Декларация към НС за обсъждане на проектозакона за образованието

Quoted post

училищен борд

#234

2012-03-04 17:28

Само мандатност не е достатъчна. Директорите не могат и не трябва да бъдат нито "работодатели", нито "мениджъри". Какъв мениджмънт има в едно училище ?! Да се отдаде лавката под наем и да се прибере комисионна ?! Да се чуди как да излъже общината с щата, как да принуждава персонала да излиза "доброволно" в неплатен отпуск или да го изхвърля на борсата след 15 юни за да прибира заплатите за летните месеци и после да раздава бонуси както му скимне?! В голяма част от училищата и дет. градини например счетоводители, касиери и някои учители получават в пъти по-големи бонуси, които после се делят с "мениджърите". Учебно-възпитателният процес е последна грижа на "мениджъра" в епохата на делегираните бюджети.
Някой да се опита да анализира кадровата политика на училищния "работодател"? Каква система прилага да привлича по-квалифицирани, доказано добри професионалисти в подарените, т.е. поверените заведения?! Някаква рвзултатна дейност по повишаване на квалификацията на най-важния субект в УВП - Учителя?! Няяяяяма такова нещо. Точно обратното - в училищата тревожно нараства броят на "сезонните" учители и "оборотните" учителски места с цел да се присвояват заплатите за летните месеци, "работодателят-мениджър" все по-често умишлено назначава нередовни учители не само с цел икономии от заплатите на специалисти, но и защото тези хора са много удобни - манипулируеми и послушни.
Ето защо НЕЗАБАВНО следва да се пресече този произвол в българското училище, защото нищо добро не ни чака като народ. Директори - само с функции,координиращи УВП, назначавани заедно с учителите от един и същ работодател - училищен борд към общината, който да е отговорен за всичко, осигуряващо съществуването на нормална и ефективна образователна система

Отговори


Гост

#237 Re:

2012-03-04 19:19:14

#234: училищен борд -

Браво! Точно това е истината.


Гост

#240 Re:

2012-03-05 09:44:45

#234: училищен борд -

Кратко, точно, ясно, достатъчно да покаже реализма в училищата.