Отворено писмо за филма на Борис Николов „Първа книга на въздухоплаването“

Коментари

#202

Подписвам се с надеждата да има справедливост.

(Бургас, 2019-07-15)

#204

Не може така!

(София, 2019-07-15)

#215

Защото филма трябва да съществува

(Кюстелдил, 2019-07-15)

#224

Подписвам, защото искам да видя този проект - реализиран!

(Lichfield, 2019-07-15)

#228

Подписвам защото,
първо, че напълно ви подкрепям. Написаното от вас е необходим протест за нещата, които стават в НФЦ, макар че са дълбока публична тайна.
Второ, отсега ви казвам, че няма да срещнете подкрепа нито от филмовата общност, нито ще има адекватен отговор от министерството на културата, както се случи с отговора на НФЦ, който получихте след половин година, поради това, че смисълът на тяхното занимание е съвсем различен от това, който би трябвало да бъде – да е в помощ на творците и техните произведения, и се обуславя с принципа и само как трябва да бъдат разпределени някакви си там пари за някакви си там проекти, които, може би, някога си – някъде ще бъдат прожектирани пред някого си, но това е без значение. Всичко е безкраен цинизъм и нищо повече, това трябва да ви е ясно. Хората, които управляват НФЦ, нямам предвид само изп. дир. Жана Караиванова, а тези, които имат право да решават, подписват и съветват, не на последно място юриста на НФЦ, априори не носят никаква отговорност за каквото и да е било. Дали са били похарчени или усвоени 50 хиляди лева, или 400, или един милион. Това трябва да е ясно на всички.
Трето, само една година преди вашия случай, аз имах абсолютно идентичен, с единствената разлика, че все още съм жив, макар, че това ми костваше сили и донякъде здраве. Минах по същия път, едно към едно. Писах до НФЦ, до МК, молих СБФД да ме подкрепи в моето право, като автор, но уви всичко беше потулено. Другата разлика, че моят случай беше по времето на К. Балкански, но е наследен от Ж. Караиванова. Казвам ви – едно към едно. Резюмето от последната среща със заместник-министъра Румен Димитров отпреди 2 месеца, след като 4 месеца отлагаше срещата: това е положението. Щом е минала техническата комисия, оттам нататък всичко е законно. Няма филм? Ами какво от това. (вероятно ще се преглътне за пореден път). Посъветваха ме да се съдя с продуцента, което е още по-цинично. Така се отговаря, защото е по-лесно и безгрижно. Употребявам най-ласкавите думи към всички тези, които са преки или косвени участници в тези случаи – моят и вашия. А доколкото знам те не са единствени. Най-меката дума, с която бих могъл да ги характеризирам е цинизъм.
Четвърто, прави сте, че за да се предаде филм въобще не са нужни така наречените по ЗАПСП автори: сценарист, режисьор, оператор. Достатъчно е да се скалъпи нещичко от продуцента (няма значение от него самия или когото той е наел) и да се предаде на НФЦ. НФЦ ще го приеме, бъдете сигурни.
Пето, учудва ме , след като моят казус се случва през 2016-та, по-скоро към края на 2016-та, а през 2017г., НФЦ решава окончателно да приеме филма, макар нито в един от протоколите на НФЦ официално няма такова становище, а се споменава само, че версията е предадена. Това означава, ако при мен нещата се случиха, така да се каже, поради „грешка“ (макар, че винаги съм твърдял обратното, дори знам кой е виновник, името му е К. Балкански), то вашия случай доказва, че това, за съжаление, е правило, неофициално се утвърдило в НФЦ, благодарение на „интерпретациите“ (чети го замазване) на юриста на НФЦ, П. Станков. Те дори не се срамуват да го казват в очите.
Шесто, не се хабете в търсенето на морала, който напълно отсъства в нашата кинематографична, така да се каже, общност.
И, последно, не се отказвайте да търсите правата си, макар, че, както споменах, това е кауза пердута. В надеждата, че все пак някога нещо ще се случи, за да се спрат подобни безобразия, за да може НФЦ и МК да се обърне към твореца и да му бъде в помощ, а не обратното.
Поздравявам ви, че имате кураж да се борите и ви пожелавам успех в това. Бъдете сигурни, че подобни червеи, като вашите продуценти, наравно с моите, няма дълго да прокопсат. Ще се самоунищожат, бавно, постепенно и мъчително. Това им го пожелавам за общо спокойствие.
Поздрави,
Андрей Чертов

(София, 2019-07-15)

#231

Този филм трябва да бъде пуснат

(Стара Загора, 2019-07-15)

#240

Напълно подкрепям авторите на писмото и считам че ТЕ са прави!

(София , 2019-07-15)

#252

Историята ме трогна до болка.

(София, 2019-07-15)

#271

Подписвам тази петиция, защото вярвам, че такива безобразия на територията на страната ни не бива да бъдат допускани. Такова некоректно и неморално отношение към творците в България, както и бягането от отговорност от страна на въпросните институции е най-малкото грозно, а би следвало и да бъде наказуемо.

(София, 2019-07-15)

#274

Административно безобразие!!!

(София, 2019-07-15)

#280

Искам филма да бъде реализиран

(София, 2019-07-15)

#283

Не съм безразлична

(Банско , 2019-07-15)

#286

Подкрепям младите кинотворци в България и искам да видя филма, както е завършен от тях.

(Видин, 2019-07-15)

#296

Недопустимо е да стават о
подобни безобразия!

(Русе, 2019-07-15)

#305

Подписвам, защото случващото се е безочливо и нагло. Творците в България трябва да бъдат подкрепяни, а не да се злоупотребява с тях в полза на нечия финансова или иначе облага.

(София, 2019-07-15)

#308

Защото съм част от творческия екип на този проект и сеидетел на есичко изложено от колегите ми в това писмо. Защото не съм съгласна снтоталното безочие от страна на продуцентите към паметта на Боро, към родителите и близките му и към нашия труд.

(София, 2019-07-15)

#311

С призив за уважение към труда на режисьора и хората, които продължават делото му. Да може филма да достигне до повече хора.

(София, 2019-07-15)

#313

Аз съм колега оператор.
Познавах Боро задочно.
Това, което се случва е гавра с паметта на един много обещаващ млад творец и човек.
Не е редно. Не е справедливо.

(София, 2019-07-15)

#316

Да не бъде подминаван случая е от особена важност по ред причини. Най-важната, от които е позицията на НФЦ като основна институция финансираща българското кино изкуство. Моралният аспект на случая мисля, че няма нужда да се поставя под въпрос дори, както и действията на продуцента. Самият факт, че се е стигнало до тук, говори за сериозни проблеми в инстуционално-обществените рефлекции.

(Пловдив, 2019-07-15)

#341

Не е нормално на гърба на един творец да се търси поредната далавера и средство за усвояване на средства.

(София, 2019-07-15)

#345

Безобразие!

(София, 2019-07-15)

#351

Сигурен съм, че може да се намери решение. Боро го заслужава.

(София, 2019-07-15)

#360

Бих искал в тази държава да има поне малко справедливост...поне от време на време, ей така за цвят...че много сиво стана тука, много грозно.

(София , 2019-07-15)

#384

Обичам справедливостта и истината.

(София, 2019-07-15)

#387

Защото това се случва често, защото безхаберието е безкрайно, защото Боро вече го няма и поне това му дължим. Защото последици трябва да има.

(София, 2019-07-15)

#392

Закривай!

(София, 2019-07-15)

#395

Боро и неговото творчество заслужават повече от безпардонно смитане на информация под килима от алчен продуцент и не заинтересована държава.

(Пловдив , 2019-07-15)