Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ
Гост |
/ #4672012-02-25 12:04МГ отдавна не са това, което са били преди 10-15 години. МГ в страната по нищо не приличат на МГ в най-големите 3-4 града. Оправдано ли е съществуването на паралелки след 4-ти клас, след като учениците от тези паралелки показват на изпита след 7-ми клас не много високи резултати – едва 5-6 отлични оценки по математика? И това на математика задължителна подготовка, върху която е изпитът за всички училища. Какво остава за по-високо ниво? Какви са постиженията по математика на национално и международно ниво на тези МГ? Като се поразрових в Интернет, достигнах до извода, че няма нужда от прием след 4-ти клас в точно тези МГ, тъй като техните успехи (ако въобще има такива) са назад във времето, много преди да са имали прием от 5-ти клас. Сега успехи по математика просто нямат. Възпитаниците им се възхваляват на сайтовете им за това, че са победили в Коледно математическо състезание. Гледайки класирания от регионални и нац. математически състезания, ми направи впечатление, че в много градове призови места (5-7 клас) заемат и ученици, неучещи в МГ от 5-ти клас(Сливен, Шумен, Пловдив...). Нещата май са строго индивидуални – не зависи къде учиш, а как и дали правиш това по собствено желание или някой непрекъснато те "ръчка", дали имаш и нужния потенциал. Ако наистина обучението във всички МГ беше на високо ниво, защо тогава след 4-ти клас в СМГ има кандидати и от други градове? Защо не учат в МГ в своите градове, още повече, че там се влиза значително по-лесно? Май така стои въпросът и след 7-ми клас – в СМГ и НПМГ кандидатстват ученици от др. областни градове. Лесно е в един град с 1 300 000 жители да се намерят 112 деца с математически талант. А колко тогава ще са тези деца в един 70-120 000 град – не повече от 5-6 (в най-добрия случай)? Ами оправдано ли е съществуването на паралелка само за 5-6 деца? Как учителите по математика ще работят с останалите в паралелката? Ами много лесно – преподават на едно средно ниво. Потърпевши са децата с талант. Това, което ще научат те в тази МГ, биха научили във всяко едно добро училище в своя град (а такива има във всеки един град, колкото и да го отричате). Дали едно нещо е справедливо или не, зависи от гледната точка. Говорите за частни интереси. А учителите в МГ, преподаващи само на 5-7 клас нямат ли интерес да се запази приема? Ами тези, които подготвят ученици за кандидатстване след 4-ти клас? Ами делегираните бюджети? А вашите интереси? Не е тайна, че повечето родители пращат децата си в МГ, за да се подготвят за изпита по математика без частни уроци (което не винаги се получава) и след това – в ЕГ. Аз смятам, че ще се сложи край на истерията по приема в 5-клас в МГ , когато ЕГ направят такъв прием. Тогава в повечето МГ от 5-клас ще бъдат приемани "пишман математици" и след само един такъв випуск, който ще постигне около 3.80 (или близък до този) среден бал на изпита по математика, приемът ще бъде преустановен по желание на самите МГ. |
|
Писмо до институциите на българската държава срещу атаката на европейската принадлежност на страната ни и международното право в защита на правата на всички граждани и за предприемане на необходи
Петиция за касиране на парламентарните избори от 27 октомври 2024 г. в България
ПОДПИСКА в подкрепа на ГРАЖДАНСКОТО НЕПОДЧИНЕНИЕ и блокада на главен път Бяла-Попово в срок: безсрочен
Петиция за искане за извънреден Конвергентен доклад
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Подписка в подкрепа на искане за налагане на мораториум
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
Подписка срещу тероризирането с пиратки и бомбички в гр. Пловдив
ОТВОРЕНО ПИСМО – ВЪЗВАНИЕ В ПОДКРЕПА НА УКРАИНСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА И ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА КАНОНИЧНАТА СЪБОРНОСТ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
ДА ПОДКРЕПИМ ИСТОРИЧЕСКИ ПАРК!
СПАЗВАНЕ НА ЗАКОНА И СПИРАНЕ НА НЕПРАВОМЕРНОТО РАЗПРОСТРАНЕНИЕ НА ФИЛМА „ДЯВОЛСКИ ИГРИ“ ("Колело към рая")
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
Писмо до институциите на българската държава срещу атаката на европейската принадлежност на страната ни и международното право в защита на правата на всички граждани и за предприемане на необходи
4041 Създадено: 2025-02-22
В подкрепа на въвеждането на Религия-Християнство-Православие като редовен предмет в българските училища.
2756 Създадено: 2025-02-13
ЦЕНТРАЛНА МИНЕРАЛНА БАНЯ "СОФИЯ"-ДА БЪДЕ БАНЯ
1171 Създадено: 2025-02-12
Отмяна на забраната за внасяне на лични бутилки с вода в детските заведения
1153 Създадено: 2025-02-14
За освобождаването от руски плен на всички етнически българи и украинци
461 Създадено: 2025-02-19
Искане за изграждане на скоростен път Самоков - София
399 Създадено: 2025-02-21
Да върнем истинския глас на навигацията на Google!
29417 Създадено: 2025-01-14
Подкрепа за фенове на Локомотив Пловдив
287 Създадено: 2025-02-17
ЗАКОНОДАТЕЛНИ ПРОМЕНИ ЗА СТУДЕНТИТЕ ЛЕКАРСКИТЕ АСИСТЕНТИ В БЪЛГАРИЯ
226 Създадено: 2025-02-08
Отворено писмо против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО религиозно обучение
1239 Създадено: 2025-02-08
Признаване на видеозаписите с автомобилна камера за доказателство
1097 Създадено: 2015-10-22
За спасяването на Княжевската минерална баня
908 Създадено: 2025-02-07
"Архитект Димитър Гочев: Подкрепа за студентските права и качество на обучението!"
233 Създадено: 2024-10-23
Таван на банковите такси
1620 Създадено: 2025-01-27
ЗАБРАНА НА ПП "ВЪЗРАЖДАНЕ"
11261 Създадено: 2023-06-23
ДОЛУ РУСКИТЕ РЪЦЕ ОТ УКРАЙНА!
942 Създадено: 2024-12-03
Не на задължителната матура по математика – отворено писмо до министъра на образованието.
214 Създадено: 2025-02-12
Петиция за спасение и подкрепа на българското животновъдство
64 Създадено: 2025-02-22
Петиция за искане за извънреден Конвергентен доклад
4037 Създадено: 2025-01-31
Да паркираме правилно в София!
696 Създадено: 2025-01-22