Protiv Naredbi MON
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Protiv Naredbi MON
Гост |
#262015-11-09 10:19Благотворителна кауза, искаме качествено образование и запазване на учебните часове. |
Гост |
#272015-11-09 11:22Политиката,която се води през последните 25 години е престъпление спрямо българите!!! |
Гост |
#282015-11-09 16:58 Аз съм възпитаник на 1 -ва езикова гимназия във Варна , щастлива съм , че съм получила стабилна потготовка по езика ,който съм изучавала и смятам ,че за това са необходими достатъчно часове и доста труд. Намаляването на броя часове ще се отрази негативно на работата на преподавателите и на добрата потготовка на учениците . |
Гост |
#292015-11-10 05:28.............. |
Гост |
#302015-11-10 11:50Към тази петиция трябва да се добави и искането на оставката на целия екип, предложил реформата, най-вече на Министъра на образованието!!!! |
Гост |
#312015-11-10 12:27Защото съм съгласен протеста против поредните полу-промени в учебния план и налагането на матрица на обучение, която не дава достатъчно свобода на директорите и децата. |
Гост |
#32 Re: Re:2015-11-10 19:14Родител съм на ученик в 5 клас. Всяка година има "избираеми" предмети. До момента никой не е попитал нито нас родителите, нито децата какво искат да изучават допълнително или по-задълбочено. Никога не са предлагани дори няколко възможности измежду които да се избира. За 5 години само сме били информирани какви са "избираемите" предмети. Между какво се избира тогава ?!?
"Учебните предмети, изучавани в избираемите учебни часове, и разпределението на учебното време между отделните предмети се определя на училищно равнище в зависимост от желанията на учениците и възможностите на училището" - какво се случва в: случай 1 - 30 ученика, 10 желания - какво ще се изучава в избираемите часове? случай 2 - 30 ученика, 1 желание, невъзможност от страна на училището да осигури преподавател ... случай 3 - има достатъчно желаещи за изучаване на даден предмет, има преподавател, но желанията на учениците не се вземат под внимание от ръководството на училището?
|
Гост |
#332015-11-10 19:15Ама никак не одобрявам тези промени в образованието, защото ощетяват децата ни по много показатели. |
Гост |
#342015-11-10 19:53Имало някакъв план за затъпяване на населението на земята. Явно изпълнителите на този план вече са в МОН!- |
Гост |
#352015-11-10 20:09На пресконференцията днес (де)монската централа разхвали учебните планове срещу които е петицията. Не е ли време за протест/стачка на родителите-данъкоплатци и на ограбените им деца? |
Гост |
#362015-11-10 20:30ами... това което МОН прави тотално ще деградира обществото - навремето колкото и да мразех химия като предмет сега ми е полезна в живота - трябва да се учи всичко - ей тъй за обща култура. Иначе утре ще се появят поредните "Златки" които не знаят кой град на коя държава е столица. По-скоро съм за това да има профили в училищата където основни предмети да се учат с приоритет пред другите |
Гост |
#372015-11-10 21:44Петицията трябва да набере по-голяма скорост, защото след самохвалствата и лъжите от МОН днес обществото ще остане в ролята на заблудената овца. Днес на ход бяха вълците в овчи кожи. Утре... |
Гост |
#382015-11-11 04:41За мен Вие,многоуважавани работещи в МОН и създатели на този проект,сте убийците на българското образование.Разбирам,че искате да произвеждате безмозъчни гласоподаватели,но все още има хора,които ги е грижа какво учат децата им! |
Гост |
#392015-11-11 04:55Проектът вече е на път да стане рамков/примков учебен план след пресконференцията вчера - формално няма пречки. Мина "общественото обсъждане" до 9 ноември, а на 10 бяха обобщени 250-те становища, получени в МОН според мин. изявления. Как успяха експертите за половин ден да го направят ли? Ами защото са гении, чиято образователна философия не е предназначена за неразбиращото простолюдие. То само трябва да плаща и да ръкопляска. Няма ли как да се заведе дело за правата на децата? |
Гост |
#402015-11-11 06:41За незапознатите: действащите в момента учебни планове и програми произтичат от приетите стандарти през 2000 година, които трябваше да действат 4 години и да се усъвършенстват, но действат 15 вече. А това е фатално много време за образователната система, която претърпя жесток срив. Повечето възможности за истинско модернизиране, каквото беше нужно, бяха пропуснати - изключенията са при информатиката, философията, при отделни сполучливи учебници и помагала. Беше свален материал по науките биология, химия, физика надолу, едновременно с това се детайлизира излишно много, така че да отчужди децата от фундаменталните науки. В 3-те задължителни часа по български език и литература в 11. и 12.клас трябваше да се разгледат почти 100 текста за матура. Е, няма такава матура в света - учениците бяха подтикнати да намразят литературата, а родителите получиха основание да трупат недоволство, че не се работи върху грамотността. Предопределената езикова неграмотност се превърна във функционална, защо ли? Учителите станаха фокус на обвинения в некадърност, вместо вниманието да бъде насочено към чиновниците, направили условията за работа в училищата кошмарни. Часовете за езици в езиковите в 8.клас бяха намалени от 22 задължителни на 18. А и учебните планове на езиковите бяха почти уеднаквени с тези на всяко друго училище с интензивно обучение по чужд език. Това са само част от дефектите, видими резултати от онази реформа. Страшното е, че старите учебни планове, с които се удари едно дъно, са по-добри от публикуваните нови. Представяте ли си тези скудоумия да траят също 15 години? Видимите резултати ще бъдат доубиване на доброто обществено образование, което все още оцеляваше в старите езикови, в математическите и природоматематическите, училищата по изкуства и в някои други. Задава се повсеместна уравниловка на нечастните училища, въпреки заклинанията за свободен избор. Всичко това е заложено в новия Закон, приет преди месец, чиито последици започваме да търпим - рамкови планове, стандарти, учебни програми, публикувани на парче, за да не може да се анализира цялата картина, като междувременно текат и изтичат сроковете за "обществено обсъждане". Престъплението е в това, че в този закон проличава стратегията качеството да се концентрира само в частните училища - настоящи и бъдещи - те ще бъдат и държавно субсидирани от 2017 от същия бюджет за образование, на който чакат общинските училища и който се формира от данъците на всички. Но разбира се, не всички ще могат да си позволят частно образование. И за каква конкуренция между частно и нечастно образование може да става дума, след като частните ще прибират и субсидии, и ще си определят свои такси, и ще могат да въвеждат свободни програми и свои учебни планове, докато клетите общински изнемогват, задушавани в примката на спуснатия централно/свише "рамков план" и ще се гетоизират все повече. Ето защо трябва да се реагира сега! |
Гост |
#412015-11-11 12:20Предвид състоянието на културата в България, всяко орязване на часове по музика и изобразително изкуство би било пагубно за децата ни. |
Гост |
#422015-11-11 13:59Мнението ми е, че колкото повече часове имат за упражнение децата толкова повече ще знаят. В СМГ в годините 5-7клас децата имат повече часове да упражняват задължителната програма по математика и резултатите се виждат на матурата по математика след 7 клас. Същото важи и за езиковите гимназии. |
Загрижен |
#432015-11-11 16:06Защото съм против системното унищожаване на българското образование! Не е нормално толкова важни промени, засягащи всички деца, които учат в България, да се прокарват тихомълком, без адекватно обществено обсъждане! Не е нормално и да не се изучават история и география в последните гимназиални класове - освен ако целта, разбира се, не е лесно манипулируем електорат! Не е нормално да се занижават стандартите за знания по чужди езици в езиковите гимназии, нито тези по математика за математическите! |
Гост |
#442015-11-11 16:14Защото искам да дам шанса, който имах аз и децата ми, за добро образование и на внуците ми един ден. Защото не разбирам как се реформира нещо, което дава прекрасни плодове; примерите за това са много - успешни, прекрасни млади хора, поколения наред, навсякъде? |
Гост |
#452015-11-11 18:33Не стига че и сегашните учебници и програма не са наред и че не е безопастно да ги пращаш на училище .... ами и още нови епизоди от тримата глупаци искат да вкарат ....НЕКА МОН ДА ПОГЛЕДНЕ УЧЕБНИКА ПО МУЗИКА ИЛИ РИСУВАНЕ НА ПЪРВИ КЛАС И ДА СЕ ОПИТА ДА ГО РАЗГАДАЕ !!!!Ако пък успее да се справи с интересните ребуси в учебника по математика и български отново за първи клас може да му дадем диплом за средно!!!
|
Гост |
#462015-11-11 18:35Щот от МОН са залухави |
Гост |
#472015-11-11 20:49Само за протокола да отбележа, че когато едно дете си подава документите за кандидатстване в чужд университет от там се изисква сл.бележка, която да са упоменати оценките от 11 и 12 кл.+ хорариума от часове по езика от ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА ПОДГОТОВКА, а НЕ ОТ СИП! И сега какво излиза, че нашите деца освен, че са лишени от качествено образование им се затварят вратите и за там, където могат да получат такова! |
Гост |
#482015-11-11 21:31Възмутена съм от поредното осакатяване на образователната система! Пореден експеримент на гърба на учители, деца и родители! Докога ще имаме такива екипи от министър и заместници, които нищо не разбират от образователни политики!!! Всеобщото мото е "Учене през целия живот", но това явно изключва екипа на МОН!! |
Гост |
#492015-11-11 21:36Трябва да се дебатира и приетият Закон за предучилищното и училищно образование. Категорично съм против предложените нови учебни програми. Считам, че тези промени са недообмислени и вредни за нашите деца. |
Гост |
#50 Re:2015-11-11 22:22Напълно съм съгласна! Проблемът с образованието на децата ни започва още с постъпването им в първи клас - неадекватно поднесен материал, неточности в учебниците и помагалата и т.н. Мисля, че родителите трябва да отстояваме правото на децата на качествено обучение. А на учителите искам да кажа,че е крайно време да защитят мисионерския статут на своята професия. Не е редно с години гилдията им да се примирява със съсипването на бъдещето на цяло поколение, в резултат от непрестанните експерименти в системата |
|
Петиция за касиране на парламентарните избори от 27 октомври 2024 г. в България
ПОДПИСКА в подкрепа на ГРАЖДАНСКОТО НЕПОДЧИНЕНИЕ и блокада на главен път Бяла-Попово в срок: безсрочен
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
Подписка срещу тероризирането с пиратки и бомбички в гр. Пловдив
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
ОТВОРЕНО ПИСМО – ВЪЗВАНИЕ В ПОДКРЕПА НА УКРАИНСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА И ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА КАНОНИЧНАТА СЪБОРНОСТ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
ДА ПОДКРЕПИМ ИСТОРИЧЕСКИ ПАРК!
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
НЕЗАБАВНО ОСВОБОЖДАВАНЕ НА ЖУРНАЛИСТА СИМОН МИЛКОВ И ЗАЩИТА НА ПРАВАТА НА ГРАЖДАНИТЕ!
6711 Създадено: 2024-12-04
ПЕТИЦИЯ ЗА ОТСТРАНЯВАНЕТО НА ДИМИТЪР ДИМИТРОВ ОТ ДЛЪЖНОСТ ДИРЕКТОР НА ОП ЕКОРАВНОВЕСИЕ - ГР. СОФИЯ
1488 Създадено: 2024-11-22
Опазване на територията на Природен парк „Сините камъни“ и възражение срещу намаляване на площта му
1280 Създадено: 2024-11-26
Петиция в подкрепа на Златина Иванова- директор на училище, бореща се срещу олигархичния модел, застигнал българската образователна система
828 Създадено: 2024-12-14
Петиция срещу разпространението на вестник „Красиво Попово“
815 Създадено: 2024-12-05
РУСЕ ИСКА ДА ДИША. НЯМА ДА ТЪРПИМ ПОВЕЧЕ ГАВРА С НАС И ДЕЦАТА НИ! ПРИНУДЕТЕ „МИРИЗЛИВЦИТЕ“ ДА СПАЗВАТ ЗАКОНИТЕ!
701 Създадено: 2024-12-08
Подкрепа за проф. д-р Галина Лардева като арт директор и куратор на Национални есенни изложби, Пловдив
666 Създадено: 2024-12-04
ВТОРА КАТЕГОРИЯ ТРУД ЗА УЧИТЕЛИТЕ
12604 Създадено: 2024-10-12
ПЕТИЦИЯ ЗА ПОДКРЕПА НА БЪЛГАРСКОТО БИОЛОГИЧНО ЖИВОТНОВЪДСТВО
11632 Създадено: 2024-06-24
Отворено писмо от група читалища относно резултатите от Програма „Читалища“ на Министерство на културата публикувани на 9 декември 2024 г.
379 Създадено: 2024-12-17
Основен ремонт на отсечка /2,3км/ от път с номер VAR 2028 /от с. Долище до гр. Варна/ непосредствено след кръговото посока с. Долище
358 Създадено: 2024-12-16
В подкрепа на служителите в магазини и супермаркети
345 Създадено: 2024-12-20
ДОЛУ РУСКИТЕ РЪЦЕ ОТ УКРАЙНА!
303 Създадено: 2024-12-03
Гражданите на Pазград против скъпата вода.
656 Създадено: 2024-01-05
За по-адекватни мерки за българските майки и деца
277 Създадено: 2024-12-17
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
1442 Създадено: 2024-10-25
Допълнителни средства за Национален фонд „Култура“, заложени в т. 5.2, чл. 1 на Закона за държавния бюджет за 2024 г.
222 Създадено: 2024-12-02
Признаване на видеозаписите с автомобилна камера за доказателство
773 Създадено: 2015-10-22
Спасение на животните във Велинград
173 Създадено: 2024-11-30
За здрави деца, аз имам кауза една!! Нашите деца имат право на здравословна храна и ние родители и институции сме отговорни за това!
160 Създадено: 2024-12-10