Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ

Quoted post


Гост

#31

2012-02-19 12:17

А как бихте обяснили следните факти:
1. Едва около 35% от учениците, завършили 7 клас в МГ, избират да продължат образованието си в МГ. Останалите предпочитат предимно ЕГ. Не знам как е в СМГ, но в провинциалните МГ е точно така.
2.Едва около 10% от приетите в 8-клас в ЕГ са завършили 7-ми клас в МГ. Как останалите приети са успели да бъдат конкурентни без да са учили в МГ? Как "неблагоприятната среда" в ОУ не е повлияла на развитието, на подготовката им?
3. След 7-ми клас приемните балове в провинциалните МГ (без МГ–Варна и ПМГ – Бургас)падат до 22, а има случаи и на приети с бал 19. Това ще рече 3.00–3.25 на изпита по математика. За какъв математически талант говорим в случая, за каква благоприятна среда?
4. Голяма част от учениците в МГ (6-7 клас)посещават курсове и частни уроци не само по БЕЛ, но и по математика. Защо? (Става въпрос отново за провинциалните МГ, не знам как е в СМГ).
5. Постиженията на учениците на провинциалните МГ датират от времето, когато не е имало прием след 4-ти клас. Липсата на такъв прием не е попречила на десетки математици, физици и информатици да завоюват медали от международни олимпиади.
Примери за медалисти от международни олимпиади, приети в МГ след 7-ми клас, има и сега – физиците от една МГ, в един малък град.
6. Таланта си до 5-ти клас децата развиват по курсове, школи и частни уроци.
Какво пречи тази практика да продължи до 7-ми клас и едва тогава децата да решат сами къде искат да продължат образованието си, а не в 4-ти клас да бъдат принуждавани от родителите си да учат в МГ единствено, заради безплатната(според тях) подготовка по математика и след 7-ми клас да поемат към ЕГ?

Отговори


Гост

#33 Re:

2012-02-19 12:22:39

#31: -

Аз няма да коментирам всичките ти точки, но ще кажа нещо специално за моето "провинциално" МГ - средата в МГ - като възпитание от учители, като равнище на знания и умствен капацитет, е значителнно по-различна от тази в средните училища. Учителите гледат малко по-различно на децата - като на по-зрели.

относно т. 3 - донякъде е нормално да се влиза в НЯКОИ паралелки с такъв бал, защото има прекалено много места във всички училища (как може да се влиза в Алма Матер с чисто 2 на матурите и заявление?)

Аз съм твърдо ЗА приема след 4ти клас, дано не го отменят


Гост

#35 Re:

2012-02-19 12:41:40

#31: -

Това, че много деца после продължават в ЕГ, а не остават в МГ значи само едно - че са търсили добра среда, където да се подготвят добре и да получат по-добро образование докато дойде време да отидат в ЕГ, накъдето ги влече. Не е нужно всички да стават математици.

Че "голяма част" от учениците в МГ ходят на уроци е силно преувеличено твърдение. В СМГ доста деца ходят само на уроци по БЕЛ. И дори и това е за презастраховане, защото средният успех на изпита по БЕЛ на седмокласниците от СМГ миналата година гони 5,50. На практика няма дете от СМГ, което да не е влязло в елитно училище.

Едно изследване на една колежка показа, че от медалистите на международни олимпиади през последните години към 80-90% са учили в МГ още от 5 клас. За останалите...не беше намерена информация къде са учили. Сиурно има и медалисти, идващи от обикновени училища, но са символичен процент.

В МГ изобщо не става дума за безплатна подготовка по матекатика. Става дума за СРЕДА. Среда, в която не ти казват "зубър", когато спечелиш състезание, среда, където има здравословна конкуренция, среда, където учителите преподават, а не се правят на пъдари. Да продължавам ли?

 


Гост

#36 Re:

2012-02-19 12:44:32

#31: -

и аз няма да коментирам написаното от #31, но МГ не са САМО люпилни за таланти в областта на природните науки и математиката. Те успяха да създадат най-добра учебна среда за възпитаниците си, стимулираща и подпомагаща най-доброто в децата. Как без да е пренесен този опит в някаква друга форма ПРЕДВАРИТЕЛНО унищожаваме тази среда? Ами ако "новаторския" нов закон не проработи, а се окаже поредната недомислица? Кой ще плаща последствията за децата и родителите им?

Има ли лошо в това, че не всички деца от МГ след 7 клас не отиват отново в МГ? Какъв е проблемът???? Та тези училища дори не се финансират допълнително... Тогава в чии очи са трън?


Гост

#129 Re:

2012-02-20 12:47:14

#31: -

Не знам тези факти за кой град се отнасят, но в нашия град нещата не стоят така. Много малък процент от учениците завършили 7 клас в МГ не продължават в МГ. Причината е не само в отличната подготовка по математика, но и в подготовката и по всички други предмети включително и чуждите езици, които учат като ЗИП до 7 клас и усилено от 8 клас. Двамата с моя съпруг сме завършили МГ. Синът ни тази година завършва МГ – там е от пети клас и дъщеря ни също е в МГ от 5 клас.  Твърдо съм за обучението в МГ от 5 клас.

гост

#264 Re:

2012-02-21 21:20:44

#31: -

За коя провинция говориш, защото и ние сме провинция, но при нас от 29 деца, едва 2-3 отиват в ЕГ, всичко останало си остава в МГ. Ако не е качествено образованието там едва ли ще има такъв наплив, а след като се борят за 1 място повече от 6 деца, за какво говорим.

Тази публикация е изтрита от своя автор. (Покажи подробности)

2012-02-25 23:32:26



Гост

#597 Re: Подкрепям напълно казаното в тези шест точки!

2012-02-28 09:33:18