В подкрепа на Национална библиотека "Св. Св. Кирил и Методий"

Quoted post


Гост

#25 Така и трябва!

2015-02-13 17:23

Ще ви разкажа що за обслужване получих в читалня на Националната библиотека. Загубих час и половина там, за да НЕ свърша и един грам полезна дейност. Даже си платих за еднократно ползване, за едното нищо! И така, служителки (цели 3) в общата зала с каталозите, си седяха по бюрцата и дори не насочваха хората къде да търсят  по каталозите. Нейсе, след двайсетина минути, намерих в каталога това, което ми трябваше. Естествено, по беглите бележки в каталога, човек никога не може да резбере какво точно съдържа книгата - ще му бъде ли тя полезна или не. Попълних максималния допустим брой заемни бележки и още една бележка. В нея една от служителките само отбелязва в коя зала да отида и на кое място - място № и т.н. Отивайки в залата, седнах чинно на посоченото място, мислейки си наивно, че то е посочено, за да може библеотекарката в съответната зала да ми донесе книгите на място, а не да ме повиква като пъдар (още повече, че нейното бюро беше поставено гърбом спрямо читателите, така че те дори не могат да виждат кога се носят книгите). Там пък чаках 45 минути! Така, гърбом, седнала на място №...Зад гърба ми тези "високо квалифицирани служителки на културата" си приказваха по най-прозаични теми, без да ги интересува дали пречат на читателите. Накрая взех, че станах, и попитах : извинете, заявих едни книги преди 40 минути. Дали не ги данесоха вече? Чак тогава  ме попитаха как се казвам и ми побутнаха  моята собственоръчно написана заемна бележка,върната преди не знам колко време, на която пишеше, че книгите ги няма... Няма да се питам как така цели 3 или 5 книги (не помня вече), описани като налични в каталога на читалнята, липсват! Няма и да питам и защо се попълва номера на това мястото, където да седнеш!  Но искам да попитам, вас, протестиращите, за какъв професионализъм иде реч, м?!

Отговори

Катерина Костадинова
Авторът на тази петиция

#26 Re: Така и трябва!

2015-02-13 18:07:05

#25: - Така и трябва! 

Вижте, има много причини, поради които може да не сте получили търсените книги. Вярвам, на всекиго се е случвало. Често причината е, че книгата е заета от друг читател. Аз съм си поръчвала една книга в продължение на седмица, докато ми дойде редът.

Относно общите читални за мен има две основни неудобства - времето от поръчката до доставянето на книгата и самото работно време, което трябва да се удължи. И за двете неща обаче трябва персонал. Уви, съкращенията и ниските заплати на служителите означават, че ще чакаме още по-дълго. Затова правим тази петиция.

Имайте предвид, че когато говорим за специалисти, посочваме и хората, които често не работят така пряко с читателите. Това са реставратори, служителите в различни отдели, които изследват книжовното ни наследство и се грижат за неговото съхранение. Да, те са с висока квалификация, повечето с научни степени. Няма как да е иначе, материята, с която работят го изисква.

Разбирам раздразнението Ви, за никого не е приятно да хаби времето си в празно търсене. Но, кажете, как съкращенията, изисквани от Министерството, ще направят така, че следващият път да не попаднете в такава ситуация. Така не трябва да е!


Гост

#38 Re: Така и трябва!

2015-02-14 06:29:13

#25: - Така и трябва! 

Предполагам, че "професионалисти" всякакви ще се намерят във всички сфери и професии. Даже и сред лекарите. Дали да затрием болници и лечебници по тази причина. Това, че библиотеката има свои вътрешни проблеми, свързани с обслужването на читателите, организацията на картотеките и пр., не подлежи на съмнение и в тази посока трябва да се работи. Но не намирам, че заради недостатъчно качественото обслужване, което е получил един читател (или двама, или сто), библиотека трябва да се затвори. Все пак НБКМ не е само читалня, тя е и хранилище на национално богатство - за да се опази, трябва да се пази!!! А това няма как да стане с намаляване на бюджет и съкращаване на служители.

spolia

#72 Re: Така и трябва!

2015-02-21 18:14:08

#25: - Така и трябва! 

 Пази, Боже, сляпо да прогледа! Веднъж отишъл в библиотека и  вече много знае! Аз редовно ходя да чета там с удоволствие повече 30 години и всеки път ми е полезно. Но ако всеки си знаеше мястото в тази държава, КПД-то щеше да е несравнимо по-високо....