Против удължаване на учебната година от МОН

Свържете се с автора на петицията

Тази тема за дискусия е автоматично създадена с петицията Против удължаване на учебната година от МОН


Гост

#26

2015-11-17 14:49

''И в България може да завършиш средно образование без никакви знания, даже и отличник може да си. Много предмети, малко знания, оценките са по-важни за болшинството, а за тях знания не са необходими, а умения за преписване. По-добре да учиш 5 предмета, които си си избрал и ти се отдават, отколкото 13-14, а накрая нищо да не знаеш. Те тук и български "учат", и литература, ама народът става все по-неграмотен. Но пък отличниците са в пъти повече от преди.''

Да, вече можеш да завършиш и средно може и висше без знания, но преди 89 год това беше просто невъзможно. Имаше много трудни приемни изпити та ако нямаше знания на тези приемни изпити (там масово се пишеха двойки) никога нямаше да влезеш, даже и с привилегии. Може да е имало някои отклонение, но съвсем малко. На младежките събиранията беше модерно да се говори за новоизлязла книга, за новия театър, който си видял, филм или какъв език учиш, също се коментираха спортни събития и какъв спорт практикуваш. Беше едно съвсем различно общество като цяло.


Гост

#27 Re:

2015-11-17 21:04

#24: Светла -  

 Не са просто приказки, прочети малко по форумите. Майките на оценки се радват, тормозят учителите да пишат незаслужено високи оценки на децата им в седми клас, в ученическите форуми – пълна неграмотност, в студентските форуми – също. Майките и татковците и те не остават назад. 


Гост

#28

2015-11-17 22:14

''Не са просто приказки, прочети малко по форумите. Майките на оценки се радват, тормозят учителите да пишат незаслужено високи оценки на децата им в седми клас, в ученическите форуми – пълна неграмотност, в студентските форуми – също. Майките и татковците и те не остават назад.''

Тъжна картина:(  И по наше време преди 89 год имаше такива 'амбициозни родители'', но бяха малко. Повечето натискаха децата си да учат, защото тогава знанието се ценеше:) Ценеше се да бъдеш интелигентен, да имаш обща култура, да четеш и пишеш правилно без грешки. Още си спомням на един купон ( студенти първа, втора година) колко ми стана неприятно като не можах да се сетя коя е столицата на Австралия, казах Сидней то било Канбера..Имаше хора, които ми се присмяха, въпреки че не бях географ и учех нещо по технично. Но от обща култура нямахме право да не го знаем... Жестоки времена бяха:))))

А как може човек да се върне от хамерика в България, когато в България ще трябва да стои безработен. Официалната безработица, в България вкл. и на хора с висше образование е около 40- 45%..а соц помощ няма или е просто смешна.Образованието е също вече слабо, почти като в америка:((

Някой да знае какво е това Питагорова теорема и как се приготвя, а може Моцарт да е известен футболист:)))) Некой да е чул нещо по въпроса? Как се стига от Канада до България и обратно  по суша, с кой влак/автобус се пътува??? Бразилия столица на Франция ли е?? Благодарим за инфото:) Щеше да е смешно, ако не беше толкова тъжно:(


Гост

#29

2015-11-18 21:17

Децата и без това тръгват твърде рано на училище и прекарват прекалено много часове на ден там, особено децата от началния курс. Те имат нужда от дълга ваканция, а не от безкрайна учебна година !

Гост

#30

2015-11-18 23:50

В сев хамерика- канада, сащ, децата, даже в първи клас, тръгват на училище края на август, 26-27 и свършват около 25 юни..Затова мон искат да удължават уч. години в България, за да заприличала на хамериканската...Явно са им дали нареждане, както им дават нареждане и за всичко останало, което става в България, нали сме бедна колония на сащ и интермафията...Другото, което е обезпокояващо са многобройните надписи/реклами по  центрлни места на София и другите големи градове на латински или английски...Това вече го няма и в сев. хамерика. Почти всички, да не кажем всички, са на англе, в изт част на канада или Квебек, френската провинция на канада са основно на френски. В България нали Българският беше официален език??? Или отровеното общество на сорос го смени на друг вид език((( А това, че годината е дълга, не значи, че образованието е качествено:( 


Гост

#31

2015-11-19 17:37

Във Великобритания след всеки 5 учебни седмици има 1 седмица почивка!!!

Гост

#32

2015-11-19 19:50

Bulgaria ima svoya sistema, koyato e mn dobra, Zashto trybva da gleda kakvo pravyat drygite..Kakavo e tova lipsa na samochyvstcie i lizane na chyjdi podmetki:((???????????????????


Гост

#33

2015-11-19 21:32

Солидарна съм с мнението и напълно го подкрепям!

Гост

#34

2015-11-19 22:10

''Солидарна съм с мнението и напълно го подкрепям!''И аз:) Имаме много какво да дадем на света и вече сме дали. Да вземе само факта колко много бъл. специалисти работят по цял свят и колко добре се представят...Чак до завистта на другите. а още колко държави са имали в училищата като нас училищни лекари и зъболекари, почти никой....Само това стига, за да сме пред много други..защото първо идва Здравето на учениците/децата. 

Ани

#35

2015-11-20 08:51

Удължаването на учебната година би имало негативни последици за здравето и успеваемостта на учениците. И сега наблюдаваме повишена агресивност у децата, която неизбежно ще се засили. Заболявания като гръбначни
изкривявания, затлъстяване, повишено кръвно налягане ще се увеличат. Децата са преуморени от излишно натоварените с фактология уч. програми, а като се скъси и ваканцията, допълнително ще се обремени крехката им психика.


Гост

#36

2015-11-21 01:07

''Удължаването на учебната година би имало негативни последици за здравето и успеваемостта на учениците. И сега наблюдаваме повишена агресивност у децата, която неизбежно ще се засили. Заболявания като гръбначни
изкривявания, затлъстяване, повишено кръвно налягане ще се увеличат. Децата са преуморени от излишно натоварените с фактология уч. програми, а като се скъси и ваканцията, допълнително ще се обремени крехката им психика.''

Абсолютно верно. Децата ни имат нужда от повече движение и игри на открито. И без това сега е много модерно да се учи в класни стаи без стени или на открито. Нали майката Природа е най-големият ни Учител, разбира се, да се помисли и за физическото възпитание, да се възстанови плуването като задължителен час по физическо възпитание, работа в опитно поле по ботаника, грижа за малки животинки по зоология, събиране на различни билки за медицински цели и лечение, туризъм и боравене с компас, театрални групи и др. Някои от тези активитета могат да спасят живота на децата, или те да спасят други животи:) Нашите деца заслужават най-доброто.


Гост

#37 Re:

2015-11-21 06:38

#36: -  

 'Удължаването на учебната година би имало негативни последици за здравето и успеваемостта на учениците..." 

Ежедневното висене пред компютъра не води ли до гръбначни изкривявания? А компютърните игри не водят ли до увеличаване на агресията, не пречат ли на усвояването на материала? Приберете им компютрите, те нанасят най-голяма вреда.

Ами да вземат тогава да намалят учебната година на 1 месец, пък дано се справим с агресията. Тъй, де, да си ходят децата по пасищата и горите, да събират билки, да пасат овце, с две думи, да живеят природосъобразно.

Ако продължавате да ги жалите, доникъде няма да стигнат. Труд и постоянство са нужни, а не сълзи.

 


Гост

#38

2015-11-21 07:16

''Ако продължавате да ги жалите, доникъде няма да стигнат. Труд и постоянство са нужни, а не сълзи.''  А ние МНОГО ДОБРЕ знаем какво е ТРУД и то истински. И никой тук никого не жали както не ни жалеха нас преди години. Беше трудно в тренировките и леко на състезанията или в боя.....  Но всичко си има мярка и трябва да се знае къде е границата. Още по-сложно става ако вземем предвид, че всяко дете е строго индивидуален организъм, психика, емоции, физика и пр. Но това е вече много комплицирано и трудно да се разбере от мон:))) и разбира се трябва да се върнат училищните лекари, зъболекари и защо не детски психолози:) Защо тези така важни професии се изхвърлиха от българското у-ще? А ние знаем защо:) Защото в хмнериканските и ес у-ща няма такива в техните у-ща..И това е нормално и добре и на монко му харесва...Жалко за дечицата..и моля не се подигравайте с майката природа и природосъобразния начин на живот... Ще Ви се върне лошо:(

 

Реформатор

#39

2015-11-21 20:01

Госпожо Трайчева,

 

Аргументите, изложени в петицията, са толкова глупави и несъстоятелни, че никой не би ги взел насериозно.

Подред:

1. В България има установена дългогодишна успешна традиция за начало и край на учебната година.

"Традицията" е установена след 1СВ, когато правителството на Стамболийски решава да включи учениците в прибирането на реколтата. Днес, 2015 г., учениците вече не участват вприбирането на реколтата, така че нищо не налага те да започват учената си година толкова късно.

2. В направена справка за ваканциите в други европейски страни е видно, че броят на дните за междусрочни, коледни и пролетни ваканции, както и неучебните дни свързани с религиозни празници, е много по-голям в сравнение с България, т.е. изравнява се с лятната ваканция у нас.

Лъжете и спекулирате. В проекта за удъжаване на учебната година става дума за увеличаване на учебните седмици, а не на учебните часове. И Summa summarum в *другите европески страни* се учи повече време, отколкото у нас.

3. Две седмици удължаване няма да решат проблема със забравянето на материала, нито социализирането на децата, които са 8,5 месеца в годината в клас.

Това е авторова измислица и няма нищо общо с идеята на реформата.

4. Ранният час на започване на учебни занятия, целодневното и двусменно обучение компенсират по-ранното завършване на годината.

Това е откровена глупост - децата от една степен не учат двусменно; двусменно учат децата от разичните степени. И 8 сутринта НЕ Е ранен час за започване на учебни занятия.; не и за учениците, а за мързеливи родители може и да е.

5. Училището не е социална услуга. Функцията му е да предоставя образование, не да решава проблемите на претоварените работещи родители и да се превръща в Забавачка.

Училището предоставя образователна услуга посредством учебен процес, който има и възпитателни функции. А увеличаването на учебните седмици няма за цел да разтоварва работещи родители.

6. Обгрижването и възпитанието на децата е задължение на родителите. В тази възраст подрастващите трябва да прекарват повече време в семейна среда.

Както вече казах, учеилището има и възпитатерна функция, така че възпитанието НЕ Е здължение само на родителите. А, ако искате *подрастващите* да прекарват повече време в семейна среда, тогава родителите не трябва да работят, а основно да се занимават с възпитание на отрочетата си 

7. Материалната база на българското училище е амортизирана и остаряла. Децата са принудени да пребивават целодневно в сградата на училището без елементарни условия за отдих и игра. Заради липсата на хигиена в ужасяващите училищни тоалетни са принудени по цял ден да се стискат, което води до здравословни проблеми.

Материалната база се подобрява непрекъснато и е предмет на друг образователен стандарт. Интересно ми е, когато този проблем съвсем се оправи, дали ще е все още аргумент срещу увеличаване на учените седмици.

8. Удължаването на дните, в които учениците ще бъдат принудени да носят тежките раници ще увеличи броя на децата с гръбначни изкривявания и ще задълбочи проблемите на подрастващите с установени такива.

Откровено, това са глупости на търкалета.

9. Ще се увеличи агресията сред учениците. Те са претоварени, изтощени и изнервени, принудени да пребивават целодневно в сградата на училището. Наблъскани са като сардели по 35 броя в занималня. Децата масово посещават училище с нежелание!

Това също е малоумен аргумент, на който може да се отговори в същия стил: ако е вярно твърдението, че учениците са наблъскани като сардели по 35 бр. в консерва (пардон, паралелка) в продължение на 33-35 учебни седмици (колкото е досегашната учебна година), тогава две-три седмици повече едва ли ще им се отразят фатално.

10. Удължаването на учебната година ще формира повече разходи за издръжка на училищата, тъй като персонала следва да работи повече време, ще се увеличат разходите за заплати, битови и други консумативи.

Това е ЛЪЖА и НЕ Е вярно. Разходите за заплати няма да се променят.

11. Ще доведе до промяна в планирането на годишните отпуски на родителите, много от които използват именно месеците юни и септември, заради по-евтините цени и невъзможност да си позволят почивка в активния сезон.

Както сте написали по-горе в т. 6 -  Училището не е социална услуга. Функцията му е да предоставя образование, не да решава проблемите на претоварените работещи родители и да се превръща в Забавачка. В този смисъл училището също не може да се съобразява с годишните отпуски на родителите, а трябва да е обратното.

12. Учителите ще бъдат ограничени във времето за ползване на полагаемия си годишен отпуск, което неминуемо ще доведе до изплащане на обезщетения за неизползван годишен отпуск или до загубата на дни за платен отпуск.

Това НЕ Е вярно. Никакви обезщетения няма да има и учителите имат достатъчно време да ползват полагаемия годишен отпуск.

13. Лятото в България е горещо. Сградите не са климатически пригодени. Учениците от горен курс едва издържат.

Предложете тогава децата в тропиците и около Екватора изобщо да не учат. :-)

 


Гост

#40 Re:

2015-11-21 20:50

#39: Реформатор -  

Глупави и несъстоятелни са аргументите за тези, които четат и мислят. Ама подписалите явно не са от тях – те само пишат. 

Тишо

#41 Re:

2015-11-21 21:45

#39: Реформатор -  

 Що не се пректъстиш на "Нихилиста"? Човече, запознат си с учебната система ПРЕДИ 40 години. Размислите ти за училището и учениците лъхат на нафталин. 

Честно казано всичко дето си го написал е дъвкане на локуми и наблягане на думи като глупости и не е верно, ама всичкото дето си го наредил са кухавелски приказки. 

Айде смучи си сливите за запека. И ти и госпожата дето ти припява ама я е страх да си излезе с името. Мнение нямате. Само искате да сте наабарот.


Гост

#42

2015-11-21 23:05

Ако такива като хмм "реформатор" са начело на мон и от тяхното ''виждане'', ''знание''и ''логика''зависят децата ни, тогава сме загубени...И какво като в повечето държави в ес и сев амер. се учи по-дълго. Знам системите и образователните им програми..тъжна история и произвежда полуграмотни деца. Преди години имаше бунт в у-щата в сев амер. защото един собствени на голям кнцерн, милиаредр открито заяви, че те не желаят образовани работници и служители, които могат да мислят и взимат сами решения..и затова нивото е со-со..


Гост

#43 Re: Re:

2015-11-22 22:30

#41: Тишо - Re:  

Май не сте чували за пунктуация и правопис.

И с 10 седмици да увеличат учебната година, учениците ще са неграмотни, ако не учат. И ще се излагат по форумите не само с неграмотното си писане, ами и с "разсъжденията" си.


Гост

#44

2015-11-23 05:43

''И с 10 седмици да увеличат учебната година,''А Интелигентните хора знаят, че  е важно качеството, а не количеството. И това е така не само в образованието:) Важно е каква храна ядем, а не колко.. По-добре по-малко, но по-качествено.. Също така смятаме, че средното образование трябва да се върне в предишните срокове, а именно 11 год за гимназия и професионалните училища и 12 за техникумите и езиковите гимназии..Ние лично учихме до 11 клас в гимназията, а после, след приемен изпит, продължихме 4 години в университета. След това работа по разпределение по специалността като млад специалист - точно и ясно:) Успех на всички ученици и студенти!


Гост

#45

2015-11-23 17:33

Tezi istorii, s promyana na obrazovanieto, gi pravi osnovno otrovenoto obshtestvo. Soros  i friends im davat pari i grants i te pravyat kakvoto im naredi big boss:))) taka che ne se ychudvajte na strannite i ponyakoga glypavi predlojeniya, netipichna za balgarskoto obazovanie, koeto e po-dobro ot us i ec  Vsichki znaem koya svirka sviri i na kogo se klanyat prodajnici-balgari Real shame


Гост

#46 Re:

2015-11-24 12:19

#44: -  

 Преди 100 години е било така, но сега реалностите са други. Децата кандидатстват в чужбина, учат чужди езици. Има необходимост от езикова година (8 клас), тъй като след 7-ми клас започват със съвсем нов език. В Европа не се учи до 11 клас, а до 12-ти, същото е и в САЩ. Трябва да е съгласувана системата ни на образование с техните, за да нямат децата проблеми при кандидатстване. 

Сега за "младите специалисти" работа няма, да не говорим, че болшинството от тях са "специалисти".

Българският народ е консервативен явно, изпитва носталгия по миналото и не гледа в бъдещето. Може би по тази причина сме на опашката.


Гост

#47 Re: Re:

2015-11-24 12:50

#46: - Re:  

 Отдавна в България има 12 клас. И целта на МОН беше да намалят значително часовете за изучаване на първи чужд език в Езиковите гимназии. Добре, че родителите и учителите скочиха!

Интересно, откакто е започнал прехода колко много деца завършиха в чужбина. Как не са им правили проблеми на тях, че са учили по-малко! 

 


Гост

#48

2015-11-24 16:06

Няма смисъл от удължаването-и сега ваканциите през учебната година са малко.

Гост

#49

2015-11-24 17:42

''Българският народ е консервативен явно, изпитва носталгия по миналото и не гледа в бъдещето. Може би по тази причина сме на опашката.''Позволете да не сме съгласни с Вас. А относно т,нар, носталгия..никой нормален човек не може да изпитва носталгия по нещо лошо..Именно от това време (минало) дойдоха и идват много добрите български специалисти, в различни области, които и сега работят по цял свят, но за съжаление за развитие на чужди икономики. Ние също сме завършили само 11 клас, (много добре организирана система със специален файн аппроч то едюкейшън) и след това продължихме със съпруга образование в сащ и канада. Извиняваме се за нескромността, но и с тези 11 год бяхме мн. по-добри и знаехме много повече от учещите там. И това е за повечето българи, учещи в чужбина. Когато децата ни идват в сев америка, обикновено ги слагат в по-горен клас, понякога два, както стана с по-големия ни син. Що се отнася до чуждите езици те винаги са били модерни и са се учели. Аз лично започнах да уча англе в кварталното ни читалище още на 7 години, а после продължих в алиянса и училище - като мен бяха и доста други деца. Ние сме на опашката, по много други причини, не защото българите били видите ли ''консервативни''..и нека мон по-малко да слуша и взима парички от отровено общество и сорос. Забравих да пиша, че образованието в сев амер и ес е по-назад от българското. От лични наблюдения видях, че техния 8 клас, или това, което се учи в 8 клас в сев амер, ес в България се учи в 6 клас,,същото ми казаха и руските и др, изт, европейски колеги за техните образования.

 

Нека мон по-добре се занимае с един много алармиращ проблем, а именно - все повече българи не могат да говорят български. Това лято ходихме по работа към южна България, Лудогорието и др. и бяхме шашнати, когато не можехме да се разберем с населението на български език. Намираше се трудно някоя лелка, която на развален бъл език да ни даде инфо. Освен това мон е отговорен за надписите/рекламите на латински окичили цяла България.. мон трябва да следи и бъде отговорен за това, както е в другите държави, но не го прави??? Има много да се пише по въпроса, но първо трябва да се смени сегашния състав на мон, който е продажен и част от хелзинския комитет и отровеното общество на сорос и подобната интермафия. Сорос, макар и с няколко дипломи - купени разбира, е един много нискокултурен и невъзпитан човек:(

Успех на всички добри хора:) и приятна вечер/ден!


Гост

#50 Re:

2015-11-24 19:55

#49: -  

 Проблемът Ви е, че сравнявате образованието, което е било преди, с това, което е сега. А какво е сега, нямате ни най-малка представа. Преди децата учеха за знания, сега борбата е за шестици, а те са толкова девалвирали, че понякога зад тях стоят знания за 3-ка. 

Не само в Лудогорието, а и в столицата не могат да говорят ПРАВИЛЕН български. Голямо мекане пада, за ударението на думите не ми се говори.