Петиция за правото на качествено образование на децата със СОП

Синдикалист

#1

2014-12-22 15:37

Част  от  общините  просто  ще  ликвидират  тези  институции.Като  пример  мога  да  посоча  община  Смолян.  Миналата  година  имаше  намерението  с  подкрепата  на  директора  на  Ученическото  общежитие  в  града  да  затвори  едната  сграда  на  общежитието  по  средата  на  зимата  и  да  изгони  учениците  от  там.Интересното  беше,че  имаха  намерение  да  затворят  по-новата  сграда  и  да  остане  да  функционира  тази  от  60-те  години с  казармени  условия  тип  МНО-1962г.Обществеността  се  манипулираше,като  се  твърдеше,че  недостигат  средства,а в  същото  времи  имаше  преходен  остатък  от  около  14 000лв.Тези  институции  трябва  да  останат  да  функционират  и  държавата  да  не  абдикира  от  тях,като  директорите  им  се  назначават  от  началника  на  РИО/РУО/,а  също  те  да  са и  първостепенни  разпоредители  с  бюджетни  кредити.


Гост

#2

2014-12-23 08:03

Това е недопустима грешка на правителството.Създадените Ресурсни центрове обслужват децата със СОП и помагат за интегриране на на децата в масовите училища .Децата се социализират и се чувстват добре сред своите връстници.Не отнемайте правото на децата да бъдат в училище със съучениците си.

Гост

#3

2014-12-27 20:39

Всички деца заслужават нормално и качествено образование!!!

Гост

#4

2014-12-30 07:34

ЗА ПЕТИЦИЯТА

Гост

#5

2015-01-05 11:13

Необходимо е да останат ресурсните центрове и работещите специалисти в тях.Децата в училищата и детските заведения имат нужда от такава подкрепа.Децата със специални образователни потребности имат право да получат качествено образование,като всички останали.Да не им го отнемаме.

Гост

#6

2015-01-05 11:18

За пореден път има опастност да бъде закрито нещо създадено с усилия и компетентност, работещо и необходимо на много деца и семействата им. Нека не го допускаме!

Гост

#7

2015-01-06 10:44

Давайте!

Гост

#8

2015-01-06 16:46

Изчистете правописните грешки.

Гост

#9

2015-01-07 05:17

подкрепям

Гост

#10

2015-01-07 19:20

Много похвално относно петицията!Трогната съм. Внучето ми е с говорен проблем и от години посещава Дневен детски център, където получава помощ от психолог и логопед. Има голям напредък. Сега е първокласник и с удоволствие учи в масово училище, а следобед отново посещава Дневен център.Благодаря на всички специалисти които му помагат!


Гост

#11

2015-01-08 14:30

МОЛЯ управляващите сега и за в бъдеще разноцветни коалиции да не съсипват с дребните си политически амбиции и 30-35 годишни "експерти", поредния доказал ефективността си във времето работещ модел.

Гост

#12

2015-01-08 16:10

molia vsi4ki maiki koito se nyjdaiat deshata im ot takiva griji da napravim vsi4ko posilite si tazi petishia da stigne do vsi4ki medii i otgovornite lisha blagodariavi

Гост

#13

2015-01-08 18:57

Дано се вземат мерки възможно най-скоро.. ^^

Гост

#14

2015-01-09 11:39

Ресурсните центрове трябва да продължат да бъдат държавни обслужващи звена, за да имат подкрепа от специалисти всички деца със СОП, както в големите, така и в малките общини, защото всички деца са равни и всички имат право на качествено образование.

Гост

#15

2015-01-09 13:53

Съгласна съм с петицията, децата трябва да се приемат според реалното им актуално състояние и умения, а не според диагнозата.

Гост

#16

2015-01-09 16:37

Вече 24 години работя в сферата на специалното образование.16 години в помощно училище и 8 като ресурсен учител и съм убеден,че за сега ресурсното подпомагане е най-успешната форма на обучение на децата със СОП.Безспорно ресурсното подпомагане трябва и ще се променя в положителна посока на базата на натрупания опит.Така работим в нашия Ресурсен център.Постоянно надграждаме и променяме в движение методите си на работа.Но за да продължим да търсим все по добри форми за работа с децата трябва да ни се осигури спокойствие и сигурност,както и да се осигурят по-вече средства за да работим с 5-6 деца максимум,което ще доведе до много по-качествена подкрепа на децата със СОП.Крайно време е отговорните хора от нашето министерство да разберат,че тези деца съществуват и са отговорност на държавата и цялото общество.Има ги и стават все по-вече за съжаление.Не може да си затваряме очите и да действаме на принципа"няма дете-няма проблем".Това,което се предлага от Комисията по образование може и да проработи в градовете,но в малките общини е абсурдно да се случи.И то не защото не искат,а заради липса на финансови средства и квалифицирани специалисти.

Гост

#17

2015-01-09 16:44

Ще я подкрепя

Гост

#18

2015-01-09 18:02

Към децата със СОП в момента има дискриминация. Освен това заради недомислици много деца, които мислят малко по-бавно или малко по-бързо, които имат различно развитие, а то може да означава и талант, и гениалност или най-малко уникалност, са НАБЕДЕНИ вкарани в капана на СОП. Защо? Заради пари. За едно дете със СОП се полагат три пъти повече пари и училища скърпват бюджета си принасяйки в жертва деца. Защо в жертва? Защото преминало подобна програма дете е ограничено в живота. То няма правото ни да продължи да учи, ни да изкара шофьорска книжка. До момента програмата е осакатяване и мракобесие, нещо толкова гадно колкото са били и концентрационните лагери. И времето ще ни съди всички, ако това не се промени.

Гост

#19 Re:

2015-01-09 18:33

#18: -  

 Това не е вярно, а насаждано от хора, които представа си нямат от ресурсно подпомагане! Според вас едно дете с тежки увреждания може ли да кара кола или да се справя сам в живота!!! Пълни глупости! От Вече 21-ва година работя в тази сфера и мога ви кажа, че имам десетки ученици, които карат по-скъпи коли от моята и то със шофьорска книжка. Така, че помислете си на кого да вярвате!!! А за ученето - също не е вярно - имаме ученик от Помощно училище, който в момента е студент! Ако едно дете, един ученик покриват Държавните образователни изисквания, те веднага отпадат от ресурсно подпомагане. И то насочени от ресурсните учители! За съжаление в България има много деца с увреждания, на които ноистина трябва да се помогне те да се чувстват пълноценни и с приятели!!!

 


Гост

#20

2015-01-09 19:07

Ако ресурсните минат към общината, тогава ще ги спрат и децата ще останат вкъщи. Затова съм за ресурсния център.

Гост

#21 Re:

2015-01-09 19:23

#20: -  

 Напълно вярно!!! На общините хич не им пука даже за тези деца!!! Ще се оправдават с липса на средства, както винаги и така, личностни центрове ще работят само по документи! И сега много училища имат нужда от логопеди и психолози, но директорите си ги спестяват поради "липса на пари", според тях!!!! И най - важното - нали в момента има училища, които работят по проект "включващо обучение! В един кабинет работят и ресурсният учител, и психолога и логопеда! С три тежки деца - представяте ли си каква работа пада! Просто не могат да се чуят от много работа!!! И колегите са доволни, защото си седят в тоя кабинет и не помръдват от там!!! Аз ходя в три села, и вярвайте ми удоволствието е огромно, когато видиш радостта в очите на тези деца от тази среща!!! Щом това е радост за тях, какво повече можем да искаме ние. Нали за това се борим - за тази радост в детските очи!!!


Гост

#22 Re: Re:

2015-01-09 19:25

#19: - Re:  

 И това ли не е вярно: Дискриминират деца от СОП. А също и че една от съучастничките на престъплението - учителка заплашваше вестника като ислямски фундаменталист. Защитавате концентрационен лагер и нека тежи на съвестта ви, каквато се съмнявам, че имате, това че тази система погубва души. Прочетете всички материала! 


Гост

#23 Re: Re: Re:

2015-01-09 19:30

#22: - Re: Re:  

 Вие сте заблудената овца!!! Във всяко стадо има мърша, не се съмнявам и във нашето!!! Но е безпорен факт, че голяма част от учителите работят със душа и сърце и се радват и при най -малкото постижение при тези деца!!!

Искам да допълня, че в случая дискриминацията идва от общообразователните учители, както е и в момента!!! На тези деца не се обръща никакво внимание в час - просто си седят и преписват, ако могат да пишат, ако не - трябва да пазят тишина!!!


Гост

#24

2015-01-09 19:33

Ако ресурсните центрове минат към общините, много хора стоящи на високи позиции ще се възползват от това да осакатяват деца с малки обучителни трудности!!! Всяко училище мечтае за голям бюджет!!!! А тези деца носят пари!!!


Гост

#25 Re: Re: Re:

2015-01-09 19:45

#22: - Re: Re:  

Самото отделяне на децата със СОП в отделен клас е дискриминация. Тази дискриминация е довела до дискриминационното отношение  на типичните ученици към децата от специалният клас. Майката е трябвало да подаде жалба до Комисията за Защита от Дискриминацията доста по рано  - при записване на детето в гимназията.