Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

/ #467

2012-02-25 12:04

МГ отдавна не са това, което са били преди 10-15 години. МГ в страната по нищо не приличат на МГ в най-големите 3-4 града. Оправдано ли е съществуването на паралелки след 4-ти клас, след като учениците от тези паралелки показват на изпита след 7-ми клас не много високи резултати – едва 5-6 отлични оценки по математика? И това на математика задължителна подготовка, върху която е изпитът за всички училища. Какво остава за по-високо ниво? Какви са постиженията по математика на национално и международно ниво на тези МГ?
Като се поразрових в Интернет, достигнах до извода, че няма нужда от прием след 4-ти клас в точно тези МГ, тъй като техните успехи (ако въобще има такива) са назад във времето, много преди да са имали прием от 5-ти клас. Сега успехи по математика просто нямат. Възпитаниците им се възхваляват на сайтовете им за това, че са победили в Коледно математическо състезание.
Гледайки класирания от регионални и нац. математически състезания, ми направи впечатление, че в много градове призови места (5-7 клас) заемат и ученици, неучещи в МГ от 5-ти клас(Сливен, Шумен, Пловдив...). Нещата май са строго индивидуални – не зависи къде учиш, а как и дали правиш това по собствено желание или някой непрекъснато те "ръчка", дали имаш и нужния потенциал.
Ако наистина обучението във всички МГ беше на високо ниво, защо тогава след 4-ти клас в СМГ има кандидати и от други градове? Защо не учат в МГ в своите градове, още повече, че там се влиза значително по-лесно? Май така стои въпросът и след 7-ми клас – в СМГ и НПМГ кандидатстват ученици от др. областни градове.
Лесно е в един град с 1 300 000 жители да се намерят 112 деца с математически талант. А колко тогава ще са тези деца в един 70-120 000 град – не повече от 5-6 (в най-добрия случай)? Ами оправдано ли е съществуването на паралелка само за 5-6 деца? Как учителите по математика ще работят с останалите в паралелката? Ами много лесно – преподават на едно средно ниво. Потърпевши са децата с талант. Това, което ще научат те в тази МГ, биха научили във всяко едно добро училище в своя град (а такива има във всеки един град, колкото и да го отричате).
Дали едно нещо е справедливо или не, зависи от гледната точка. Говорите за частни интереси. А учителите в МГ, преподаващи само на 5-7 клас нямат ли интерес да се запази приема? Ами тези, които подготвят ученици за кандидатстване след 4-ти клас? Ами делегираните бюджети? А вашите интереси?
Не е тайна, че повечето родители пращат децата си в МГ, за да се подготвят за изпита по математика без частни уроци (което не винаги се получава) и след това – в ЕГ. Аз смятам, че ще се сложи край на истерията по приема в 5-клас в МГ , когато ЕГ направят такъв прием. Тогава в повечето МГ от 5-клас ще бъдат приемани "пишман математици" и след само един такъв випуск, който ще постигне около 3.80 (или близък до този) среден бал на изпита по математика, приемът ще бъде преустановен по желание на самите МГ.