Петиция за правото на качествено образование на децата със СОП

morrena

/ #87 Re:

2015-01-17 18:36

#82: -  

Ами ако ми посочите само една причина за провокации- може и да се съглася с вас....но съм съгласна, че нямам претенции да знам какво става в "кухнята" на Рес. центрове- само това, което излагате на показ. А бе вие защо отбягвате да отговаряте на конкретните ми в-си- нещо смущава ли ви в тях, или просто "едно си знаете- едно си баете"?! Пренебрегнахте например в-са ми достатъчни ли са часовете ви за всяко дете- може би защото ще стане ясно и за незнаещите, че с група от над 10 деца(почти цяла паралелка!) НЯМА КАК да се постигнат някакви резултати- не само да ставате в тъмни зори, а и да не спите изобщо, пак няма как да се случи. А броят на уч-те- това се знае, се определя от вашия директор и е висша форма на некомпетентност да се правят икономии от заплати на повече специалисти, за сметка на качеството на работа и плачевните резултатите от нея. Уч-ци със СОП с брой , съставляващ една паралелка в ОУ!!! Осъзнавате ли това? И осведомена ли сте в др. държави, в които се работи с тези деца, с какъв брой работят?! Защото аз съм и очаквам такава промяна, надявам се да се случи! И може би ще се изненадате- директорът на уч-щето закупува всичко необходимо за работа с децата, дори само за 1 дете с ДЦП направи приспособление за придвижването му с количка,той купува дидакт. м-ли, дори той плаща пътните на дете и родител за безумните заседания на ЕКПО...да изреждам ли още? И дава отчет за всяка стотинка, изобщо не го подлагайте на съмнение, защото тези разходи на средства много строго се контролират от общ. служители...И по тази причина няма как да се вдигне с още 10-ина уч-ли и да си направи задгранична екскурзия с парите от децата, но в Рес. център го правят!!! Естествено, под "заглавие" обмяна на опит, но аз не разбрах да има някаква полза в/у децата от този "опит".... Но има нещо друго, което пропуснах да кажа и което ме притеснява- има директори, в чиито уч-ща се обучават достатъчно деца със СОП за група, но те  по НИКАКЪВ начин не позволяват на външни лица -рес.уч-ли и пр.специалисти да пристъпят прага на уч-щето им- представете си какъв "авторитет"сте си създали с годините...Не спират, обаче, родителите, ако настояват, да си запишат детето в др.уч-ще, където работят такива...Това какво ви говори? Ох, Помощното уч-ще....ами там само роми, бе, г-жо,  от крайно бедни сем-ва, с неграмотни родители....ако им кажат, и в лудницата ще си пратят децата даже! А защо пропускате да кажете, че там децата се обучават по съвсем друга с-ма, с опростени учебници и уроци- какъв потенциал у децата се развива с учебници със съд-е от времето на килийните уч-ща?! И не е важно откъде черпя информация, важно е, че тя се покрива с моите очаквания при евентуална децентрализация! Преквалифицираните предметници- в ОУ, инженерите- в завода, полувисшистите- където си искат, пенсионерите- у дома- това са СПЕЦИАЛНИ звена и в тях тр. да работят СПЕЦИАЛНИ педагози- това искат родителите!!! Болшинството от вас, естествено не ви устройва, но нали за да заработи нормално всяка с-ма, всеки тр. да работи това, за което е учил 5(6) год.?! Време е да забравим за "калинките"!!!!!