Protiv Naredbi MON

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Protiv Naredbi MON


Гост

#51

2015-11-11 23:01

Имам внуци, които са настоящи ученици и искам те да получат отлично образование и информация за света в развитие - история, география, култура...Предложението за промяна не предлага това, а точно обратното и по-добре да бъде спряно преди да стартира...Дай Боже разумни хора да вземат разумни решения!

Гост

#52

2015-11-12 02:50

За да престанат безумията в образователната система.

Гост

#53

2015-11-12 04:39

Скъпи възрастни, ако се интересувахте от образованието на децата си, щяхте да знаете, че без тези промени децата ви ще продължават да не знаят нищо, това е положението от доста време насам. 

Спрете да налагате остарелите си разбирания на новото поколение! Светът се променя, и ако вие не искате да бъдете част от тази промяна, нямате право да ограничавате и децата си. 


Гост

#54 Re:

2015-11-12 05:56

#53: -  

 Скъпи млади(?), ако се интересувахте от образователните промени задълбочено, щяхте да откривате връзката между причина и следствие в тях. А сега нека си представим една обща картина на бъдещата промяна: причина (пренасочване на средства от публичния сектор към частния) - следствие: създаване на малко на брой елитни и скъпо струващи на клиентите си частни училища и много на брой училища за бедните, обучавани по гражданско образование(каквото и да значи това) и предприемачество(каква ирония!), лишени от реална възможност да научат езици и да получат познания в областта на изкуствата, хуманитарните, природните и точните науки, без особен шанс да продължат да следват (особено в чужбина, където изискват определен хорариум по предмети, свързани със специалността). Ако светът се променя в посоката да се предлага на децата да пишат есе за НАТО, да учат военно като своите дядовци и баби, както е в момента, аз се тревожа за бъдещето. Очаквам да задължат учениците и да ходят на бригада, за да спасяват умиращото селско стопанство. Да бъдеш част от перспективна хуманна промяна не означава да повтаряш празните лозунги на институциите, които вършат престъпления, засягащи цялото общество и най-крехката му и беззащитна част - децата.


Гост

#55 Re:

2015-11-12 06:07

#49: -  

 Точно така е. В закона са заложени регламентите, чиито последици са скудоумните учебни планове. Законът трябва да мине на поправителен. Впрочем той е творба на парламентарната комисия по образованието, под него са подписите и на синдикалните лидери, беше гласуван от нашите народни избраници от всички партии - т.е всички те са отговорни заедно с изпълнителите на поръчката от МОН. И трябва да им се поиска сметка!


Гост

#56

2015-11-12 09:03

От 2016г. В учебният план за I клас, предметът "Домашен Бит и Техника" , се заменя с предмета "Технологии и Предприемачество" ...Интересно ще е как ние родителите, ще успеем да обясним на децата ни, какво точно означава това!

Гост

#57

2015-11-12 09:48

В този си вид новият закон и подготвяните, произтичащи от него документи са по-скоро вредни за образованието на българските деца. Съгласен съм с постановките на петицията. Може в нея да бъдат включени още много лоши решения, намерили място в закона.

Гост

#58 Re:

2015-11-12 09:52

#51: -  

 Има ли поне работна позиция на МОН за това, що е качество на образованието?


Гост

#59

2015-11-12 15:43

Смятам, че тази реформа е пагубна за качественото образование. Тя унищожава добре работещата от повече от петдесет години система на езиковите гимназии, с която България се гордее. Обезличава учениците и настройва учителите едни срещу други, създавайки един крайно нездравословен климат в училищата. Изучаването на чужд език предполага добиването на много познания, обща култура, развива мисленето и заемането на гражданска позиция, възпитава в толерантност и мултикултурност, допринася за ограмотяването и на родения език, като дава възможност за сравняване на различните езикови системи и структури. Ограничаването на часовете по чужд език означават ограничаване на възможностите на учениците да добиват и познания по литература и цивилизация на страните, чийто език изучават. От друга страна, аргументът с преподаването на предмети на чуждия език е несъстоятелен. Учителите по предмет на чужд език имат други цели, рядко се намират добри специалисти, а и не винаги владеят езика на такова ниво, че да служат за "консултанти" по него.

Гост

#60

2015-11-12 19:51

Подписах петицията тъй като едно от малкото останали що-годе работещи системи беше образователната. Забележете "беше" ... отдавна ... регресът е грандиозен, спадът е буквално срамен. Умни, интелигентни и заинтригувани деца се занимават с глупости и им се губи времето. Новите учебни планове са срамни и безумни. Математиката е сведена до "познавателно", учебниците са пълни с глупости. Извинете стила ми.

Гост

#61

2015-11-12 20:05

Защото умните, компетентни, творчески личности се оформят в училищна възраст . Длъжни сме да ги направим конкурентоспособни на европейския пазар на труда. Всички, а не нещастни единици


Изумен

#62

2015-11-12 20:36

В последните години гордостта на образованието ни е подготовката и реализацията на компютърните специалисти.
Странно е защо се режат часовете по информатика в професионалните гимназии. Намалени са и часовете по информационни технологии.


Гост

#63

2015-11-13 05:37

Абсолютно съм против опитите за смазване на образованието в българскита училища и против наглите маневри за законово унищожаване на младите умове и таланти, против т.нар."реформи", които целят обазличаване на българската нация и непоправимо зануляване на възможностите на децата ни! Поредната помия от безобразия, която се излива върху нас с единствената цал да бъдем прост народ, който лесно се маниполира!

Гост

#64

2015-11-13 06:50

No comment

Гост

#65

2015-11-13 07:17

Не съм съгласна с промените!!!!!!Много "мислещите" "експерти" в Образователното Министерство са доказали Единствено ,че могат да правят Гафове и Грешки !!!!!

Гост

#66 Re: Re:

2015-11-13 12:08

#5: - Re:  

 А ти явно не разбираш български език.. 


Гост

#67

2015-11-13 13:01

Колко станаха „необяснимите“ стъпки, които правителствата и депутатите правят? Кога ще се усетим какво става? Почвайте, че часовникът тиктака неспирно.

Гост

#68

2015-11-13 13:52

Напълно подкрепям изложените Ви доводи в петиция. Искам само да попитам, защо не се е обърнало почти никакво внамание на специализираните училища, от които децата излизат с професии?


Гост

#69

2015-11-13 14:35

Аз съм български учител и ежедневно виждам какво се твори в образователната ни система. Не желая да "произвеждам" неграмотни, безгласни граждани на родината ни!!! Отказвам!!!

Гост

#70

2015-11-13 14:40

Защото съм съгласна с всички аргументи против промяната, която предвижда МОН. Родител съм на две деца, които завършиха с отличие реномирани гимназии, едната от които 9 ФЕГ и смятам, че предвидените промени биха влошили драстично качеството на образование.

Гост

#71

2015-11-13 19:30

Подписах петицията , защото имам внук , който ще учи в България ! Искам да получи солидно образование и да знае че носи името БЪЛГАРИН !

Гост

#72

2015-11-13 22:36

Подкрепям петицията, защото законът е БЕЗУМЕН

Гост

#73

2015-11-14 01:54

Не може българските деца да учат лъжи по история. Инициаторите за тези лъжи трябва да се дават под съд. Също не могат да се крият от децата творби от български автори, които десетилетия са формирали българското съзнание. Основни неща в огромен обем децата научават в училище. Като се скрият българските ценности от децата ни, какво ще запомнят те и как ще се формират като българи-патриоти. Ясно е че тези неща се правят под чужд диктат като на изпълнителите сигурно е платено повече от необходимото. Затова българите трябва да се вземем в ръце и да изхвърлим всичката чужда измет, която трови съзнанието ни и пречи да живеем като българи със славна история.

Гост

#74

2015-11-14 08:31

Не е зле от МОН да се вслушат в тия аргументи.

Гост

#75

2015-11-14 13:30

Това не е реформа - това е разпадането на образованието и себеопределянето