Петиция за правото на качествено образование на децата със СОП

Quoted post

morrena

#78 Re: Re: Re:

2015-01-17 11:52

#77: - Re: Re:  

Каквото и да се опитваме да си кажем, няма да стигнем до единомислие- по простата причина, че вие гледате на проблема от своята, аз- от моята гледна точка. Вие как ще ме убедите, че този рес.уч-л, "разчекнат"м/у 3-4 уч. завед-я, включит. по села и паланки, с 2(3) уч. ч. седмичо за всяко дете, е максимално полезен за някое от всичките (не зн. колко са ви в групата) деца? Значи тази централизация НЕ е най- добрият, работещ модел, а вие се питвате да ме убедите в това, в същото време сама посочвате недостатъците... Ами то, в този ред на мисли, тр. да се наричате"мобилни", а не "ресурсни"уч-ли- как за толкова малко работа с децата и повече време на път успявате да откриете и развиете евентуалните им ресурси?! Но ето още едно "излишно" перо- изплащане на командировъчни....И не ми казвайте, че няма специалисти със завършена Спец. педагогика- само аз познавам 2-ма млади такива, които обаче не получават назначения, защото....нямали стаж и магистърска степен!! В същото време поне 3-ма пенсионери, 5-6 предпенсионери,полувисшисти и въпросните предметници се "клатушкат" напред- назад, създавайки илюзия, че работят! Но да приемем, че няма специалисти- ами директорите да изпращат на обуч-е такива, нали им се отпускат средства за повишаване на квалификацията?! И когато 1  рес. уч-л работи в едно населено място( хайде, в селото, в което има само 1 дете, да приемем, че веднъж седмично е достатъчно) с не повече от 5-6 деца, дали резултатите няма да са по- добри? И аз съм УБЕДЕНА, че в условия на децентрализация, този проблем пак ще го има, но в не толкова "претоварен"вариант! Е, точно мислех, че съм попаднала на специалист с по-хуманно отношение към децата, вие взехте, че разбихте на пух и прах това добро впечатление. Каква е тази подкрепа за Пом. уч-ща, къде виждате интеграция в тях- ами по- добър модел за сегрегация от въпросните уч-ща аз не виждам! Кой съвременен, информиран и добре запознат родител на дете със СОП ще позволи то да бъде принудително "въдворено" там?! Относно проверките- кажете ми, че са направени от независими и незаинтересовани лица, а не от  експерти от МОМН и РИО (отговарящи за инегрир. обучение) и с радост ще ви поздравя за "повече от прекрасните" резултати!! Тогава и аз ще ви отговоря защо тези като мен пък настояват за децентрализация! Но тези, които сами са създали и подкрепят нещо си, дори да е оче вАдно неефективно.....мислите ли, че ще признаят собствените си грешки?! Не ми отговорихте на в-са за образованието на директора ви- или и той като нашият, че и като великият ви защитник-шеф на НАРУ и на РЦ- София, станаха такива без да притежават задължителната  за заемане на тази длъжност диплома за завършена Спец.педагогика и квалификационна степен "магистър"? Сред вас може да има и мн. добри специалисти, сигурно и вие сте такъв, но при калпаво упраление.....Рибата не се ли вмирисваше от главата?!

Отговори

Калоян Дамянов
София

#81 Re: Re: Re: Re:

2015-01-17 16:44:09

#78: morrena - Re: Re: Re:  

 Здравейте,

Аз съм Калоян Дамянов, Председател на НАРУ и Директор на РЦ-София-град. Понеже поставяте въпроси за моето образование. Искам да ви успокоя, като ви дам малко информация:

2003- Бакалавър по Специална педагогика

2005-Магистър по Социална педагогика (социална работа за деца в риск)

2009- Master ot Interculture and Enviornmental Managment of Schools ( Ca Foscari University, Italy)

2010-Магистър по Специална педагогика (логопедия)

2013- Доктор по Специална педагогика ( Дисертация на тема: "Изграждането и управление на подкрепяща среда в интеграцията на децата и учениците със специални образователни потребности). Защитата беше публика и копие от процедурата може да намерите на университета.

Освен всичко друго всяка една диплома издадена след 2005, а видно имам такива могат да се проверят в електронния регистър на МОН с ЕГН, което съм готов да ви предоставя.

Също така много от моите колеги и преподаватели с които съм учил в годините сега работим заедно и често комуникираме публично в социалните мрежи.

Сега аз искам да попитам, дали авторите на законопроекта за училищно образование имат такива образования в тази сфера и как могат да го докажат??? Очевидно не с дела!