Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието

Quoted post


Гост

#257

2012-03-09 22:38

Закриването на помощните училища ще лиши от възможност да се обучават децата и учениците с умерена и тежка степен на умствена изостаналост, с множество увреждания и с разстройства от аутистичния спектър. Сега тези ученици се се обучават и възпитават от високо квалифицирани в областта на олигофренопедагогиката специалисти, в условията на индивидуален и диференциран подход при постоянно внимание и комплексно, в т. ч. и физиологично обгрижване от специалния педагог. Контактът с децата от аутистичния спектър и специфичен, труден, често невербален, и постигането му е в резултат на изключително много общуване, упорит труд и постоянство от учителя. Това едва ли е по възможностите на учителя от общообразователното училище, защото той не притежава необходимата подготовка и опит, а и задълженията му към останалите не малко на брой ученици от общообразователния клас/паралелка не биха му позволили това.

Отговори

препатил от директор с психични проблеми

#259 Re:

2012-03-09 23:26:08

#257: -

Абе стига сте се правили на невиждащи. Ами, че познавам главен счетоводител на училище, който е аутист и никога не е прибягвал до помощта на олигофренопедагози. Завърши общообразователно училище, ама е с ВРЪЗКИ човека. В тази държава може и да си простак, неграмотен и тъп, но ако имаш ГРЪБ може и директор на училище да станеш.