Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ

Quoted post


Гост

#467

2012-02-25 12:04

МГ отдавна не са това, което са били преди 10-15 години. МГ в страната по нищо не приличат на МГ в най-големите 3-4 града. Оправдано ли е съществуването на паралелки след 4-ти клас, след като учениците от тези паралелки показват на изпита след 7-ми клас не много високи резултати – едва 5-6 отлични оценки по математика? И това на математика задължителна подготовка, върху която е изпитът за всички училища. Какво остава за по-високо ниво? Какви са постиженията по математика на национално и международно ниво на тези МГ?
Като се поразрових в Интернет, достигнах до извода, че няма нужда от прием след 4-ти клас в точно тези МГ, тъй като техните успехи (ако въобще има такива) са назад във времето, много преди да са имали прием от 5-ти клас. Сега успехи по математика просто нямат. Възпитаниците им се възхваляват на сайтовете им за това, че са победили в Коледно математическо състезание.
Гледайки класирания от регионални и нац. математически състезания, ми направи впечатление, че в много градове призови места (5-7 клас) заемат и ученици, неучещи в МГ от 5-ти клас(Сливен, Шумен, Пловдив...). Нещата май са строго индивидуални – не зависи къде учиш, а как и дали правиш това по собствено желание или някой непрекъснато те "ръчка", дали имаш и нужния потенциал.
Ако наистина обучението във всички МГ беше на високо ниво, защо тогава след 4-ти клас в СМГ има кандидати и от други градове? Защо не учат в МГ в своите градове, още повече, че там се влиза значително по-лесно? Май така стои въпросът и след 7-ми клас – в СМГ и НПМГ кандидатстват ученици от др. областни градове.
Лесно е в един град с 1 300 000 жители да се намерят 112 деца с математически талант. А колко тогава ще са тези деца в един 70-120 000 град – не повече от 5-6 (в най-добрия случай)? Ами оправдано ли е съществуването на паралелка само за 5-6 деца? Как учителите по математика ще работят с останалите в паралелката? Ами много лесно – преподават на едно средно ниво. Потърпевши са децата с талант. Това, което ще научат те в тази МГ, биха научили във всяко едно добро училище в своя град (а такива има във всеки един град, колкото и да го отричате).
Дали едно нещо е справедливо или не, зависи от гледната точка. Говорите за частни интереси. А учителите в МГ, преподаващи само на 5-7 клас нямат ли интерес да се запази приема? Ами тези, които подготвят ученици за кандидатстване след 4-ти клас? Ами делегираните бюджети? А вашите интереси?
Не е тайна, че повечето родители пращат децата си в МГ, за да се подготвят за изпита по математика без частни уроци (което не винаги се получава) и след това – в ЕГ. Аз смятам, че ще се сложи край на истерията по приема в 5-клас в МГ , когато ЕГ направят такъв прием. Тогава в повечето МГ от 5-клас ще бъдат приемани "пишман математици" и след само един такъв випуск, който ще постигне около 3.80 (или близък до този) среден бал на изпита по математика, приемът ще бъде преустановен по желание на самите МГ.

Отговори


Гост

#468 Re:

2012-02-25 12:22:03


Гост

#470 Re:

2012-02-25 12:41:45

Не мога да се съглася с написаното. Може би в малките градове и да е такова положението: това означава, че има нужда от промяна, може би намаляване на броя на приеманите деца в малките градове, но да се закрие приема в цялата страна, е просто кощунство! И не мога да разбера защо слагате изучаването на чужди езици на по-високо стъпало от математиката? Математиката е основата на науката и ако има шанс за България за някакво по-добро бъдеще, това е именно развитое на науката и високите технологии. Аз самата съм заеършила ЕГ и мога да кажа, че сега има хиляди начини как да научиш език, но с математиката изобщо не стоят така нещата. Език дори можеш да си научиш сам! Относно финансирането на тези паралелки 5-7 клас, виждам че не сте запоьнат/а, но те се финансират точно толкоа, колкото и тези в обикновените училища и нито стотинка повече! Относно това, че децата от МГ по-късно отиват в ЕГ: да така е, математиката е призвание и не всички, които заеършват музикални и художествени училища стават музиканти, певци и художници! Естествено е, че след 7 клас ще има отсяване: едни ще разберат, че математиката не им е призвание и ще си заминат, а други ще я открият!

Гост

#471 Re:

2012-02-25 12:45:42

#467: -

Не се опитвайте да конфронтирате МГ и ЕГ. Пристрастията Ви са си ваше право, но не се опитвайте да ги налагате. Местото в което пишете е създадено от Математици, прогреса също на тях се дължи и те от всички страни се разбират на един език, този на математиката!
Дори само едно надарено дете да има в даден град, пак си заслужава.  Ако учителите някъде не са на нужното ниво е друга тема, там променете каквото е нужно или ако не знаете вижте как е било в миналото, когато са излизали по-подготвени деца(според Вас). Нали не смятате че сега децата са по-малко умни?!?
Математика-това е начин на мислене, логика, но за да го разберете, просто трябва да сте минали от там.......