Protiv Naredbi MON
Свържете се с автора на петицията
Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Protiv Naredbi MON
Гост |
#262015-11-09 10:19Благотворителна кауза, искаме качествено образование и запазване на учебните часове. |
Гост |
#272015-11-09 11:22Политиката,която се води през последните 25 години е престъпление спрямо българите!!! |
Гост |
#282015-11-09 16:58 Аз съм възпитаник на 1 -ва езикова гимназия във Варна , щастлива съм , че съм получила стабилна потготовка по езика ,който съм изучавала и смятам ,че за това са необходими достатъчно часове и доста труд. Намаляването на броя часове ще се отрази негативно на работата на преподавателите и на добрата потготовка на учениците . |
Гост |
#292015-11-10 05:28.............. |
Гост |
#302015-11-10 11:50Към тази петиция трябва да се добави и искането на оставката на целия екип, предложил реформата, най-вече на Министъра на образованието!!!! |
Гост |
#312015-11-10 12:27Защото съм съгласен протеста против поредните полу-промени в учебния план и налагането на матрица на обучение, която не дава достатъчно свобода на директорите и децата. |
Гост |
#32 Re: Re:2015-11-10 19:14Родител съм на ученик в 5 клас. Всяка година има "избираеми" предмети. До момента никой не е попитал нито нас родителите, нито децата какво искат да изучават допълнително или по-задълбочено. Никога не са предлагани дори няколко възможности измежду които да се избира. За 5 години само сме били информирани какви са "избираемите" предмети. Между какво се избира тогава ?!?
"Учебните предмети, изучавани в избираемите учебни часове, и разпределението на учебното време между отделните предмети се определя на училищно равнище в зависимост от желанията на учениците и възможностите на училището" - какво се случва в: случай 1 - 30 ученика, 10 желания - какво ще се изучава в избираемите часове? случай 2 - 30 ученика, 1 желание, невъзможност от страна на училището да осигури преподавател ... случай 3 - има достатъчно желаещи за изучаване на даден предмет, има преподавател, но желанията на учениците не се вземат под внимание от ръководството на училището?
|
Гост |
#332015-11-10 19:15Ама никак не одобрявам тези промени в образованието, защото ощетяват децата ни по много показатели. |
Гост |
#342015-11-10 19:53Имало някакъв план за затъпяване на населението на земята. Явно изпълнителите на този план вече са в МОН!- |
Гост |
#352015-11-10 20:09На пресконференцията днес (де)монската централа разхвали учебните планове срещу които е петицията. Не е ли време за протест/стачка на родителите-данъкоплатци и на ограбените им деца? |
Гост |
#362015-11-10 20:30ами... това което МОН прави тотално ще деградира обществото - навремето колкото и да мразех химия като предмет сега ми е полезна в живота - трябва да се учи всичко - ей тъй за обща култура. Иначе утре ще се появят поредните "Златки" които не знаят кой град на коя държава е столица. По-скоро съм за това да има профили в училищата където основни предмети да се учат с приоритет пред другите |
Гост |
#372015-11-10 21:44Петицията трябва да набере по-голяма скорост, защото след самохвалствата и лъжите от МОН днес обществото ще остане в ролята на заблудената овца. Днес на ход бяха вълците в овчи кожи. Утре... |
Гост |
#382015-11-11 04:41За мен Вие,многоуважавани работещи в МОН и създатели на този проект,сте убийците на българското образование.Разбирам,че искате да произвеждате безмозъчни гласоподаватели,но все още има хора,които ги е грижа какво учат децата им! |
Гост |
#392015-11-11 04:55Проектът вече е на път да стане рамков/примков учебен план след пресконференцията вчера - формално няма пречки. Мина "общественото обсъждане" до 9 ноември, а на 10 бяха обобщени 250-те становища, получени в МОН според мин. изявления. Как успяха експертите за половин ден да го направят ли? Ами защото са гении, чиято образователна философия не е предназначена за неразбиращото простолюдие. То само трябва да плаща и да ръкопляска. Няма ли как да се заведе дело за правата на децата? |
Гост |
#402015-11-11 06:41За незапознатите: действащите в момента учебни планове и програми произтичат от приетите стандарти през 2000 година, които трябваше да действат 4 години и да се усъвършенстват, но действат 15 вече. А това е фатално много време за образователната система, която претърпя жесток срив. Повечето възможности за истинско модернизиране, каквото беше нужно, бяха пропуснати - изключенията са при информатиката, философията, при отделни сполучливи учебници и помагала. Беше свален материал по науките биология, химия, физика надолу, едновременно с това се детайлизира излишно много, така че да отчужди децата от фундаменталните науки. В 3-те задължителни часа по български език и литература в 11. и 12.клас трябваше да се разгледат почти 100 текста за матура. Е, няма такава матура в света - учениците бяха подтикнати да намразят литературата, а родителите получиха основание да трупат недоволство, че не се работи върху грамотността. Предопределената езикова неграмотност се превърна във функционална, защо ли? Учителите станаха фокус на обвинения в некадърност, вместо вниманието да бъде насочено към чиновниците, направили условията за работа в училищата кошмарни. Часовете за езици в езиковите в 8.клас бяха намалени от 22 задължителни на 18. А и учебните планове на езиковите бяха почти уеднаквени с тези на всяко друго училище с интензивно обучение по чужд език. Това са само част от дефектите, видими резултати от онази реформа. Страшното е, че старите учебни планове, с които се удари едно дъно, са по-добри от публикуваните нови. Представяте ли си тези скудоумия да траят също 15 години? Видимите резултати ще бъдат доубиване на доброто обществено образование, което все още оцеляваше в старите езикови, в математическите и природоматематическите, училищата по изкуства и в някои други. Задава се повсеместна уравниловка на нечастните училища, въпреки заклинанията за свободен избор. Всичко това е заложено в новия Закон, приет преди месец, чиито последици започваме да търпим - рамкови планове, стандарти, учебни програми, публикувани на парче, за да не може да се анализира цялата картина, като междувременно текат и изтичат сроковете за "обществено обсъждане". Престъплението е в това, че в този закон проличава стратегията качеството да се концентрира само в частните училища - настоящи и бъдещи - те ще бъдат и държавно субсидирани от 2017 от същия бюджет за образование, на който чакат общинските училища и който се формира от данъците на всички. Но разбира се, не всички ще могат да си позволят частно образование. И за каква конкуренция между частно и нечастно образование може да става дума, след като частните ще прибират и субсидии, и ще си определят свои такси, и ще могат да въвеждат свободни програми и свои учебни планове, докато клетите общински изнемогват, задушавани в примката на спуснатия централно/свише "рамков план" и ще се гетоизират все повече. Ето защо трябва да се реагира сега! |
Гост |
#412015-11-11 12:20Предвид състоянието на културата в България, всяко орязване на часове по музика и изобразително изкуство би било пагубно за децата ни. |
Гост |
#422015-11-11 13:59Мнението ми е, че колкото повече часове имат за упражнение децата толкова повече ще знаят. В СМГ в годините 5-7клас децата имат повече часове да упражняват задължителната програма по математика и резултатите се виждат на матурата по математика след 7 клас. Същото важи и за езиковите гимназии. |
Загрижен |
#432015-11-11 16:06Защото съм против системното унищожаване на българското образование! Не е нормално толкова важни промени, засягащи всички деца, които учат в България, да се прокарват тихомълком, без адекватно обществено обсъждане! Не е нормално и да не се изучават история и география в последните гимназиални класове - освен ако целта, разбира се, не е лесно манипулируем електорат! Не е нормално да се занижават стандартите за знания по чужди езици в езиковите гимназии, нито тези по математика за математическите! |
Гост |
#442015-11-11 16:14Защото искам да дам шанса, който имах аз и децата ми, за добро образование и на внуците ми един ден. Защото не разбирам как се реформира нещо, което дава прекрасни плодове; примерите за това са много - успешни, прекрасни млади хора, поколения наред, навсякъде? |
Гост |
#452015-11-11 18:33Не стига че и сегашните учебници и програма не са наред и че не е безопастно да ги пращаш на училище .... ами и още нови епизоди от тримата глупаци искат да вкарат ....НЕКА МОН ДА ПОГЛЕДНЕ УЧЕБНИКА ПО МУЗИКА ИЛИ РИСУВАНЕ НА ПЪРВИ КЛАС И ДА СЕ ОПИТА ДА ГО РАЗГАДАЕ !!!!Ако пък успее да се справи с интересните ребуси в учебника по математика и български отново за първи клас може да му дадем диплом за средно!!!
|
Гост |
#462015-11-11 18:35Щот от МОН са залухави |
Гост |
#472015-11-11 20:49Само за протокола да отбележа, че когато едно дете си подава документите за кандидатстване в чужд университет от там се изисква сл.бележка, която да са упоменати оценките от 11 и 12 кл.+ хорариума от часове по езика от ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА ПОДГОТОВКА, а НЕ ОТ СИП! И сега какво излиза, че нашите деца освен, че са лишени от качествено образование им се затварят вратите и за там, където могат да получат такова! |
Гост |
#482015-11-11 21:31Възмутена съм от поредното осакатяване на образователната система! Пореден експеримент на гърба на учители, деца и родители! Докога ще имаме такива екипи от министър и заместници, които нищо не разбират от образователни политики!!! Всеобщото мото е "Учене през целия живот", но това явно изключва екипа на МОН!! |
Гост |
#492015-11-11 21:36Трябва да се дебатира и приетият Закон за предучилищното и училищно образование. Категорично съм против предложените нови учебни програми. Считам, че тези промени са недообмислени и вредни за нашите деца. |
Гост |
#50 Re:2015-11-11 22:22Напълно съм съгласна! Проблемът с образованието на децата ни започва още с постъпването им в първи клас - неадекватно поднесен материал, неточности в учебниците и помагалата и т.н. Мисля, че родителите трябва да отстояваме правото на децата на качествено обучение. А на учителите искам да кажа,че е крайно време да защитят мисионерския статут на своята професия. Не е редно с години гилдията им да се примирява със съсипването на бъдещето на цяло поколение, в резултат от непрестанните експерименти в системата |
|
Петиция за касиране на парламентарните избори от 27 октомври 2024 г. в България
ПОДПИСКА в подкрепа на ГРАЖДАНСКОТО НЕПОДЧИНЕНИЕ и блокада на главен път Бяла-Попово в срок: безсрочен
Преименуване летище Граф Игнатиево на Капитан Димитър Списаревски
Финансиране на кастрационна програма на национално ниво, контрол по ЗЗЖ,ЗВМД,НК325б
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
Подписка против касирането на епархийския избор на кандидати за Сливенски митрополит
ОТВОРЕНО ПИСМО – ВЪЗВАНИЕ В ПОДКРЕПА НА УКРАИНСКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА И ЗА ЗАПАЗВАНЕ НА КАНОНИЧНАТА СЪБОРНОСТ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
ДА ПОДКРЕПИМ ИСТОРИЧЕСКИ ПАРК!
Петиция за импийчмънт на Румен Радев от поста президент на Република България.
Има ли нещо, което искате да промените?
Промяната не се случва, ако мълчите. Авторът на тази петиция се изправи и предприе действия. Ще направите ли същото? Стартирайте социално движение, като създадете петиция.
Стартирайте собствена петицияДруги петиции, които може да Ви интересуват
ВТОРА КАТЕГОРИЯ ТРУД ЗА УЧИТЕЛИТЕ
11683 Създадено: 2024-10-12
ПОДПИСКА в подкрепа на ГРАЖДАНСКОТО НЕПОДЧИНЕНИЕ и блокада на главен път Бяла-Попово в срок: безсрочен
3514 Създадено: 2024-11-09
Петиция за касиране на парламентарните избори от 27 октомври 2024 г. в България
2913 Създадено: 2024-10-30
Решаване на проблема с водата в гр. Шумен
2302 Създадено: 2024-11-05
ПЕТИЦИЯ ЗА ПОДКРЕПА НА БЪЛГАРСКОТО БИОЛОГИЧНО ЖИВОТНОВЪДСТВО
10951 Създадено: 2024-06-24
Cпешно! Отворено писмо за хуманитарна виза за дисидента Абдулрахман ал-Халиди
970 Създадено: 2024-10-25
Не връщайте куче МАУСИ на насилника Тодор Чолаков от град Пловдив!
878 Създадено: 2024-11-01
За отстраняване на Зорница Ангелова от ръководството на 22 СЕУ София
763 Създадено: 2024-11-08
Промени в образованието на децата със СОП
614 Създадено: 2024-10-18
ПОДПИСКА ЗА СПИРАНЕ ПРОЦЕДУРАТА ЗА ИЗБОР НА НОВ ГЛАВЕН ПРОКУРОР
613 Създадено: 2024-10-29
Петиция в подкрепа на проф. д-р Андрей Захариев за възстановяване на работа след незаконно уволнение в Стопанска академия "Д.А.Ценов"!
593 Създадено: 2024-11-09
ВЪН пиесата "Оръжията и човекът" от Народния театър!
1470 Създадено: 2024-09-30
Свобода на словото, свобода на творчеството - не на агресията пред Народния театър "Иван Вазов"
416 Създадено: 2024-11-08
За връщане на старите правила в ТЕЛК комисиите! За не спиране пенсионните и социални плащания на хора, спазили три месечния предварителен срок за подаване на документи!
334 Създадено: 2024-10-24
ПРИЗИВ КЪМ ЕВРОПЕЙСКИТЕ ИНСТИТУЦИИ ЗА ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПРОЦЕДУРАТА ЗА ИЗБОР НА БОРИСЛАВ САРАФОВ ЗА ГЛАВЕН ПРОКУРОР НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ и започване на нов, прозрачен и демократичен процес
355 Създадено: 2024-10-15
Не на насилието над бездомни животни!
274 Създадено: 2024-10-26
Възстановяване на Г-жа Касабова на позицията директор в ОУ К. Арабаджиев, до провеждането на редовен конкурс и назначаването на законен заместник.
231 Създадено: 2024-10-20
Община Аксаково да постави "легнали полицаи" пред пешеходните пътеки
150 Създадено: 2024-11-06
За ефективна присъда за насилника на Джеси - Стоил Георгиев!!!
8759 Създадено: 2024-04-12
Оставка на Васил Василев - Директор на Народен театър "Иван Вазов"
2594 Създадено: 2023-04-04