СРЕЩУ НОВАТА НАРЕДБА ЗА „СИНЯ ЗОНА“ В СОФИЯ

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията СРЕЩУ НОВАТА НАРЕДБА ЗА „СИНЯ ЗОНА“ В СОФИЯ

Евелина

#101 Циничен "данък" паркинг

2012-08-15 12:23

Някой от общината да ми обясни защо трябва да плащам, че съм се родила и живея в центъра. Плащаме двойно по-висок данък сграда и смет, плащаме данък на колата и сега "данък" паркинг. Какво ми гарантира този нов "данък" - дали ще мога да паркирам навсякъде в синята/зелената зона, дали ще си намирам място пред дома си /или поне наблизо/, дали ще ми гарантират някаква охрана, та какво? Ако живея в Люлин или Младост или където и да е другаде може и никога да не дойда с колата до центъра, или ако дойда ще платя 2 лв. за 1 час и ще си тръгна, а тези, които живеят в центъра са задължени да платят.
Що за глупост са и документите - нали всички сме заведени в общината, нали имат компютри и програми... пълно безобразие!!!!
вит

#102

2012-08-15 22:30

плащам си (естествено по-висок за това, че е в центъра) данък на апартамента, плащам данък на автомобилите си, не е правилно да плащам и някакво "право" за да паркирам пред жилището си !!!
център

#103

2012-08-15 23:03

ОБЩИНАРИТЕ ИЗМИСЛИЛИ ТОЗИ ДАНЪК ЗАЩО ИМАТ ПРАВО ДА ПАРКИРАТ БЕЗПЛАТНО В СИНЯ И ЗЕЛЕНА ЗОНА? ПРЕДЛАГАМ ТЕ ЗА ПРИМЕР НА ВСИЧКИ ДА ПОЛЗВАТ ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ И ДА СИ ПЛАЩАТ ОТ ДЖОБА БИЛЕТИТЕ И КАРТИТЕ !!!!!
сос

#104

2012-08-15 23:06

ЗА КОЕ СИ ПЛАЩА СОС ?
СТОЛИЧАНИНА

#105 нещо супер елементарно

2012-08-15 23:49

кой задръсти Софийските улици ?
ЕЛЕМЕНТАРНО прованса
ами да направят така всичките които не са родени в София да си плащат за престоя в Столицата
мисля ,че така е доста справедливо
СТОЛИЧАНИНА

#106 Re: Циничен "данък" паркинг

2012-08-15 23:51

#101: Евелина - Циничен "данък" паркинг

Браво

добре казано точно така

но за жалост не виждаш ли какво става по държавните администраций

всички миекат и виекат

какво им пука на тях ,че на столичаните  ни е кофти ?

Пища

#107

2012-08-16 11:29

Неприемливо е общината без да влага нищо, да изкарва пари от хората живеещи в центъра. Плащане по закон има срещу налична, реална услуга. Другото, се нарича рекет. Те не предлагат нищо, а искат пари и то не малко. Хората живеещи в центъра, плащат тройно по-високи данъци от останалите, това не е ли достатъчно?. Тротоарите и обществената пътна инфраструктура са в безобразно състояние и това не е локално, а мащабно, в целия център. Осветление няма в каретата улици Фритьов Нансен до НДК до Пирогов. В градинки като тази при басейн Мадара на бул. Прага няма и едно осветително тяло. В същото време общинари карат джипове за по 150 хиляди и ходят на почивка на Малдивите. Снимал съм над 100 места в центъра, изглеждащи по-зле, отколкото пътната инфраструктура в Сърбия, след войната които ще пратя до различни евроинституции. Правото на придвижване на хора с ограничени движения, на майки с деца и с колички е абсолютно нарушено. Центърът за Градска мобилност на места е нарушил правилника, като е определил зона за паркиране от лявата страна по посока на движението, както и са присвоили тротоара на по-малко от 1.5 метра на някои улици като Рачо Димчев, на ъгъла с Г.С. Раковски. Наглостта им няма край. Използват псевдо аргумента от вида на това, че се облекчавал трафика и прочее. Когато се построят безконфликтни кръстовища и мостове на поне 10-12 места в София, както и подземни и надземни паркинги,тогава ще се облекчи трафика.
Joro Frenski

#108

2012-08-16 14:45

Няма такова нахалство от страна на Столична община!
Да откраднеш местата които се полагат за паркиране на живеещите в центъра, за да ги продаваш на идващите там, а после да искаш пари и десетки документи на същите, за да им продадеш обратно собствените им места, и то без никаква гаранция, че ще им ги осигуриш.
Преди две години пак така ни искаха пари, после ги осъдиха и престанаха и сега пак искат да ги съдят.
Евалла, гьонсурати!
Joro Frenski

#109

2012-08-16 14:49

Всички плащаме данък за колите с именно за това, за да използваме пътната мрежа в града си /за извънградско ни грабят пък с винетки/ и за да паркираме на улицата пред дома си.
Колко пъти трябва да се плаща за едно и също нещо?!?

Гост

#110 Re:

2012-08-16 16:29

#1: -

ХОРАТА ОТ "ДВИЖЕНИЕ Д.Н.Е.С." - СА АНТИ - НАРОДНИ ИЗПОЛЗВАчИ.


Гост

#111

2012-08-16 17:47

Всичко разбирам, но това с увеличаване на районите и таксата си чиста проба РЕКЕТ. Никакво основание - освен събиране на нови данъци и търсене на свежи пари. АБСУРД отново по български. Няма пари и хайде сега да измислим откъде да вземем... то не бяха пререгистрация на фирми, нови касови апарати, глоби за остъклени балкони, висящи климатици, нерегламентирани рекламните табели, и още какво ли не. Да живеят тяхно величество "Квитанции и Констативни протоколи, Фишове , Актове, Предписатия и т.н. глоби" само отнякъде отново да оскубят нас, че иначе откъде? Горко на малкият бизнес и малкият човечец само той го отнася, но до кога... Пфу, не ми се мисли вече. Адска работа и гнус отвсякъде. Не се живее тука и затова на "заминаващи" има доста повече от "пристигащи", но на кой ли му пука като е захапал кокала.

Гост

#112

2012-08-17 12:53

Крайно време е българите да се оттърват от робската психика и да се борят с тормоза! Защото това което се случва е безобразие и тормоз - както на живеещите, така и на работещите в центъра на София. Семейството ми няколко поколения живее в София и се срамувам от настоящата кметица - преди да въвежда западноевропейски цени и мерки, първо да осигури съпътстващите условия (големи и достъпни паркинги, метро и т.н). Срамота, тази жена трябва да си ходи. А за да се случи, трябва да възстанем всички!

Гост

#113

2012-08-21 00:31

Цитираното искане за по същество нов имуществен данък - автомобил/втори автомобил/трети и т.н.след като вече е платен данък сгради определен със закон и решение на ОС,завищен за живущите в централна градска част, както и пътен данък за всеки регистриран на адреса автомобил е противокунституционно. Данъците и определянето на размера им е изключително правомощие на Народното събрание съгласно чл. 84, т. 3 от Конституцията. Данъците са публично правно вземане на държавата или общината, което се установява едностранно от първата, но само със закон, за да се гарантират правата на данъкоплатците. Основният закон изисква както установяването, така и определянето на размера, в т.ч. отделните му елементи – данъчен обект, данъчна основа, данъчна единица, данъчна ставка и пр., да става със закон (така Решение № 3/1996 г. по к.д. № 2/1996 г.)

Гост

#114

2012-08-21 00:39

Трябва да се създават добри и равни условия за развитие на бизнеса в централна градска част. В тази връзка е необходимо да отпадне системата "служебен абонамент" за фирми и банки които заемат 30% от паркоместата и ограничават възможностите за паркиране на живущи и гости на централната градска част. С отпадане на системата ще се освободят нови паркоместа през активната част от деня в извънработно време и в събота до обяд (както предвижда наредбата). Ще бъдат намалени и плащанията от банки, които държат лихвите по кредити високи и поради безумните разходи за паркоместа по улиците.
Пища

#115 Синя зона

2012-08-21 07:59

Правото да паркираш пред дома си, е исконно и е по подразбиране, не подлежи за дискусия, също, като правото на свободно придвижване из града и държавата. По тази причина, не може да бъде поставяна цена на нещо, което не струва нищо. Няма предмет на услуга, за да има цена. Общината иска да изкара пари, без да вложи нищо. Тротоари, улици, пътна настилка, улично осветление - всички те за в окаяно състояние. Или за изронени, издупчени от ерозия или новите закърпени участъци са некадърно направени. Всеки си копае, дупчи и после оставя след себе си дупки и мръсотия. Тротоарите били към столичният инспекторат, не към синята зона. Имало инспектори, отговарящи за тях...да си умреш от смях, просто...
Александров

#116

2012-08-21 13:21

Отново искат да ни набутат с още един данък без да могат да ни обяснят "кому е нужно това".Освен това как така искат да ни продават правото да паркираме пред домовете си без да има гаранция че ще има свободни места около домовете ни , като в същото време синята/зелената зона е пълна с точно определени парко места обоъначени като служшбен абонамент и дори охранявани?Живея в зелена зона на Братя Миладинови.Преди една седмица работници поставяха колчета неуморно на тротоар дълъг около 50 м.,който е тотално разбит.
Маргото

#117 За БЕЗПЛАТЕН градски транспорт

2012-08-23 14:10

Добре би било,сега да се напомни на Фандъкова и властимащите,че искаме чист,бърз и БЕЗПЛАТЕН градски транспорт,както ще стане в Талин,Лайпциг,както е в белгийския град Hasselt,а сигурно има и другаде
Надето

#118 Re:

2012-08-23 17:54

#3: -

И аз нямам кола и мен не ме засяга лично, но ме засяга като човек. Всичко е точно написано. Не съм съгласна с кавичките. Това си е истински пладнешки обир!

ф.аврамов

#119

2012-08-24 22:39

След като от ГЕРБ казаха, че това не е УСЛУГА, а РЕСТРИКЦИЯ, да забранят паркирането в центъра, освен на живущите и колите драстично ще намалеят!
Коньовичар

#120

2012-08-26 12:52

Не на рекета на СОС .Не на синя,зелена и каквато и да е зона в моя роден град !!!!!Против съм в управлението на София да има хора от провинцията!!!!!
Велизара

#121 СРЕЩУ НОВАТА НАРЕДБА ЗА „СИНЯ ЗОНА“ и "ЗЕЛЕНА ЗОНА" В СОФИЯ

2012-08-27 09:31

А защо не протестираме на 1 септември??? Почти всички писали в този форум са се изразили много добре и са прави, но това нищо няма да промени. Не може само да четем статии, да слушаме в новините и да се възмущаваме във форумите. Трябва да направим нещо, за да спрат най-накрая!!!

Гост

#122

2012-08-27 11:20

Когато говорят за Синьо-зелена зона всички цитират „Наредбата за паркиране”, но такава наредба всъщност няма. Към Законът за устройството и застрояването на Столична община (ЗУЗСО) трябваше да бъде изготвена Наредба за паркирането и нормативите за изграждане на паркинги и гаражи. Наредбата беше изготвена и внесена в СОС от арх. П. Диков през 2008 година. След първото заседание тя изчезна и повече
не се появи. Изискванията на закона не са изпълнени и до днес.
Кои са проблемите с паркирането?
1. Всяка лека кола се движи средно 2 часа дневно. В останалото време е паркирана. За всяка кола са нужни две паркоместа – едното при дома и другото при офиса.
2. Паркирането е затруднено в централната градска част, защото 50% от жилищата са превърнати в офиси. Ако за едно жилище са необходими средно 1.2 паркоместа, то за един офис те са средно 5.6. Този проблем съществуваше и при други големи градове, и в повечето случаи беше решен без синьо – зелена (тюркоазена) зона. На бизнеса беше даден период до 4 години да напусне жилищните сгради. Новите офис сгради се изграждаха само при осигуряване на съответния брой места за паркиране за всеки офис. По-голяма част от бизнеса предпочете да се изнесе от центъра и остави града на хората!!!
3. Зоните за паркиране, там където ги има, са с точно обозначени места за всяка кола, с точно обозначени места за коли на инвалиди, с точно обозначени места за престой на таксиметрови коли. Извън местата за таксиметровите коли, такситата се таксуват като всички останали превозни средства. За обитателите на района са осигурени безплатни паркинги, а ако желаят да паркират пред дома си, плащат наравно с всички. Няма „служебен абонамент” !
4. При тази система предварително са направени значителни инвестиции, които трябва да се компенсират със заплащане на изградените места за паркиране. Разчетът е въз основа на точния брой фиксирани паркоместа.

Това са принципите които бяха залегнали и в „Наредбата за паркиране”. Липсата на тази наредба повдига следните въпроси на които СОС не дава отговор:
- Защо трябва да има табелки за синя или зелена зона на всяка улица, след като зоната е територия с ясно определени граници.
- Колко струва изработването и монтажа на знаците?
- Кой има финансов интерес от това?
- Какъв е точния брой на паркоместата в зоните, след като границите на всяко место за паркиране не са очертани?
- След като няма точен брой на местата за паркиране, на каква база се правят разчетите за приходи и разходи.
- Във връзка с това, как се контролират парите от постъпващите есемеси.
- Кой и как може да гарантира че схемата „работи” почтено.
- Кой има финансов интерес от това?
- Какви полезни инвестиции до сега е направила СО, за да е необходимо да ги възстанови с такси чието формиране не може да се обоснове?

Арх. Л. Леонидов – (гражданин на град София)

Гост

#123

2012-08-29 11:08

Подкрепям инициятивата

Гост

#124

2012-09-01 07:33

Не съм съгласна да ни третират като кучетата -слагат ни чип и ни пускат са се избиваме за място на улицата. Притежавам имот в зелена зона за който плащам доста голям данък сгради и такса смет и желая да го ползувам по начин който аз определя а не общинските чиновници на които плащам за да ми създават удобства а не затруднения.

Гост

#125 АRe:

2012-09-01 07:41

#116: Александров -  

 Аз също притежавам имот ва ул Братя Миладинови и смея да заявя че на някои места даже няма тротоар но поставиха колчета.