запазване статута на ресурсните центрове

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията запазване статута на ресурсните центрове


Гост

#1

2012-03-02 18:20

Прехвърлянето към общините ще съсипе и малкото което децата получаваха до сега.

Гост

#2

2012-03-02 18:34

Сурдопедагог и ресурсен учител в РЦ - Перник.

Дупките в новия закон под формата на въпроси, който иска и може да отговори:

1. Как закона гарантира, че в малките общини ще има интеграция, възпитание и образование на децата със СОП.

2. Къде в закона се споменава за ранна превенция (детски градини) при деца със сензорни увреждания, което липсва в България? - Ще кажа само, че специализираните детски градини за деца със сензорни увреждания се броят на пръстите на едната ми ръка (тук да не коментират родители по въпрос интеграция - сегрегация; задължително е детето да бъде в специализирано звено, или както там искате го наричайте)

3. Как областния управител ще : "организира разработването на областна стратегия за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците въз основа на анализ на потребностите от подкрепа във всяка община на територията на областта" ? - Сещайте се за местните кметове колко са наясно с проблемите на децата със СОП (има и редки изключения)

4. Как учителите в масовите училища ще бъдат подготвени да работят с децата (защото в момента не са)?

5. Кой ще обучава и възпитава децата с множество увреждания и къде?

6. Кой ще защити интересите на педагозите от болните амбиции на родителите (често неспециалисти с нереална оценка на потенциалните възможностите на детето си)?

7. Кой ще отговаря за провала на този закон след приемането му? ( Не бързайте с отговора на този въпрос - ще ви подскажа - няма да са политици, нито родители)

Въпросите са по - скоро реторични. За себе си имам отговори. Имам отговор и на въпроса: "Кое е най - добро за децата със СОП?" ... въпросите около проектозакона са много.

Аз човек, който от 7 години работя усилено по интеграцията на деца със СОП съм обиден от отношението към нас (ресурсните учители) при изготвянето на закона и при обсъждането му.

До тези които ще го гласуват : Децентрализацията не е всичко на този свят. решавате съдбите на деца със специални потребности (не само образователни) - с решението си можете да унищожите много човешки съдби.

До НПО (някои) - Не използвайте децата с финансова и користна цел.

До родители (пак някои) - Не позволявайте болните ви амбиции да разрушат живота на детето ви.

За колегите - Ние сме хората, които можем, знаем, искаме и работим с децата със СОП - всичко по - горе са подробности!!! Надявам се новия закон да ни направи ненужни и безработни, но се съмнявам.

Гост

#3

2012-03-02 18:36

neka,ne,zakrivat,tezi,centrove.

Гост

#4

2012-03-02 19:07

Плаши ме не децентрализацията, а многото неясноти в новия проект на закон. Съмнявам се, че в сегашното състояние на България и общините, ще има качествено образование и предоставени образователни услуги за децата със специални образователни потребности. Надявам се здравият разум да надделее.

Гост

#5

2012-03-02 19:25

Да остане структурата която е в момента защото е работеща!

Гост

#6

2012-03-02 19:56

Ако ще се правят някакви промени, то те да са с оглед на по-добро за децата ,а не за икономия на средства


Гост

#7

2012-03-02 20:03

Запозната съм с работата на тези учители,много отговорно и съвестно се отнасят към задълженията си и подкрепям запазването на ресурсните центрове.

Гост

#8

2012-03-02 20:35

Аз съм начален учител и в моя клас има две деца със различни специални потребности. Моите ученици са вече в четвърти клас и не бих могла да си представя работата без помощта на колегите от Ресурсния център. Тяхната подкрепа за мен е неоценима, но двойно по-голяма е ползата за децата. Благодарение на специалните педагози малките ученици се интегрират изключително успешно в масовото училище. Нека така наречените управляващи да си прояснят съзнанието и да започнат да мислят за децата и за тяхното настояще и бъдеще!

Гост

#9

2012-03-02 20:48

Подписвам се под тази петиция с ясното убеждение, че това е един работещ модел в България. Идеята да има екипи към всяко училище и всяка община, дори и най- малката, е чудесна, но финансово неизпълнима. Има какво да се подобри в ресурсното подпомагане и за нас работещите в тази сфера, те са вече ясно очертани. Аз очаквам надграждане, а не разграждане... Дано управляващите се вслушат в работещите...

Гост

#10

2012-03-02 20:52

Подкрепям!

Гост

#11

2012-03-02 21:17

За да се гарантира правото за образование на децата и учениците със специални образователни потребности, с които работят единствено специалистите от ресурсните центрове трябва да се запази статута на Ресурснте центрове и те да останат държавни обслужващи звена към МОМН.

Гост

#12

2012-03-02 22:37

Децата със специални образователни потребности имат нужда от специала подкрепа - от държавата, а не отхвърляща ги намеса от нея.

Гост

#13

2012-03-02 23:21

ako centrovete se razturqt i minat kam obshtinite- shte nastapi nai golemiqt haos i nekompetetna namesa.
nespecialisti i hora na mestnata vlast shte se naznachavat za podobni specialisti koito shte sa dalech ot istinata v tazi pomosht. az sam uchitel i v moqt kalas ima takiva deca, promqnata i adaptaciqta na tezi deca e v polojitelna posoka ot kak imame resursen uchitel. ako minat kam obshtinite?- tova shte znachi che kmetovete shte namirat rabota na horata koito nqma da imat tova obrazovanie, a shte minat nqkakvi srednisti - hora na hora, nqkakvi kursove, taka kakto vinagi stava v nashata rodna Balgariq, a istinskite specialisti shte ostanat vanka, a nai loshoto, decata nqma da poluchat neobhodimata pomosht. VAZMUTEN SAM OT POREDNATA PROSTOTIQ NA PRAVITELSTVOTO !!!!

Гост

#14 Re:

2012-03-02 23:42

#2: - 4. Как учителите в масовите училища ще бъдат подготвени да работят с децата (защото в момента не са)?

A защо не сте ги подготвили, какво правихте досега, 6 год., с 2 500 лв. след дете, влизащи при вас? Че това ви беше най-важната работа през тия години, да подготвите масовите учители! Обаче защо да го подготвяме, като са ни по-удобни неподготвени, така винаги можем да си измием ръцете с тях, за некачествената си работа.


Гост

#15 Re: Re:

2012-03-03 00:22

#14: - Re:

Учиш този, който иска да се научи и има Сърце да го направи!

За 6г. видях много учители без Сърца и без желание да се научат да преподават на деца със СОП!

Ужасно е , но в много сфери на живота сме заобиколени от живи мъртъвци...зомбита ,които изглеждат като човеци...


Гост

#16

2012-03-03 02:31

няма ясна представа какво ще става с ресурсните центрове, когато заработи закона. Нека да не разваляме хубавото, което работи едва от няколко години! Ресурсният център във Варна е обновен. А в него работят хора - някои си разбират от работата, други не. Нашата ресурсна учителка е страхотна! Трябва тези центрове да продължат работата си!
Красимира

#17 Re: Re:

2012-03-03 08:49

#14: - Re:

:) не съм съгласна, че това е било най-важната ни задача през тези 6 години... нали знаете как се постига знание за нещо?... като имаш желание и вложиш време, усилия и пари... всеки един ресурсен учител, психолог или логопед е учил поне по 5 години, за да знае и може това, което знае и може... нима си мислите, че учителите в масовите училища биха могли да знаят и могат за 6 години толкова, колкото всички тези специалисти накуп ?! :)

и да кажа коя е най-важната ни задача: ДЕЦАТА И ТЯХНОТО ДОБРУВАНЕ, ако щете вярвайте...


Гост

#18

2012-03-03 08:59

Колеги, отстоявайте позициите и принципите си достойно.Научете се да се борите за убежденията и професионализма си.Не чакайте други да го правят вместо вас.

Гост

#19

2012-03-03 11:45

За да научиш някой на нещо ново, той трябва да го иска. Хора, които не са отворени за различното и са строго профилирани, няма как да им налееш знания и умения с фуния. Така, че учителите в масовите училища и детски градини трябва да бъдат по-отворени и благосклони към екипната им работа със специалистите от РЦ.

Гост

#20

2012-03-03 11:45

zapazvane na resurstnoto podpomagane

Гост

#21

2012-03-03 15:41

Нека се запази ресурсното подпомагане, ние сме доволни от него, детето ни проговори благодарение на специалистите които се грижат за него!! Благодаря им!!!

Гост

#22

2012-03-03 16:36

Усмивките на децата със СОП, когато видят ресурсния си учител, това, че ни търсят и следват постоянно с поглед.....какъв по-добър аргумент в подкрепа на тази петиция?

Гост

#23

2012-03-03 20:01

zapazvane na resurstnoto podpomagane

Гост

#24

2012-03-04 20:35

Kak moje takova ne6to ,tova e podsadimo!Mai iskat da varnat otnovo detsata ni v domove ,4e po4ti vsi4ki sa zatvot=reni i horata koito rabotqt v tqh nqmat kogo da maltretiratt! Sramota .

Гост

#25

2012-03-04 20:39

Gospojo kakvo e spored vas bolna ambitsiq na detsata ni! Vie v 4as li ste ? tova mi se nari4a resursen u4itel ,Zaradi takiva kato vas sinat mi se dvije6e bavno,do sega zaplatadjiika takava ,ako ste pred men jiva 6te vi odera ,ku4ka y=takava za sad si



Платена реклама

Ще рекламираме тази петиция на 3000 човека.

Научете повече...