Против целогодишното шофиране на фарове през деня

Quoted post

MI2

#75 Хм...

2013-03-03 00:48

Повече от 10 години карам постоянно на фарове. Няколко пъти ми се случи да не видя кола с цвят на асфалт и без малко да катастрофирам. Ако бяха с фарове няма как да не ги забележа. Откакто всички карат на фарове такива случаи нямам.
Ако искате да карате без фарове, паралелно направете подписка да се забранят тъмните и неутрални цветове на колите и да са само сигнално жълто, сигнално оранжево, червено, отровно синьо и т.н. Ха сега накарайте всички черни жипове да се пребоядисат в оранжево.
Едни КИА Сийд излязоха нови преди няколко години със съвсем точен нюанс на избелял от слънцето бежево-сивкав асфалт... камуфлаж за пътя направо! Как да го забележиш това, ако кара в сенчестата страна на пътя? Няма как! Изпреварваш срещу него, щото мозъкът ти не възприема, че там има кола и... да не дава господ...
Колкото до заслепяването - това са пълни глупости. Късите светлини не заслепяват по никакъв начин. А дългите през деня създават много по-малка осветеност, отколкото слънцето, за да бъдете заслепени.
Какво е заслепяване? Това е, когато много по-ярък от пейзажа източник на светлина накара зеницата на окото да се свие. През нощта това кара окото да възприема всичко, с изключение на източника, в черно. През деня обаче целият пейзаж е огрян средно с 1600 вата на квадратен метър от слънцето. Отразената към очите светлина е 5% от тази мощност, или 80 вата от квадратен метър. Ако приемем площта на насреща идваща кола за два квадратни метра, то самата тя, без фаровете още, ви свети със 160 вата. Колко са мощни фаровете и сами си знаете, но така или иначе зеницата си е перманентно свита и едни фарове на дълги срещу нея са само лека досада. И няма как да видите яркия слънчев ден като тъмна нощ. Затова спрете да се излагате и махнете тая петиция.

Отговори

Хм..

#76 Re: Хм...

2013-03-03 01:57:20

#75: MI2 - Хм...

Да забраним и белите коли зимата? Като завали белият сняг съвсем няма да се вижда нищо. Да не се забравя и отражението на светлината от снега. В този случай тъмните коли стават много подходящи.

Нещо повече, колите от години се продават с бои металик, които освен постигането на по-интересен ефект, се виждат много по-добре отколкото запалените фарове. При странично движение на автомобил, на кръстовище например, фарове не се виждат въобще.

Фаровете са сложени, за да може да се ползва автомобилът и през тъмната част на денонощието, а не за да се забелязва по-лесно. Ако това е основния довод предлагам да се кара и с включен клаксон. Мен фаровете ме дразнят също толкова много, колкото клаксонирането.

А Вие колега не си мислете, че като светите или като Ви светят катастрофите намаляват. Има стъкмистики, които показват, че броя на произшествията се е увеличил след въвеждане постоянно движение с включени фарове. Съветвам Ви да си вземете направление за офталмолог.

И не напоследно място... явно шофирането, колкото и да е лесно, не е за всеки ;)




Платена реклама

Ще рекламираме тази петиция на 3000 човека.

Научете повече...