Да спасим последната българска теснолинейка от закриване!


Гост

#301

2015-01-08 20:23

Edinstvennata tesnolineika v stanata ni tova e napravo bez xaberie. Nacionalno bogatstvo e tazi geleznica

Гост

#302

2015-01-08 20:52

Изключително важно е да се спре с разрушителния нагон на някои управляващи. Трудът на много хора може да бъде осмислен още повече като туристическа дестинация, да не говорим че хора от района на теснолинейката нямат друг транспорт. Бих дала средства за запазването и поддържането й, но не за реклама в този важен момент.
Нека не губим едно важно трасе и релсите да не могат да бъдат изнесени тайно, както на околовръстната жп линия в София, която можеше да се превърне в полезна връзка.

Гост

#303

2015-01-09 05:19

Когато бях дете, всяко лято отивах при баба и дядо точно с това влакче. Спомените ми са прекрасни- и от гледката навън, и от "малкото" влакче. Моля,вразумете се! Не закривайте това уникално съоръжение! Нека аз, а и много други като мен да имат възможност да пътуват не само в спомените си,а да показват на деца и внуци красотата на Родината ни не само през стъклото на автомобила...
бекарели

#304 #

2015-01-09 09:11

Не съм ползвал тази линия на БДЖ, но с радост бих я използвал, щом е уникална! Със сигурност ще се повозим с теснолинейката, ако оцелее!


Гост

#305

2015-01-09 10:04

Управляващите, без значение от партиината им принадлежност,са днешните ВАРВАРИ !!!
Българин

#306

2015-01-09 10:05

Управляващите, без значение от партиината им принадлежност,са днешните ВАРВАРИ !!!


Гост

#307

2015-01-09 10:06

Нека спрем да рушим и малкото останали истински красиви неща и места,които правят родината ни толкова красива и уникална...

Гост

#308

2015-01-09 10:14

Уникальная дорога, невозможно представить что ее не станет!

Гост

#309

2015-01-09 11:45

Докога с това плиткоумие и късогледство?

Гост

#310

2015-01-09 11:50

 Целта е железницете да се закриват, за да се строят магистрали върху светините на Дедите ни. Нужно е да се закриятъ разни бойковци съ синдромъ магистраломания и всичките изчадия дяволски кои са на власть. Вразумение и въздържание отъ гласуване щеше да  има повече полза отъ колкото събиране на подписи. 


Гост

#311

2015-01-09 12:34

Докога в тая държава ще продължава разсипията и унищожаването?
Diana Ilieva

#312 Официално от Министерството на транспорта!

2015-01-09 17:42

 В плановете за намаляване на пътнически композиции по някои жп направления на „Холдинг БДЖ“ ЕАД и „БДЖ Пътнически превози“ ЕООД, не е включено закриването или спиране на влаковото движение по теснолинейната железопътна линия Септември-Добринище.

Припомняме, че в края на 2013 г. по инициатива на Посолството на Република България в Швейцария, бе проведена среща между Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, „Холдинг БДЖ“ ЕАД и Zentralbahn AG, една от регионалните швейцарски железници, работеща на територията на Кантон Люцерн. Кантонът се характеризира със своята туристическа атрактивност, на територията на който се намират също теснолинейни железници, ползвани за пътнически, товаро-превозни и туристически цели.

Целта на срещата бе българската страна да ползва добър опит и установена практика, именно във възстановяването и развитието на теснолинейката Септември-Добринище.

През изминалата година са осъществени няколко посещения на българска делегация в Швейцария, както и на делегация на Zentralbahn AG, водена лично от изпълнителния директор на дружеството, в България. Швейцарската делегация пътува и по жп линията Септември - Добринище, посети и гр. Банско, където бяха проведени разговори с кмета на града и кметове на други населени места от региона, както и с представители на местния туристически бизнес.

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, ръководствата на „Холдинг БДЖ“ ЕАД и „БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД и Посолството на България в Швейцария продължават усилията за реализацията на този изключително значим проект, в посока не само като важен транспортен участък, но и като туристическа дестинация, част от една цялостна концепция за икономическото развитие на този регион. Към тези усилия следва активно да се включат и ще бъдат привлечени, както общинските и областни власти, така и местния бизнес.


Гост

#313

2015-01-09 22:36

абе тия добре ли са бе майна ?

Гост

#314

2015-01-10 06:55

Бесилка за мошенниците решили да превърнат теснолинейката в старо желязо!Иван


Гост

#315

2015-01-10 09:52

Узкоколейка Добринище - Септември это история, это уникальная достопримечательность, это туристический объект, это возможность увидеть красоты природы Болгарии! Ни в коем случае её нельзя закрывать! Её надо рекламировать и раскручивать, чтобы привлечь поток туристов! Этим надо заняться министру по туризму! К тому же она является средством сообщения для людей проживающих в этом регионе, - подумайте о них! Как приехать на рынок, как добраться до работы?
Да здравствует българска теснолинейка!

Гост

#316

2015-01-10 11:41

Molq vi ne zakrivaite edno ot malkoto neshta ,koito ostaanaha da ni radvat!

Гост

#317

2015-01-10 14:48

много е красиво
пътувал съм със нея

Гост

#318

2015-01-10 15:39

Дано успеем! Защото няма нищо по-лесно от това да разрушиш нещо. Майсторлъкът е в това, да го създадеш и да го съхраниш.

Гост

#319

2015-01-10 16:06

Приветствам идеята.Трябва всички да помогнем за запазване иобновяване наспирки ,гари иЖП състав на тази уникална железница.

Гост

#320

2015-01-10 16:39

Със сина ми се возихме по една отсечка от маршрута на теснолинейката миналата пролет. Направихме го не за да стигнем от точка А до точка Б, а защото гледките и местните хора са невероятно красиви. Беше вълшебно преживяване. Дано да можем да го повторим. Последната ни теснолинейка е невероятна атракция, не само превозно средство!

Гост

#321

2015-01-10 17:29

Лесно е да се руши. Жалкото е, че винаги се сещаме късно. Не разрушавай нещо съградено от предците ти, преди да си изградил нещо по-добро.

Гост

#322

2015-01-10 19:28

Българските политици знаят само да рушат + да грабят - и това вече 45 + 24 години .... Докога ?!
ЯШ

#323 Качете снимки

2015-01-10 20:56

Трябва да качите някакви снимки и линкове за повече информация (примерно Википедиа) във текста на петицията. Така повече хора ще разберат за какъв уникат и какви гледки става дума.


Гост

#324

2015-01-10 21:13

До гуша ми дойде в България да се Съсипва Всичко създадено ида се открива отново топлата вода!!!Хайде вече да се спре с разрушаването на всичко за за го запазим и за другите след нас!!
Димитър Кордов

#325

2015-01-10 21:58

Пазя много скъпи спомени от пътуването ми по тази теснолинейка преди около четвърт век с едно хубаво момиче,сега майка на двете ми деца.Четох и коментарите под петицията,но никъде не видях колко струва днес поддръжката на това уникално съоръжение и кой го плаща.В първия момент почувствах нужда и аз да се подпиша в защита на тази туристическа атракция ,но после размислих.Само ще споделя опита на една друга държава,в която живея близо 15 години.

И тук е имало уникална железница ,която е свързвала Монреал със северните райони на Квебек. 80 –те години  на миналия век железницата е спряла да функционира и сега е най-дългия национален парк на Канада -200 км.Релсите са премахнати и на тяхно място е направена велосипедна алея,а зимата се ползва за ски бягане.Гарите са запазени и са превърнати в музеи и място за почивка на любителите на природата. Миналото лято започнахме да караме колела в този парк и мислим всяко лято да се наслаждаваме на прекрасните гледки там.

 

Та идеята ми е ако се стигне до закриване на железницата,да се предложи алтернатива,която да запази туристическия интерес към това място.