсните центрове бяха създадени с цел откриване на нови работни места,преди всичко за трайно безработни учители-поради липса на ценз и професионални качества. Нещо повече-наред със създаването им много безработни в други сфери се ориентираха да се преквалифицират по"бързата процедура"и бяха назначени като "специалисти"преди още да са придобили правомощия за това.Кондуктори,партийни функционери,инженери и какви ли не "капацитети",които до този момент дори не знаеха що е"специална педагогика",изведнъж се нарекоха "специалисти"в тази област! И още по-парадоксално е,че дори заеха ръководни постове-според "силата"на конкретния индивид....След всичко,което изложих като факти и меркантилни приоритети ,не са нужни обобщения и изводи. Нека родителите да ги направят сами и да вземат решение дали могат да се доверят на възможностите на такива псевдоспециалисти,без професионален опит и отношение към децата им,както и правото сами да избират и рес.уч-л. Все пак,в интерес на истината,има специалисти с дългогодишен опит в работата с деца със СОП,но само за доказани специалисти едва ли са нужни десетки Ресурсни центрове.Вместо да се отклоняват огромни финансови средства за тяхната поддръжка,по-правилното и хуманно решение е да бъдат вложени за реални нужди на децата!

Гост

#64 Re: Теодора Пиралкова

2015-01-18 18:47

#55: - Теодора Пиралкова 

 Правилно- именно в опорочаването на понятието "ресурсно осигуряване"се крие неуспехът на създадените звена с гръмкото име Ресурсни центрове, а самите т. нар."специалисти" дори нямат ясни и конкретни насоки за работа с деца със СОП. Работят близо 10 год. "на автопилот", кой както и където намери .Друг е въпросът, че децата не трябва да се извеждат от час, а рес. уч-л да работи с детето по време на преподаване на уроците, което условие се спазава от малък брой специалисти. Не може да се говори за приобщаване, когато детето се отделя от класа, с което му се отнема възможността да участва наравно със съучениците си в образователния процес.


Гост

#65 Re: Re: ангажирана

2015-01-21 11:32

#19: Павлина Радкова- родител на дете с увреждания - Re: ангажирана  

А бе много  агресия в тези рес. учители, бе- и в този, и във форума в подкрепа на РЦ....защо ли?! Дали не е затова,че в тези центрове е събрано "куцо и сакато" с придобити преквалификации от периода на откриването на тези звена? Специалистите там са само тези с "канализирани" специалности- психолози, логопеди и пр. Рес. учители са в болшинството си с преквалификация, която не може да се нарече квалификация- нито по отношение на срока на обучение, нито по отношение на опита на специалист със"Специална педагогика"! Опровергайте това твърдение- не с истерични реакции без всякакви задръжки, а както е направил г-н К.Дамянов в другия форум- представил си е дипломите човекът..... Защото е ясно,че за всеки "тесен"специалист ще има работа- с или  без съществуване на РЦ, ама за тия "висококвалифицирани" преквалифицирани "специалисти", нар."ресурсни уч-ли"- едва ли....


Гост

#66 Re: Re:

2015-01-21 12:09

#6: - Re:  

Не слагайте всички Общини под един занаменател- ако вашата не желае да "припознае тази дейност", не означава, че и останалите нямат желание- напротив, в някои Общини отдавна имат нагласа за това. А вие "действали ли сте" за смяна на директор?!  "Ми"пробвайте, ако имате тази смелост! И си" задоволявайте личните претенции на свой гръб"! Перефразирам презрителния ви "апел",отправен към родителите- тези, които имат най-голямо право да осъждат или да одобряват ефективността на РЦ!


Гост

#67

2015-02-02 15:55

Синът ми учи в пилотно училище по проект "Включващо обучение" , в което функционира ресурсен център. Резултатите са повече от добри! Навсякъде трябва да бъде така.
Баща

#68

2015-02-02 18:01

90 % от тези майки са самотни и незадоволени. А това е техният начин да изразяват незадоволеността си. Целият свят им е крив. Познавам много от тях.


Гост

#69

2015-02-02 18:44

В БГ децата са заложници, използват се само когато на определени среди им е угодно, но напрактика на никой не му пука за тях! ФАКТ!

Гост

#70

2015-02-02 20:34

Абсолютно съгласна съм и напълно подкрепям изложеното в петицията!
гост

#71 Re: Re:

2015-02-02 20:39

#61: ресурсен учител - Re:  

 Да госпожо, ще се разрешат проблемите, защото тогаша директорите по училища ще си назначат ресурсни учители и екипа ще бъде н амчсто, ще бхъде отговорна само една институция за развитието на детето и тази институция ще бъде училището. Екипът ще бъде само в училището, нчм да се прехшърлч топката от ресурсен учител на класен ръководител и обратно, от психолога в РЦ към психолога в училището иии още много мога да говоря за недоносеното бебе, наречено Ресурсен център!


Гост

#72

2015-02-06 06:38

Ресурсен учител съм в СОУ " Васил Левски" гр. Кула по проект "Включващо обучение". Ресурсните центрове не играят ролята на координатори, а създават отношения на конфронтация, въпреки че работим за една и съща кауза- подкрепата и обуче нието на деца с със СОП
Родител

#73 Re: Re:

2015-02-06 07:43

#59: Женя - Re:  

 Напълно съгласна, всички деца, родители и учители са ощетени от липсата на адекватна подкрепа и грижи за децата с увреждания в детските градини и училища.

Родител

#74 Re:

2015-02-06 07:45

#72: -  

 Именно! А ролята им би следвало да е точно тази, координираща и подкрепяща.

Родител

#75 Re: Re: Re: ангажирана

2015-02-06 07:51

#65: - Re: Re: ангажирана  

 Калоян Дамянов не е ресурсен учител, а директор. И не е ясно дали изобщо е стъпвал в училище, камо ли да познава проблемите от първа ръка, на терен. Именно ресурсните учители, масовите учители и децата, са най-ощетени от настоящата сбъркана организация.