СТАНОВИЩЕ на учителите от ФБ групите „Учители за силно българско образование“ и „Педагози“ относно: ПМС №100 /08.06.2018 г

СТАНОВИЩЕ на учителите от ФБ групите „Учители за силно българско образование“ и „Педагози“ относно: ПМС №100 /08.06.2018 г / Съобщения / Промени в Становището... / Коментари


Гост

#1

2019-08-03 17:20

Учител, който е натоварен с функцията "класен ръководител", изпълнява и поема прекалено много и несвойствени за длъжността "учител" задължения и отговорности. Няма ли вариант за облекчаване на това. Разликата между учител и учител, който е и класен ръководител, е голяма.

Гост

#2

2019-08-03 17:29

1. Да не сме длъжни да пишем доклад за подкрепа на ученик, изкарал поредни три двойки! Същото важи и за оставяне на слаба оценка в края на срока и годината, след това пак доклади, пак обратни връзки от родителя, куп декларации и бумащини, които не са нужни!

Гост

#3

2019-08-03 18:24

Ние, членовете от неправителствена организация "Образование за всеки" подкрепяме петицията относно ПМС №100 /08.06.2018 г. Считаме, че е необходимо да добавите и искане за увеличение на бюджетите на училищата за повишаване на учителските заплати от 1 септември 2019 г. с 25% за да достигне нивото на средната работна заплата за страната от 1 200 лв. Същевременно разпространете петицията и чрез масмедиите, както да стане достояние и на учителските синдикати. Имате нашата подкрепа и нека да се знае, че българският учител не е пъдар, а е духовно лице! За "Образование за всеки" Председател на УС: Христо Птухин

Гост

#4

2019-08-03 18:31

Ученик, който повтаря годината, не носи пари на училището. Ако повтори, пак продължаваме да го учим, но пари за училището - не. Ето затова не пишем двойки за годината! А и затова идват в гимназиите голям процент деца, които не знаят таблицата, до 20 пресмятат с телефона си, правят граматически и прочие грешки във всяка дума, която написват...

Anonymous

#5

2019-08-04 16:30

Искам да се върне усмивката на лицето на българския учител. Лесно е. Пенсиониране на 55 години за жените и 58 за мъжете. Категоризация - втора група и съответното заплащане и плащане на ВРЕДНИ- за напрежение,стерс , шум, отровни отношение деца - учител, учители - родители, учител - директор. Бумащината и свръх многото закони и техните ПРОМЕНИ И ДОПЪЛНЕНИЯ, заповеди и наредби в полунощ. НЕ МОЖЕ УЧИТЕЛЯТ ДА Е ДОКАРАН ДО ЧОВЕК БЕЗ ПАРИ, БЕЗ НОВА КНИГА, БЕЗ ВРЕМЕ ДА Я ПРОЧЕТЕ И ДА СЕ НАСПИ. ЗА НОВ ТОАЛЕТ НА ПЪРВИЯ УЧЕБЕН ДЕН НЕ МОЖЕМ ДА ГОВОРИМ ОТ ПОСЛЕДНИТЕ 20 ГОДИНИ.
Yurka Yungareva

#6 Re:

2019-08-04 16:36

#1: -  

КЛАСНИЯТ РЪКОВОДИТЕЛ ДА ИМА СТАТУТ , КОЙТО ВОДИ ДО намаляване с 30 процента на норматива при запазване на заплатата и доплащане със 100 лева. Иначе учителите , които не са класни ръководители усмихнато ще си пият кафето , а аз ще търча по коридора да предавам някакви листи на всеки учител по предмет за някой мой ученик , ще пиша доклади за постъпка на мой ученик , на която аз не съм присъствала, ще водя дневник и срещи с родители и, специалисти от различни институции и органи на властта. И ще водя среднощни разговори до зори , или в ранни зори в неделя. Аз нямам ли семейство и личен живот?

 


Гост

#7

2019-08-05 16:30

Мисля, че ако исканията ни бъдат твърде много и твърде разнородни (задължения, заплати, техническо осигуряване, пенсиониране, документация, статут на държавен служител, застраховане, намален норматив на класните ръководители и пр.), това ще отслаби силата на протеста и хората нагоре по йерархията няма да ни вземат насериозно, а ще изчакат да отшуми глъчката или ще ни залъжат, както направиха по време на голямата стачка. Трябва исканията да са по-малко, да са ясно формулирани и да не се променят постоянно.
Галина

#8 Re:

2019-08-06 13:06

#7: -  

Съгласна съм с Вас, но проблемът с класното ръководство според мен не е за подценяване. Включва прекалено много и несвойствени за длъжността "учител" задължения - често непредвидимо произтичащи едно от друго. Натоварването и отговорностите се простират далеч над длъжността "учител".


Гост

#9

2019-08-20 05:53

Крайно време е да се наложат финансови санкции за родители, които не изпълняват своите отговорности към училището, а социалните работници да започнат да търсят причините за това.
Георгиева

#10 Re:

2019-09-12 22:17

Подкрепям!

Карагьозова

#11 Re: Re:

2019-09-12 22:22

#8: Галина - Re:  

Главно дежурство по няколко седмици в годината, ежедневни дежурства по коридорите, пътуване с автобусите по направленията на пътуващите деца.....и още, и още.... Не остава време за същинското образование. Господа управници, смилете се над Българския учител! Една душа носи. Постепенно му я отнемате. "Новости", които с нищо не водят към по-добро. Химери!

Бистра Георгиева

#12

2019-09-13 06:02

Здравейте! Според мен трябва всяко училище да има технически отдел, в който няколко оперативни лица ( броят да се определя от броя на учениците в училището)да отговарят за всички документи на учениците, и един служител, както е сега деловодителя, за документите на учителите : досие(личен картон), здравни картони, декларации, снимки, извинителни бележки....Касиер и счетоводител отделно за заплати, такси, дарения... С настоящото въвеждане на електронен дневник е лесно цялата тази бумащина да се сведе до списък с имена, подавани от класния на техническото лице, за оформяне на документацията на съответните ученици. А всеки родител трябва да попълни нужните документи в отдела да речем до 15 септември, преди началото на учебния процес, след обща разяснителна родителска среща, проведена след 1 септември. При инцидентно поведение или нисък успех, пак този отдел да се занимава с оформянето документално на санкцията. Мисля че, ако учителят е освободен от административно оформяне на книжата, ще има желание и време да бъде съпричастен към проявите на учениците в риск. Тогава в екип с психолога  или ресурсния учител в училището ще могат да работят по съответните проблеми в поведението...

 

 

един от всички

#13

2019-09-13 06:23

Подкрепям....


Гост

#14

2019-09-13 15:43

От МОН искат всяка седмица да посещаваме учениците по домовете им, тъй като полицията и социалните не разполагали с такъв ресурс.Били ни вдигнали заплатите на 1000лв. и трябвало да си ги изработим.Странно,но аз не взимам тези пари.Последната ми заплата за пълен работен месец беше 765лв.А Вашата?

Гост

#15

2019-09-13 15:56

Може и да се повторя с исканията, но ще бъда максимално кратка, без да се мотивирам.
1. Ранно пенсиониране
2. Премахване на делегираните бюджети
3. Равен достъп, еднаква материална база и условия за работа и обучение във всички държавни училища.
4. Превенция на професионалните заболявания на учителите.
5. Учебни часове започващи в нормален ( министерски ) час.
6. Регламентирано време за обяд, както за ученици, така и за учители.
7. Премахване на безмислените дейности по обхват и отстраняване на ученици.
8. Облекчаване на "бумащината".

аник

#16

2019-09-14 13:44

Абсолютно съм съгласна с мненията на колегите, защото те отразяват истинските проблеми в дълбочина и се усеща огромнота им болката. Само учител, който е и класен ръководител, може да има тези усещания. Не знам защо г-жа Такева  е все още там. Безполезна е. На фона на всички други синдикати тя кротко си стои на хранилка и нищо не прави. Мисля, че всички разбраха, че на нея не може да се разчита. Това не е ли изборна длъжност все пак?


Гост

#17 Re: Re:

2019-09-15 17:19

#6: - Re:

Подкрепям абсолоютно ! Класният ръководител не може и не трябва да е отговорен и да дава становища за неща,случили се не в негово присъствие !


Гост

#18 Re:

2019-09-16 12:47

#5: -

За съм! Учителите са учители, а не канцеларисти, пъдари.

Отговорността за възпитанието на децата въобще не е тяхна и не бива да им се вменява!

Майка

#19 Re: Re:

2019-09-16 13:04

#6: - Re:

Без докладите, мисля че всичко останало е част от отговорността на класния ръководител.

Трудно е, да. Нямате ли възможност да откажете такава отговорност?




Платена реклама

Ще рекламираме тази петиция на 3000 човека.

Научете повече...