Подписка за запазване на обучението от 5-ти до 7-ми клас в МГ


Гост

/ #158 Обобщение

2012-02-20 21:57

Първо искам да помоля всички да прекратят политическите си изказвания тук - не им е тук мястото и не са предмет на дискусията. Подкрепям напълно петицията и за който не се е запознал достатъчно добре с въпроса:
Публикуван е проектозакон на МОМН, в който се дават няколко вида училища - начални, основни, гимназии, обединиени училища и средни училища. За тях е определено от кой до кой клас са и в никое от изброените не се предвижда прием 4-ти за 5-ти клас. Тази алинея не се отнася до "специализираните" училища. Към тях се отнасят спортни, училища по изкуства, училища за култура и духовни училища. Искането в петицията е да се добавят по подходящ начин и МГ-тата, понеже те не са с нищо по-малко важни от спортните училища напр. (за повече информация http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/documents/documentsproject/2012/proekt_zakon_obrazovanie_14-02-2012.pdf)
Съответно предложените в някои предишни коментари действия няма как да се осъществят - няма как да останем гимназия при този закон; бихме могли да добавим паралелки от 1ви до 4ти клас и да станем средни училища, но това ще ни лиши от възможността да сме ПРОФИЛИРАНА гимназия. Т.е. трябва да запазим статута си на профилирана гимназия, но да придобием и такъв на специализирано училище и това би решило проблема.
Като ученик в СМГ от 7 години (а състезател и от повече), мога с увереност да кажа, че обучението по математика (а и не само) е най-важно в ранна възраст. Ако зависеше от мен бих въвел прием преди 1ви клас и смятам, че това би подобрило качеството на образованието (Колкото по-рано, толкова по-добре). Смятам, че периодът 5-7 клас най-силно повлия на начина ми на мислене и бъдещото ми развитие (наблягам на факта, че не 1-4ти клас беше ключов, поне за мен, а 5-7). Дори съм склонен да твърдя, че след 7ми клас и особено в по-високите класове самоподготовката е на достатъчно добро ниво, но през ранните възрасти училището, правилните учители и подходящата среда (категорично тя е такава за човек, който иска да научи нещо, а още по-добра, ако иска да се състезава) са изключително важни.
Също така трябва да изтъкна големите успехи на съучениците си, които сами по себе си доказват ефективността на този начин на подготовка, наистина почти всички по-изявени състезатели (доколкото ми е известно) са учили в МГ и преди 7 клас. От друга страна не смятам, че така създадения контраст между "стари" и "нови" ученици води до някакъв негативен резултат - в моя клас още в 8ми клас не се усещаше никакво напрежение и разделение нито между "нови" и "стари", нито между бившите "а", "б", ..., а вече дори всеки трудно си спомня откога е съученик с останалите.
В заключение, бих искал да помоля всеки, който споделя идеите, заложени в петицията да я подкрепи, за да може да бъде редактиран този проектозакон, в който очевадно е допуснат пропуск, засягащ сериозно статута на МГ-тата, които по доста критерии показват най-високи резултати именно заради ранните си приеми (бих могъл да изредя много световни състезания в доста области, а и не само точни науки, световни изследвания за образование, като това на PISA, а тези Гимназии могат да се похвалят и с невероятната професионална и академична реализация на възпитаниците си).