На децата ни не им трябват областни центрове и директори!

специалист

/ #97 Re:

2015-02-20 20:32

#96: майка -  

    С детенцето трябва да работи и ресурсен учител,  паралелно с логопед, като ролята на логопеда е водеща в случая. И това трябва да започне още в детската градина- нещо, което големите "капацитети" в тази област не разбраха, или не искат да разберат. Рес. центрове, в този им вид, не помагат с нищо на децата, нуждаещи се от индивидуална работа с един или друг специалист. При толкова голям брой деца в група, колкото да се опитват да докажат своята ефективност, могат да залъжат само странични хора, които нямат пряка връзка и наблюдения за качеството на  работата на специалистите в тези звена. С децата трябва да се работи ежедневно, по час- два на ден, а не за цялата седмица! Едва тогава може да се говори за някаква ефективност и резултати- всичко останало е едно абсолютно скудоумие! Как може така да "премятат" детето насам- натам, никой ли досега не е работил с него? Дори и неефективни, няма ли рес.уч-ли и логопеди във вашето населено място, та плащате  за частен логопед, при положение, че държавата дава заплати на специалисти за това? Наистина недоумявам- що за безхаберие?!"Услугите", които предлагат Рес. центрове защо са закъснели, при условие, че съществуват вече 9 год.? Макар че, уверявам ви, дори и да сте имали възможност да ползвате техните "услуги" по- рано, едва ли щяхте да получите очакваните от вас резултати. Като казвам това, казвам го като специалист, който наистина ИСКА да вижда резултатите от своя труд, но при съществуващия сега модел на централизация, това просто НЯМА как да се случи- по- горе посочих причините. Искрено се надявам още през следващата уч. год. този модел да бъде разбит, защото всеки ден работа по тази схема е загубен ден за децата, а отлагането на действието на нов закон с година-две, за някои деца ще бъде необратимо късно!