Петиция в защита на академичната общност и българското образование срещу опитите за налагане на политическа цензура

Коментари

#5

Подписвам тази петиция, защото в учебниците по история не трябва да се включва само една гледна точка. Според мен историята трябва да се разглежда безпристрастно, а не да се вкарват уроци, чиято цел е не да научи ученика, а да му изгради една съвсем грешна представа за дадения исторически период. Целта на учебниците по история е да се даде основна фактологична информация. Трябва да се излагат поне две гледни точки, тъй като историята е наука, при която всеки има своя собствена интерпретация и бива тълкувана по различен начин от поколения. Против съм да се налага мнението на лица, които нямат никаква компетентност по история.

(София, 2019-06-26)

#9

Не може УЛИЦАТА - КРЯКАЩИТЕ, НЕВЕЖИТЕ, да налагат виждането си за историята на България! Това, което сега правите ще се превърне в бумеранг! Вместо истината за режима вие ще създадете Франкенщайн и ще видите как ще доведете до изкуствено напомпване за "величието" на този режим!

(Пловдив, 2019-06-26)

#13

Недопустимо е историята да бъде намесена в политиката.

(София, 2019-06-26)

#14

Днес ставаме неволни свидетели на една грозна картинка, при която непрофесионалисти, водени от натрапчивото чувство на завист и омраза към академичното лице на българската историческа гилдия, се опитват да наложат своите собствени изкривени и едностранчиви възгледи върху историята на България в периода 1944-1989 г.
Аз подкрепям авторския колектив на новите учебници по история за 10-ти клас и смятам, че шумната и особено непросветена клика, която опитва да се наложи и да омърси историята със своите вонящи на простотия ръце, не трябва и не може да бъде приемана за пример в българското общество!
Учебниците трябва да се изготвят не от тълпата, вкупом събрана от улицата и решаваща да предаде фактите от близкото минало, базирайки се на "лични преживявания по време на соц-а", а от безпристрастни професионалисти-историци, за които нашата наука е неугасващо светило и неизменно богатство.

(София, 2019-06-26)

#22

Историята трябва да се представя обективно, особено на подрастващите. За жалост дори и в Историческия факултет все още има преподаватели "русофили" и "русофоби". Надявам се да се подходи професионално и наистина нещата да се представят по реален начин с добрите и лошите страни.

(София, 2019-06-26)

#26

Не съм съгласен оценка на учебници да правят неграмотни и некомпетентни лица.

(София, 2019-06-26)

#31

Да се спре с грубото манипулиране на общественото мнение.

(София, 2019-06-26)

#34

"Напред науката е слънце, което в душите грей. Напред народноста не пада, там дето знанието живей"

(София, 2019-06-26)

#44

Като учен и преподавател по философия съм възмутен от репресията срещу колегите-историци, част от една по-голяма и крайно агресивна ревизиониска кампания, целяща наред с друго да създаде у младото поколение фалшива представа за най-новата ни история.

(София, 2019-06-26)

#47

История трябва да се преподава ценностно неутрално: биографично и без етически съждения (само причини, следствия и факти).

(София , 2019-06-26)

#54

Съм учител и не желая да говоря на децата полуистини!

(Ямбол, 2019-06-26)

#58

Политиката не трябва да изкривява историята и науката!

(Пловдив, 2019-06-26)

#60

Защото ми писна неграмотни да ни пишат историята.

(Петрич, 2019-06-26)

#64

Считам, че историята е истината за миналото ни и без манипулации следва да се предава на всички следващи поколения.

(Бургас, 2019-06-26)

#65

30 години истерии стигат.

(Кюстендил, 2019-06-26)

#66

Историята трябва да се изучава обективно.

(Сливен , 2019-06-26)

#69

Политиката няма място в историята

(София, 2019-06-26)

#73

Напълно съм съгласен със съдържанието.

(София, 2019-06-26)

#76

Извън всякаква научност. Политизирано и , най-важното, репресиращо

(София, 2019-06-26)

#83

Защото съм против всякакъв политически натиск към издателства и автори на учебници и защото считам, че периодът от нашата история от 1944 до 1989 година е описан според изискванията на учебната програма.

(София, 2019-06-26)

#89

Това, което се случва в образователната система е отвратително.

(Добрич, 2019-06-26)

#93

Подписвам, защото съм ужасена от начина по който се репресира истината в България, и се заменя с полит коректна лъжа.

(Лондон , 2019-06-26)

#96

Защото историята да бъде преиначавана всеки път според предпочитанията на власт имащите. По примера на Северна Македония, историята е една и тя се базира на факти!

(София, 2019-06-26)

#101

Смятам, че в момента се разиграва тоталитарния сценарий описан в "1984" - „Който владее миналото, той владее и бъдещето. Който владее настоящето, владее миналото."

(София, 2019-06-26)

#107

съм живял и съм се борил в тази епоха на най-трудните фронтове и не желая децата ми да изучават история написана от разни платени грантаджии!Желая да присъствам на обсъждане и пр.

(Мездра, 2019-06-26)

#108

Съм съгласен с петицията!

(Хисаря, 2019-06-26)

#115

Считам, че колегите са си свършили работата добре и не е необходимо по политически съображения да бъдат притискани да обработват текстовете си.

(София, 2019-06-26)

#116

Подкрепям петицията, защото съм срещу желанието изявено от представители на някои среди за тенденциозно и едностранчиво представяне на историята за периода 1944-1989 г. в учебниците.

(София, 2019-06-26)

#121

Подписвам, защото изцяло съм съгласна, че няма историческа епоха, която да е само добра или само лоша. Чистото осъждане, както и чистата възхвала нямат нищо общо с познанието. Подобен подход обслужва политическата цел да се наложи една изкривена истина за миналото, задължителна за всички. А всичко, което ѝ противоречи, да се изтрие и унищожи.

(София, 2019-06-26)

#129

Подписвам, защото съм съгласен с позицията на проф. Искра Баева.

(София, 2019-06-26)

#131

Това, в което манипулаторите не успяват да убедят знаещите и помнещите, те се опитват да внушат с държавни средства на невръстни умове, неспособни да се съпротивляват. А не могат по честен начин, защото пропагандират една лъжа.

(София, 2019-06-26)

#133

Подписвам, защото съм съгласен с автора на петицията и хора като Келбечева, Джасим. Христов, Ал.Йо...са платени от чужди НПО-та и са психодесни зомбита! Повръща ми се от тях!

(Варна, 2019-06-26)

#135

Не е допустимо няколко болни соросоидни мозъци да натрапват по сталински антикомунистическите си брътвежи

(София, 2019-06-26)

#141

За да се учи обективната истина!

(Търговище, 2019-06-26)

#149

Подписвам, защото съм учител. Защото желая учителят да заеме достойно място в образователната система. Гласувам, за да бъде преразгледано и сменено учебното съдържание в учебниците. Гласувам, за да върнем доверието в българското образование.

(София, 2019-06-26)

#159

Подписвам, защото смятам политическата цензура върху работата на българските учени, както и явния опит за манипулиране на общественото мнение, за недопустими.

(София, 2019-06-26)

#163

Защото не познавам по-добро обществено устройство от социализма и по-хуманна идеология от комунизма!

(Бургас, 2019-06-26)

#169

Не посягайте на славната и многострадална история на България!

(София , 2019-06-26)

#179

възгледи е разбираня

(Перник , 2019-06-27)

#182

Считам, че изкривеното представяне на действителността в периода от 1944 г. до 1989 г. е опит на една група хора да вземат реванш за това, че им бе отнето властването над народа на ни и те бяха приравнени към обикновените граждани. Изживях животът си в този период, имах възможност да уча и да строя родината си и не желая, не мога да позволя на когото и да било да присвои и изопачи истината за това, което заедно с милионите българи, такива като, мен направихме за България.

(София, 2019-06-27)

#183

Такъв учебник трябва да се напише от знаещи и можещи хора в рамките на правила и процедура създадени в МОН. Спазването на правилата не се оспорва.

(Клемсън, 2019-06-27)

#185

Категорично съм против манипулативната дезинформация /налагана от политическите ни примати/, касаеща българската история. Категорично съм против лъжите с които заливат децата ни.

(Костенец, 2019-06-27)

#187

Подписвам защото съм възмутен от опита за подмяна на обективните исторически факти с идеология

(Бургас, 2019-06-27)

#190

Се прави опит да се изкриви историята по чисто политически и идеологически причини.

(Бургас, 2019-06-27)

#193

Съм против намесата на политиката в науката

(Габрово, 2019-06-27)

#194

Подписвам, защото ми писна от простотии.

(Стара Загора, 2019-06-27)

#195

Подписвам, защото считам, че съдържанието на учебниците отразява обективно и обосновано историческите факти и тяхната интерпретация е вярна.

(София, 2019-06-27)