Сградна инсталация

Quoted post

Alex

#17

2012-03-16 14:21

Съгласна съм с всичко, което сте предложили, както и с коментарите тук, а г-н Стоянов предполагам, че сте наясно, че има страшно много хора, които биха се подписали, но не ползват интернет. Може би трябва всеки от нас да разпечата този текст с допълнения евентуално, и да тръгне през съседите си за подписи.Аз лично бих го направила, и мисля много от хората тук биха, стига да е ясно, че ще бъдат официално внесени в НС. Става дума за една фирма, която с помощта на държавата изнудва милиони хора!!!!

Отговори


Гост

#18 Re:

2012-03-17 16:46:18

#17: Alex -

това което предлагате е добро, но лично аз съм с ограничени физически възмоности да поема и това задължение. ето докъде стигнахме с предложенията:

П  Р  Е  Д  Л  О  Ж  Е  Н  И  Я

1.   Чрез целева държавна субсидия/ средства от еврофондове по енергийна ефективност да се преустроят сградните инсталации с вертикално разположение в хоризонтално и да се поставят топломери на всеки апартамент съгласно поетите задължение по Директива 32/2006 г по - точно чл. 13.

2.   Да се отменят текстовете в Закона за енергетиката, с които се нарушава правата на гражданите прокламирани в Конституцията ни- чл. 17, ал.3/ Неприкосновеност на частната собственост/т.е правото на личността да ползва или не услугите на топлофикация.

3.   Да се премахне дискриминационния текст на чл. 153, ал. 2 чрез който се провъзгласява диктат на малцинство над мнозинство. Не е допустим и диктат на мнозинство над малцинство. В случая въпросът може да бъде решен като се постави в основата личността с основните и права.

4.   В Закона за енергетиката да се премахне сградната инсталация за отопление като самостоятелно перо и да се възприеме принципа залегнал в чл.13 от Директива 23/2006 г. като загубите по сградната инсталация се разпределят пропорционално на употребената енергия.

5.   Самите загуби да се определят не по нормативен път, а относно действителните загуби, които зависят от - вида, параметрите на частите и, както и от изпълнението на сградната инсталация - със или без изолация.

6.   Да се задължи топлофикация в изпълнение на чл. 21 от Закона за защита на конкуренцията/ЗЗК/, да организира дейността си /включително и с монтиране на техническо оборудване/ и да предлага разделно двете услуги - отопление и подгряване на топла вода.

7.    Да се изключат посредниците под каквато и да е форма и абонатите на Топлофикация да могат да сключват договори директно с производителите.

8.   Топлофикация да изпълнят задължението си по чл. 1 от Закона за енергетиката и да продават топлинна енергия с индивидуализирани параметри, които могат да се контролират от абонатите постоянно.

9.   Забранява се достъпа на служители от Топлофикация до абонатната станция без упълномощен представител на етажната собственост, с изключение на случаите на неотложност, при който се съставя протокол, в който се съдържат сведения за: датата, причината за посещението, кои лица са посетили и какво е извършено. Протокола се връчва на представител на ЕС в срок до 24 часа след отваряне на абонатната станция.

10.               Ежемесечните отчети да се извършват в присъствието на представител от ЕС/ за абонати с общ топломер/ и да се съставя протокол, езк. от който се предоставя на потребителите. В случай, че не присъства представител на ЕС, екз. от протокола се представя на упълномощения отговорник в срок до 48 часа.

11.               Топлофикация да представи на упълномощения представител на ЕС каква е сградната мощност и как е определена. Да се извърши проверка наличната абонатна станция съответства ли на потребностите на сградата.

12.               Регулатора e независим орган със собствен бюджет. Състои се от представители на потребителите и производителите по равни квоти. Председателя да е пръв сред равни. Заседава два пъти годишно последната събота на месец Септември и месец Април, като ползва материалната база на НС.

13.               Дейността на регулатора да е публична, гласуванията да са явни и поименни. Схемите и формулите, по който се формират цените да са публични / да са качени на сайта на регулатора/. Заявления за промяна на цени могат да правят организации на производителите, организации на потребителите, както и минимум 1000 граждани на Р България. Един месец преди заседанието на регулатора се обнародват на страницата на регулатора заявленията за промяна на цените.

14.               Регулатора се задължава служебно да определи цените на контролираните стоки. Решенията на регулатора да се вземат с квалифицирано мнозинство от 2/3. Решението на регулатора се мотивира.

15.               Да се задължи Топлофикация за отоплителните сезони да заяви ед, цена/ лв /МВтч/, като нямат право да я променя.

16.               Да се спазва от Топлофикация при издаване на ежемесечните фактурите по прогнозни цени Решенията на ВКС по чл. 290 от ГПК. Тези актове на ВКС по силата на чл. 130, ал. 2 ЗСВ са задължителни за органите на съдебната и изпълнителната власт, за органите на местно самоуправление, както и за всички органи, които издават административни актове. По силата на Решение 5973/10.05.2010 г. на 5 чл. състав на ВАС, лихви върху прогнозни цени са нищожни. В този смисъл фактурите, в който има отразени лихви, като частен документ е документ с невярно съдържание и след употребата му се осъществява престъпление по чл. 309 от НК.

17.               Да се премине към ежемесечно отчитане на топломерите. По този начин ще се премахне безлихвеното кредитиране на Топлофикация от абонатите и. В същност кредитирането е изключителна банкова сделка и извършването и от лица без съответно разрешение по Закона за банките се третира като престъпление по чл. 252 от НК.

18.               На всички обществени сгради/ училища, детски градини, детски ясли, болници и т.н/ да се монтират алтернативни отоплителни системи и се задължат ръководителите им да ползват икономически най-изгодния начин за отопление.

19.               Да не се оказва натиск на съдебните състави и вещите лица при формиране на вътрешното им убеждение и изготвяне на съответните експертизи.

20.               Съгласно чл. 7 от Конституцията ни да се обезщетят всички физически лица пострадали от Топлофикация/ загубили жилищата си/ поради невъзможност да прекратят договорите си с монопола.

21.               Да се спрат всички изпълнителни производства на Топлофикация като взискател, до кардинално решаване на въпроса.

22.               Да се финансират проекти чрез еврофондове за изграждане на алтернативни източници на топлинна енергия включително и със собствена топлопреносна система.

23.               Да се задължат всички обществено и икономически значими компании като; EVN, Е.ОН, ЧЕЗ, НЕК, Булгаргаз, М-Тел, Виваком,Глобул, Лукойл България, ВИК дружества, топлофикации и т.н., да обнародват на всяко тримесечие финансови отчети!

24.               Да се осъществи следприватизационен контрол на електроразпределителните дружества и софийска вода и при констатиране на нарушения да се прецени тяхното съществуване занапред. Контролът да е публичен - с представители на обществеността и представители на потребителите.

25.               Да се конституира КЗК по същия начин както и ДКЕВР.

26.               В Народното събрание да се внесе и приеме закон за лобизма.

27.               Към НС да се създаде институт по законодателство.

освен това продължава кореспонденцията ми с държавните институции по отношение как ни се погазват права закрепени в Конституцията- 7 , международни договори 7- ЗЗК  1, НК- 4, ЗЗД 3 и т.н

Последната ми кореспонденция е за съд сустема- основен стълб на демократичното общество- като я поставим под обществен контрол. може да видите в блага ми demokrat63