Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието

Quoted post


Гост

#111 Re:

2012-02-23 19:53

#10: -

Ресурсните центрове показаха не само добър модел, но и са от финансова гледна точка най-евтиният модел за пълен обхват на децата и учениците със СОП, дори и в най-малкото населено място.

Новият проект за закон е прекрасен, но за съжаление е неприложим за условията в нашата страна. Няма как кмета на една малка община да си позволи напрпимер за 2-ма ученика със СОП да назначи психолог, логопед, ресурсен учител, и друг специалист, ако например едно от децата е с увредено зрение. Питам как ще излезе сметката?

Това е факт при настоящата ситуация - дори и в най-малката община, всяко дете или ученик със СОП е обхванато от специалистите на Ресурсните центрове, които функционират на областно ниво.

Един кмет на малка община ще е заинтерисован ли да го направи!?

Как мислите?

А това е само едно малко "недоразумение" в този проект. Той просто е "попреписан" от законодателството на някоя богата държава или е писан от специалисти, които нямат поглед върху това, как се случват нещата в община с едно или две училища...

В този смисъл НА 100% ПОДКРЕПЯМ изказаното становище. ТОВА Е ЗА ДОБРОТО И В ИМЕТО НА ДЕЦАТА!

Отговори

гост

#288 Re: Re:

2012-03-18 00:11:07

#111: - Re:

След създаването на РЦ се увеличиха децата и учениците със СОП. Това  не е случайно, за всеки ученик РЦ получава над 1700 лева. Докато  училището, където се обучава ученика ЕРС е около 1300 лв + 293 лв. добавка за СОП. Къде е евтиният модел? Тъкмо обратното, защото РЦ не осигурява консумативите /отоплението, осветлението,  водата и почистване/ за нормалното протичане на учебния ден, но получава по-голяма сума.

Във връзка за 2-мата ученика:  Известно ли ви е, че ресурния учител трябва да се грижи за най-малко 5-ма ученика. Ако 2-мата са в едно училище, при тях той е примерно два дни. Как РЦ осигурява учениците през останалите 3 дни от седмицата? Не е ли това парадокс. Къде е прехвалената грижа от страна на РЦ?

За да бъде добро в името на децата  ресурсните учители да са на щат в училищата и тяхната превантивна работа да се включи в целодневното обучение. Ако учениците със СОП не са достатъчни за разкриване на цял щат, нека министерството да включи часове, които да бъдат към ЗНПР на учителите.