Петиция за правото на качествено образование на децата със СОП

Quoted post


Гост

#82

2015-01-17 17:05

Ама с тази неподготвеност по въпросите на ресурсното подпомагане наистина вече ще си помисля, че наистина провокирате хората тук съвсем умишлено и целенасочено! Много точно е написано по-горе,че времето отделено за пътуване е за сметка на ранното ставане на специалиста в ранни зори и в никакъв случай за сметка на детето! Всички часове се вземат на сто процента и децата в никакъв случай не са ощетени. А колкото до командировъчните - такива просто няма. Нужна е елементарна информираност, преди да пишете тук неща, за които нямате никаква информация. На всички ресурсни срециалисти се заплащат 85 процента от цената на автобусният билет от едно населено място до друго, както е при всички останали учители-това не го ли знаехте? А Вие какво предлагате? Каквото и да стане с Ресурсните центрове, нали все някой с нещо трябва да пътува да тези населени места, та дори там да има и само едно дете. Или някой иска те да останат забравени. Не гледайте само от височината на вашата камбанария-има и по ниски от нея. Да, до там сега специалистите пътуват, но утре надали ще е така, ако грижата за децата стане не държавна, общинска. Никои не задължава по закон кметът да прати там учители- ама колко пъти ще се повтаряме. Вие всъщност кой проектозакон четете? И какво тръбите ,че се отклонявали парите за децата към ресурсните центрове - Вие и това не знаете! Средствата отпуснати за тях отиват единствено за заплати на специалистите там, повишаване на квалификация, която е нужна за новите предизвикателства,  свързани с тяхната работа, консумативи като хартия, интернет, мастило и т.н. без което не може никое учебно заведение също и дидактични материали за специалистите -това ли е разхищаване на средства, или може би Вие предпочитате тези хора да работят ако може и без заплати. То натам е тръгнало всичко. А знаете ли колко лични средства отделно заделя всеки специалист да закупуването на средства  и материали, нужни за работата му, и това не знаете-знаете само да оплювате! А знаете ли колко средства отиват за едно дете със СОП в училище? А знаете ли, че те са хиляди  на година и с редки изключения за децата там и един лист бяла хартия не е закупен. Защо не попитате директорите по училищата за какво са разходвани тези средства? Защо не попитате директора на вашето училище, защо не е закупил с тези пари едни моливни бои, с които да рисува детето Ви - аз зная, че детето не е оставено без моливи и бои, но те най-често се закупуват с лични средства от ресурсния учител, така че спрете се най-после.

А колкото до помощните училища, не аз съм против тяхното закриване , а самите родители! Доста репортажи има като доказателство по тази тема и за да не сме голословни-просто се запознайте с тях. Говоря за правото на избор, а то е родителя сам да избере мястото, в което да се обучава детето му. Не зная дали сте влизали в Помощно училище, но ако не сте, то посетете едно такова, преди да правите прибързани заключения! Там също се обучават деца, подкрепяни от добри професионалисти и което е най- важно се чувстват чудесно и което е още по-важно, те са там, защото са предпочетени от самите родители, които могат да избират между дневни центрове, ресурсно подпомагане и т.н. Говорим за право на свободен избор, което никой на никого ,,ВСЕ ОЩЕ" не отнема, поне ,,ЗАСЕГА", но както е тръгнало скоро и това може да се случи.

 За жалост не всяко дете може да се адаптира спрямо условията на масово училище, въпреки правото му да бъде там и тук идва мястото на по-горе изброените места, ако родителя желае това! Толкова по въпроса!

 

 

Отговори

morrena

#87 Re:

2015-01-17 18:36:07

#82: -  

Ами ако ми посочите само една причина за провокации- може и да се съглася с вас....но съм съгласна, че нямам претенции да знам какво става в "кухнята" на Рес. центрове- само това, което излагате на показ. А бе вие защо отбягвате да отговаряте на конкретните ми в-си- нещо смущава ли ви в тях, или просто "едно си знаете- едно си баете"?! Пренебрегнахте например в-са ми достатъчни ли са часовете ви за всяко дете- може би защото ще стане ясно и за незнаещите, че с група от над 10 деца(почти цяла паралелка!) НЯМА КАК да се постигнат някакви резултати- не само да ставате в тъмни зори, а и да не спите изобщо, пак няма как да се случи. А броят на уч-те- това се знае, се определя от вашия директор и е висша форма на некомпетентност да се правят икономии от заплати на повече специалисти, за сметка на качеството на работа и плачевните резултатите от нея. Уч-ци със СОП с брой , съставляващ една паралелка в ОУ!!! Осъзнавате ли това? И осведомена ли сте в др. държави, в които се работи с тези деца, с какъв брой работят?! Защото аз съм и очаквам такава промяна, надявам се да се случи! И може би ще се изненадате- директорът на уч-щето закупува всичко необходимо за работа с децата, дори само за 1 дете с ДЦП направи приспособление за придвижването му с количка,той купува дидакт. м-ли, дори той плаща пътните на дете и родител за безумните заседания на ЕКПО...да изреждам ли още? И дава отчет за всяка стотинка, изобщо не го подлагайте на съмнение, защото тези разходи на средства много строго се контролират от общ. служители...И по тази причина няма как да се вдигне с още 10-ина уч-ли и да си направи задгранична екскурзия с парите от децата, но в Рес. център го правят!!! Естествено, под "заглавие" обмяна на опит, но аз не разбрах да има някаква полза в/у децата от този "опит".... Но има нещо друго, което пропуснах да кажа и което ме притеснява- има директори, в чиито уч-ща се обучават достатъчно деца със СОП за група, но те  по НИКАКЪВ начин не позволяват на външни лица -рес.уч-ли и пр.специалисти да пристъпят прага на уч-щето им- представете си какъв "авторитет"сте си създали с годините...Не спират, обаче, родителите, ако настояват, да си запишат детето в др.уч-ще, където работят такива...Това какво ви говори? Ох, Помощното уч-ще....ами там само роми, бе, г-жо,  от крайно бедни сем-ва, с неграмотни родители....ако им кажат, и в лудницата ще си пратят децата даже! А защо пропускате да кажете, че там децата се обучават по съвсем друга с-ма, с опростени учебници и уроци- какъв потенциал у децата се развива с учебници със съд-е от времето на килийните уч-ща?! И не е важно откъде черпя информация, важно е, че тя се покрива с моите очаквания при евентуална децентрализация! Преквалифицираните предметници- в ОУ, инженерите- в завода, полувисшистите- където си искат, пенсионерите- у дома- това са СПЕЦИАЛНИ звена и в тях тр. да работят СПЕЦИАЛНИ педагози- това искат родителите!!! Болшинството от вас, естествено не ви устройва, но нали за да заработи нормално всяка с-ма, всеки тр. да работи това, за което е учил 5(6) год.?! Време е да забравим за "калинките"!!!!!

Гост

#132 Re:

2015-02-12 14:58:18

#82: -  

 Много сте прав. Нека да има право на избор на родителите да избират. Племенникът ми е с множество увреждания и учи в помощно училище. Там той се чувства прекрасно. Посещава занимания в сензомоторна зала и зала за развитие на психомоториката.Резултатите от обучението му са очевадни. В общообразователното училище няма такива условия, дори и да има ресурсен учител. Родителите му не искат да го връщат там, защото в училището, в което е всеки ден с него работят психолог и логопед. Защо някои хора смятат, че тези училища трябва да се закриват. Никой не заставя родителите да ги запишат там.Ако законът влезе в този вид той на-вероятно ще си остане в къщи без подкрепа, защото в масовото училище вече се установи, че не му е мястото.