На децата ни не им трябват областни центрове и директори!

Quoted post


Гост

#55 Теодора Пиралкова

2012-09-23 16:55

През 2008 г. Комитетът по социални права призна, че България дискриминира децата с интелектуални затруднения в социалните институции, като ги лишава от достъп до образование. Комисията за защита от дискриминация призна, че такава е налице и спрямо децата в общността. Български съд също намери в свое решение, че правата на децата/ учениците с увреждания в българското училище не са защитени – те са подложени на дискриминация.

Въпреки всичко това, четири години по-късно, голям брой деца продължават да нямат достъп до образование и приобщаване от най-ранна възраст, а останалите, макар формално да получават образование, не получават равностойно такова. Главната причина за това е реалната липса на ресурсно осигуряване на процеса на приобщаване на децата с увреждания в общообразователните училища и детски градини.

Отговори


Гост

#64 Re: Теодора Пиралкова

2015-01-18 18:47:38

#55: - Теодора Пиралкова 

 Правилно- именно в опорочаването на понятието "ресурсно осигуряване"се крие неуспехът на създадените звена с гръмкото име Ресурсни центрове, а самите т. нар."специалисти" дори нямат ясни и конкретни насоки за работа с деца със СОП. Работят близо 10 год. "на автопилот", кой както и където намери .Друг е въпросът, че децата не трябва да се извеждат от час, а рес. уч-л да работи с детето по време на преподаване на уроците, което условие се спазава от малък брой специалисти. Не може да се говори за приобщаване, когато детето се отделя от класа, с което му се отнема възможността да участва наравно със съучениците си в образователния процес.