На децата ни не им трябват областни центрове и директори!

Quoted post

майка

#96

2015-02-20 04:56

Напълно съм съгласна с петициата. Към момента системата за ресурсно подпомагане е крайно неефективна. Имам дъщеричка на почти 4 години със симптоматична епилепсия и говорни проблеми, от една година преобърнах света да открия специалист, който да работи с детето, но усилията ми останаха абсолютно напразни. От закрила на детето ми казват още е много малка трябва да навърши 5, същото и от детската градина, работи се с деца над 5 години още е малка може да "отпуши". Е незнам как се очаква спонтанно да "отпуши" дете с мозъчна увреда в единия говорен център. Е бога ми не виждам, как дете на 5 години със сериозни говорни проблеми или невербално, ще се справи с материала от прдучилищното обучение, като тези проблеми ще се задълбочат и прехвърлят и в училище и практически детето с години няма да може да получава адекватно образувание равносилно на това което получават неговите връстници. Детето посещава масова детска градина, където естествено не получава никаква допълнителна подкрепа, което ме принуди да си намеря логопед на частно за да се работи с детето.

Да не ми е необходим ресурсен център, след като практически услугите които се предлагат от него са безкрайно закъснели.

Отговори

специалист

#97 Re:

2015-02-20 20:32:25

#96: майка -  

    С детенцето трябва да работи и ресурсен учител,  паралелно с логопед, като ролята на логопеда е водеща в случая. И това трябва да започне още в детската градина- нещо, което големите "капацитети" в тази област не разбраха, или не искат да разберат. Рес. центрове, в този им вид, не помагат с нищо на децата, нуждаещи се от индивидуална работа с един или друг специалист. При толкова голям брой деца в група, колкото да се опитват да докажат своята ефективност, могат да залъжат само странични хора, които нямат пряка връзка и наблюдения за качеството на  работата на специалистите в тези звена. С децата трябва да се работи ежедневно, по час- два на ден, а не за цялата седмица! Едва тогава може да се говори за някаква ефективност и резултати- всичко останало е едно абсолютно скудоумие! Как може така да "премятат" детето насам- натам, никой ли досега не е работил с него? Дори и неефективни, няма ли рес.уч-ли и логопеди във вашето населено място, та плащате  за частен логопед, при положение, че държавата дава заплати на специалисти за това? Наистина недоумявам- що за безхаберие?!"Услугите", които предлагат Рес. центрове защо са закъснели, при условие, че съществуват вече 9 год.? Макар че, уверявам ви, дори и да сте имали възможност да ползвате техните "услуги" по- рано, едва ли щяхте да получите очакваните от вас резултати. Като казвам това, казвам го като специалист, който наистина ИСКА да вижда резултатите от своя труд, но при съществуващия сега модел на централизация, това просто НЯМА как да се случи- по- горе посочих причините. Искрено се надявам още през следващата уч. год. този модел да бъде разбит, защото всеки ден работа по тази схема е загубен ден за децата, а отлагането на действието на нов закон с година-две, за някои деца ще бъде необратимо късно!

специален педагог

#100 Re:

2015-02-22 08:20:14

#96: майка -  

    Ха-ха, да се "отпуши"?! Какво да се "отпуши"и покакъв начин да стане това от самосебе си според недопустимо непрофесионалното мнение на "специалистите", пасивно чакащи "отпушването"?! Какви специалисти работят и в "Закрила на детето", че си позволяват да го обричат на мълчаливо присъствие до 5-годишна възраст, в кой учебник прочетоха това абсурдно твърдение?! Боже, пази ни от такива "специалисти"! Наистина нямам думи!!!